Hellcannon

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Hellcannon

Post autor: Kal_Torak »

Witam,

Mam kilka pytań w sprawie hellcannona. Chciałem sie upewnić co do kwestii hellcannona bo co poniektore osoby w moim gronie mają różne zdanie co do niego ;)

1. Czy hellcannon może normalnie deklarować szarże. Jeśli tak czy szarżuje na 6 cali czy na 12?

2. W momencie w którym hellcannon rusza się 3D6 cali po niezdanym teście LD - co się dzieje z załogą? Również leci 3d6 cali? Zostaje w miejscu?

3. Co się dzieje po wybiciu załogi hellcannona?

4. Czy hellcannon może maszerować na 12 cali?

5. Czy hellcanon może po ruchu strzelać?

Awatar użytkownika
Crusader
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3109

Post autor: Crusader »

1. Jak że rusza się jak Monsters and handlers, może deklarować szarże i według tej samej zasady ruch obsługantów jest olewany i szarżuje na 12 cali, a jak dwarfy nie dojdą do celu dzieki im 6ściu calom to nie dostawiają się do combatu
2. również leci
3. nic specjalnego, tzn jego test Ld na poczatku kazdej tury jest na jego wlasnej wartosci a nie dwarfów
4. moze sie ruszyc na 12 cali, ale dwarfy juz tylko na 6 cali, tzn ze moze sie ruszyc do 12cali ale musi byc niedalej niz cal od dwarfow jako ze to skirmish
5. nie moze strzelac po ruchu
pozdro

Awatar użytkownika
Lasti
Falubaz
Posty: 1413
Lokalizacja: Kraków/Azyr

Post autor: Lasti »

Czy po zdjeciu załogi/samego hellcannona mam polowe pkt za helke? Czy musze sciagnac caly model?
Polska grupa zrzeszająca sympatyków Age of Sigmar:

https://www.facebook.com/groups/438370546345173/

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

1,2,4 jak crus
3. Helka moze sie ruszyć 6". Dwarfy obcinają jej ruch do 6"

Za zabicie 2 modeli z zestawu helka+zaloga 103 pkt
za zabicie wszystkeigo 205
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
Crusader
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3109

Post autor: Crusader »

Tak dla przypomnienia plz
który to akapit po punktu nr3?
pozdro

Awatar użytkownika
Meter
Chuck Norris
Posty: 607
Lokalizacja: Karak Var

Post autor: Meter »

Crusader pisze:Tak dla przypomnienia plz
który to akapit po punktu nr3?
pozdro
odpowiedzi Philla. chyba ostatnio ataman wrzucił gdzieś link

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Crusader - jesteś pewien, że nie może strzelać po ruchu? Salki przecież mogły, a to zdaje się analogiczne sytuacja.
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Crusader
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3109

Post autor: Crusader »

Salki nie są monsters and handlers. Była taka dyskusja czy moze po ruchu Helka i gea sie, że nie. Chyba to w faqu wyszło w końcu
pozdro

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Moim zdaniem z helka jest jak z bohaterem w oddziale. Ruch dyktuje mu najmniejsza wartość M w oddziale. Tak samo IMO biegacz z M9 nie moze sie ruszyć 13" w oddziale skinków, nawet jeżeli żaden skinek nie przebył więcej niż 12"

Ale jak się z tym LS nie zgodzi, to nie będę protestował ;)
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Kolejne pytanie:
Przy rampage jest napisane, że hellcannon nie może strzelać i ruszy się 3d6 w compulsory. Nie ma jednak wzmianki o tym, że nie moze się ruszać ani deklarować szarżę. Czy mogę więc:
1) Oblewam rampage, lecę 3d6 w compulsory i 3/6/12 w remaining
2) Oblewam rampage, deklaruje szarżę, lecę 3d6" w compulsory i sprawdzam, czy szarża dochodzi :D?
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

trikk pisze:Kolejne pytanie:
Przy rampage jest napisane, że hellcannon nie może strzelać i ruszy się 3d6 w compulsory. Nie ma jednak wzmianki o tym, że nie moze się ruszać ani deklarować szarżę. Czy mogę więc:
1) Oblewam rampage, lecę 3d6 w compulsory i 3/6/12 w remaining
2) Oblewam rampage, deklaruje szarżę, lecę 3d6" w compulsory i sprawdzam, czy szarża dochodzi :D?
primo ruszasz sie w compulsory wiec po deklaracjach szarz
secundo jak sie ruszaszw compulsory to sie nie ruszasz w innych podfazach ruchu :P
tertio jest dokladnie napisane, ze zamiast strzelac helka sie rusza 3d6"... ciekawe, ze sie nie zapytales czy jak zda rampage to czy moze sie ruszyc :twisted:

Awatar użytkownika
RAFIX
Falubaz
Posty: 1264
Lokalizacja: WAWA Przyczółek Inkwizytorów

Post autor: RAFIX »

helka nie zdaje Ld i:
do najbliższej jednostki ma 9"przez las, następny najbliższy cel znajduje się 11".
Gdzie musi biec???

Awatar użytkownika
Alister
Chuck Norris
Posty: 619
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Alister »

Zdaje mi sie, ze kiedys to bylo wyfaq'owane, ze do najblizszego ze wzgledu na ruch.
Przez analogie do szarzy na "najblizszego widocznego skirmishera".

NP:

x b x x a
YYYYYYYY

L
L

xab - harpie, Y - warriorzy, L - large target

najblizszy widoczny jest b, ale szarzujesz na a - najblizszego (wzg. ruchu) widocznego skirmishera.

Awatar użytkownika
Mhroczny Rycerz
Falubaz
Posty: 1146

Post autor: Mhroczny Rycerz »

Jakim templatem Helena w końcu strzela? Małym bo strzela jak katapulta? Bo ktoś tu kiedyś pisał że dużym i już sam nie wiem.
White Lion pisze:Mam prośbę :)

Nie, nie masz. Chyba że znudziło Ci się to forum, to wtedy możesz kontynuować nakłanianie do piractwa -- Tomash
Why so serious? ;)

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Niestety małym...

Awatar użytkownika
Mhroczny Rycerz
Falubaz
Posty: 1146

Post autor: Mhroczny Rycerz »

A na jakiej podstawce śmiga?
White Lion pisze:Mam prośbę :)

Nie, nie masz. Chyba że znudziło Ci się to forum, to wtedy możesz kontynuować nakłanianie do piractwa -- Tomash
Why so serious? ;)

Awatar użytkownika
RAFIX
Falubaz
Posty: 1264
Lokalizacja: WAWA Przyczółek Inkwizytorów

Post autor: RAFIX »

80x100

ODPOWIEDZ