Mowa Przedbitewna

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Ivo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 168
Lokalizacja: Wrocław

Mowa Przedbitewna

Post autor: Ivo »

Ważnym elementem przed każdą bitwą była mowa Generała. Pomyślałem że można by to odwzoroważ w zasadach domowych. Dla każdej armi byłby inny wzór. Ponieważ gram Imperium dam przykładową tabelke. Przed rozpoczęciem pierwszej tury rzuca się K6. Wynik:

1-Generał ucieka z pola bitwy. Wszystkie jednostki mające LD 5 i mniejsze są teraz podatne na głupote.

2-Zdenerwowany generał wychodzi przed armie wydaje rozkazy bez mowy. Wszystkie jednostki mające LD 6 i mniejsze mają zmniejszone LD o 1.

3-Generał wypowiada bezbarwną mowe. Nic się nie zmienia

4-Generał prowadzi modlitwe do Sigmara/Urlyka o przeżycie i zwycięstwo. Armia zaczyna bitwe. Jeśli przeciwna strona ma podobny rezultat normalny rzut kostką

5-Generał opowiada żołnierzom historie pewnej zwycięskiej bitwy stoczonej dawno temu. Wszystkie jednostki mają przez pierwsze dwie tury stubborn

6-Generał recytuje przewspaniałą mowe przedbitewną. Wszystkie jednostki mają immune of psychology póki żyje generał.

Co o tym myślicie? Jakie byście wprowadzili zmiany? Dajcie przykłady mów do innych armii.
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2008, o 13:42 przez Ivo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Aro
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: GW - Rogaty Szczur

Post autor: Aro »

Czekaj ale o co komon ??
To może być jakiś scenariusz :) ale normalnie to raczej nie wejdzie :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

Moja mowa brzmi:

Synku, przemyśl to raz jeszcze...

Awatar użytkownika
grahnar
Chuck Norris
Posty: 435
Lokalizacja: Karkonoska Frakcja Fantastyki - Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: grahnar »

ej spokojnie nie musicie go tak od razu negować :)

jeśli chodzi o regularne granie to odpada bo to duża zmiana jest :)
ale jeśli opracujesz do tego scenariusz to dlaczego nie :)

Awatar użytkownika
Corvus Albus
Kretozord
Posty: 1960
Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX"

Post autor: Corvus Albus »

Ivo pisze:Pomyślałem że można by to odwzoroważ w zasadach domowych
Nie widzicie, że napisał to z myślą o zasadach domowych -.- ? Od razu najeżdżacie na niego. Bardzo fajna sprawa do gry w domu, jak wróce do domu to wrzucę coś dla DE :).
Obrazek

Ivo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 168
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Ivo »

O! Ktoś może zrobić tabelke do innych armii?

Awatar użytkownika
Beldrin Durgnisson
Mudżahedin
Posty: 275
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Beldrin Durgnisson »

Fajna kmina na klimatyczną bitwę z kumplami :) Jednak fly dla generała przed bitwą to mi u krasi jakoś nie pasi :wink:
Później może coś pomyśle dla moich brodaczy :D

_reszka
Chuck Norris
Posty: 551

Post autor: _reszka »

Jak przedmówcy, tylko jako funowy dodatek:

ogry:

1- generał bełkocze coś o śmierci - przez 3 tury żaden oddział nie korzysta z jego ld.
2- generał zapomina, co miał powiedzieć - gnoblary przez 2 rundy głupieją na 1,2,3.
3- generał wychodzi i wkur...... zabija 1 bulla - usunąć model
4- nic się nie dzieje
5- wskazanie na wroga jako posiłku - generał wraz z oddziałem któremu towarzyszy wykonuje darmowy ruch przed rozpoczęciem walki.
6- zabójcza mowa, przez całą walkę ogry automatycznie zdają testy ld w wyniku strat od strzelania


jakby zebrać coś takiego dla każdej armii, wypośrodkować, mógłby być super dodatkiem na jakiś scenariusz do bitwy. Najważniejsze, żeby wypośrodkować.

Na 1 scenariusz byłoby wesoło.

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

U krasi może na jedynce generał mógłby się spić do nieprzytomności i zostać w obozie. Pewnie próbowaliby go obudzić więc od przykładowo 4 tury należy rzucić kostką na 6+ czy przybył wreszcie na pole bitwy (znalazł by się w krasiowej strefie rozstawienia). W 5 turze na 5+, w 6tej na 4+. Dodatkowo obudzony i nie do końca trzeźwy generał mógłby mieć głupotę, albo -1 do hita.

Awatar użytkownika
MUKER
Falubaz
Posty: 1172
Lokalizacja: 4 piramida od lewej

Post autor: MUKER »

Ivo pisze: Imperium [...]
1-Generał ucieka z pola bitwy. Wszystkie jednostki mające LD 5 i mniejsze są teraz podatne na głupote.

2-Zdenerwowany generał wychodzi przed armie wydaje rozkazy bez mowy. Wszystkie jednostki mające LD 6 i mniejsze mają zmniejszone LD o 1.
Ile jednostek w imperium ma Ld mniejszy od 7 ??
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Konie

Awatar użytkownika
Aro
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: GW - Rogaty Szczur

Post autor: Aro »

Kokesz pisze:U krasi może na jedynce generał mógłby się spić do nieprzytomności i zostać w obozie. Pewnie próbowaliby go obudzić więc od przykładowo 4 tury należy rzucić kostką na 6+ czy przybył wreszcie na pole bitwy (znalazł by się w krasiowej strefie rozstawienia). W 5 turze na 5+, w 6tej na 4+. Dodatkowo obudzony i nie do końca trzeźwy generał mógłby mieć głupotę, albo -1 do hita.
Czekam, aż ktoś z poczuciem humoru napisze coś o HE :D :twisted:
Obrazek

Awatar użytkownika
MUKER
Falubaz
Posty: 1172
Lokalizacja: 4 piramida od lewej

Post autor: MUKER »

Gogol pisze:Konie
Czyli jak ustrzeli się księdza to Altar będzie głupi, hmmm.
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!

DolmiR
Falubaz
Posty: 1324
Lokalizacja: Krotoszyn, , Zielony Smok

Post autor: DolmiR »

Pomysl zacny ale tylko jako scenariusz, poza tym trzebaby opracowac tabelke dla kazdej armii...

Ivo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 168
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Ivo »

Dlatego prosze by każdy kto może opisywał swoją. Chyba że już na jest opisana.

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

HE

1- generał uciekl z bitwy, gdy jeden z Phoenix Guardów przepowiedział mu jego przyszłość (lub jak gra z DE to DE otrzymują dodatkowego mastera bez niczego, do ktorego HE mają eternal hatred ;)) (general po prostu nie bierze udzialu w bitwie)

2- skłocony generał ze swoimi podkomendnymi obraża sę na tych drugich. Do 4 tury genio nie rozdaje LD, potem na 4+, w 5 na 3+ itd...

3- generał olał ciepłym moczem i podkomendnych i wroga. Ma -1 do trafienia, póki nie zostanie zraniony, a oddział, w którym się znajduje na 1 stoi- i tak dopóki nie stracą chociaż jednego wojaka (nie docenili przeciwnika)

4- a co... nic

5- jesteście wielcy! (ohh...) wszystkie jednostki mogą dodac +d3 do 1 szarży

6- generał odprawił mowę, która przyprawiła o orgazm jego wojowników. Za atak od tyłu przeciwnik nie otrzymuje +2 do combata

:P

Awatar użytkownika
Arte
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arte »

@Morrok:
numer 3- bardzo hajelficko :D
numer 6- doskonałe :D
@MUKER:
nie bo altar jest unbreakable


co do tabelki imperialnej, numer 2 nic nie wnosi, bo konie nie testuja sie a zeby mialy stupidity to musi byc jeszcze numer 1 :)

Awatar użytkownika
Celedor
Kretozord
Posty: 1534
Lokalizacja: Komorów

Post autor: Celedor »

Pominmy fakt ze Pheonix Guardzi nie mowia nic, wiec punkt pierwszy nietrafiony... :wink:
Blog o malowanych przeze mnie figurkach. http://celedorverminhorde.blogspot.com/

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

1- generał uciekl z bitwy, gdy jeden z Phoenix Guardów przepowiedział mu jego przyszłość (lub jak gra z DE to DE otrzymują dodatkowego mastera bez niczego, do ktorego HE mają eternal hatred ) (general po prostu nie bierze udzialu w bitwie)

błąd bo:
1.Phoenix guardzi zaprzysięzeni są do milczenia i po wstąpieniu więcej słowa żadnego nie wymawiają.
2.Są zaprzysiężeni do tajemnicy.



natomiast to moje typy DE

1. Generał po drętwej i mało inspirującej mowie zostaje zadzgany przez assasina bądz poświęcony dla khaina dla przykłądu. Przeciwnik otrzymuje za niego vp a generałem staje się kolejny bohater z największym ldershipem. Gdy nie ma innych bohaterów armia walczy bez dowódcy z -1 do ld.

2.Generał nie przekonał nikogo do zapału a co więcej utracił w pewnej mierze szacunek podkomendnych za podlizywanie się żołnierzom górnolotną mową i dlatego żadna jednostka nie może uzywac jego ld generalskiego).

3.Nic się nie dzieje

4. Generał zainspirował mową i zapowiedzią przyjemności z zabijania podrasy z którą walczy lub wrogami ludu i wszystkie jednostki

5. Generał rozbudził prawdziwą krwiożerczość i żądze łupów w swoich podkomendnych toteż hate działa przez dwie fazy walki a nie jedną.

6. Generał w ramach poprawy morale urządził przed bitwą pokazową kaźń z niewolników ku rozrywce mrocznych elfów i każda jednostka tak podbudowana jednostka mrocznych elfów otrzymuje +1 do ld na czas bitwy.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Dogs of War

Po rozstawieniu jednostek rzuć K6 i porównaj z tabelką, by dowiedzieć się jaki efekt przyniosła przemowa generała. :D

1. Paymaster myśląc, że generał nie wierzy w zwycięstwo, zabiera szkatułę z żołdem i znika niezauważony z pola bitwy. Najemnicy dowiadując się, że skarbnik uciekł wszczynają bunt. Każda jednostka musi zdać test paniki przed rozpoczęciem bitwy, jednostki nie mogą skorzystać z LD generała. Dodatkowo oddziały nie mogą korzystać z LD generała w pierwszej i drugiej turze. W 3ciej generał nie daje LD jeśli gracz nie wyrzuci na K6 4+, w 4tej 3+, 5tej 2+. W szóstej turze dowódca armii opanowuje sytuację i może już bez problemów dawać LD (jeśli dożył)

2. Mowa nie wzbudza zainteresowania wśród żołnierzy. Najmici nie darzą generała zaufaniem. Jednostki muszą przerzucić każdy udany test LD w trzech pierwszych turach.

3. W czasie mowy generała żołnierze dłubią w nosie, gadają o swoich ostatnich sercowych podbojach itp. Nic się nie dzieje.

4. Na koniec wystąpienia dowódca obiecuje wypłacić zaległy żołd. Jednostki mogą przerzucić jedną kostkę w każdym nie zdanym teście LD w trzech pierwszych turach.

5. Mowa generała wypełnia najemników wiarą w zwycięstwo i pogardą do przeciwników. Jednostki mają specjalną zasadę "Hate" dopóki generał, żyje.

6. Obietnica nieograniczonych bogactw i bezgranicznej sławy powoduje, że żołnierze nie mogą się doczekać batalii. Każda jednostka i bohater w armii ma +1 do trafienia i zranienia w pierwszej turze walki. Paymaster prócz przerzutu niezdanego braeka w 12 calach daje także +1 do CR w promieniu 12'.

ODPOWIEDZ