Mumiaki 2250 BP + R

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Mumiaki 2250 BP + R

Post autor: ksuM »

Miałem przez krótki moment fazę na czystą armię slaanesha ale na szczęście już mi przeszło i wracam do tomb kingów, znęcony zarówno novum, że casket bypasses MR jak i zwykłą po prostu tęsknotą do taktycznych rozgrywek.

Chcę, żeby kaszkiet pełnił ważną rolę w armii, stąd też składam króla latacza, żeby w razie czego wlatywał tam i pomagał oraz daję uszatki, które, aczkolwiek wolne, do ochrony nadają się doskonale. Do tego liczka ma obrożę.

Przy dodatkowej mocarnej inkantacji pozwoliłem sobie wyeliminować jedną liczkę i wsadzić księcia z czaszkami, operującego w oddziale z sacred eye. Zyskuję w ten sposób trzeci, oprócz TG z królem albo uszatek z królem naprawdę mocny oddział przejeżdżający przez kupę rzeczy - księcia takiego boi się nawet herald khorna - niezdany save na 3+ i idzie spać. A hydrę trafia na 2+.

Lubię też ostatnio 7-osobowe oddziały lekkiej kawalerii z czampionem - fajnie blokują rycerzy w kolumnie i tak dalej. A potem wchodzą uszaty i nara. Mam mało łuczników i szkoda mi marnować potencjał uszatek lub króla na uganianie się za fastami zagrażającymi kaszkietowi, a 7 kawalerzystów pięknie jedzie wszystkie fasty przy swoim strachu i zasięgu 24 cale lub 14 strzałach na turę. Do tego ich oczywistym użyciem jest łapanie smoków i greater daemonów - 1 katapulta nie jest wystarczającym straszakiem, a tak zyskuję turę by ustawić TG z królem na pozycji (lub inne rzeczy + król). Oprócz tego mogę do nich wlecieć gdy są w kolumnie i kroić oddziały kawalerii od przodu lub klocki od boku.

Mimo ciasnych punktów zdecydowałem się na skorpiona i sępy a nie 2 skorpiony, bo potrzebuję czegoś by wywabiać scrolle i naciskać przeciwnika od pierwszej tury - jedna katapulta tego nie zrobi. Chcę, żeby kaszkiet jak najszybciej przestał być tylko straszakiem i zaczął nabijać punkty. A im szybciej zacznie wchodzić tym więcej celów ogarnie jak wiadomo. Tak więc carriony to absolutny mus.

-----------------------------------------------------------

Rozpiska: (BP + R)

-----------------------------------------------------------

Król za 279.

Liczka - konik, słoik, scroll - 173.

Liczka - collar, scroll, kaszkiet - 330.

Książunio na wózku - czaszki.

-----------------------------------------------------------

10 łuczników - 80.

7 lekkich z czampem - 112.

4 rydwany z +1 do hita - 230.

-----------------------------------------------------------

Skorpion - 85.

5 carrionów - 120.

4 uszaty - 260.

20 TG - rakaph, muzyk - 298.

-----------------------------------------------------------

Katapulta - 90.

-----------------------------------------------------------

2247 punktów.

d6 + d6 + d6 + 2d6 + 2d6 (+2d6) + 2d6.

4 dd, 2 scrolle i -1 do casta.

-----------------------------------------------------------

Jedyne, co mi się nie podoba to zbyt mała ochrona przeciwmagiczna (no i uszaty wiadomo :wink:) - ale w sumie różnica między 4 a 5 kostkami nie jest jakaś ogromna, a -1 do casta jest o niebo lepsze niż +1 do dispela, szczególnie na wampiry.

Rozpiskę przetestowałem na razie 2 razy: raz na wymaksowane demony khorna + tzeentcha (12 dla mnie) i raz na WE (18-2).

Z demonami kaszkiet odpalił dwa razy, ale za to wchodziły popychaczki na luzie. Na koncie po tej bitwie ma 5 ran na flamerach, 6 na psach, 7 na horrorach i dwa 5-osobowe oddziały furii.

A katapulta? Społowiła jednego psa i zdjęła 3 horrory.

Przeciwko leśnym brak MR na WD i WR zabolał przeciwnika i kaszkiet odpalił aż 3 razy (bo nie chciał, żeby oddział z księciem przejechał się po całej jego armii, ale i tak tak się stało). Nie stałem jednak na wzgórzu i to znacznie zmniejszyło straty (razem jakoś 6 driad, 7 łuczników, 5 WD i 4 WR).

Poza tym, pomijając już wszystko, rzuty na ilość ran od kaszkieta są najprzyjemniejszymi i najbardziej wyczekiwanymi momentami w grze :D

Co sądzicie?

Jakieś porady co do kaszkieta jeszcze?

I nie, nie chcę dwóch katapult :wink:

Tomash
Spaministrator
Posty: 7885
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomash »

Jak potrafisz przegryźć tym WE i demony :shock: to ja w to wchodzę i też przetestuję tę rozpę
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny :mrgreen:
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

uwierz mi, ze tk nie maja problemow z we ;) a z demonami maja tylko z jednym buildem armii ;)

DolmiR
Falubaz
Posty: 1324
Lokalizacja: Krotoszyn, , Zielony Smok

Post autor: DolmiR »

masz kazdy special inny wiec mimo wszystko bralbym druga klope.

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

A kaszkiet nie jest rare`m?

Znajdź punkty na skulls of the foe moim zdaniem...
Release the Przemcio!

DolmiR
Falubaz
Posty: 1324
Lokalizacja: Krotoszyn, , Zielony Smok

Post autor: DolmiR »

Nie było pytania ;)

Awatar użytkownika
Miszczu
Chuck Norris
Posty: 429

Post autor: Miszczu »

Gram podobną rozpiską od kilku bitew i ma podobne odczucia.
He, Orki 20-0 i to w 5 turze.

Racja Shino. Grając z Demonami nie czuję wielkiego strachu. Ale kaszkietu jeszcze nie zdążyłem przetestować.

Moja to:
TK + 25 TG (standard)
liczka z 2x scroll na koniku
liczka słoik, scroll
Liczka ward na 4+ (kaszkiet)

3 rydwany sztandar
3 rydwany sztandar legiony (kolejna kostka) - lubuję nimi ściągać ogień
20 łuczników chempionem (przy obecnej reorganizacji daja radę)
2x swarm

2x skorpy
5 ptaszków
catapulta

Uwagi: podoba mi się Twoja lekka kawaleria i jej założenie. Oraz masz napewno lepsze przyłożenie. Ale słabszą anty magię.

Porady: kaszkiet ostatnio wystawiam na nawet na open-ie, przy pewnych operacjach ruchowych można tak zastawiać kaszkiet aby szarże na niego były niemożliwe a przeciwnik jedynie mógł szarżować tak na broniace odziały aby w gonitwie go mijać :)
Tak zwany lej z działów (np łuczników) - jak znajdę chwilkę to to opiszę w dziale trików

DolmiR
Falubaz
Posty: 1324
Lokalizacja: Krotoszyn, , Zielony Smok

Post autor: DolmiR »

ok a gdzie general w Twojej rozpie bo nie widze?

Awatar użytkownika
Possessed
Mudżahedin
Posty: 292
Lokalizacja: WaWa

Post autor: Possessed »

Miszczu pisze: TK + 25 TG (standard)
tutaj :)

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

Hej, dzięki za odpowiedzi.

Trikk - prince na rydwanie ma flail of skulls, sorry jeśli nie napisałem jasno.

Bez tego cały oddział by nie miał sensu:)

Dlatego właśnie pisałem, ze nawet heraldzi khorna na jugach się boją...

Trafiam na 3+, ranię na 2+ i wystarczy żeby jedna rana przeszła i zgon.

Miszczu: Spoko, ale tak jak piszesz wolę mieć większą siłę uderzeniową i do tego nie lubię 3 rydwanów.

Awatar użytkownika
Młody
Niszczyciel Światów
Posty: 4074
Lokalizacja: SNOT- Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Młody »

Nawet fajnie złozona armia.
B. dobre komentarze, tego można oczekiwać od rozpisek w tym dziale ;). Niemniej pojawia się pewne ale :D
Po kolei ;)
1. Brakuje kosiary ;], moze warto spróbować komba z lataniem i kosiarką :), sam na tym grałeś podobno. W takiej rozpie jak znalazł.
2. 2 scrolle i 4 kostki , nawet z tym -1 do casta to zdecydowanie za mało. TK potrzebują scrolli na czary RiP takie jak Curse'y lub Flamesy.
3. Koncepcja z Princem na wózku dającym 3 potencjalny oddział uderzeniowy jest spoko. Tyle że przykład troche źle dobrałeś ;). Takie 6 psów z herosem przyjmuje twoje rydwany bez problemu ;]. Sejw na 3+ prawdopodobnie przeciwnik będzie musiał zdać 2x, potem jeszcze ward. Jeśli ci sie nie uda przyfarcic w challangu z twojego oddziału nie zostanie nic ;).
4. 7 lekkich z czempionem to spoko oddział, ale przy twojej antymagii nie ma racji bytu ;]- jeden magic missile i całe załozenie bierze w łeb. Podobnie z shootingiem, jeden bolt thrower załatwia sprawę, a przy twoim jednym (dwóch) wskrzeszaniach nie uda ci się naprawić tego oddziału. Liczka przy kaskecie jest ograniczona w ruchu i często cięzko nią będzie złapać w zasięg inkantacji to co potrzeba.
5. Ta 10 łucznikow jest pewnie dla hierofanty. Warto im dać czempiona zeby chociaz kiedy nie muszą kitrać liczki, do czegoś się przydawali.
6.Katapa bez czaszek- może i w dobie demonów i VC nie są one potrzebne, ale wciąz jest duzo armii na które robi to diametralną różnicę.
7. Te carriony tez raczej nie będą przeciw defensom od razu wyciągac scrolli, pamiętaj ze masz kasket, takze prawdopodobnie efektywnych popychaczek rzucisz 4 ( 2x od kinga i jedną od hierfofanty), co nie jest jakims wyzwaniem dla dispellującego.
8. Na defensy masz 1 skorpa i 5 carrionów, troche mało. Jeden marker nie problem zastawić. Casket musi być przeciwko armiom defensywnym dobrze ustawiony, takze raczej nie będzie miał w swoim polu widzenia wszystkich maszyn, co sprawia ze na dystans mozesz tylko próbowac 1 klopą która pewnie szybko zostanie zneutralizowana ;).

Zeby za bardzo nie zmieniać twojej koncepcji to zmiany które bym wprowadził ;).
Princa zamienic na kolejną liczkę- zostaną jeszcze pkt na wiecej łuków i czempiona do nich , z rydwanów wywalic banner- zamienic go na swarmy , (ew zamienic go na warbanner) wrzucić czaszki.

To chyba tyle, myślę ze pomogłem :p
Pozdro
Młody

Snot Fanpage

Awatar użytkownika
Miszczu
Chuck Norris
Posty: 429

Post autor: Miszczu »

Ostra krytyka Młody.
(przy okazji czy mógłby mi autor powiedzieć co się kryje pod zestawem za 279pkt)

Pozwolę się jednak nie zgodzić z kilkoma rzeczami:
1. Dla mnie taki TK będzie za mięki. Dobie wielu odporności na KB może nie zdąrzyć z swoją misją.
2. RiP kasują z power dice. Ale wiem z doświadczenia że 5 kostek dispela i 3 skrolle i -1 z kasketu to bezpieczna liczba antymagi. Przy 4 i 2 scrollach czasami robi się ciepło.
3.Korbacz mi się tak naprawdę sprawdzał tak TK. A wtedy z S7 czynił cuda. Jeden z nich to wycięcie, jedną dobrą flankującą szarżą demonów.
Gdyby nie fart przeciwnika kiedy to zdał invy na chempionie i zadał fartownego KB.. Sam jeden TK z rydwanami zabiłby 2000 pkt kończąc żywot Demonów.
4. tu masz rację.
5. Tak i nie. Chyba że o wężowej obronie myślisz.
6. Też mi na nie brakuje punktów. I kiedyś przeanalizowałem poszczególne gry. w 2 turniejach zmieniły by coś jeden raz i to na nieznaczącym zupełnie oddziale.
7. I tu znów racja. Przy 3 iczkach wygląda to znacznie lepiej. Pierwsza tura od razu boli. A zaczyna sie w stylu. Cariony. K6 TK K6 TK, katapa 2K6 Liczka z kasketu, carriony 2k6 Licz, 2k6 hirof... i teraz jak przeciwnik już ciągnie na scrollach a nam bardzo zalezy na carionach to ew heretik, na końcu kasket.
mało kto zostaje po takiej rundzie (jesli nie odpuści) ze scrollami w ręce.
8. Znów sie zgodzę. Dlatego cenię sobie te dwa skorpy i swarmy mimo braku uszatek.

Awatar użytkownika
szczurek
Niszczyciel Światów
Posty: 4212
Lokalizacja: W-wa

Post autor: szczurek »

Ostra krytyka Młody.
(przy okazji czy mógłby mi autor powiedzieć co się kryje pod zestawem za 279pkt)
Zapewne: latanie ,+1W i ward oraz tarcza i GW :wink:
Malowanie figurek ---> szczurek1903@wp.pl
Coolminiornot ---> LINK

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

Macie rację.

Dzisiaj się przekonałem, że 2 skrole nie wystarczają - zabrakło mi jednego na zdispelowanie popychaczki black knightów i dużo na tym straciłem.

[Casket btw odpalił tylko raz (rzuciłem w końcu wysoko i nie udał się dispel na 3 kościach), ale za to jednym strzałem nabił ponad 500 punktów -> 4 rany na wraithach(LD5), cały wargulf (LD4), cały BSB biegacz(łatwo bo wystarczyło rzucić statystycznie przy LD7) i uszkodził śmieci jak baty i wilki. Ale i tak przegrałem przez popychaczki.]

Tak więc niestety zgadzam się, że prince musi odejść - a szkoda.
Z trzema liczkami powracam do standardu.

Co do destroyera i latania - teraz zauważyłem, że w świetle nowego FAQ'a możliwe jest, żeby champion wziął bloodzia na challenge i król żeby go w tym samym czasie kosił. THAT'S HUGE! Poza tym po stracie princa potrzebuję destroyera na mocnych bohaterów. Gra się tym królem o wiele ostrożniej, ale znacznie ciekawiej. Z trzema liczkami mogę go też skutecznie leczyć.

Po zmianach wygląda tak:

-----------------------------------------------------------

Król - generał, latanie, kosiara.

Liczka - hierofantka, kuń, słoik, scroll.

Liczka - arka nienawiści, obroża, scroll.

Liczka - kuń, scroll.

-----------------------------------------------------------

1 X swarm.

10 łuczników z czampem.

7 lekkich z czampem.

4 rydwany z warszmatą.

-----------------------------------------------------------

Skorpion.

5 sępów.

4 uszaty.

20 TG - F/C, ikona.

-----------------------------------------------------------

Katapulta z czaszkami.

-----------------------------------------------------------

Teraz styka ładnie na eleganckie wykończenie oddziałów.

Jutro przetestuję na magicznych dark elfach.

Tak przy okazji sam nie ogarniam co się stało ale zacząłem chyba doceniać uszaty! Widać trzeba do nich dojrzeć. Mi to zajęło potwornie dużo czasu. Ale teraz dają radę. Może dlatego, że wreszcie biorą udział w walce co najmniej raz na bitwę :D

DolmiR
Falubaz
Posty: 1324
Lokalizacja: Krotoszyn, , Zielony Smok

Post autor: DolmiR »

Uszaty to ciekawy pomysl co do tej rozpy i podoba mi się.
Gdybym zaproponowal kolejne oczywiste zmiany armia bylaby bardziej standardowa wiec nie napisze nic :P

Generalnie ja nie wrzucam sztandaru na rydwany i wystawiam minimium2x4.

Awatar użytkownika
szczurek
Niszczyciel Światów
Posty: 4212
Lokalizacja: W-wa

Post autor: szczurek »

ak przy okazji sam nie ogarniam co się stało ale zacząłem chyba doceniać uszaty! Widać trzeba do nich dojrzeć. Mi to zajęło potwornie dużo czasu. Ale teraz dają radę. Może dlatego, że wreszcie biorą udział w walce co najmniej raz na bitwę
hehe ja na szczęście dojrzałem już jakiś czas temu :wink: Wtedy kiedy postanowiłem pozbyć się gigsona na rzecz drugiej klopy .
Malowanie figurek ---> szczurek1903@wp.pl
Coolminiornot ---> LINK

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

ksuM pisze:teraz zauważyłem, że w świetle nowego FAQ'a możliwe jest, żeby champion wziął bloodzia na challenge i król żeby go w tym samym czasie kosił. THAT'S HUGE!
Czy to jest pewne? Widziałem nowego faqa i faktycznie było coś w tym guście napisane, ale coś mi świta, ze jest to sprzeczne z czymś innym. No więc jak, legalne to jest?
Obrazek

Awatar użytkownika
MUKER
Falubaz
Posty: 1172
Lokalizacja: 4 piramida od lewej

Post autor: MUKER »

Gdzie konkretnie to pisze, bo nie kojarzę?
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

przedostatnia strona nowego faq po prawej na samej górze
Obrazek

Awatar użytkownika
MUKER
Falubaz
Posty: 1172
Lokalizacja: 4 piramida od lewej

Post autor: MUKER »

Co prawda 5 ale ok.
Co do faqa: woooooooooow :D
Czempion do chalenga, king wali z kosiary, a prince ma ten przedmiot co ward save'y nie działają :lol2: :lol2:
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!

ODPOWIEDZ