Moja propozycja ortodoksyjnie nie kawaleryjska
Unnamed2250 Pts - Vampire Counts Army
1 Viktor Greyback (Vampire Lord) @ 445 Pts
General; Magic Level 3; Necromancy
The Martialle: Red Fury [50]
The Bestialle: Infinite Hatred [25]
The Courtly: Walking Death [25]
Sword of Might [15]
Tallisman of Lycni [10]
Cadaverous Cuirass [15]
Crown of the Damned [35]
Black Periapt [15]
1 Veronika Dark (Vampire) @ 200 Pts
Magic Level 1; Heavy armour
The Martialle: Avatar of Death [20]
Enchanted Shield [15]
Book of Arkhan [35]
The Arkayne: Dark Acolyte [30]
1 Vincent de Batt (Vampire) @ 195 Pts
Battle Standard Bearer; Magic Level 1
Flayed Hauberk [25]
Sword of Battle [15]
The Bestialle: Flying Horror [30]
1 Xavier Banitez (Necromancer) @ 105 Pts
Magic Level 1; Necromancy; Knows 1 Necro Spell
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
22 Skeleton Warriors @ 214 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician
Banner of Hellfire [10]
1 Skeleton Captain @ [8] Pts
9 Crypt Ghouls @ 88 Pts
1 Ghast @ [8] Pts
9 Crypt Ghouls @ 88 Pts
1 Ghast @ [8] Pts
22 Grave Guard @ 331 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
War Banner [25]
1 Crypt Keeper @ [12] Pts
3 Fell Bats @ 60 Pts
3 Fell Bats @ 60 Pts
3 Fell Bats @ 60 Pts
3 Cairn Wraiths @ 225 Pts
Great Weapon
1 Banshee @ [25] Pts
1 Varghulf @ 175 Pts
Bestial Fury [0]
Casting Pool: 9
Dispel Pool: 7
Models in Army: 81
Total Army Cost: 2246
Opis armii:
lord i sztandar do bicia i to szybkiego
lord, drugi vampir i necro - magia - minimum 2 vanhele
Dylemat to HoC czy BoA - wybrałem booka bo inaczej ustawia magię - magia to duża ilość niskopoziomowych czarów
Ghule z championami - by nie kusiło herosów
2 klocki - gg tłumaczyć nie trzeba - szkielety z płonącym atakami by bohaterowie palili drzewa, mumie i regenerujących
3x3baty - multiuse - maszyny, obcinka marszu, kamikaze, pogoń itd - bardzo mobine i tanie
Varg + wraithy - działaja razem na flance, varg daje marsz, w walce jednostki nad wyraz skuteczne - oczywiście będąc prowadzonymi z głową
Szybkie dojście do cc, odbijanie jednostek od klocków i pogoń, jednostki wsparcia ze względu na mobilność mają mozliwość wybierania optymalnych rozwiązań, magia wcale nie taka słaba
Czy ma szansę?
2250 Piechotne VC
Wydaje mi się, że ta armia nie ma opcji szybkiego dojścia do walki. Pierwsze co bym robił jako Twój przeciwnik to za wszelką cenę obcinał ruch piechoty, skałtami, fastami, lataczami. Po wystrzelaniu fell batów, szedłbyś do przeciwnika po 4' na turę, a w takiej sytuacji jesteś skazany na wymanewrowanie i zniszczenie. Cała nadzieja w całkiem niegłupim założeniu że będą wychodzić te liczne niskopoziomowe czary i w odpowiednim przemieszczaniu się latającym bohaterem, który mógłby zneutralizować obcinające Ci ruch jednostki.