OGRY 1500

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2669
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

OGRY 1500

Post autor: Pająk »

Siemka! zastanawiałem się nad koncepcją ogrów na master w Lublinie... zastanawiałem się nad dwoma butcherami etc. ale jakoś czułem, że jest mnie mało... zainspirowało mnie to do stworzenia rozpiski bez nich, która wygląda tak:

Bruiser
Luck Gnoblar; Ogre Club; Heavy Armour
Wyrdstone Necklace
Sword of Might

6x3 Ogre Bulls
2ndWeapon; Musician

4 Ironguts
Look-Out Gnoblar;
Standard
Musician
War Banner

2x2 Leadbelchers

Cannon

w piątek będzie przetestowana z WE i z Imperium, ale ciekawią mnie wasze opinie... :wink:

Awatar użytkownika
Kedziorson
Masakrator
Posty: 2219
Lokalizacja: Rogaty Szczur Gorzów Wlkp.

Post autor: Kedziorson »

hmm...dobra rozpiska....nie wiem dlaczego ale ja nie widze sensu ironow...oczywiscie procz tego ze save i war banner...ale to do mnie nie przemawia...ale rozpiska mocna:D IMHO gut magic robi spore zamieszanie na male punkty...nawet z pornuchami...rzucasz gowna na 1 kosci a pozniej cos spoko na 2ch gdy koles juz nie ma DD:D jeden buczer to chyba mus....z 1DS no i skull mentle to wyjdzie jakies 185p...<chyba> wiec i trojeczka i 1 irongut leca...
mimo wszystko spoko rozpiska:D

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2669
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

no ja myślałem na temat butcherów w ten sposób: albo dwóch, albo żadnego... jeden do trzymania scrolli... dla mnie strata pkt.- trafie na porno to albo jedną, albo turę później mnie zje magią... bo jeden sobie nie bardzo poczaruje-chyba że przy farcie... a tak mam tą trójeczkę więcej i irona więcej... czyli 12W więcej :P

co do ironów- oni są do rozkręcania klocków, kawalerii etc... mają szansę dojść odpowiednio chowani przez teren i bullsów... nie dojdą-trudno... są jeszcze bullsy :P

Loki
Chuck Norris
Posty: 629
Lokalizacja: BWT - Gdynia

Post autor: Loki »

mi się rozpiska bardzo podoba!!:D jest super!!:D

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2669
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

Grałem w piątek z WE... kolega miał 2x magowie, 2x5wildów, 8 war dancerów, 3x10 łuczników, 2x8 dryad, 6 wayów i nie pamiętam czy coś jeszcze :P dostałem ostro, głównie dlatego, że w decydującym momencie weszła mu popychaczka na wardancerów... zeszły wtedy dwa unity leadów... ogólnie magia bardzo boli tą rozpiskę, pomimo wielości unitów ogrów... wszystko inne do przeżycia... muszę jeszcze zagrać tym parę razy i wtedy się powie o jej mocy coś konkretniejszego :wink:

Awatar użytkownika
Misiek
Mudżahedin
Posty: 315
Lokalizacja: Gliwce ?

Post autor: Misiek »

Bruiserowi przydal by sie jedank GW 1S wiecej za mniejsza cene nie jest zle zwlqaszca ze przewaznie i tak bedziesz udezal osdtatni lub tez w pierwszej turze przelamujesz przeciwnika.

Wedlug mnie zaduzo bullsow. Nie ma to tak naprawde sily zeby cos zrobic kawaleri czy klockowi z armorem 4+ (LA+HW+S).

Ja bym zmniejszyl liczebe bullsow na korzyc ironow. Wez zpobacz statystycznie ile robie kloc 3 ironow na Driady w stosunku do bullsow to ozbaczysz o co mi chodzi. Koszt wcale taki wiekszy nie jest. z 12 atakow wchodzi przewaznie 2-3 z ironow zadko ponizej 3-4

Ledy.. o ile ja cie moge.. drogie i zadko sie sprawdza. ale ja juz sie nie wypowiadam na ten temat. Jak ktos lubi niech bierze ale sa lepsze rzeczy.

Canon z DoW... ojej to troche smeiszne.. imperium z ogrow nie zrobisz :wink: Rhinox i wio.
Ogolnie ja bez rhinoso nie ruszam sie. No wiem ze nie kazdy ma figsy ale na dobra sprawe nie jest taka droga.

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2669
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

to taki drugi projekcik... sprawdzę go jutro:
Bruiser
General; Luck Gnoblar ; Heavy Armour; Iron Fist
Bullgut
Wyrdstone Necklace

Bruiser
Luck Gnoblar ; Heavy Armour; Iron Fist
Sword of Might
Jade Lion

4x3 Ogre Bulls
2ndWeapon; Musician

4 Ironguts
Look-Out Gnoblar; FCG
War Banner

2x2 Leadbelchers
Musician

Cannon
Ostatnio zmieniony 5 lut 2007, o 00:54 przez Pająk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2669
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

SoM jest właśnie na takie shity jak dryady...

wystawiłbym więcej ironów, ale nie mam tylu... a bullsów tak...

leadzi się sprawdzają jak się umie nimi zagrać- mi w ostatniej bitwie nie dopisało szczęście, a raczej dopisało kumplowi...

cannon jest po to, bym mógł zranić takiego Steam Tanka lub coś podobnego... gorger mi do tej koncepcji armii nie pasuje, rhino nie mam i nigdy na nich nie grałem... z chęcią bym wypróbował... ale jakoś przekonany do nich nie jestem, patrząc na koszt punktowy...

klockom od przodu bullsi nic nie zrobią... ale jest ich tylu, by jakieś mogły szarżować od boku...

Awatar użytkownika
Misiek
Mudżahedin
Posty: 315
Lokalizacja: Gliwce ?

Post autor: Misiek »

127 za 3 bulsow z muzykeim 2HW. Rhinox tylko 173 z savem na 2+ w walce oraz 5T5W Terror.. impakty naprawde bardzo grozna jednostka, Owszem nie latwo sie tym gra. Na poczatku mialem go dosc bo nic nie robil a teraz jest to glowna moja bron. Trzeba tylko futrzaka dobrze porpowadzic.
A po co ci canonowa obrona przed czolgiem jak grasz na 1500pk ? Czyzby steam tanka mozna bylo wystawiac >2k cos mi sie nie wydaje.
Wedlug mnie wystawianie tak klimatycznych DoW jest troche nie na miejscu.
Wogole sie rospy i klimatu rokow nie trzyma nie trzyma.
No ale kazdy gra jak gra.
O ile sie nie myle ( a zasad nowego SteamT anka niewidzialem ) nie ma on inicjatywy. Jak wezmeisz sidgebreakera to hituje go automatycznie i zadaje D6 ran zamiast jednej....

Awatar użytkownika
Crusader
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3110

Post autor: Crusader »

STank mozna ponizej 2k teraz.
Trafiany automatycznie jest on i tak zawsze. d6 ran kuszace, ale tamten raczej wpada pierwszy i potrafi ladnie przypieprzyc, wiec lepiej go straszyć cannonem.
jezeli chodzi o strzelanie ogrowe to bruiserzy z brace of handguns zrobia wiecej niz dwoch leadbelcherów :)
pzdr

Awatar użytkownika
Misiek
Mudżahedin
Posty: 315
Lokalizacja: Gliwce ?

Post autor: Misiek »

Jak wspomnielem nie czy talem nowych zasad ST :(
Crusader pisze:...
jezeli chodzi o strzelanie ogrowe to bruiserzy z brace of handguns zrobia wiecej niz dwoch leadbelcherów :)
pzdr
A wiesz ze masz racje :) Statystycznie zrobi wiecej. 2 strzaly co Ture na wiekszy zasieg... Strzela on przez pierwsze 3 tury a ledzi wyplaca tylko 1 strzal przez ten czas. No fakt faktem jednortazowo moze mnie zrobic niz armaty i sluzy raczej do czegos innego ale pomysl ten jest dokladnie o 1000% tanszy (12 a nie 120).

A reszta nie ma sensu robic rospy specjalnie na imperium nie ma sensu. Ogry przewaznie z mocnym imperium i tak przegraja lub zremisuja. Trzeba sie z tym pogodzic i szerzyc sredniowiecze w innych zakadkach starego swiata.

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2669
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

Myślałem o SiegeBreakerze... ale sam nie wiem...

Brace of Handguns fajne... ale wtedy nasi drodzy herosi robią się jeszcze drożsi... no cóż... przemyślę sprawę:wink: dzisiaj na pewno zagram z WE znowu, może jeszcze z Imperium i zobaczymy...

Awatar użytkownika
Crusader
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3110

Post autor: Crusader »

Daj siege breakera butcherowi, dzieki temu zyskujesz 1DD wiecej ktory sie imho bardzo przyda bo popychaczke moze zablokuje, rzucasz sam 4 czary na 3+ co jest fajne. Masz jeden atak mniej po inicjatywie i tak walisz więc duze potworki nadal na 3+ trafiasz, a masz jeden atak mniej. Niestety nie mam teraz booka przy sobie i nie wiem jak to się kształtuje punktowo, bo o ile pamietam butcher z miejsca kosztował 200pkt, a bruisera kosztu nie pamietam.
W kazdym razie jak sam trafisz na armie bez magów jak sam planowales to ładnie wchodza Ci czary +1S +1T stubborn itp No i uleczanie butchera, ktory jako woj bedzie tracił rany i bedzie mogl sie leczyc :)

Jezeli koniecznie chcesz dwoch bruiserow to bardzo zalecam bsb.
Grałem Ogrami na poprzedniej WI jak jeszcze było hardcorowo i bardzo dobrze mi sie sprawdzał bruiser bsb z bullgutem i SoM. Koleś na ofensy byl osobnym oddziałem, który bardzo groznie zagrazal flanką przeciwnika. BK od tyłu udało mu się zaszarzowac i dzielnie ich trzymał :)
Pzdr

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2669
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

jeżeli już bym dawał butchera, to dwóch... a tu z założenia składam armię bez butcherów :P butcher bez niczego to 130 pkt.

Szajbus
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 43

Post autor: Szajbus »

Testowalem keidys masowki ogrow, tj bez butcherow i takie wnioski:
- dwa oddzialy irongutow to mus (nawet gdyby tylko trojka z muzykiem)
- zamiast leadow i canona rhinoxa bym dal (jednostka taktyczna, ma sciagac ostrzal, co daje jakies dwie tury luzow dla pozostalych jednostek, a to nie psuje nam taktycznego podejscia mas ogrow).
- osobiscie nie mam przekonania do leadow, wiec zamiast tej jednostki dopakowalbym ogry w ironfisty + bsb na bruserze
- jak wyzej napisalem bsb to mus przy takiej ilosci bullsow
- pistolety na bohaterze to pomylka, szkoda punktow i czasu na myslenie jak gdzie i do kogo strzelac
- siegeBreaker dobry dla butchera, dla bruisera nie oplaca sie

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Ja z kolei gram wampirami na magii, ale nie chcialbym spotkac takiej rozpiski, bo mimo iz jest tylko 2DD i magia moglbym robic co zechce, to jednak 7 oddzialow ogrow, cannon i 2xleadbelchers dobrze poprowadzone robia z wampirow jatke...

Awatar użytkownika
Crusader
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3110

Post autor: Crusader »

Teraz jak w domku jestem i widzę ze butcher i bruiser tyle samo pkt kosztują, a roznia sie tylko WSem, 1Ld i Atakami to uwazam ze nie ma sie co zastanawiać tylko butchera brać z siegebreakerem i np. skull mantle (-1Ld dla przeciwnika). Jak już pisałem ma sie wtedy +1DDk wali koles vs inicjatywa czyli dwarfy, kroxy, saurusy, slann, treeman, stedzio, dragonogry itp sa trafiani na 3+ a siła nadal słiczna 7, ponadto wciąż jest to magic weapon na eteryki i patykowce. Żeby tego było mało unity wroga mają -1 do Ld na test feara szarzując i bnedac szarzowanym (dzieki czemu mniej fastow od boku zaszarzuje), paniki od czaru, dodatkowy minus do brejka. Jak dla mnie przechyla to szalę, tym bardziej, że ogrowe czary są fajne i jak sie rzuca 4 na ture to przeciwnik ma juz rozkminke ktore dispelowac i czy ryzykowac jedna kostka czy dwoma, w ten sposob DDki sie szybko koncza.
pzdr

Awatar użytkownika
Misiek
Mudżahedin
Posty: 315
Lokalizacja: Gliwce ?

Post autor: Misiek »

Co do Hand Gunow to ja bym i tak ich nie bral ( chociaz jak kto woli). Jest to tylko apsurd skutecznosci zwyklych pistoletow ( na 24cale) w stosunku do Leadbelcherow :)

Bule nawet w duzych ilosciach rady nie dadza jezeli sa praktycznie same.
Ironi musza byc ! na tyle pk nie widze innego rozwiazania jak 3 odzialy.

Sidge breaker jest naprawde fajny dla butchera ale najwiekszy minus to to ze zrzera te 30pk. a nie 25. Dzieki czemu nie wezmiemy Bang Stika czy innych Scrolli. Jezeli chcemy sobie pomagowac to trza wziasc dwuch.
Na magu rownie dobrze dziala Sword of might. Ostatnio gralem i naprawde bardzo ladnie sie spisuje. A sidgebrekerem zadko kto bedzie krzyczal pojedynki na magusia. 3A S7 4W nie jest mile.

Ja gam od dawna na Rhinxach i naprawde sie spraw2dzaja. Albo sciagna ostrzal albo dojda do walki i sporo potrafia.

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2669
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

Grałem wczoraj z WE... i jedną i drugą rozpiską... ta pierwsza radzi sobie lepiej... ale to i tak jest za słabe na tą akurat armię... w tym tygodniu może sprawdzę jak sobie radzi z innymi... póki co koledzy nie mieli czasu, prócz tych od WE...

Awatar użytkownika
Sito
Mudżahedin
Posty: 224
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Sito »

Rozpiska fajna i mocna, można powiedzieć PG :P . Ale brakuje mi jednego, a mianowicie: GNOBLARÓW :wink:

ODPOWIEDZ