PGA 2008: RATS WARS- THE CLAN WARS (22/23.11.08)

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

PGA 2008: RATS WARS- THE CLAN WARS (22/23.11.08)

Post autor: szafa@poznan »

Dawno, Dawno temu w odległej galaktyce jest miejsce i wydarzenie, którego nie można przegapić, a zwie się PGA...

Klub Strefa Zero
Obrazek
ma przyjemność zaprosić na turniej klasy Master
PGA 2008: RATS WARS- THE CLAN WARS


Obrazek

I. INFORMACJE OGÓLNE

- Miejsce - Międzynarodowe Targi Poznańskie

- Format - 2313

W sprawie pytań kontakt na klubowym forum dyskusyjnym Strefy Zero www.strefazero.net, lub drogą mailową na w.szafa@gmail.com

Szczegóły turnieju, regulamin, listę zgłoszonych, galerie z poprzednich edycji, oraz FAQ znajdziecie Na stronie internetowej klubu Strefa Zero www.strefazero.net w dziale PGA.

Koszty: 30 zł


Sponsorzy :
Q-WORKSHOP

Obrazek

Obrazek

GRAFMAJ AM

Obrazek

Pactor.pl
Obrazek

Obrazek

Ultima.pl
Obrazek

Sfan.pl
Obrazek


PLAN IMPREZY:
Sobota:
- 9.00- 10.15 - Zapisy i rozpoczęcie turnieju
- 10.30-13.30 I Bitwa
- 13.45-16.45 II Bitwa
- 17.00-20.00 III Bitwa

Niedziela
-10.00-13.00 IV Bitwa
-13.15-16.15 V Bitwa
-16.30-17.00 Rozdanie nagród i zakończenie turnieju.

Noclegi:
Noclegi będą kosztowały 20 zł i będą dość blisko MTP. Pokoje będą po ok 3 osoby. Będą dostępne prysznice. Na miejsce noclegów i z powrotem poprowadzimy Was (najprawdopodobniej będzie trzeba sobie kupić bilety MPK). Osoby chętne na noclegi proszę pisać do Lesnika na adres gajowym@wp.pl

II. FORMALNOŚCI:

- Turniej klasy - Master - turniej aspiruje do rangi Platynowego w Lidze Wielkopolskiej
- Rozpiski (w formacie txt, doc, docx, xls, xlix, lub html) + dane kontaktowe WRAZ Z PODANIEM ID ze strony http://www.adeon.livenet.pl/players.php proszę nadsyłać na adres: w.szafa@gmail.com do dnia 20 Listopada 2008 r. PROSZĘ NIE WYSYŁAĆ ROZPISEK W FORMACIE RST!!!
- Sędzia główny imprezy: Wojciech "Szafa" Szafałowicz, Sędziowie liniowi: Piotr „Blady” Orłowski, Bartłomiej „Bartezz” Stroiński, Michał "Leśnik" Jędrzejak.

III. REGULAMIN

Kompozycja armii zgodnie z CS'em by Strefa Zero
CS część ogólna do wszystkich armii:

- Max 3 speciale tego samego typu
- Max 3 oddziały/herosi z zasada latania (czyli np. 1 pegazista i 2 oddziały pegazów max)
- Max 12 kosci uzyć mozna w fazie magii, liczone są ABSOLUTNIE wszystkie kości (takze te dogenerowane), każdy bound spell = kość.

Część szczegółowa

Empire:
- Max 1 steam tank.

Wood elves:
- Max 1 treeman

Dark Elves:
- Pedant of Khaleth zawsze oblewa rzut na wyniku 5 i 6.
- Max 1 hydra

Demons of Chaos
- Max 3 hero na armię
- Keeper of Secrets, Bloodthirster, Lord of Change zajmuje slot rare
- Herald na juggernaucie z save 0+ zajmuje slot rare
- Max 10 kości magii moze zostać uzyte w trakcie fazy (liczą sie wszystkie uzyte kosci, bound=koć, jak w zasadach ogólnych)
- Siren Song jest zbanowany - nie wolno go uzywać.
- Banner of sundering jest dopuszczony, ale daje -1 do casta zamiast -2.
- Max 2 oddziały Flesh houndów na armię
- Zakaz dublowania slotów rare.

Vampire Counts
- Vampire Lord zajmuje dodatkowy slot hero.
- max 10 kości magii może zostac uzyte w fazie, bound spell = kość, liczymy wszystkie użyte kości.
- Drakenhoff banner jest zbanowany, nie wolno go uzywać
- Każdy bohater może recastować dany czar maksimum raz na turę.
- Helm of commandment: zajmuje slot rare. Nie zajmuje slotu, jesli nosi go Wight King.
- Zakaz dublowania Black Knightów
- Zakaz dublowania Grave Guardów
- Wraithy w ilości 4 lub więcej zajmują slot hero - bez względu na posiadanie (lub nie) banshee
- Zakaz dublowania slotów RARE.
× armie limited
× obowiązują wszystkie wydane księgi armii
× obowiązują wszystkie FAQi i erraty Games Workshop
× obowiązują polskie uściślenia sędziowskie http://strony.aster.pl/barbaros/uscislenia0207.pdf chyba, że poniżej wskazano inaczej
× zabronieni bohaterowie specjalni z końca podręcznika
× zabronieni bohaterowie specjalni z wewnątrz listy armii (armybook O&G, Imperium i następne...)
× zabronione alternatywne armie z końca podręcznika
× dozwolone Regiments of Renown za wyjątkiem tych, które będąc pojedynczym modelem zajmują jednocześnie slot bohatera http://uk.games-workshop.com/dogsofwar/lists/
× dozwolone jednostki Dogs of War jako wybór rzadki we wszystkich armiach z VII edycji (armybook Dwarfs, O&G, Empire i następne...) oraz w tych, które mają taką wyraźną adnotacje http://uk.games-workshop.com/dogsofwar/lists/
× dozwolone jednostek Kislevu zgodnie z zasadami w Chronicles 2004 http://uk.games-workshop.com/empire/kislev/1/
× dozwolony Kislev jako samodzielna armia, a nie tylko jako kontyngent sojuszniczy
× armie ze Storm of Chaos są dozwolone, poza armiami z VII edycji (armybook Dwarfs, O&G, Empire i następne...) które są zabronione http://stormofchaos.uk.games-workshop.c ... efault.htm
× bohaterowie z The Nemesis Crown zabronieni http://nemesis.us.games-workshop.com/ho ... efault.htm
× Dogs of War jak samodzielna armia dozwolone http://uk.games-workshop.com/dogsofwar/lists/
× Chaos Dwarfs Ravening Hordes dozwolone http://uk.games-workshop.com/warhammer/chaos-dwarfs/1/
× Lizardmen: Southlands dozwolone
× Lizardmen: Sacred Hosts dozwolone http://uk.games-workshop.com/lizardmen/ ... awnings/1/
× Great Lizards zabronione http://forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=492
× kawaleria Rhinoxów dozwolona http://www.forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=111
× Mountain Rangers dozwoleni http://forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=108
× The Cult of Ulric dozwolone http://uk.games-workshop.com/empire/cult-of-ulric/3/
× Goblin Ecology dozwolone http://forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=106
× Bone Giant dozwolony http://forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=626
× Mutacje dla Beasts of Chaos dozwolone http://forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=105. Max 1 na herosa, zakaz dublowania.
× Giant Spined Chaos Beast oraz Chaos Giant Spawn ze strony Forge World dozwolone http://www.forgeworld.co.uk/downloadswarhammer.htm
× Chaos War Mammoth, Great Chaos Dragons oraz Emperor Fire Dragons ze strony Forge World zabronione http://www.forgeworld.co.uk/downloadswarhammer.htm
× armie z Warhammer Realms: Lustria dozwolone
× The Zombie Pirates of the Vampire Coast dozwolone http://conquest.uk.games-workshop.com/r ... efault.htm
× Gnoblar Hordes z amerykańskiego WD303 i brytyjskiego WD310 dozwolone
× Doomwheel i Vermin Lord zabronione http://uk.games-workshop.com/skaven/spe ... inlord.pdf
× dozwolone są nieoficjalne przedmioty do armii Dogs of War ze strony włoskiego GW http://www.forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=14

× Do wszystkich oddziałów należy posiadać zasady!

IV. SCENARIUSZE

1 Bitwa.

"A New Hole"

Jeden, wybrany przed bitwa oddział core o wartości max 100 pkt. wychodzi z dowolnej krawędzi - jak minersi (z tym, ze może wyjść w 1 turze na 5+)

2 Bitwa.

"May the force be with you!"

Możesz poprosić raz w grze hosstese o 1 przerzut wybranej kości k6. Nie można przerzucać już przerzucanej kości.

3 Bitwa.

"Return of the Jezzail"

Wybrany bohater dostaje w łapę turbo-jezzaila - może strzelać po ruchu, ale jeśli rzuci 1 na trafienie trafia siebie na 1-3 (zamiast na 1)

4 Bitwa.

"Attack of the Clans"

Wybrany oddział piechoty dostaje +1 do Ld, dopóki żyje przynajmniej polowa początkowego stanu

5 Bitwa.

"Revenge of the Seer"

Wybrany magik może przerzucać wyniki miscasta i nienawidzi wszystkich wrogów.

V. Punktacje i ocena malowania.

201-400=11:9 Prawie remis
401-600=12:8 Plewne zwycięstwo
601-800=13:7 Małe zwycięstwo
801-1000=14:6 Prawie duże zwycięstwo
1001-1200=15:5 Duże zwycięstwo
1201-1400=16:4 Zdecydowane Zwycięstwo
1401-1600=17:3 Mega zwycięstwo
1601-1800=18:2 Mega duże zwycięstwo
1801-2000=19:1 Prawie masakra
2001+ =20:0 Masakra

Punkty do zdobycia:
100 z bitew.
ok 25 z malowania
10 z testu wiedzy
2 za zgłoszenie wraz z rozpiską w terminie
1 za podanie ID w zgłoszeniu
(razem ok 138 punktów do zdobycia)


WYMÓG 100% POMALOWANEJ ARMII!!

OCENA MALOWANIA


Wymogi Masterowe co do pomalowanych figur są doskonale znane, wiec nie będą zaskoczeniem. Dla formalności przypominamy, że obowiązuje wymóg pomalowanej Armii.

I. Staranność - w tym segmencie oceniamy na ile dokładnie zostały nałożone kolory, oraz czy kolory pasują na których zostały umieszczone:

1punkt - są "3 kolory", ale nałożone tak, ze pożal sie Boże
2punkty - użyto więcej niż 3 kolorów, ale staranność pozostawia wiele do życzenia
3punkty - bez zarzutów

II. jakość - w tym segmencie oceniamy zastosowane techniki i uzyskane nimi efekty. Liczy sie ładne cieniowanie, kompozycja barw i wszystko to co cieszy oko.

1punkt - widać w armii ładniejsze modele, ale ogólnie nie jest wesoło
2punkty - w armii widać zastosowanie podstawowych technik cieniowania, albo wyróżniający sie schemat kolorystyczny
3punkty - to samo co 2 punkty, ale lepiej :) Tabletop.
4punkty - widać choćby gdzieniegdzie także bardziej zaawansowane metody. Efekt cieszy oko.
5punktow - Proste: Wirtuozeria!

III. Ilość konwersji i/lub unikatowych modeli.

Unikatowy model to coś co rzadko widuje sie na stołach i świadczy, że właściciel armii dołożył starań, aby sobie perełkę zorganizować. Uwaga! Klocek 5-edycyjnych klonów z plastiku nie jest unikalny. Podobnie figury które sie od 5ed nie zmieniły (są takie :) ).
Konwersja to model który wyróżnia sie niestandardowym wyglądem, uzyskanym przez autora przy pomocy zabiegów modelarskich (tak - będziemy wysyłać ta definicje do Wiki ;) ). Konwersja nie jest użycie figur które reprezentują coś innego, czy dogięcie metalowego elementu.

1punkt - jeden skonwertowany/unikatowy modeli w armii
2punkty - przynajmniej 5 skonwertowanych/unikatowych modeli w armii
3punkty - Przynajmniej 10 -||-
4punkty - Prawie połowa armii jest skonwertowana/unikatowa
5punktow - Niemal cala armia jest skonwertowana/unikatowa

Przykład: Ewaryst ma 3 skonwertowanych kuszników DE, a w oddziale Witchek znajdują sie 2 piąto-edycyjne czarownice. Zasłużył na 2p.
Teodor z kolei Ma cały klocuszek mumii w charakterze Tomb Guardow, oraz wiele konwersji - w tenis sposób pewnie uzyska 4 punkty.




IV. jakość konwersji.
Oceniamy tu jakość konwersji. Oczywiście nie wszystko nam sie podoba. Nie ciesz sie wiec zawczasu ze swoich 5 punktów w poprzedniej kategorii. UWAGA!! Punkty ujemne!

-4punkty - Prokso-Konwulsje. "Skleiłeś coś z bitsów które nosisz po kieszeniach i wmawiasz mi że to jest fajne? I ze niby to jest rycerz?"
-3punkty - Konwulsje. To samo co powyżej - niby lepiej trzyma sie kupy niż powyższe. Niby.
-2punkty - Konwerwulsja... Kowalska... Kornwalia... W sumie nie do końca wiadomo co autor miał na myśli.
-1punkt - Słabe konwersje. Już chyba pisaliśmy ze sklejenie pampra z bitsow to żadna konwersja.
0punktow - Przeciętne konwersje
1punkt - Przeciętne konwersje, ale wykonana dobrze technicznie
2punkty - Fajne konwersje
3punkty - Super konwersje!

V. Podstawki:

1punkt - pomalowane i wymodelowane
2punkty - pomalowane i wymodelowane, sa na nich jakieś dodatki, albo wykonanie jest świetne
3punkty - podstawki świetnie wykonane - można tez trafić prawdziwe perełki

VI. Traye:

1punkt - są
2punkty - są wymodelowane i pomalowane

VII. WYSYWIG
. Zgodność broni z rozpiską, zgodnosc modeli itd... Tolerujemy przy tym pewne uzasadnione odstępstwa np. ze względu na unikalność (patrz definicje), klimat, swietną jakość modelu.

Charakterzy:
1punkt - pełny WYSYWIG na charakterach
Oddziały:
1punkt - Do 5 uchybień (każdy model sie liczy)
2punkty - Do 3 uchybień
3punkty - Wszystko gra.

Razem 25 PUNKTÓW do chapnięcia.


LISTA ZGŁOSZONYCH:
http://www.strefazero.net/post.php?id=47873
[/url]
Ostatnio zmieniony 21 lis 2008, o 11:28 przez szafa@poznan, łącznie zmieniany 14 razy.
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k

Awatar użytkownika
Leśnik
Mudżahedin
Posty: 274
Lokalizacja: Poznań STREFA ZERO

Post autor: Leśnik »

Prosimy o podwieszenie tematu

Awatar użytkownika
Moczul
Mudżahedin
Posty: 250

Post autor: Moczul »

Czy w pierwszym scenariuszu może by to odział lataczy lub kawaleria??

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

Tak - jesli jest core unitem i nie kosztuje wiecej niz 100 punktow.
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Fajny ten CS (poza zmianą zasad sunderinga, pendanta etc.).
Bliższy temu, co opracowujemy na LS :)
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Niedbal
Mudżahedin
Posty: 242
Lokalizacja: Bazyliszek - Warszawa

Post autor: Niedbal »

Dwarf Mountain Rangers dozwoleni ? :o, nie gram breta ;O

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

ja tylko nie rozumiem dlaczego dopuszczona jest 2x hydra przy niedopuszczonych 2x wraithach, 2x flamerach i 2x tankach... ale moze ktos mi to jescze wytlumaczy ;)

a tak to jest nawet ok ;)

p.s.
nie wydaje mi sie aby ograniczenie do max 1 steam tanka powinno znajdowac sie w czesci ogolnej ;)

Cyel
Oszukista
Posty: 821

Post autor: Cyel »

Bez Furionowego CS ? :( Szkoda.

Miałem złożoną taką ciekawą armię Demonów, a tu widzę że równie dobrze mógłbym brać jakieś paskudne przegięcia :(

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

czy tk ma jakies specjalna wersje scenariuszu 5 i jesli nie to czy moge wybrac, ze nie chce uzywac tego scenariusza?

edit. co do steam tanka to przemyslcie jeszcze polowe punktow za czolg i dozwolenie 2 bo to w rownym stopniu je uwala ;) a na niektore armie opcja 1 czolg niewiele robi gdyz mozna go zbyt latwo wyeeliminowac ;)
Ostatnio zmieniony 27 paź 2008, o 09:56 przez Shino, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Eh strasznie uwalający ten CS - przynajmniej dla demonów i wampirów. Nie chcę tutaj płakać, bo regulamin to regulamin, trzeba się zastosować, ale ...
W ogóle zastanawiam się czy przyjechać... obawiam się że taki CS doprowadzi do wyginięcia graczy demonicznych, albo co gorsza do przyjazdu armii modelinowych... serio. Wielu z graczy kupiło sobie drogie figurki, męczyło się z malowaniem, a tu nawet normalnych kombinacji herosów, czy jednostek brać nie można.
Jestem tutaj zawiedziony faktem, że na turnieju klasy master powstał tak mocny CS anty demoniczny.
Jako że regulamin jest ogłoszony i już zmienić go nie można (po kolejnych moich słowach pewnie zmienicie) obiecuję że przyjadę na ten turniej, armią w połowie z modeliny tudzież ogólnie proksowaną, bo niestety wydałem 1000 złotych i nie mogę zagrać figurkami które kupiłem. Gwoli ścisłości - mogę ale chyba na 1500 punktów a nie na 2313.
Z tego co widzę:
OCENA MALOWANIA: WYMÓG 100% POMALOWANEJ ARMII!! czyli na turniej mogę przyjechać proksem - powiedzmy nie papierkiem, ale nie zostanę dopuszczony do oceny malowania tak?
Eh, powiedziałem swoje grosze, jest mi lżej. Dziękuję wam.
Ostatnio zmieniony 27 paź 2008, o 09:54 przez BOGINS, łącznie zmieniany 1 raz.

Nehan
Masakrator
Posty: 2299

Post autor: Nehan »

Weee! czekałem na to.

też jestem za 0-1 hydrą i ewentualnie jeszcze przycięcie slotów na maszyny

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Uważam, że te pięć rare powinno być 0-1: hydra, czołg, treeman, wraithy, flamery.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Drakar Dociekliwy
Mudżahedin
Posty: 342
Lokalizacja: Poznań/Włocławek

Post autor: Drakar Dociekliwy »

Jak dobrze pójdzie to będzie mój pierwszy master :]
CS dość dobry, choć nie podobaja mi sie zmiany dotyczace zasad podrecznikowych - przedmiotów itp.

Wiem, że zabraknie mi kilku figurek dlatego już teraz zwracam się z prośbą o pożyczenie figurek plaguebearersow(8-10) i nurglingow (jak najwiecej)
Klub Fantasy "FENIX" ('Stara Remiza', ul. Żabia 8, Włocławek)
Gry bitewne, RPG, karciane, planszowe.
Każdy poniedziałek od 15.oo do 19.oo. ZAPRASZAMY :!: :!: :!:

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Drakar Dociekliwy pisze:Jak dobrze pójdzie to będzie mój pierwszy master :]
CS dość dobry, choć nie podobaja mi sie zmiany dotyczace zasad podrecznikowych - przedmiotów itp.

Wiem, że zabraknie mi kilku figurek dlatego już teraz zwracam się z prośbą o pożyczenie figurek plaguebearersow(8-10) i nurglingow (jak najwiecej)
Nurgl to jedyna nadzieja demonów... tylko on nie został uwalony do końca.

Awatar użytkownika
KOOBA.84
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 166
Lokalizacja: Poznan,Strefa Zero

Post autor: KOOBA.84 »

Słowo na masterowy weekend w Poznaniu (nie tylko na niedzielę ;) ).

Chciałbym wyjaśnić jedną z ważniejszych dla graczy rzeczy: wybór CS’a – po co i dlaczego w ogóle? Dlaczego taki a nie inny?
Wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, że ostatnie poczynania producenta Gry pośrednio uderzają we wszystkich tych, którzy Battla traktują nie tylko jako swoje hobby, ale także jako okazję do ciekawej, sportowej rywalizacji. Udało nam się w Polsce wspólnym wysiłkiem stworzyć coś ciekawego i unikatowego: zwartą i aktywną scenę turniejową, dzięki której mamy okazje wymieniać się doświadczeniami i czerpać jeszcze większą radość z konkurowania z graczami z całego kraju. Niestety – aby turnieje i całe to sportowe podejście do gry miały jakikolwiek sens, żadna z armii nie może wyraźnie dominować nad innymi. Owszem – zawsze będą armie nieco słabsze i nieco mocniejsze, ale zgodzimy się chyba wszyscy że w przypadku VC i DoCh słówko „nieco” zdaje się mieć sporą nadwagę. Wyniki ostatnich singlowych masterów zasygnalizowały niepokojącą tendencję zauważona przez wszystkich – nadmiar 2 armii na wysokich miejscach. Pojawiają się pytania: Czy nie zobaczymy za pół roku turniejów VC i DoC only? Czy wszyscy przesiądziemy się na którąś z tych armii? Czy turnieje i liga będą miały w ogóle sens?? Powstały liczne propozycje Csow i własciwie co do jednego prawie wszyscy się zgadzamy: Trzeba coś zrobić, CS czy inny patch jest potrzebny, bo nie mrugniemy okiem, a turnieje które znamy będą przeszłością..

Zdecydowaliśmy się na takie a nie inne rozwiązanie, ponieważ wyszliśmy z założenia , że przycinanie wszystkiego nie jest dobrym rozwiazaniem. Zdarzają się ewidentne przegięcia i to je trzeba tępić, a nie wycinać jak leci wszystko. Niestety, im dluzej przygladalismy się FCS tym wiecej wad w nim dostrzegalismy. Stwierdzilismy w koncu ze skoro trzeba przyciac 2 armie, to nie znaczy to ze trzeba z nożyczkami atakować inne. Nie spodobalo nam się tez to ze FCS naklania niekiedy do sztucznego powiekszania oddzialow oraz wpychania do rozpiski czegoś czego być może nawet nie mamy na naszych półeczkach. Zdecydowalismy się wiec na udezenie chirurgiczne, majace na celu wyciecie jedynie „chorej” tkanki, ale nie obu nóg i lewej ręki przy okazji. W ten sposób dostajemy praktycznie normalne armie, które znamy od dawna + przyciete do poziomu VC i DL. Mamy nadzieje ze to rozwiazanie zostanie przyjete z godnością (radości nie wymagamy) przez graczy obu armii, którzy zapewne świetnie zdają sobie sprawę z tego jakie jest nastawienie tych którzy graja pozostałymi armiami. Nie jest nam łatwo podejmować takie decyzje – jako organizatorzy musimy mieć na względzie wiele rzeczy, także to, czy koniecznośc wrzucenia do rozpy np. eternali nie spowoduje ze ktos kto noramlnie by do nas przyjechal, daruje to sobie.

Nasz cel: Niemal normalne, standardowe armie (bo wszystkich tycza się jedynie kosmetyczne ciecia, typu 12PD) i VC oraz DoC przyciete do ich poziomu. CS musi być, my troche z konieczności staniemy się poligonem – niewdzięczna rola :/ ale podchodzimy do niej z otwartą przyłbicą!
bo tak. :lol:

Awatar użytkownika
Leśnik
Mudżahedin
Posty: 274
Lokalizacja: Poznań STREFA ZERO

Post autor: Leśnik »

Jankiel pisze:Uważam, że te pięć rare powinno być 0-1: hydra, czołg, treeman, wraithy, flamery.
Sensowna propozycja przemyślimy ją.
Ogolnie spoko, ale...

- czy jakas armia wystawia wiecej niz 3 takie same specjale? Czy zanotowano w przyrodzie cos takiego? Bo mnie sie zdaje, ze to przepis dla zasady, a nie realnie cos ograniczajacy. Dwa sloty special naprawde bylo dobrym rozwiazaniem. Nie rozumiem, czemu z tego zrezygnowaliscie, chlopaki.

- banshee jako heros? Czy ona jest az tak przegieta? Jestem w szoku. Zwroccie uwage, ze i tak na dzien dobry gracze VC maja tylko 3 sloty herosow, bo jednego zjada im lord. Czemu ma sluzyc to ograniczenie, skoro i tak nie mozna miec wiecej niz 9 PD a do tego nie mozna recastowac (praktycznie) czarow. Bo bede mial jednego walczacego herosa wiecej ? Shocked
- Imparium nierzadko ma 4 czołgi, czasami spotka się 4 oddziały pegazów, chadecja na 8 bolcach i w tym przepisie chodzi o to by takie rzadkie ale chore przydatki wyeliminować.
- Wraithy są bardzo gięte a z banshee jeszcze bardziej (kosztuje śmieszne punkty) dlatego to właśnie ją tniemy i w tym temacie nie zakładamy zmieni. A podaj proszę swoją propozycję może będzie ona naprawdę dobra i przejdzie.

Patryk tak są dopuszczeni.

Bogins nie jesteś noobem masterowym i wiesz jakie panują zasadny jeśli chodzi o posiadane figurki na masterach i głupio mi będzie właśnie Ciebie wyprosić za posiadanie proksów za tak zrobię gdy przegniesz.

Awatar użytkownika
Lukaszxx
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: szybki szpil

Post autor: Lukaszxx »

czy planujecie przycinać w jakiś sposób te rozpiski DE na 45 shadach?

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

W duzym skrócie: póki nie było demonów i vc, narzekania były słabe i przecietne. Stąd tęz praktycznie w ogóle nie tniemy nic poza tymi armiami. Załapały sie tylko najgorsze chamstwa czyli 13+ kosci, 4 identyczne speciale, podwóne czołgi...

Fajny ten CS (poza zmianą zasad sunderinga, pendanta etc.).
Bliższy temu, co opracowujemy na LS
dziwnym nie jest - szafa maczal palce w obu ;)
Dwarf Mountain Rangers dozwoleni?
U nas? ZAWSZE! Poznań ostoja merytorycznego liberalizmu ;) I miejmy nadzieję - zapoczatkujemy ruch cięcia demonów i VC :)
ja tylko nie rozumiem dlaczego dopuszczona jest 2x hydra przy niedopuszczonych 2x wraithach, 2x flamerach i 2x tankach... ale moze ktos mi to jescze wytlumaczy Wink

a tak to jest nawet ok Wink

p.s.
nie wydaje mi sie aby ograniczenie do max 1 steam tanka powinno znajdowac sie w czesci ogolnej
Dumamy nad dorzuceniem treemana i hydry do ograniczeń. Stam tank przeniesiony do części szczegółowej :)
czy tk ma jakies specjalna wersje scenariuszu 5
Nie - jeden liczek będzie miał hejta! ZŁO!
czyli na turniej mogę przyjechać proksem - powiedzmy nie papierkiem, ale nie zostanę dopuszczony do oceny malowania tak?
Zaraz dopiszę:

ARMIE PAPIERKóW WYLATUJA, ARMIE SMIECIOWE MAJA ZERO ZA MALOWANIE, BEZ OCENY.
czy jakas armia wystawia wiecej niz 3 takie same specjale
imperium, bestie, chadecja, bretka. :)
Akurat z tą Banshee to popieram Blessa. Jak ograniczać to Wraithy jako całość, a nie akurat Banshee w nich siedzącą.
Rozwazymy.
czy w związku z tą offtopową dyskusją na temat CSa moge sobie zacząć robić jakieś przymiarki do rozpiski, czy też powinienem liczyć się z tym że będziecie to zmieniać np. dajmy na to co każde 20 stron marudzenia??
Rewolucji na pewno juz nie będzie bez względu na marudzenia, aczkolwiek nie powiem że dorbne zmiany sie nie pojawią - bo mogą.
czy planujecie przycinać w jakiś sposób te rozpiski DE na 45 shadach?
Nie wiem o jakie rozpiski chodzi. Jak wspominałem - VC i Demony zajmuja non-stop topowe miejsca na masterach, i to grajac bardzo konkretnymi rozpiskami.

Jak takie De zajmie 3 z 5 miejsc w top5 na jakims masterze, to obetniemy.
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Nie - jeden liczek będzie miał hejta! ZŁO!
skoro i tak liczki nie maja miscastow to moge dac hate krolowi?

czy w 1 bitwie moge wybrac, ze nie uzywam opcjui undergrouhnd advance? (lub dac to na powiedzmy scoutow i uzywac scouta zamiast wykopywania takiego?)

scenario 2 jak rozumiem d3 tez mozna przerzucic ;) czy moze jest inaczej?

no i moglisbyscie dac na koniec lub poczatek piczke ;) ale to juz drugorzedna sprawa :)

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

I drugie pytanie, ale raczej na zasadzie ciekawości niż prośby o zmianę. Smile Skąd ograniczenie kostek magii u VC i DoCh? Chodzi o itemy/gifty/moce dające plusy do casta?
U demonów chodzi o powszechny dostep do magów-nie-herosów, o levele magii na większości bohaterów-klepaczy, o smiesznie tanie i skuteczne czary które ma kazdy magik, o powszechnośc ulepszeonego seera.


U Vc ciecie jest spowodowane powszechnościa magów klepczy - j.w., recastem (ograniczonym ale nadal jest) oraz dobra magia, mozliwoscia posiadania pseudoseera i wskrzeszaczki jednocześnie.

Juer z Save 3+ jest fajny - wiadomo ze ida wówczas w niego wszystkie ataki a to potencjalne 350-390 punktow dla wroga w porywach do zdobycia :D
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k

ODPOWIEDZ