Orki na 1500

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Natibak
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 146

Orki na 1500

Post autor: Natibak »

Ostatnio testuję rozpiski na małe punkty. Zazwyczaj, co dziwne jak na Orki, starałem się zainwestować w jakość... z opłakanym skutkiem. Dlatego postanowiłem pójść w ilość, choć w armii jest gigant na wypadek potwora w armii przeciwnika. Oto moja rozpa:


1 Black Orc Big Boss @ 150 Pts
General; Heavy Armour
Ulag's Akk'rit Axe [25]
Enchanted Shield [15]
Collar of Zorga [5]

1 Boar @ [0] Pts

1 Black Orc Big Boss @ 180 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Morks Spirit Totem [50]

1 Boar @ [0] Pts

1 Night Goblin Shaman @ 100 Pts
Magic Level 1; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

2 Spear Chukka @ 80 Pts
Bully

2 Spear Chukka @ 80 Pts
Bully

3 Squig Herd @ 90 Pts

1 Giant @ 205 Pts

5 Goblin Spider Riders @ 71 Pts
Spear; Shield; Musician

5 Goblin Wolf Riders @ 66 Pts
Light Armour; Musician

25 Orc Boyz @ 180 Pts
FCG, shield

23 Orc Boyz @ 168 Pts
FCG, shield

10 Orc Arrer Boyz @ 65 Pts
muzyk

10 Orc Arrer Boyz @ 65 Pts
muzyk

Casting Pool: 3

Dispel Pool: 3 (+ 3 za MST)

Models in Army: 118

Total Army Cost: 1500

Koncepcja jest taka:
-Gigant staje za górką z machinami (large taget za obstawioną górką jest niewidoczny), prędzej czy pózniej, ktoś się na nie połasi, a tak to przynajmniej zastanowi się przed szarżą, bo uciekająca obsługa nie spanikuje Giga (czy możliwa jest szarża giganta przez machiny bez obsługi?).
-Mocne regimnety (za to uzbaję: squigi (jeśli dobrze zakombinować), oraz wzmocnione przez generała i BSB klocki orków) nigdy nie stoją na przeciw mocnych jednostek wroga, śmieci (Arrer i fasty) niemal zawsze flee, by móc ostrzeliwać i flankować.
-Jeśli full defens po drugiej stronie stołu (a to turniej) to wszystko idzie do tyłu i trzyma punkty, bo zwiększanie możliwości trafienia mija się celem. Jeśli fun to oczywiście WAAAGH!!! i do przodu.
-Arrer i fast do wkurzania

Jeśli nie gram na gigancie, to wchodzi doom diver, zamieniam NG szamana na Orkowego 2 lvl, oraz wpakowuję tani regiment (NG lub kolejny Arrer). Boję się stawiać więcej fastów, bo: to gobliny, boją się np. na elfickich łuczników szarżować; zawsze, powtarzam ZAWSZE, jak krzykne Waagh! to mi cali lecą do piachu, albo bomba ze squigów załatwia sprawę. Dlatego daję dodatkowych arrer, idealni do trzymania polówek i uciekania, jeśli się w muzyka zaopatrzą to są nawet nieźli w tym fachu.

K@mor
Warzywo
Posty: 16

Post autor: K@mor »

siema moze nie powinieniem pytac sie o to tutaj no ale trudno jak cos to sorry. mam dwa pytania :
1. co najlepiej kupic po batalionie O&G ???
2. czym sie rozni np. wilki szaman goblino od szamana goblinow i ktory to jest, jak wyglada ???

z góry dzienki za pomoc

ODPOWIEDZ