Szybkie WE

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Bit
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 142
Lokalizacja: Radom / Warszawa

Szybkie WE

Post autor: Bit »

taka oto rozpiska:


1 Waywatcher Noble @ 145 Pts
General; Waywatcher; Longbow
Bow of Loren [35]

1 Branchwraith @ 115 Pts
Cluster of Radiants [25]
Murder of Spites [25]

1 Alter Noble @ 136 Pts
Alter; Great Weapon; Longbow; Light Armour
Hail of Doom Arrow [30]

8 Dryads @ 96 Pts

8 Dryads @ 96 Pts

8 Dryads @ 96 Pts

10 Glade Guard @ 120 Pts
Longbow

10 Glade Guard @ 120 Pts
Longbow

10 Glade Guard @ 120 Pts
Longbow

5 Wild Riders @ 166 Pts
Spear; Light Armour; fcg

5 Wild Riders @ 166 Pts
Spear; Light Armour; fcg

5 Waywatchers @ 120 Pts
2ndWeapon; Longbow

Casting Pool: 2

Dispel Pool: 3

Models in Army: 72


Total Army Cost: 1496

chociaż boje się w przypadku tej rozpy armii opartych na magii bo mogą mnie zjeść ...

Awatar użytkownika
Czopek
Masakrator
Posty: 2695

Post autor: Czopek »

waywatherowi dałbym osobiście(bow of loren ma i nie działa KB) snajperki dwie(łuk i licho)

pozatym gdzie tu są szybkie we? nie mówisz chyba że armia jest szybka bo ma dwa razy wildów

swego czasu grało się na 7 x glade riderach , wildach , warhawkach, nic piechoty, to było szybkie, i bywało skuteczne :wink:

Awatar użytkownika
mdłości
Chuck Norris
Posty: 595

Post autor: mdłości »

No to jak się boisz magii to zamiast brachwraith bierz magiczkę z dwoma DS. Dlaczego kolejna osoba nie daje alterowi tarczy? Myślisz, że się nie spłaci? Jak już bierzesz biegacza to daj mu chociaż hełm z dodatkowym atakiem.

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Rozpiska z założenia bardzo OK, ale co ja bym Ci doradził:

Tak ją zmodyfikować:
1 Waywatcher Noble @ 140 Pts
General; Waywatcher; Longbow
Hail of Doom Arrow

1 Spellsinger @ 140 Pts
Magic Level 1
Dispel Scroll
Dispel Scroll

1 Alter Noble @ 156 Pts
Alter; Great Weapon; Longbow; Light Armour
Helm of the Hunt
Stone of the Crystal Mere

8 Dryads @ 96 Pts
8 Dryads @ 96 Pts
8 Dryads @ 96 Pts

10 Glade Guard @ 120 Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts


5 Wild Riders @ 148 Pts

Standard; Musician

5 Wild Riders @ 148 Pts
Standard; Musician

5 Waywatchers @ 120 Pts

Casting Pool: 3
Dispel Pool: 3
Models in Army: 72
Total Army Cost: 1500
Już mówie dlaczego tak:
Alter ma 5 ataków z WS 7 oraz S6, co daje mega kopa. Do tego masz dającą rade na te pkt ochrone magiczną.
Szczerze to wyrzuciłbym 8 driad i za zaoszczędzone pkt dać Sh alterowi, dodać 6 wilda i war banner (w sumie 53 pkt), za reszte dać albo do 2giej piątki 6stego wilda (wtedy mamy 79 pkt) i zostaje nam 17 pkt np. możesz dać GW, czy 2 bronie waywatcherowi i dać championa do wayów - przydatny.

W sumie dlaczego to wszystko, sorry bo mogłem się kopnąć, ale na szybko to robie:
1. Alter z 5 A ma mega kopa
2. Większa ochrona na magię
3. 2 x 6 wildów w tym jedna 6stka z war bannerem ma niezłego kopa, a za 1 atak championa płacisz 18 pkt - IMHO nie sprawdza się
4. 5 wayów to jest malo, ale już 6stka (w tym heros) z championem może ładnie namieszać, szczególnie z Hodą na plecach wroga. ;)
5. Branchwraith w praktyce jest słaba - dlaczego? Ma tylko 2 WS więcej od driady i 1 atak więcej, może brać tylko spity, po raz kolejny IMHO lepsza opcja Spellsingera.
6. 30 łuków super sprawa, sam zawsze tyle biorę.
7. No i opcja driad, czy 2 czy 3 ósemki to zależy od stylu gry. IMHO 1x 6 wildów z wb, 1 x 5 wildów, za reszte dopakować altera, waya nobla i dodać championa i 1 waywa więcej.

Opcjo jest mnóstwo. Co ty "przetestujesz" i sprawdzisz własnym doświadczeniem to jest Twoja sprawa.

Pozdrawiam Piotras ;)

Awatar użytkownika
Lukaszxx
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: szybki szpil

Post autor: Lukaszxx »

wg mnie utopiłeś całą masę punktów w bohaterach zupełnie niepotrzebnie, w dodatku cała twoja antymagia to 3 kości dispela.
Do czego ma służyć ten waywatcher noble, do 3 strzał z S4? Bez niego ta rozpiska nic nie traci. A za niego możesz wrzucić 3 oddział wildów.

Awatar użytkownika
mdłości
Chuck Norris
Posty: 595

Post autor: mdłości »

Dlaczego z siłą 4? W opisie bow of loren nie ma podanej siły, a każdy longbow strzela z siłą 3. Wiec jak to jest bo sam mam zagwozdkę?

Awatar użytkownika
Bit
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 142
Lokalizacja: Radom / Warszawa

Post autor: Bit »

dziękuję Piotras za wyczerpującą odpowiedź :) zastanawiam się tylko w przypadku Twojej modyfikacji tej rozpy nad sensem WWnobla, ponieważ z BoL mogłem wypuścić 3 strzały a w tym przypadku tylko 1, wydaje mi się że jeśli ma być już tylko z hailem to lepiej z niego zrezygnować i dać WW czemp. i ewentualnie dopakować WR, a co do
mdłości pisze:Dlaczego z siłą 4? W opisie bow of loren nie ma podanej siły, a każdy longbow strzela z siłą 3. Wiec jak to jest bo sam mam zagwozdkę?
to wydaje mi się że z siłą 3 na dalekim, a 4 na bliskim :)

Awatar użytkownika
mdłości
Chuck Norris
Posty: 595

Post autor: mdłości »

Bit pisze: to wydaje mi się że z siłą 3 na dalekim, a 4 na bliskim :)
nie, ta zasada dotyczy tylko glade guardów

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

WW noble strzela z BoL 3 razy bez KB z S3. To zasadniczy mankament.
A warto go mieć dla hody, bo altera lepiej mieć jebake z asv 4+, wardem 3+, który może ładnie przywalić.

Nie ma sprawy. ;) Nie chciałem zmieniać koncepcji dlatego, ani doprowadzać do "standardu".

Joł

ODPOWIEDZ