WoCh 2313 PGA

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Siimson
Wałkarz
Posty: 77
Lokalizacja: Szczecin

WoCh 2313 PGA

Post autor: Siimson »

Rozpiska w fazie planowania, od jutra zaczynamy testowanie i nanoszenie zmian. Ogólny pomysł "koko dżambo i do przodu" niezłe nie ?? :) Wiem że lord z Frenzy to nie najlepszy pomysł, szczególnie przy małej ilości psów do screena, ale jugger jest całkiem wart tego ryzyka imo. Postaram sie zamieszczać raporty z poszczególnych bitew i jakieś tam małe wnioski. Puki co komentarze mile widziane.


1 Chaos Lord of Khorne @ 400 Pts
General; Hero of Khorne; Frenzy; Chaos Armour
Sword of Might [20]
Crimson Armour of Dargan [40]
Word of Agony [40]
Golden Eye of Tzeentch [25]
1 Juggernaut of Khorne @ [50] Pts

1 Chaos Sorcerer of Nurgle @ 206 Pts
Sorcerer Lord Mark of Nurgle; Magic Level 2; Nurgle Lore; Chaos Armour;
Barding
Dispel Scroll [25]
Power Familiar [25]
1 Chaos Steed @ [16] Pts

1 Chaos Sorcerer of Nurgle @ 181 Pts
Sorcerer Lord Mark of Nurgle; Magic Level 2; Nurgle Lore; Chaos Armour;
Barding
Dispel Scroll [25]
1 Chaos Steed @ [16] Pts

1 Exalted Hero of Khorne @ 215 Pts
Hero of Khorne; Frenzy; Chaos Armour
Enchanted Shield [15]
The Collar of Khorne [25]
1 Juggernaut of Khorne @ [50] Pts

1 Chaos Warshrine of Tzeentch @ 150 Pts
Mark of Tzeentch

1 Chaos Warshrine of Tzeentch @ 150 Pts
Mark of Tzeentch

5 Marauder Horsemen of Slaanesh @ 96 Pts
Mark of Slaanesh; Throwing Axes; Shield; Musician

5 Marauder Horsemen of Slaanesh @ 91 Pts
Mark of Slaanesh; Throwing Axes; Musician

5 Chaos Knight of Tzeentch @ 280 Pts
Mark of Tzeentch; Ensorcelled Weapons; Chaos Armour; Shield; Standard;
Barding
Blasted Standard [40]

5 Chaos Knight of Khorne @ 230 Pts
Mark of Khorne; Frenzy; Ensorcelled Weapons; Chaos Armour; Shield; Barding

5 Chaos Knight of Khorne @ 230 Pts
Mark of Khorne; Frenzy; Ensorcelled Weapons; Chaos Armour; Shield; Barding

10 Marauders of Chaos of Slaanesh @ 50 Pts
Mark of Slaanesh

5 Warhounds @ 30 Pts

Casting Pool: 6
Dispel Pool: 4
Models in Army: 50
Total Army Cost: 2309

Awatar użytkownika
Crusader
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3109

Post autor: Crusader »

bsb bym dał, a tak to fajna rozpa, nie wiem czy mocna ale ma potencjał
khorniarzy dałbym tylko jeden unit, bo frenzy jednak jest to przekierowania, a i tak masz mało fastów
Pozdro

Awatar użytkownika
Whydak
Chuck Norris
Posty: 625
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Whydak »

Generalnie myśle że to co wyżej^ i jeszcze jak masz tyle shrinów to może favour of the goods?

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

warshrine sie chyba tez bierze po to coby championi tez krzyczeli challange-wtedy bohaterowie tego robic nie musza i uczciwie poobijaja oddzialy nabijajac CR.

ale moge sie mylic.

no i bsb sie przydaje-w walce zawsze +1CR a przerzut jest zawsze w cenie

Siimson
Wałkarz
Posty: 77
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Siimson »

Dzięki za uwagi. Po ostatniej bitwie przeciw solidnemu gunlinowi, i po waszych podpowiedziach wyszło mi coś takiego.
1 Chaos Lord of Khorne @ 410 Pts
General; Hero of Khorne; Frenzy; Chaos Armour; Shield
Crimson Armour of Dargan [40]
Golden Eye of Tzeentch [25]
Sword of Might [20]
Word of Agony [40]
1 Juggernaut of Khorne @ [50] Pts

1 Chaos Sorcerer of Nurgle @ 206 Pts
Sorcerer Lord Mark of Nurgle; Magic Level 2; Nurgle Lore; Chaos Armour;
Barding
Dispel Scroll [25]
Power Familiar [25]
1 Chaos Steed @ [16] Pts

1 Chaos Sorcerer of Nurgle @ 226 Pts
Sorcerer Lord Mark of Nurgle; Magic Level 2; Nurgle Lore; Chaos Armour;
Barding
Dispel Scroll [25]
Conjoined Homunculus [20]
Book Of Secrets [25]
1 Chaos Steed @ [16] Pts

1 Exalted Hero of Slaanesh @ 225 Pts
Hero of Slaanesh; Chaos Armour; Shield; Battle Standard
Blasted Standard [40]
Fury of The Blood God [20]
1 Steed of Slaanesh @ [25] Pts

5 Warhounds @ 30 Pts

10 Marauders of Chaos of Slaanesh @ 54 Pts
Mark of Slaanesh; Musician

5 Marauder Horsemen of Slaanesh @ 91 Pts
Mark of Slaanesh; Flail; Musician

5 Marauder Horsemen of Slaanesh @ 91 Pts
Mark of Slaanesh; Flail; Musician

5 Chaos Knight @ 200 Pts
No mark; Chaos Armour; Shield; Barding

5 Chaos Knight @ 200 Pts
No mark; Ensorcelled Weapons; Chaos Armour; Shield; Barding

5 Chaos Knight of Tzeentch @ 280 Pts
Mark of Tzeentch; Ensorcelled Weapons; Chaos Armour; Shield; Standard;
Barding
Banner of Rage [35]

1 Chaos Warshrine of Tzeentch @ 150 Pts
Mark of Tzeentch

1 Chaos Warshrine of Tzeentch @ 150 Pts
Mark of Tzeentch

Casting Pool: 7

Dispel Pool: 4

Models in Army: 50


Total Army Cost: 2313
Ogólnie troszkę bardziej ryzykuje magią, book swoje może zmienić, szczególnie bez puppeta. Ale po dwóch bitwach jestem całkiem zadowolony z Nurgla i chciałbym zobaczyć czy da się nim jeszcze więcej dograć. BSB wchodzi na stałe do rozpiski, przydał by się niezliczoną ilość razy, zastanawiam się jeszcze tylko nad banerkiem dla niego. Ogólnym zamysłem jest żeby siedział w Tzeentchowcach (tylko teraz pytanie czy będąc w jednostce z Banner of Rage też złapie Frenzy ?? Bo jeśli tak to trzeba będzie to zmienić..... bo 20" z frenzy nie jest cool).

Co do Favour of the Gods, to chętnie bym to wrzucił ale (może to śmieszne) ciężko uzbierać gdzieś te 5pkt ;p

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Blasted Standard [40]
Fury of The Blood God [20]
masz blad :P

Siimson
Wałkarz
Posty: 77
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Siimson »

Dobra wersja po paru play testach. Idziemy na całość w magii zobaczymy na PGA jak to się opłaci ;]
1 Chaos Sorcerer Lord of Tzeentch @ 430 Pts
General; Mark of Tzeentch; Magic Level 4; Tzeentch Lore; Chaos Armour
Conjoined Homunculus [20]
Crimson Armour of Dargan [40]
Golden Eye of Tzeentch [25]
Infernal Puppet [35]
1 Disc of Tzeentch @ [20] Pts

1 Chaos Sorcerer of Nurgle @ 190 Pts
Sorcerer Lord Mark of Nurgle; Magic Level 2; Nurgle Lore; Chaos Armour
Dispel Scroll [25]
Power Familiar [25]

1 Chaos Sorcerer of Nurgle @ 206 Pts
Sorcerer Lord Mark of Nurgle; Magic Level 2; Nurgle Lore; Chaos Armour;
Barding
Dispel Scroll [25]
Book Of Secrets [25]
1 Chaos Steed @ [16] Pts

1 Exalted Hero of Slaanesh @ 174 Pts
Hero of Slaanesh; Halberd; Chaos Armour; Shield; Battle Standard
1 Steed of Slaanesh @ [25] Pts

10 Marauders of Chaos of Slaanesh @ 64 Pts
Mark of Slaanesh; Flail; Musican

11 Marauders of Chaos of Slaanesh @ 69 Pts
Mark of Slaanesh; Flail; Musician

5 Marauder Horsemen of Slaanesh @ 91 Pts
Mark of Slaanesh; Flail; Musician

5 Marauder Horsemen of Slaanesh @ 91 Pts
Mark of Slaanesh; Flail; Musician

5 Warhounds @ 30 Pts

5 Warhounds @ 30 Pts

5 Chaos Knight of Khorne @ 230 Pts
Mark of Khorne; Frenzy; Ensorcelled Weapons; Chaos Armour; Shield; Barding

5 Chaos Knight of Khorne @ 230 Pts
Mark of Khorne; Frenzy; Ensorcelled Weapons; Chaos Armour; Shield; Barding

10 Chosen of Tzeentch @ 324 Pts
Mark of Tzeentch; Chaos Armour; Shield; Standard; Musician; Champion
Blasted Standard [40]
1 Chosen Champion @ [20] Pts
Favour of the Gods [5]

1 Chaos Warshrine of Tzeentch @ 150 Pts
Mark of Tzeentch

Casting Pool: 12
Dispel Pool: 6
Dispel Scroll: 2
Models in Army: 70
Total Army Cost: 2309

Awatar użytkownika
Lukaszxx
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: szybki szpil

Post autor: Lukaszxx »

czegoś tutaj nie rozumiem, 10 modeli z jakimś tam, być może, wypierdem w CC kosztuje cię 324 punkty? Mają 4+ sv 4+wsv i 4 T... ok...
Do tego jeszcze champion jak zabije kogoś w challendżu to oddział rzuca na tabelkę giftów.
Wg mnie nie jest to warte tej ceny

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Łukasz: cały trik polega na tym, że oni już na początku bitwy mają rzut na tabelkę Eye of the Gods. Dzięki temu, że czempion ma Favour of the Gods mogą zmienić rezultat o 1 w górę lub w dół, a rezultaty 2 i 7 zawsze przerzucają. Czyli na pewno trafi im się coś dobrego. Warshrine może dołożyć coś od siebie i wtedy mogą ci wyjść takie monstra z nich, że zamiatają wszystko.

Tylko, że ja zamiast muzyka dałbym im halabardy, jednak siła 5 zamiast 4 robi różnice.

To znaczy prawda jest taka, że są słabi, za drodzy na to, co robią i w ogóle, ale myślę, że czasem mogą coś przepchnąć i przy dobrych rzutach na Eye of the Gods mogą być zagrożeniem.

Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Post autor: GarG »

Nie znam sie az tak na nowym chaosie jednak pragne za uwarzyć ze ten BSB jest strasznie mięki. Rozumiem ze jego zadaniem jest wjazd w maszyny przeciwnika jednak przy 2x DS to moze mieć naprawde Cięzko :P Dotego jak bys ściągnał marki z knightów masz dodatkowy odział psów.
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ? :)
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...

Awatar użytkownika
Lukaszxx
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: szybki szpil

Post autor: Lukaszxx »

Warshrine może dołożyć coś od siebie i wtedy mogą ci wyjść takie monstra z nich, że zamiatają wszystko.
Z 4 mova? nie sądzę. Najlepiej jak wypadnie im +1 T - wtedy nie będzie się ich dało wystrzelać. Wg mnie do tego oddziału wchodzi 2 magów nurgla i stawia się toto na środku stołu - wystawiając na wszelaki ostrzał. Odciążając jednocześnie od niego psy, rycerzy i lorda na dysku.
Tak czy inaczej wygląda to trochę niepoważnie, bo w przeliczeniu wszystkiego jeden piechur kosztuje 32 punkty

Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Post autor: GarG »

Zgadzam sie z Łukaszem odział który ma 4M nigdzie nie dojdzie. Ale Nie sądze by ktokolwiek strzel po tym bo ma duzo wiecej celów które są wiekszym zagrozeniem.
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ? :)
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...

war2bone
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: war2bone »

chaos z 4 MV ssie ale piechota elficka z 5 to już wymiata

faktycznie ten oddział za duży jest - trzeba wywalić chempiona sztandar magiczny marka zamienić na nurgla i będzie kosztował 55 ptk taniej, halabardy trzeba mieć :P

głupota na dyskowcu jest głupia - lepiej dać to jakiemuś nurglowcowi najlepiej temu z książką bo wtedy można sobie rzucać 1 czar na 1 kostce a dyskowcowi bloodcurling roar

a Garg 2 scrolle to i tak o 2 więcej niż proponujecie w tych swoich rozpiskach DE na samym hoteku - pandemonium działa lepiej

Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Post autor: GarG »

war2bone pisze:chaos z 4 MV ssie ale piechota elficka z 5 to już wymiata

faktycznie ten oddział za duży jest - trzeba wywalić chempiona sztandar magiczny marka zamienić na nurgla i będzie kosztował 55 ptk taniej, halabardy trzeba mieć :P

głupota na dyskowcu jest głupia - lepiej dać to jakiemuś nurglowcowi najlepiej temu z książką bo wtedy można sobie rzucać 1 czar na 1 kostce a dyskowcowi bloodcurling roar

a Garg 2 scrolle to i tak o 2 więcej niż proponujecie w tych swoich rozpiskach DE na samym hoteku - pandemonium działa lepiej
Czytałes posty wczesniejsze? Mówa to u tym ze Warhshraine miał by dołoćzayc do Chosenów a wtedy o ile sie nie myle nie moga maszerowac tak? ( bo nie widziałem by charioty mogły maszerowac a tak jest traktowany warshraine)

Tylko ze ja ja sie muszę bawic w zasłanianie i inne pierdoły by mi hoteka nie ściągneli. Jednak taka gra jest o wiele ciekawsza moim zdaniem dlatego ostatnio preferuje taki styl gry.

Pamietaj ze to są tylko moje luźne refleksje na temat tej rozpiski. ;)
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ? :)
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

Twoje luźne refleksje tradycyjnie opierając sie na blędnych załozeniach, bo źle przeczytałeś zasady (o ile w ogóle przecyztałeś).


Warshrine to monster, nie rydwan. maszeruje normalnie.

Jak masz 1 bonusowy rzut na poczatek bitwy, zmieniasz wynik o 1, i dodatkowo cisniesz 2 rzuty z łorszrajna na ture, i masz warda 4+ od razu, to szansa na szybkie zdobycie stuborna z dwunastki jest dośc sympatycznie wysoka.

Ciekawe mnie równiez opinia "mv=5 wyjebana piechota, mv=4 beznadziejne gówno" - nie w kontekscie chosenów, bo sa drodzy, wiec ot ich wada, ale w kontekscie wszystkigo innego (np. smiesznie tanich pieszych maruderów).
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Poprzez "Warshrine może dodać coś od siebie" miałem na myśli, że daje drugi rzut na tabelkę Eye of the Gods :roll:
Bo jakby Choseni wylosowali +1 atak i np +1 do siły, to nie ma na nich mocnych ;) nie wspominam już o Ward 4+ (z Tzeentcha robi się 3+) i Stubbornie...

A Warshrine nie jest rydwanem tylko monsterem jak Corpse Cart, czyli do oddziału nie wejdzie.

war2bone
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: war2bone »

szafa@poznan pisze:
Ciekawe mnie równiez opinia "mv=5 wyjebana piechota, mv=4 beznadziejne gówno" - nie w kontekscie chosenów, bo sa drodzy, wiec ot ich wada, ale w kontekscie wszystkigo innego (np. smiesznie tanich pieszych maruderów).
to była tak zwana ironia

poza tym widzę tu 1 warshrine czyli nie będzie 2 rzutów na turę

imho mark na warshrine to strata ptk - 20 ptk w błoto - ludzie i tak nie strzelają do warshrinów bo mają t6 i warda na +4, jak coś to raczej slanesha żeby nie przepchać fear outnumber

a warshrine może być śpiącą królewną albo 7dmioma krasnoludkami ale nie ma zasady pozwalającej łączyć oddziały

Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Post autor: GarG »

Warshrine to monster, nie rydwan. maszeruje normalnie.


Fakt moje przeoczenie, przepraszam za zamiewszanie.

A zasady czytałem ;)
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ? :)
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...

Awatar użytkownika
vocal
Masakrator
Posty: 2096
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: vocal »

ja bym wywalił z chosenów blasteda, moim zdaniem płacić extra 40p za bounda na tak drogim regonie to przesada. choć może się sprawdza.. nawet jak regon nic nie robi to wali bounda.. ale potaniłoby to ich w każdym razie o te 40p jakby co. tzeencha na slanesha bym też zamienił im.. fearoutnumber boli czy głupia panika/terror.
na warshrinie tez by dał chyba slanesha, są lepsze cele na stole od niego:D a szkoda żeby zwiał od terroru ..

Awatar użytkownika
Crusader
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3109

Post autor: Crusader »

blasted to ward 5+ (4+ tęczowcy) w fazie shootingu, a nie bound
choseni są ok w armii na maksa defensywnej jak sie da w chaosie zlozyc i wtedy nawet 6 khoronowych z dwurakami ma mega miazdzaca siłe walenia i są świetnym oddziałem do trzymania magów
a teraz jak wygląda trik z favourem chosenami i warshrinem:
-kazdy wynik 2,3,6,7,8 mogą sobie spokojnie przerzucać bo zamieniają o jeden czyli szansa na genialne 11,12 bardzo rośnie, zakładając że wyrzucą 9 i wezmą sobie 10siątkę sprawia, że mogą przerzucać wyniki 2,3,6,7,8,9,10 na drugi rzut warshrine'a i powiedzcie mi jaka jest teraz szansa ze juz w pierwszej turze dostaną stubborn, ward 3+ i do tego fear z dziesiątki :D ja myśle ze na takie combo można spokojnie liczyć, jakby się nie udało to przecież w następnej turze powtorka z rozrywki
do takiej rozpy daje się 4 magów, helene, aby duża ilość przeciwników podchodziła do Ciebie
ja wacham się między dwurakami a halabardami dla nich, niby wazne kto pierwszy bije, ale S 5 a 6 to duża różnica na wiele armii, a ward 3+ powinien ich skutecznie wybronić
pozdro

ODPOWIEDZ