Mistrzostwa Podbeskidzia 2008

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Daro
Oszukista
Posty: 793
Lokalizacja: Pszczyna

Mistrzostwa Podbeskidzia 2008

Post autor: Daro »

WARHAMMER FANTASY BATTLES
MISTRZOSTWA PODBESKIDZIA 2008

Data:
14.12.2008 (Niedziela)
Godzina rozpoczęcia:
9:30 (prosimy stawiać się już od 9:00 by dokonać zapisu)
Planowane zakończenie:
ok. g. 19:30
Format:
2100 pkt, Limited
Wpisowe:
20 zł

Nagrody:
Zwycięzca otrzymuje tytuł Mistrza Podbeskidzia 2008 wraz ze specjalnie przygotowanym na tę okazję pucharem (puchar to tym razem specjalnie pomalowana figurka na podstawie pucharowej z tabliczką pamiątkową – postawiliśmy na oryginalność!)
Otrzymuje też bon na zakupy w naszym sklepie o wartości 250 zł.
Otrzyma także od nas na pamiątkę koszulkę Klubu Fantastyki „Gnom”.
Gracze którzy zajmą drugie i trzecie miejsce otrzymują bony na zakupy w naszym sklepie o wartości przynajmniej 100 zł (dokładna wartość zależy od frekwencji na naszym turnieju – więc się o nią też trochę postarajcie!).
Zostaną także przyznane dwie nagrody losowe, o wartości przynajmniej 40 zł każda.
Organizator zadba także o przyznanie dwóch nagród – niespodzianek (szczegóły na turnieju)

II. Konkretne ustalenia formatu:

Format punktowy to 2100 pkt. Armia nie może przekroczyć tej wartości.
Zostaną rozegrane 4 bitwy, systemem szwajcarskim. Podczas wszystkich bitew będą wykorzystywane zasady potyczek zimowych (patrz niżej). Tym razem nie będziemy dodatkowo używać scenariuszy by zbytnio nie komplikować rozgrywek z tymi zasadami – postawiliśmy na „chłodny klimat” :)
Dostępne są wszystkie oficjalne armie GW, wraz z Dogs Of War (zasady z Chronicles 2004 lub ze strony GW) oraz Chaos Dwarfs (zasady ze strony GW). Korzystać można z podstawowych zestawów armii, poza armiami "klimatycznymi" dodawanymi na tyłach ksiąg.
Na tym turnieju do Waszych armii nie możecie dołączyć żadnych bohaterów specjalnych, również tych którzy znajdują się w nowych księgach armii.
Przed bitwa gracze wykonują po jednym rzucie kością. Zwycięzca dokonuje wyboru - albo wybiera stronę, albo rozpoczyna rozgrywkę. Drugi gracz automatycznie otrzymuje drugą możliwość. Tereny będą już rozstawione.
Punkty Zwycięstwa są zdobywane za zdjęte lub uciekające jednostki przeciwnika, oraz za zdobyte sztandary, zdjętego generała, ćwiartki - standardowo po 100 VP.
Na turnieju są respektowane najnowsze polskie uściślenia sędziowskie, plus wszystkie aktualne erraty i FAQ. W sprawach szczególnych - pytać mailowo lub w naszym sklepie przed turniejem lub sędziego podczas turnieju.
Jak na turniej odpowiedniej klasy, żeby być całkowicie fair-play wobec przeciwników nie można w armii posiadać żadnych proxów – czyli wystawiamy figurki do oddziałów w jakich mają być, nie ma tez żadnych „pustych” podstawek czy też „koni bez jeźdźców”, itp.
Na turnieju punktujemy armie które są pomalowane – to jest turniej hobbystyczny więc nagradzamy starania i chęci by na polach bitew było ciekawiej, w końcu po to się gromadzimy aby pograć porządnie, a nie gapić się na gołe plastiki – to można bez turnieju zobaczyć po rozpakowaniu pudełka...
Jeśli gracz wystawi na turniej armię w której wszystkie figurki będą pomalowane (nie musi być najpiękniej) otrzymuje na starcie 10 pkt! Są to punkty wliczane do generalnej punktacji turniejowej, więc WARTO :)

III. Informacje Techniczne:

Miejsce Turnieju:
Miejscem turnieju itp. sala przy sklepie „Gnom”, ul. Szkolna 15, Bielsko-Biała. Mapka dojazdu zamieszczona poniżej.

HARMONOGRAM TURNIEJU
9:00 – Rozpoczęcie zapisów. Przy zapisach należy pokazać rospiskę armii.
9:30 - Koniec zapisów, spotkanie organizacyjne graczy
9:40 – 12:00 – Runda pierwsza
12:05 – 14:20 – Runda druga
14:20 – 14:40 – przerwa obiadowa
14:40 – 16:55 – przerwa obiadowa
17:00 – 19:15 – Runda czwarta
Ok. 19:30 – Ogłoszenie wyników, rozdanie nagród, zdjęcia :)

Papu:
Będzie możliwość zamawiania Pizzy, plus mamy w okolicy mr. Hamburgera, plus inne Fast-foody.
Na Sali turniejowej możliwe do nabycia napoje – Cola, Fanta, Sprite, soki Cappy, woda mineralna.
Można także prosić (a nawet się powinno :) ) organizatora o gorącą herbatę czy kawę.


IV. Scenariusz Turniejowy – Zasady Zimowe

Wszystkie bitwy rozgrywane na Mistrzostwach Podbeskidzia 2008 będą podlegać zasadom potyczek zimowych.
Proszę potraktować to jak najbardziej pozytywnie i jak najbardziej hobbystycznie, w końcu gościmy w stolicy podbeskidzia, i mamy nadzieję że w dniu turnieju będziemy gościć gdy na zewnątrz będzie biało.
Brak na tym turnieju co prawda dodatkowcyh scenariuszy, ale za to organizator zapewnia że na stołach bitewnych znajdzie się przynajmniej po jednej rzece/jeziorku lub budowli.

1.Tereny wodne zamarzają. Można po nich przechodzić (open ground) pamiętając, że na 5+ lód załamuje się a modele, które nie przejdą testu inicjatywy giną (Wardy działają normalnie). Zasada dotyczy wyłącznie modeli o podstawkach większych niż 25x25mm.Testuje się w momencie gdy pierwszy szereg oddziału wchodzi na lód. Jeżeli lód ulegnie załamaniu gracz może wstrzymać marsz oddziału (nie dotyczy to szarzy ani compulsory movements).

2.Regimenty stojące na górkach/ wzgórzach przemarzają do szpiku kości ze względu na szalejące na tych wysokościach wiatry. Otrzymują one modyfikatory -1 WS, BS i I. Modyfikator dotyczy także maszyn korzystających z BS załogi.

3.Ciepłe, przytulne domki, aż nie chce się wychodzić na mróz. +1 do testów Ld dla regimentów wewnątrz zabudowań.

4.Ze względu na zimno - czary oparte na ogniu S -1 (dotyczy to wszystkich czarów zadające ogniste obrażenia, w tym - mieczyka z lore of fire)

5.Zimą drzewa zrzucają liście.. Widoczność w lesie większa o 1 cal

V. PUNKTACJA TURNIEJOWA

Gracze będą klasyfikowani na podstawie zdobytych punktów turniejowych. Oczywiście, aby wygrać turniej należy uzbierać więcej punktów niż inni. Punktujemy gry oraz hobby, więc zwróćcie uwagę na obie te rzeczy podczas turnieju.
Oto wykaz ile maksymalnie można zdobyć punktów na turnieju. Poniżej także szczegółowe opisy.
Punkty za rozegrane potyczki:
Max. 80 pkt
Punkty hobbystyczne – wygląd armii:
Max.15 pkt
Punkty hobbystyczne – posiadane akcesoria:
Max. 5 pkt
Punkty za posiadanie w pełni pomalowanej armii
(niezależnie od jakości):
10 punktów jeśli wszystkie figurki są pomalowane


a) Punktacja Armii
- Opis Armii.
Jeśli gracz przygotował opis swojej armii według poniższego schematu – otrzymuje 2 Punkty Turniejowe:
* Nazwa Armii
* Nazwa Generała
* Opis armii oraz jej celu w tej batalii (minimum 8 zdań)
Opisy armii są zbierane na początku turnieju!!
- Materiały
* Czytelna i prawidłowa rospiska - + 1 Punkt Turniejowy
* Posiadanie materiałów potrzebnych do rozgrywki (kości, miarka)- + 1 Punkt Turniejowy
* Posiadanie własnej księgi armii - + 1 Punkt Turniejowy

- Wygląd Armii – malowanie
Gracz może otrzymać punkty za pomalowanie armii. Mimo, iż armia nie musi być pomalowana by wziąć udział w turnieju to warto o tym pomyśleć – w końcu to nasze hobby. Oto jak prezentuje się punktacja:
* Przygotowanie Modeli – 1 Punkt Turniejowy
Modele są oczyszczone, starannie sklejone, użyty Greek Stuff do zaklejenia większych przerw, itp.
* Podstawki – 1-2 Punkty Turniejowe
Podstawki są pomalowane i ujednolicone – 1 Punkt. Jeśli gracz ma unikalny design, trzyma się klimatu armii, przygotowane Movement Tray’e itp. – dodatkowy punkt.
* Malowanie podstawowe – 2 Punkty Turniejowe
Jeśli Armia jest pomalowana przynajmniej trzema podstawowymi kolorami. Uwaga te punkty przyznaje się za całość – armia jest albo nie jest pomalowana.
* Detale – 1-2 Punkty Turniejowe
Malowanie szczegółów takich jak oczy, gemy, zęby, dodatkowy ekwipunek. W przypadku ponad 50% modeli – 1 Punkt. W przypadku całości armii – 2 punkty.
* Wykończenie – 1-2 Punkty Turniejowe
Malowanie jest równe, dokładne, użyto efektu cieni (shading/highlighting/washe) – 1 Punkt w przypadku przynajmniej 50% modeli. 2 Punkty jeśli dotyczy to całej armii.
* Efekt WOW – 1 Punkt Turniejowy
Czyli całokształt, jeśli armia przejawia jeden styl, potrafi poddać obserwatora z zadumę, itp. Dotyczy tylko armii pomalowanych w całości wraz z podstawkami.

- Wygląd Armii – Inne
* Konwersje – 1-2 Punkty Turniejowe.
Za konwersje można otrzymać do dwóch punktów, w zależności od ich ilości i jakości.
* WYSIWYG (What You See is What You Get) – 1-3 Punkty Turniejowe.
Czyli zgodność modeli i ich posiadanego ekwipunku z rospiską. Punktacja ta dotyczy przede wszystkim broni, zbroi, wierzchowców oraz Command Groups. Do tego punktu nie liczą się takie elementy jak: rodzaj zbroi (czy lekka czy ciężka), przedmioty magiczne inne niż bron i zbroja, bron ręczna (hand weapon) – zgodnie z zasadami ma ja każdy.
Punkty otrzymujemy: jeden za WYSIWYG w przynajmniej 50% wartości punktowej armii, jeden za całość, jeden za bohaterów oraz Sztandary.

VI. Kontakt

Organizator turnieju – Sklep „Gnom”
Tel: (33) 8213432 (w godzinach pracy sklepu), email: sklep.gnom@gmail.com
Osoba odpowiedzialna za prowadzenie turnieju – Roman Cupek
Tel: 660 527 787 , email: XantValley@gmail.com

Wersja do pobrania: http://gnom.bielsko.pl/mp/WFB_MP2008.pdf

Jeżeli ktoś już wie że się pojawi, to proszę się zapiswać na farum PODAJĄC SWÓJ NUMER ID ;-)

Daro
Oszukista
Posty: 793
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: Daro »

Zgłoszenia :

1. Piotr "Biały" Białomazur
2. Jakub "Jankiel" Jankowski
3. Agnieszka Jankowska
4. Szirer
5. Maciek "Gregor" Grzegorzek
6. Piotr "Pepe" Ledwoń
7. Przemek "DeBelial" Wójcik
8. Marcin "Big Boss M" Sabo
9. Dariusz "Daro" Dutkowski
10. Tomek "Laik" Gęgotek
11. Konrad "Kojot" Trojanowski
12. Krzysztof "Cmdr.Kisiel" Wolicki ID 2051
13. Łukasz "Spawn" Wójcik ID 2057
14. Marek "Solo" Kiełbasa
15. Jakub "Burack" Masny
16. Daniel "Oak" Jochemko
17. Arkadiusz "Areo" Gluza
18. Marcin Kocoń
19. Tomasz Miszta
20. Marcin "Ice-T" Grzegorzek
21. Adam Skowron 1841
22. Tomek Kmiotek 1380
23. Aleksander Preiss 1736
24. Sebastian Daszkiewicz 1129
25. Andrzej Bąk Gliwice High Elves 2431
26. Marek Bąk Gliwice Daemons of Chaos 2846
27. Seweryn Brudny
28. "White"
29. Filip "Cosmo" Górecki
30. "Zdzichu"
31. "Robak"
32. Marek "Myth" Skowerski

ODPOWIEDZ