Czyste gobliny (paradoks, co?) na 1,5k

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Czyste gobliny (paradoks, co?) na 1,5k

Post autor: Yahoo82 »

1 Goblin Shaman @ 135 Pts
General; Magic Level 2; Little Waagh
Power Stone [25]
Nibbla's Itty Ring [20]

1 Goblin Big Boss @ 124 Pts
Light Armour; Battle Standard
Rowdy Grott's Big Red Raggedy Banner [50]
1 Wolf @ [0] Pts

1 Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Staff of Baduumm [40]
Magic Mushrooms [10]

2x5 Goblin Spider Riders @ 2x76 Pts
Spear; Short Bow; Shield; Musician


2x5 Goblin Wolf Riders @ 2x76 Pts
Spear; Short Bow; Light Armour; Musician


21 Night Goblins @ 117 Pts
Shortbow; Musician
2 Fanatic @ [50] Pts

27 Night Goblins @ 189 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician
1 Night Goblin Boss @ [8] Pts
2 Fanatic @ [50] Pts

26 Night Goblins @ 186 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician
1 Night Goblin Boss @ [8] Pts
2 Fanatic @ [50] Pts

3 Squig Herd @ 90 Pts


1 Spear Chukka @ 35 Pts


1 Spear Chukka @ 35 Pts


1 Rock Lobber @ 70 Pts


1 Doom Diver @ 80 Pts


Casting Pool: 6

Dispel Pool: 4

Models in Army: 136


Total Army Cost: 1500


Przeraża mnie troche Ld generalskie = 6, ale ciekaw jestem, jak sie tym zagra. Na pewno będzie fun :)

Awatar użytkownika
Joke's
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 142

Post autor: Joke's »

136 modeli na 1500 pkt to mnie troche przeraża ale sądze że moimi we elfami bym to przejechał w 2 strony i ukradł wyroby rzemieślnicze goblinów a ich głowy nakleił na sztandary :D takie mam wrażenie

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

za katapke wolalbym hopków, oczywisćie trzebaby bylo coś jeszcze pociac. Jakaś jednostka pewna w psychologii, a na pewno klimatu Ci nei zepsuje, a wręcz przeciwnie :)
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

Jakoś nie mam zaufania do hoopków (w sumie to ich nie testowałem nawet). Te 3d6 ruchu... To może być baaardzo przypadkowe.

Chociaż może ich sproxuję... One są na podstawkach 20x20mm?

Tylko że po wywaleniu kataski zostanę tylko z 2 bolcami i dd :/

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

Jesli mialy by tu byc hopki to imo zamiast herd'a. 2 bolce i diver w tej rozpisce to byloby mało. Lobba sie przyda.

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5355

Post autor: Tutajec »

takie cos sie rozwala w 1 turze walac hailem w fasta i panikujac wszytko wokul

Awatar użytkownika
Vincent
Kradziej
Posty: 978
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Vincent »

a według mnie rozpa naprawdę bardzo fajna tylko brakuje mi tutaj chociaż jednego dispel scrolla

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Jeśli ma być klimat to spoko, daje radę, ale...
Paniki, terrory, feary, wszystko składa Cię jak klocki lego, taka prawda. Chyba, że znalazłbyś pkt na BO genia. Wtedy to już tą rozpą mozna z powodzeniem walczyc ;)
czyms takim gra leszczor...

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

Przetestowałem rozpę z Imperium Byrasa. On chciał przetestować klocki z ditaczmentami i walczącą piechotę. Ja zestaw czysto gobliński (stąd nie brałem BO generała). Moja rozpa jak wyżej, u Byrasa:
- klocek spearmanów z ditaczmentami łuczników i mieczników
- klocek great swordów z ditaczmentami łuczników i mieczników
- 4 ogry
- 10 hundgunnersów
- moździerz z inżynierem
- armata
- generał w klocku greatsw.
- bsb z bannerem magic res. 2 w klocku spearmanów

Wylosowałem stopę i wants ya na generale, 1 i 6w1 na drugim szamanie (wszedł w klocek NG koło górki).
Pole bitwy wyglądało mniej więcej tak:

Obrazek

Rozpoczynanie wypadło na mnie. Animozja - wilki i squigi do przodu, klocek NG z szamanem (ten koło górki) stoi w miejscu.
Pociągnąłem fasty skrzydłami, środkowe wilki do przodu przed spearmanów, wyszedłem do przodu lewym NG i squigami.
Stopą uderzyłem w działo, ale nic się nie stało... tylko 1 hit.
Strzelanko. DD znosi, ale katapulta trafia idealniew środek greatswordów, 9 (w tym generał!) idzie do piachu w 1 turze! Balisty chybiają.
Imperium idzie ogrami do przodu, handgunnersi strzelają do squigów - nikt nie trafia. Łucznicy ściągają 3 wilki ze środka. Ustały. Spearmani i greatswordzi lekko w przód.
Moździerz masakruje moich NG, na szczęście po przerzucie nie panikują. armata przestrzela o 10... a mógł cały rządek ściągnąć.
Tura 2
Animozja pcha wilki na lewym skrzydle pod sam ditaczment mieczników (od boku). Szarża wilków na ditaczment, środkowe wilki wjechały tuz przed działo. NG do przodu. Te z lewej wypuszczają 2 fanoli. Obaj zatrzymują sie tuz przed greatswordami. Prawe pająki prowokują ogry do szarży i wyjścia za planszę. Squigi ustawione do kontrszarży. Wychodze szamanem ze środkowego klocka NG.
Magia - próba stopy w spearmanów ale okazuje się, że mają MR 2. Dupa. Podobnie z czarem nr1.
DD i katapulta trafiają w greatswordów. Spada 8. Oczywiście znowu nie uciekają. Chukki znów pudło.
Wilki wygrywaja starcie z ditaczmentem, ale imperialni ustali.
Byras idzie do przodu spearmenami i ditaczmentami, wypuszczam 2 fanoli, a on kończy na nich ruch! 4xd6! Wypada 9 hitów... i 2 jedynki... 7 Spearmanó do piachu. Mało. Byras ostrzeliwuje moje środkowe NG, ogry szarżują w pająki, te uciekaja za planszę, mam 4 shreki ustawione bokiem do squigów.
Moździerz ładuje w pająki na lewej (NG są za blisko) - pudło. Armata wali siekańcami po wilkach. Siła 2 i nic mi nie robi.
Miecznicy z prawej remisują z wilkami, wygrywam o muzyka. Imperium nie ucieka.
Tura 3
1 fanol na lewej ginie, drugi wpada w możdzierz i kosi 3 załogantów, następnie rozwala się o las.
Środkowe wilki szarżują w armatę, squigi szarżują w shreki. Środkowe NG szarża w spearmanów.
Stopa ściąga 1 handgunnera. Maszyny mało co robią.
Lewe wilki przegrywaja starcie z ditaczmentem mieczników (zostały 3), środkowe gonią załoge działa, squigi wchodza od flanki w ogry. Ginie 1 shrek, ogry uciekają za planszę, squigi gonią pod sama krawędź. NG zarzucaja siatkę na spearanów, jednak oni wspomagani ditaczmentem mieczników wygrywa starcie i goni mnie. Dogania.
Greatswordzi(5!) szarżują na lewy klocek NG, ditaczment wygrywa z pająkami, uciekają za plansze a on goni ich do krawędzi. Spearmani szarżują na BSB, ditaczment na szamana. Robięflee, goniąc wchodzą na 8" przed łuczników, wypuszczam 2 fanoli, ditaczment na nich staje i dostaje 4xd6... Gina wszyscy. Handgunnerzy ładują w squigi.
NG wygrywają z greatswordami, jednak tamci stoją.

Tura 4
Squigi stoja na animozji. Łucznicy idą 1" do przodu. Lewe pająki wchodza od flanki w greatswordów i zabijaja piosonem kapitana. Maszyny walą w spearmanów. Chukki pudło, katapulta missfire (na szczęście rzucam 6). Środkowe wilki zaganiają za stół obsługę działa. BSB ustał, szaman wciąż ucieka. 3 kostki na stope i wypada 8 :/ 19 łuczników NG strzela w spearmanów, nic im nie robią. Greatswordzi znowu ustali.
Byras podchodzi pod maszyny spearmenami. Ditaczment łuczników z lewej dochodzi do kanapki od boku w pająki. Przegrywam starcie i uciekam. On goni za NG greatswordami. Squigi znowu dostaja od HG.

Tura 5
Szaman opuszcza pole bitwy. Squigi odwracają się w stronę domku i idą. Środkowe wilki wracają na stół i lezą w stronę moździerza. Łucznicy ustawiają się do spearmanów.
Generał ściąga stopą 2 greatswordów, kolejnego z itty ringa. W końcu oblana panika. Maszyny nic nie robią.
Ditaczment łuczników z lewej jakoś mija ruiny i strzela w generała (na 7+) chybiając. Spearmani szarżują w chukkę i wylatuja za obsługa za stół. HG znowu nakruszają squigi. Inżynier zabija 2 wilki koło moździerza :/

Tura 6
Squigi idą na animozji o... cały 1"! Szarżuję na domek, ale zabrakło z 1-2 cale. Stopa nie wchodzi na 2 kostkach. Maszyny ściągają...1 łucznika z ditaczmentu.
Spearmani wracają na stół, łucznicy na 7+ nie rania generała. HG znowu sieką w squigi, liczę na wybuch, ale nie wyszło.

Po podsumowaniu - remis. 2 punkty przewagi Imperium.

Komentarz? Magia zawiodłą całkowicie, katapulty i DD trafiały pięknie na początku, chukki nie trafiły ani razu.
Squigi jak zwykle pięknie się spłaciły i gdyby poszły 2 cale dalej to bym jeszcze domek zjadł.
Co do NG (bo to ich głównie chciałem przetestować) - z innym CR'em nie mają szans. I tyle. A fanatycy... Cóż - pechowe rzuty i dupa. Banner dla goblinów się nie sprawdził za bardzo - 1 przerzut uratował. Jakby nie patrzeć na ld5 ciężko cokolwiek ustać. Chyba następnym razem na ten slot trafi szaman.
Wiem, że bitwę mogłem rozegrać inaczej, czekac, napierdzielać z maszyn, ale miał byc fun i test NG w walce. Jeszcze to sprawdzę. Chociaż strasznie brakuję BO generała i klocka savage orków.

ODPOWIEDZ