Panika czy nie??

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Undead
Falubaz
Posty: 1241
Lokalizacja: Legion Kraków

Panika czy nie??

Post autor: Undead »

Oddział orków szarżuje na driady. Przed ruszeniem klocka fantyk wchodzi mu w droge , w wyniku czego klocek kończy ruch na fanolu i dostaje 2D6. Schodzi 8 modeli
Teraz pytanie: jest panika czy nie? W momencie zakończenia ruchu orki są już dostawione do driad więc czy są juz liczone jako oddział w walce wręcz przez co nie muszą testować paniki ?

Awatar użytkownika
Alister
Chuck Norris
Posty: 619
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Alister »

IMHO: Tak jak Stand & Shoot testujesz w momecie zetkniecia z fanatykiem, testujesz panike odrazu i stamtad uciekasz jak cos.

A jak sie zdarzyla sytuacja (w co nie wierze), ze idealnie sie fanatyk ustawil z driada, to rzuc 4+ ...

mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

2d6 trafień dostajesz w sytuacji, w której skończysz ruch na fanatyku. Jeżeli więc rzuciłeś dwoma kostkami to znaczy, że się zatrzymałeś. Skoro stoisz to jesteś w walce. Logika podpowiada, że nie rzucasz paniki. Podejście klimaciarskie zresztą też :wink: .

Maciek

Darek
Wałkarz
Posty: 68

Post autor: Darek »

i tu pojawia się największa rozbieżnośc, bo wydaje mi się, że nie ma nigdzie napisane żę jak odział stanie na fanatyku to roll 2d6!!!!

oto wyjaśnienie sytuacji z zasadami z podręcznika:
str 25 any unit finishes its move over the Fanaticc. The Unit takes d6S5 hits for MOVING into the fanatic, and a FURThER d6S5 hits in the fanatic's death throes.

Ten zapis wyraźnie rozdziela obie kości d6 hitów.
początek zasady Splat!:
When fanatic moves trough a unit (frend or foe)( it IMMEDIATELY inflicts....Units may move and flee trogh Fanatics, but any foolhardy enoght to do so will take hits as DESCRIBED ABOVE.


w związku z tym unit szarżuje, dotyka fanatyka, dostaje d6 hitów ew panika dochodzi do combatu i staje na fanolu wtedy fanol ginie i nastęne d6 hitów (paniki chyba brak ale to już do wyższeych speców od zasad bo pewien nie jestem).

ODPOWIEDZ