OnG 2250,kolejne podejscie

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

OnG 2250,kolejne podejscie

Post autor: quas »

1 Orc Great Shaman @ 305 Pts
Magic Level 4; Big Waagh; Choppa
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
Staff of Baduumm [40]

1 Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Staff of Sorcery [30]
Nibbla's Itty Ring [20]

1 Black Orc Big Boss @ 157 Pts
General; Heavy Armour; Shield
Martog's Best Basha [15]
Collar of Zorga [5]
Warboss Imbad's Iron Gnashas [30]
Boar

1 Black Orc Big Boss @ 145 Pts
Choppa; Battle Standard
Amulet of Protectyness [25]
Sword of Might [10]

2x5 Goblin Wolf Riders @ 65 Pts
Spear; Light Armour

5 Goblin Spider Riders @ 65 Pts
Spear; Shield

2x10 Orc Arrer Boyz @ 65 Pts
Choppa; Normal Bow; Light Armour; 1xMusician

20 Orc Big 'Uns @ 265 Pts
Choppa; Spear; Light Armour; Standard; Musician
Morks Spirit Totem [50]

2x28 Night Goblins @ 164 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician; Night Goblin Boss
1 Fanatic @ [25] Pts

10 Savage Boyz @ 95 Pts
Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint; Musician

4x1 Spear Chukka @ 40 Pts
Bully

7 Squig Hoppers @ 105 Pts

1 Rock Lobber @ 75 Pts
Bully

2x1 Doom Diver @ 80 Pts

Casting Pool: 8
Dispel Pool: 5
Models in Army: 167
Total Army Cost: 2250

juz bylo dopychane z buta
nie jestem przekonan do wystawiania 7 maszyn-strasznie ciezko sie je logicznie wystawia.
brakuje snotlingow-ale nie mam konceptu na urwanie 40pkt.
4ty fast to chyba juz tylko za errorow jednych
kwestia tarcz/wloczni na big uns-kto co woli,z wloczniami sie lepiej bija.

Szypul
Mudżahedin
Posty: 283

Post autor: Szypul »

faktycznie sensowne rozstawienie 7miu maszyn będzie problemem, zwłaszcza przy takiej ilości oddziałów. Może jakiś rydwan orczy zamiast klopy i 2 nocników co by go między klockami trzymać? albo mały herdzik - do defensu jak znalazł -wybuchnie, pokaleczy, potem z overruna przyjęcie przeciwnika na klocek i kontra. Savage są jako wsparcie, czy niańczą szamana/ów? amulet of protectyness Ci się sprawdza? bo już w którejś Twojej rozpie go widzę

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

jak juz sie bijesz z jakims herosem przeciwnika to jest on ubrany w ochronne rzeczy od stop do glow-wtedy jest calkiem calkiem ok.
vc.bsb demoniczny,invert ward,bretke itp.

rydwan szt 1 nie biore,nie spisuje sie a na 2 to nie mam raczej slotow.
herd jest calkiem ok podejsciem-chyba zamiast klopci. ale moja ulubiona wersja herda to 120pkt wiec znowu punkty(a taki za 60 to jeszcze nie testowalem i nie wiem czy daje rade cokolwiek zrobic)

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

quas pewnie jesteś bardziej doświadczonym orczym graczem, ale kurde w ogóle mi to nie pasi:
- G. Schamanowi brakuje dzika. Zawsze to jakiś śmieszny pancerz przeciw lekkiemu ostrzałowi, poza tym ng shaman jest plewny. lepiej juz zwykłego schamana z wilkiem - przynajmniej dla nocników da lepszego LD. Czarnuchom też dzik by się przydał. Osobiśnie nie daję Gnashasa - po cholerę mam płacić 30 punktów za dodatkowy ataka z s5 jeśli mogę dać za to lepszy pancerz.
Moze to tak bym zrobił:
BOBB na dziku 101+heavy+4+tarcza+2+martog+15+ward+30=152 - jeszcze w miarę tani heros, który ma odpowiedni WS i siłę. opcjonalnie można martoga na uglas akrita zamienić
BOBB na dziku bsb=126+heavy+4+enchanted+15+might+10+zorga+5=160 też w miarę tani a wytrzymały oreczek.
Co prawda i tak nei ma facet porównania do herlada khorna za 190 punktów...no ale :).

Co do oddziałów to jak dla mnei są do pupy :)
Łucznicy, nocniki po 1 fanolu, kupę ostrzału (to mi sie podoba tylko). Jeśli założymy że demony są dobre i vc to cierównież po drodze przemielą elfy - wszystkie, skaveni itd. po prostu ci herosi to chyba w nocnikach siedzą i modla sie o brak paniki :), strachu czy terroru o katapce TK nie wspomnę.

Romek
Chuck Norris
Posty: 531
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Romek »

Apropos inver warda to ma on ward tylko w nazwie tam nie ma zadnego ward save'a ktory moglbys skpiowac to tylko niweluje rany......

Szypul
Mudżahedin
Posty: 283

Post autor: Szypul »

no zadaniem takiego herda będzie przekierowanie szarży, pułapka z overrunem, cięcie marszu no i oczywiście wybuch :twisted: a jak przy okazji jakiś squig odda (ciężko w turę 6 ubić) to zawsze miło.

bogins-enchanta na bsbka orczego nie wrzucisz niestety. pozatym w klockach nocników z siatami herosi daja radę, przeciwnik będzie wolał nabijać CR na gobasach i tak.

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

duzy orkowy szaman jets lepszy pieszo niz na dziku. Lepiej biega po lasach i moze chlopakow wprowadzac na salony.

Co do invert warda to protectyness go pozycza. Opis pendant'a zaczyna sie od "gives wearer a ward save" o ile mnie pamiec nie myli. Pozniej jest opis jak ten ward dziala.

Szypul
Mudżahedin
Posty: 283

Post autor: Szypul »

Charki ma 2x rację

Awatar użytkownika
Leszczu
Chuck Norris
Posty: 641
Lokalizacja: Krotoszyn, Zielony Smok
Kontakt:

Post autor: Leszczu »

Ja jednak amulet of protectyness wystawiam na duzym szamanie. Potem siedzi w klocku ng z sieciami i jest go trudno zabić (zazwyczaj zakładam, że tylko jakieś silne oddziały z dużym sv albo wsv będą próbowały przepchnąc klocek ng). Dziwi mnie Staff of Baduumm jak i Staff of Sorcery, dla mnie szkoda pkt. Reszta taki standard. 7 maszyn spokojnie wchodzi. 4 chukki kampia za oddzialami biorac duze cele a miejsce tylko dla doomów i klopy. ale to zalezy od gracza ;] pzdr

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

G. Schamanowi brakuje dzika. Zawsze to jakiś śmieszny pancerz przeciw lekkiemu ostrzałowi
na jaki ostrzal?jak cos strzela to i tak albo sie nie przebije przez 5T albo sciagnie ten caly AS;
zreszta raczej za wiele solo nie bede chadzal-to ciagle jest orc a nie raczy jelonek.
do tego pieknie wybiegne na soloweczke z syrenki
dzieki ale za takie przyjemnosci jeszcze musze placic punkty-postoje.
poza tym podoba mi sie model Nazgoba :twisted:
lepiej juz zwykłego schamana z wilkiem
wilk patrz opcja dzik. do tej rozpy nie pasuje-raczej bedzie siedzial w oddzialkach.
Czarnuchom też dzik by się przydał. Osobiśnie nie daję Gnashasa - po cholerę mam płacić 30 punktów za dodatkowy ataka z s5 jeśli mogę dać za to lepszy pancerz.
dziki sa dosyc drogi-zwlaszcza jak sie kupuje hurtem. ja wole dac 30pkt i miec KB. AS moglbym miec o caly 1 lepszy. przezyje. zwlaszcza ze raczej bedzie siedzial w nocnikach-wtedy efektywnie ma wystarczajacy save i T.
no i co najwazniejsze-w dobie eterykow lubie miec magiczne ataki; w zasadzie gl po to mi sa 2 bohaterowie do walki.
bsb na swiniaku moze i jest jakas opcja,ale nie mam na to punktow to po pierwsze. tarczy i tak nie dostanie...
wbrew pozorom jakby zobaczyc z czym mu przyjdzie walczyc /challangowac to amulet jest gites. innej taniej magicznej broni nie znalazlem
Dziwi mnie Staff of Baduumm jak i Staff of Sorcery
przy takiej liczbie DD sorcery jest logicznym nastepstwem. lepsze od DS.
a baduum to taki wymysl-pozwala rzucac duzo tanich czarow jak sie nie ma stopki...no i waaaagh lepiej wchodzi

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Przy takim ukłądzie bohaterów nie wolisz zamienić Great Shamana z orka na goblina? Wyjdzie taniej a czary chyba bardzie przydatne nawet 1 na ColdOK może się przydać.

Generałem przecież jest BOBB więc nie musisz przepłacać.

Zmiana T5 na T4 boli ale przed śmieciami powinny zabezpieczyć siatki i 3W, przy trudniejszych przeciwnikach to już chyba nie ma znaczenia.Ostatecznie to jemu można dać Colar of Zorga.

Rozpiska ciekawa, tylko wrażliwa na terrory:( coż w zielonych nie można mieć wszystkego

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Quas mi chodziło głównei też o mobilność. Ten pancerz to wiadomo, jakbys wyjechał z regonu - bo czasem tzreba - i jakieś elfy na dalekim zaczęłyby strzelać...
Z killing blowem u Herzsta się zgodzę - zawsze to wkurzasz przeciwnika, szczególnie takie opancerzone krasie czy inne konserwy. Moja ulubiona kombinacja to: herszt BOBB+uglasem+killingiem,enchanted i wardem. Chociaz czasem naprawdę mam chęć wywalic to wszystko wrzucic mieczyk dający siłę i ataki w zależności od herosów i czasem potion nazgoba? a nuż hatred :).

Dzisiaj gram z plewnymi TK, zobaczymy jak pójdzie walka

Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2245
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: goboss »

Ja bym wywalił dwie chukki i zamiast tego dał więcej savage boyz albo hoppersów, no i po 2 fanoli w oddziale :)

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

No rozpa ogolnie spoko, ale uwazam, ze nettersi to obecnie juz przezytek. Z ngoblinami wychodze z zalozenia minimaxow. Jeden oddzial z siatkami dla generala do popcyhniecia z waaagh!, moze miec protectyness i slomke, zas na bsb kombo, ktore sam stosowales i mi sie sprawdza - martogs i effigy. Super bron na wraciaki - trzeba tylko poswiecic fasta w snakeu, zeby przezyc s&s.

Baduum to jakies pobozne zyczenia, juz wole na nim 2 power stone. Albo 2 bazy snotlingow. Reszta ok, choc nie wroze przyszlosci hopperom.

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

siatki na goblinach to przydatna rzecz. Znacznie zwiekszaja uzytecznosc tego oddzialu. Z siatkami biora driady na klate i inne fasty bez problemu i spokojnie ustoja.

Wracajac do rozpiski , nie lepiej Bobkowi z protectynesem dac akrit axe zamist slomki. Przerzuty sie przydaja. Pozatym zgadzam sie z barbara, baduum to nie najlepszy pomysl. lepiej PS'a i waagh paint.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Charki - kiedy Ty ostatnio widziales fasty i driady na stolach?

Mowisz moze o 5 dark riderow? Bo to chyba jedyny powszechnie wystepujacy fast na turniejach. A 35 punktow to juz sporo mozliwosci.

Wole male waaagh! Duzego szamana jak biore to tylko na wronie. Na piechote bralbym szmaciarza.

Awatar użytkownika
Kubunio
Wałkarz
Posty: 86
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Post autor: Kubunio »

swieta_barbara pisze:trzeba tylko poswiecic fasta w snakeu, zeby przezyc s&s.
prośba o wyjaśnienie

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

swieta_barbara pisze:Charki - kiedy Ty ostatnio widziales fasty i driady na stolach?
Ostatnio czesto trafiam na WE wiec mam uraz ;]

dark riderzy to zupelnie inna bajka ze wzgledu na hate'a

Awatar użytkownika
qlpin
Chuck Norris
Posty: 425

Post autor: qlpin »

Kubunio pisze:
swieta_barbara pisze:trzeba tylko poswiecic fasta w snakeu, zeby przezyc s&s.
prośba o wyjaśnienie
NO NIE!
Następny!
Może by ktoś zrobił bloga albo video bloga z opisem wszystkich tricków dla noob'ów, można by to wrzucać na you tube'a (500k wejść gwarantowane pod warunkiem żeby to było po angielsku) a i poziom graczy "może by urósł"
a co do rozpy to Baduumm wporządku ale raczej na goblińskim lordzie...

i co wy się tak wszyscy uczepiliście tych error boyz'ów???

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

bo sie swiat zmienil i maja wiecej logicznych celow do postrzelania
a fasty czesto maja wazniejsze rzeczy na glowie niz ganianie/blokowanie fastow przeciwnika

ODPOWIEDZ