Drugo Haja! Ino... kaj ta Gruba?!?!
Patronat medialny: Forum Border Princes
Kiedy?
13 września 2008r.
Oficjalne przywitanie i rozpoczęcie o godz. 10:00, jednakże osób biorących udział w turnieju prosi się o dotarcie najpóźniej na godz. 9:30.
Gdzie?
Hala sportowa MOSiR Knurów os. Szczygłowice ul. Sztygarska
Tradycyjnie, opis dojazdu zamieszczam na końcu posta.
Jaki format turnieju?
2250pkt.
Zgłoszenia:
Termin zgłoszeń i wysłania rozpisek (w formacie AB lub porządnie wykonanego arkusza kalkulacyjnego) upływa 11 września, godz. 24:00 na adres: haja.na.grubie@gmail.com
Zgłoszenia podawane w postach lub bez wysłanej rozpiski zostaną zignorowane!
Zgłoszenie powinno zawierać: imię (ksywę) nazwisko, armię oraz nr ID ze strony Polskiej Ligi WFB. Dodatkowo pożądane jest wpisanie klubu i miejscowości oraz numeru do szybszego kontaktu (gg lub kom). Zgłoszenia zostaną potwierdzone mailowo.
Limit miejsc:
32 graczy.
Wjazd:
Na imprezę darmowy, jednak za udział w turnieju 10zł uiszczane podczas zapisu.
Nagrody:
Trofea za miejsca I-III sponsoruje MOSiR Knurów.
Dodatkowo wśród wszystkich uczestników zostaną rozlosowane bony pieniężne do wydania w sklepie internetowym ImperatorFF z modelami WFB.
Zasady turnieju:
Turniej klasy lokalnej, single. Zasady LIMITED, 2250pkt z obowiązkowym lordem. Zasady turniejów limited zgodne z obowiązującymi FAQ i polskimi uściśleniami sędziowskimi.
Dopuszczone listy armii:
- wszystkie aktualne AB
- Chaos Dwarves wg Ravening Hordes
- armie ze Storm of Chaos poza De, O'n'G, HE, Imperialnym, Archaons Horde, Daemonic Legion, VC i Slayerami
- Dogs of War wg Warhammer Chronicles 2004 jako samodzielna armia
- oddziały Dogs of War poza armatami, wg. pdf'ów ze strony GW, a także zasad umieszczonych w kodeksie Ogre Kingdoms
- Lizardmen Southlands,
- Sacred Spawnings z White Dwarfa,
- Ogre Kingdoms Rhinox Raiders wg White Dwarfa UK 309.
- dotychczasowa książka armii "Hordes of Chaos" nie traci ważności ale można korzystać również z listy Warriors of Chaos
- Lustria wraz z imiennymi bohaterami
Brak wymogu pomalowanej armii.
Dopuszczalne są nieznaczne proxy jednak uprasza sie proxowanie modelami tej samej armii lub innej jesli jednostka ma podobne wyposażenie i wielkość (np. elf spearmen jako imperialny lub bretoński pikinier albo mantikora bez jeźdzca jako vargulf). Możliwość proxowania do 50% oddziału. Pojedyńcze modele proxowane warunkowo. Za odstępstwa od tych reguł zostaną przyznane ujemne punkty.
100 pkt za zabicie generała oraz zdobycie sztandaru armii. Zajęcie ćwiartki, sztandary - 100 pkt.
Stoły i makiety: Gramy na stołach 72x48 cali.
Progi punktowe: Podczas pierwszej bitwy zostaną wyznaczone przez sędziego przez dodatnie do siebie wartości punktowych walczących armii bez brakującego modelu lorda i wynik zostanie podzielony przez 20. W sytuacji gdy suma punktów będzie wynosiła powyżej 4000pkt, próg zostanie ustalony co 200pkt. W dwóch następnych bitwach progi co 200pkt.
Scenariusze:
I bitwa - obowiązkowy w każdej armii lord nie bierze udziału w bitwie a jego obowiązki przejmuje inny bohater zgodnie z powszechnie przyjętymi zasadami dla armii bez modelu lorda.
II bitwa - model lorda pojawia się w bitwie jeśli gracz na początku swojej pierwszej tury wyrzuci na pojedyńczej kostce 6 lub na początku każdej następnej wynik o 1 niższy- czyli na początku 2-iej tury na 5+ a na początku 3-ciej na 4+. Przyjmuje się, że na początku 4-tej rundy model automatycznie wychodzi. Rzut na pojawienie się lorda jest rozpatrywany w pierwszej kolejności na początku danej tury. W przypadku gdy próba dotarcia na bitwę jest udana, lord korzysta z zasady "Jo już leca!!" czyli pojawia się w dowolnym miejscu przy tej krawędzi stołu która była końcem strefy rozstawienia gracza dowodzącego tym modelem. Dodatkowo wkraczający do bitwy lord nie jest traktowany jako model powracający z pościgu i może maszerować lub szarżować. Lord, w momencie pojawienia się na stole, może również przejmować funkcje generała (ew. hierophanta) pod warunkiem takim że inny bohater od którego te funkcje lord przejmuje jest ciągle na stole a gracz poinformuje przeciwnika o tych zmianach.
III bitwa - bez jakichkolwiek komplikacji
Za pokojowym porozumieniem stron możliwe jest odstępstwo od tych modyfikacji bez jakichkolwiek konsekwencji.
Rozpoczynanie: Na początku bitwy gracze wykonują rzut kostką K6- wygrywający wybiera zaczynanie bądź stronę. Gracz który wygrał rzut kością wystawia jako pierwszy.
Zasady doboru przeciwników przed dwoma pierwszymi bitwami:
Według metody Szmyta, czyli: przed rozpoczęciem turnieju zgłoszeni gracze utworzą listę wg. pozycji w Polskiej Lidze WFB. Przy czym kolejność zostanie odwrócona - osoba najniżej w rankingu będzie pierwsza na liście.
Po oficjalnym przywitaniu, osoby z utworzonej wcześniej listy kolejno będą wybierać sobie przeciwnika z którym stoczą pierwszą bitwę. Wybierający będzie miał do dyspozycji listę ze zgłoszonymi i obecnymi graczami.
Po pierwszej bitwie zostanie utworzona lista wg. liczby punktów w systemie 20:0 zdobytych w pierwszej bitwie i osoba z najniższą liczbą punktów znajdzie się na początku listy i tym samym ona zacznie wybór kolejnego przeciwnika. Rewanży nie gramy.
W każdym wypadku i przed każdą bitwą osoba wybierająca będzie miała nieprzekraczalną granicę 1,5-rej minuty na wybór przeciwnika. W innym wypadku zostanie pominięta i otrzyma 2 ujemne punkty.
Dopuszczone challenge.
Plan bitew:
9:30 - 10:00 zapisy, dobór graczy i rozpoczęcie turnieju
10:00 - 12:45 I bitwa
13:15 - 15:45 II bitwa
16:10 - 18:40 III bitwa
19:00 - ogłoszenie wyników.
Ilość bitew:
Gramy 3 bitwy, każda 6 tur
Inne punkty:
- malowanie: 0 - 3 pkt (1 pkt - 50% armii pomalowanej; 2 pkt - 75% armii; 3 pkt -100% armii)
- konwersje: 0 - 2 pkt
- podstawki: 0 - 1 pkt
- brak proxów: 1 pkt
- holy shit! (ogólne, bardzo pozytywne wrażenie całej armii lub kilka modeli zapierających dech w piersiach czy tam czymś innym) 1 pkt
- komplet: kostki, armybook (brak w sytuacjach spornych będzie powodował rozstrzygnięcie kwestii na korzyść przeciwnika), znaczniki i miarki, dodatkowy las dla WE: 0 - 2 pkt
Punkty ujemne:
- rozpiska przesłana w formacie innym niż podany: -1 pkt
- worst play - za przeciąganie bitew, wykłócanie się, chamskie odzywki i złośliwe overguessy a także inne, niegodne Gracza zachowania. Przy przeciąganiu bitew należy takiego gracza zgłosić najpóżniej 40min przed planowanym zakończeniem bitwy- wykłócanie się 5min przed końcem i zakończenie bitwy po wyznaczonym czasie będzie skutkowało minusowymi punktami dla obu graczy: do -3pkt
- ponadregulaminowa liczba proxów lub modele nie przypominające tych używanych w bitwach: -1pkt
Dodatkowe informacje:
- na terenie MOSiR obowiązuje zakaz spożywania alkoholu (palić można przed wejściem),
- przy zapisach każdy gracz dostanie swoją rozpiskę - można więc przyjechać bez,
- sklepik z bufetem oraz automaty z napojami i batonami znajdują się tuż obok miejsca w którym rozgrywany będzie turniej- będę walczył o to żeby sklepik czynny był jak najdłużej
- spodziewamy się że w czasie trwania turnieju przechodzić będą tamtędy zaciekawieni ludzie, więc już teraz proszę o wyrozumiałość,
- turniej zgłoszony do Polskiej Ligi WFB,
- na turnieju będzie jeden gotowy do gry gracz na wypadek nieparzystej liczby zgłoszeń lub innych wypadków losowych.
Organizator zastrzega sobie prawo do ostatecznej interpretacji powyższego regulaminu, oraz do jego zmiany w dniu turnieju.
Na możliwe pytania będę czekał na gg: 2873006 lub kierować na haja.na.grubie@gmail.com
Zapraszamy!
Dojazd:
Możliwy w dwojaki sposób:
- samochodem, według podanych niżej map. O ile do Knurowa trafić raczej prosto to ze znalezieniem osiedla Szczygłowice i tamtejszej hali sportowej z basenem mogą być problemy to proszę zajrzeć na poniższe mapy.
- autobusem, linie 47 (Zabrze Goethego - Makoszowy - Przyszowice - Gierałtowice - Knurów - Krywałd - Szczygłowice Kopalnia), 120 (Katowice Dworzec PKP - Kochłowice - Halemba - Borowa Wieś - Paniówki - Gierałtowice - Knurów - Krywałd - Szczygłowice Kopalnia), 194 (Gliwice Zajezdnia - Trynek - Knurów - Szczygłowice - Czuchów - Czerwionka - Leszczyny Czereśniowa), 236 (Knurów Szpitalna - Krywałd - Szczygłowice - Wilcza - Pilchowice - Leboszowice), 710 (Osiedle Kopernika Kąpielisko - Gliwice - Trynek - Bojków - Knurów - Krywałd - Szczygłowice Kopalnia).
Organizator, dojazdu autobusem graczom wybierających się pierwszy raz na turniej nie poleca!


