wstep do csu ;P

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

wstep do csu ;P

Post autor: Shino »

ma za zadanie urozmaicenie rozpisek i lekkie ich stonowanie. nie potrafilem do wszystkich dolozyc ograniczenia wiec to poczatek i czekam na dalsze propozycje oraz krytyke (konstruktywna ;) )

Beasts of chaos
raiders rank to minumum of 5 models
no more chariots than (? units with raiders spec rule exluding hounds?) unless general is mounted on chariot
?
Brettonia
(?) knights of the realm are mainstay unit and there cannot be more errants and pegasi units than at least 7-8 models strong kotrs units (?)


Daemons of Chaos
true core units (for each unit and/or character with mark core unit bearing the same mark mus be fielded)
daemon prince is counted as if having "wings" gift.
Marked daemon prince is counted as true core for apropriate god
siren song gift gains "model on foot only" (?and keeper of secrets are excluded from taking this gift) OR siren song doesn't affect units immune to psychology
?gifted cannot be multiplied exept of scroll breaker gift ?
only iridescent horror in horror unit is considered wizard still dispell and power dice are counted by number of horrors from his unit. There are no pd & dd generated while the isn't iridescent horror in unit. OR horrors do not generate dispel dice.
"hand weapon" gifts do not grant additional attack to daemon as they replace normal weapons he has (both are ahnd weapons so only one can be used as said in daemons faq)
bloodthrister's reroll hits limitation ;)
if BSB has magic standard then he cannot have any gifts apart from it.

Dark Elves
hero bearing pendant of khalteh cannot wear any armour
no more assasins than units with khainite special rule
no more harpires than 3 units
black guard with standard of hag graef is counted as rare
hydras are 0-1

Dwarfs
anvil of doom uses additional hero or special slot

Empire
steam tanks are 0-1 or halves are counted for them normally
war altar i counted as rare option

High Elves
dragon armour's protection from fire is as it was in 6th edition. Also it doesn't protect the mount


Lizardmen
no more than 5 units of skinks unless army general is skink
max 2 units of terradons

Ogre kingdoms
rhinoxes are no longer 0-1 in ogres army.

Orcs & Goblins
army gains horde special rule : can field (10%-20% more) than other armies
waagh! soecial rule gains also the following "units that pass animosity when waagh is used gain immune to psycology.
Waagh can affect unit in CC. Black orcs units and characters on it's own in addition become stubborn
machine limit

Skaven
max 2 warlock engeneers
cannot triple special choices

Tomb Kings
max 2 units of scorpions
zmiana icon of rakaph na free pivot on the spot

Vampire Counts
wraiths are 0-1.
drakenhoff banner does not work against break tests.
no recast fo danse macabre
invocation of nehek can only be recast (vampires lvl/2 +1) times by the vampire
helm of commandment is wight king only item (or just lord cannot use helm)

Warriors of Chaos
characters can only enter units with the same mark

Wood Elves
only one of the glade guards/ dryads can be tripled
no magical bow on bsb is allowed.
if eternal noble(s) are in army same or less number ofeternal guard are considered core
glade rides and scouts also benefit from having s4 at short range from bows.

i na to nalozona magia euro
Ostatnio zmieniony 15 paź 2008, o 09:53 przez Shino, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Manfred
Postownik Niepospolity
Posty: 5906
Lokalizacja: Cobra Kai

Post autor: Manfred »

generalnie chyba to mi się podoba prawie tak jak pomysł barba :)
tylko co do imperium rozumiem że albo czołgi 0-1 albo połowa punktów za nie ?
dajmy altar jako rare i połowe punktów wtedy trzeba będzie wybrać czy mocarz na smoki czy drugi czołg osłąbiony :)

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Ja bym dodał coś ogólnie jeszcze o maszynach - tzn że nie może być ich więcej niż 2-3 tego samego typu - również rydwany.
Wiecie o co chodzi - wyjdzie że ktoś będzie miał jeden czołg, a taki ork, który dostał więcej punktów nagle wyskoczy z 8 bolcami.
Ogólnie może taki zapis:
-maksymalnie 2 takich samych herosów.
- maksymalnie 3 takie same machiny (sloty) lub rydwany.

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

gratuluje Cięcia wariorów, których jeszcze nie ma i nikt nic nie wie o ich przegiętosci :/
Skaven

cannot triple special choices
A euro juz teog nie tnie?
only one of the glade guards/ dryads can be tripled
Euro juz to zakłada...

A w ogóle WE jak zwykle prawie całkowicie wymykaja się temu CSowi... A ty jeszcze chcesz je boostowac ulepszając fasty i scoutów! to juz jest grubszy absurd.
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

A co z magią Euro vs. DE lub Tzeentch ?? chodzi o dorabianie kości - po to jest taki aby do czegoś służył, a tak to albo się wystawia mniej magów i rzuca ten czar dorabiający kości (wtedy łatwo zostanie on rozproszony), albo rzucam ten czar, przeciwnik z radością wpuszcza, bo przecież i tak nie użyję tych kości potem. Tutaj trzeba coś sensownego wymyślić.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1996

Post autor: Aldean »

Shino pisze: High Elves
dragon armour's protection from fire is as it was in 6th edition. Also it doesn't protect the mount
Shino grasz TK?Bo do tej pory nikomu to nie przeszkadzało. IMO powracanie do zasad 6edycyjnych jest zbyt dużą ingerencją w system.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

szafa@poznan pisze:gratuluje Cięcia wariorów, których jeszcze nie ma i nikt nic nie wie o ich przegiętosci :/
dzieki :)

A euro juz teog nie tnie?
Euro juz to zakłada...
nie chce tego wrzucac na cale euro gdyz imo nie tnie wszystkiego rowno :) poza tym euro nie wplywa na cory tak jak cs furiona...

a z we mam problem.. nie wiem jak to pociac zeby bylo sensownie...
a ulepszenie fastow i scoutow ma sprawic, ze sie je bedzie wystawialo a nie kalkowalo rozpiski..

@bogins. wiem jakos maszyny wypadalo by pociac ale nie wiem do konca jak

moze rzeczywiscie max 3 maszyny tego samego typu
max 3 rydwany /oddzialy rydwanow

Shino grasz TK?Bo do tej pory nikomu to nie przeszkadzało. IMO powracanie do zasad 6edycyjnych jest zbyt dużą ingerencją w system.
nikomu nie przeszkadzalo? dac ci link do dyskusji na ten temat? jak rozumiem ingerencja w dragon armour jest zbyt duza zmiana a zmiana zasad czolgu juz nie jest tak? Oo tudziz zmiana dzialania demonow?

to, ze gram tk nie ma tu nic do rzeczy... jakos nie mma problemow z he zeby je ciac pode mnie...
To ma byc cs na duze punkty tylko? Czy ogolnie?
wstepnie tylko duze ale myslalem zeby traktowac to ogolnie ;] trzeba tylko kilku zmian
Ostatnio zmieniony 14 paź 2008, o 12:16 przez Shino, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

To ma byc cs na duze punkty tylko? Czy ogolnie?

Bo jesli na duze tylko, to mozna wartosci bezwzgledne przy kazdym oddziale napisac (tak jak Ci pisalem w pm)

Syrenka - wersja nr 2.


To jest podobne do furionowego. Moim zdaniem fuzja tych dwoch systemow powinna dac rade.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

To jest podobne do furionowego. Moim zdaniem fuzja tych dwoch systemow powinna dac rade.
zalezy mi zeby nie scinac slotow zbytno. po prostu danie w armiach alternatywe do wystawiania aby nie bylo wszystko tak 0-1 :)

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

bez ingerenci w system nie da rady inaczej. Nikt w 5ed. nie marudził, gdy niektóre komba były zbanowane.

Póki co, ciekawe Shino

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Shino, bardzo dobre podejscie do tematu !!! Podoba mi sie. Uderzyles widze bezposrednio w problemy I to nawet celnie, choc kilka poprawek bedzie jednak koniecznych.
Shino pisze: Waagh can affect unit in CC. Black orcs units and characters on it's own in addition become stubborn
Fajny pomysl. Ale skoro juz ingerujemy w zasady, to moze lepiej:
Waaagh - special rule gains also the following "units that pass animosity when waagh is used gain immune to psycology. Units already in combat receive additional attack (not mounts)."

A Black Orcom dac stubborn po prostu. Moze wtedy bylaby szansa, ze sie w rozpach pojawią.

Dla kazdej armii max 2 takie same sloty na maszyny.
Shino pisze: Nowi Chaos Wariors
zakaz dublowania helenki.

Shino pisze: Tomb Kings
max 2 units of scorpions
Zmien jeszcze tylko ikonę TK z "free reform" na "free turn" i bedzie git.
Shino pisze: Wood Elves
only one of the glade guards/ dryads can be tripled
no magical bow on bsb is allowed.
if eternal noble(s) are in army same or less number ofeternal guard are considered core
glade rides and scouts also benefit from having s4 at short range from bows.
Warhawks 30pkt
Treekin 50 pkt.
Obrazek

Aku
Wałkarz
Posty: 58
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Aku »

Bardzo dobry ten Cs
ja bym dodał może
Stardragon i DE smok zjada dodatkowego hero
I że Dwarfs max 2 x slot takich samych maszyn a reszta max 3 x slot takich samych maszyn
popieram zmianę na "free turn"

Awatar użytkownika
Corvus Albus
Kretozord
Posty: 1960
Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX"

Post autor: Corvus Albus »

Hmm smoki z bazy zjadają slot hero... to ile mają zasysać po 2?
Obrazek

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3850
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

Na pierwszy rzut oka podoba się. I dużo bardziej niż CS Furiona.

Co do demonów pomysły fajne.
True core - jak w poprzednim AB, z SoC. Czyli na jedną jednostkę core można wziąć po jednej special i rare danego boga. Można rozszerzyć na charaktery. Ucina trochę psy, nie bije mocno w klimaciarzy grających na nurglingach i bestiach.
Demon prince - ciekawe i chyba dobre
Syrenka - chyba rzeczywiście opcja 2 jest bardziej balansująca.
Hand weapon - dobre.
Zakaz brania dla BSB sztandarów i giftów - nie bardzo. Ja wiem, że celem jest BSB na juggerze, ale znów dostają ci mniej przypakowani.
Obcinka horrorów - ciekawa, tylko nie wiem która opcja bardziej balansująca.
Może zapis, że furii nie może być więcej niż innych oddziałów core zsumowanych razem?

BESTIE CHAOSU - tak trzymać. :D

Awatar użytkownika
b_sk
Kretozord
Posty: 1951
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: b_sk »

Mnie tam się całkiem podoba.
Obciąłbym tylko maszyny w stylu max 2 sloty special przeznaczone na ten sam typ/max 1 rare przeznaczony na ten sam typ. (nie wiem tylko czy wtedy O&G na diverze, czterech chukkach i dwóch klopach nie miałyby za mocnego firepowera, ale mnie się ta klopa nigdy nie sprawdzała więc i tak bym jej nie brał. :wink: )
No i jakąś dopałkę dla ogrów wymyślił, ale to na spokojnie posiedzę i coś wykminię, w końcu gram ogrami. :)
A licky boom boom down!!!

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2658
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

jak już zmieniasz zasadę dragon armour na szóstoedycyjną, to zostaw jednak ochronę dla mountów...

ja bym zrezygnował ze zwiększania liczebności armii(O&G)

i uważam, że w horrorach wystarczy zapis o tym, że musi być champion by generowały kości. resztę olej imho

w bretce liczba modeli KOTRów imho nie powinna grać roli, skoro są mainstay unit.

pedanta jednak bym nie ruszał... gostek z nim jest przegięty, ale sposoby na niego są

w lizakach bym pokombinował z salkami :-P
b_sk pisze:Mnie tam się całkiem podoba.
Obciąłbym tylko maszyny w stylu max 2 sloty special przeznaczone na ten sam typ/max 1 rare przeznaczony na ten sam typ. (nie wiem tylko czy wtedy O&G na diverze, czterech chukkach i dwóch klopach nie miałyby za mocnego firepowera, ale mnie się ta klopa nigdy nie sprawdzała więc i tak bym jej nie brał. :wink: )
No i jakąś dopałkę dla ogrów wymyślił, ale to na spokojnie posiedzę i coś wykminię, w końcu gram ogrami. :)
ogry przerzut paniki w 6'' (12'') od generała :wink:

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3850
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

Pająk pisze: i uważam, że w horrorach wystarczy zapis o tym, że musi być champion by generowały kości. resztę olej imho
Albo zapis, że bez czempiona sa traktowane jak 1 lvl mniej. Przykro wystawiać kloc a potem mieć go zwarzywiony jakimś pojedynczym snajperskim czarem. Zapis z -1lvl ucina dziesiątki bez czempiona, a nie bije tak już po dużych unitach.

I jeszcze kwestia giftów - problematyczne w większej ilości to chyba master of sorcery oraz syrenka (z tym że na syrenkę już sposób jest powyżej). Jakieś inne na szybko mi nie przychodzą do głowy (może jeszcze power vortex?). Ale znów za cenę wywalenia kilku przegięc leci się równo po innych rzeczach. Inny zapis i będzie OK (0-1 master of sorcery czy jakś inaczej, skoro nie 0-1 ;) ?).
Pająk pisze:pedanta jednak bym nie ruszał... gostek z nim jest przegięty, ale sposoby na niego są
Tu bym się sprzeczał. ;) Na wszystko są sposoby, tylko trzeba brać wtedy więcej wojska, zeby każdemu coś zrobić. :)
Ostatnio zmieniony 14 paź 2008, o 13:10 przez KrzysiekW, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

W WE trzeba obciąć drzewa (0-1).
Uważem, że trochę za bardzo się podpakowało orki. To, że sobie zupełnie nie radzą z VC to jeszcze nie powód, by dawać im stubborn i zwiekszać liczebnośc. Przecież orki i tak już są cholernie tanie. Nie lepiej by było ograniczyć animozję?

W HE przydałoby się jeszcze uderzyć jakoś w stadragona.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
b_sk
Kretozord
Posty: 1951
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: b_sk »

Jankiel pisze:...Przecież orki i tak już są cholernie tanie...
Akurat to jest funkcjonujący od czasów VI edycji stereotyp kiedy to orki naprawdę wyróżniały się tanim kosztem, teraz jest wręcz odwrotnie. Jedyne oddziały, które są naprawdę warte swojej ceny to maszynki i Orc Boyzi.
BO to jedna z najdroższych elit, koszt Boar Boyzów to jakiś żart, upgrade do Big'Una jest o połowę za drogi, common goblinów nie wystawia nikt w Polsce, a to co jest tanie (wolf ridersi na ten przykład) jest przy okazji kompletnie żenujące pod względem charakterystyk.
Nie jestem pewien czy aż taka dopałka jest orkom potrzebna, ale będę stanowczo walczył ze stwierdzeniem, że jest to tania armia.
A licky boom boom down!!!

Awatar użytkownika
MUKER
Falubaz
Posty: 1172
Lokalizacja: 4 piramida od lewej

Post autor: MUKER »

bless pisze:
Shino pisze: Tomb Kings
max 2 units of scorpions
Zmien jeszcze tylko ikonę TK z "free reform" na "free turn" i bedzie git.
Już lepiej jak coś: Pivot on spot + character shuffle.

Dałbym jeszcze, że bronie dla Giganta są zawsze legalne.

No i coś z Ikon Bajerem, może: +1 A oraz Inkantacje jak prince, ale PL = 1. Zmiana punktów wówczas.
Ostatnio zmieniony 14 paź 2008, o 13:25 przez MUKER, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ