spirit sword u leśnych elfów
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
spirit sword u leśnych elfów
Mam takie pytanko małe o przebieg ataków pana uzbrojonego w tytułowy Spirit Sword.
Wg zasad przedmiotu za każdą ranę zadaną przeciwnikowi porównujemy Ld + k6 i w różnicy wchodzą dodatkowe. Pytanie dotyczy tego, czy pan uzbrojony w miecz tenże rzuca za wszystkie ataki równocześnie, czy każdy osobno, po czym porównujemy Ld+k6 i jezeli np atakujący w wyniku niekorzystnych rzutów zginie przy drugim ataku to reszta nie wchodzi?
Uważam, że powinno rzucać się wszystkim naraz, ale kilka razy rzuciło mi się w oczy hasło o tym, że "ataki tylko dla wygody i przyśpieszenia rozrywki rzuca się naraz" i w związku z tym powyższe wypociny.
Wg zasad przedmiotu za każdą ranę zadaną przeciwnikowi porównujemy Ld + k6 i w różnicy wchodzą dodatkowe. Pytanie dotyczy tego, czy pan uzbrojony w miecz tenże rzuca za wszystkie ataki równocześnie, czy każdy osobno, po czym porównujemy Ld+k6 i jezeli np atakujący w wyniku niekorzystnych rzutów zginie przy drugim ataku to reszta nie wchodzi?
Uważam, że powinno rzucać się wszystkim naraz, ale kilka razy rzuciło mi się w oczy hasło o tym, że "ataki tylko dla wygody i przyśpieszenia rozrywki rzuca się naraz" i w związku z tym powyższe wypociny.
Wydaje mi się, że rzucasz tylko raz na całą fazę walki, w której zadałeś wounda. Ale mogę się mylić.
Ataki są wykonywane po kolei. "Fast dice rolling" to uproszczenie, a nie zasada. To raz.Wg zasad przedmiotu za każdą ranę zadaną przeciwnikowi porównujemy Ld + k6 i w różnicy wchodzą dodatkowe. Pytanie dotyczy tego, czy pan uzbrojony w miecz tenże rzuca za wszystkie ataki równocześnie, czy każdy osobno, po czym porównujemy Ld+k6 i jezeli np atakujący w wyniku niekorzystnych rzutów zginie przy drugim ataku to reszta nie wchodzi?
Jeżeli rzucisz wszystkimi i zginiesz przy pierwszym teście, to kolejne ataki są traktowane jakby w ogóle nie zostały wykonane, więc reszta ataków nie wchodzi.
pozdrawiam
Furion
Po dokładniejszej analizie opisu, doszedłem do wniosku, iż moje pytanie nie miało sensu. Bowiem wg zasad, model który otrzymał jedną lub więcej ran porównuje Ld+d6. Czyli niezaleznie ile ran otrzymał, potem porównuje statystyki, i tylko raz. Mam nadzieję, że teraz rozumiem to tak jak powinno to być rozumiane.
Co do Ld generała, to wg podręcznika, Ld tego pana jest przekazywany w przypadków testów Ld. Przy Spirit Sword'zie o teście Ld raczej mowy być nie może, zatem porównujemy Ld danego modelu.
Tu też bym prosił o potwierdzenie kogoś kompetentniejszego.
Dziękuję
Co do Ld generała, to wg podręcznika, Ld tego pana jest przekazywany w przypadków testów Ld. Przy Spirit Sword'zie o teście Ld raczej mowy być nie może, zatem porównujemy Ld danego modelu.
Tu też bym prosił o potwierdzenie kogoś kompetentniejszego.
Dziękuję

Rozumiem, że chodzi o to czy przeciwnik może brać LD od swojego generała. Jeśli w opisie przedmiotu nie ma napisane, ze nie moze to powinien móc.
A co do poprzednich pytań może jeszcze bardziej rozjaśni errata do WE, w której są bodajże dwie odpowiedzi na pytania dotyczące korzystania ze spirit sword.
A co do poprzednich pytań może jeszcze bardziej rozjaśni errata do WE, w której są bodajże dwie odpowiedzi na pytania dotyczące korzystania ze spirit sword.
ale w rulebook'u jest napisane, że korzysta się z Ld generała tylko podczas testów tej cechy. przy spirit sword'zie nie ma mowy o żadnym teście, jest po prostu porównanie.Kalesoner pisze:Rozumiem, że chodzi o to czy przeciwnik może brać LD od swojego generała. Jeśli w opisie przedmiotu nie ma napisane, ze nie moze to powinien móc.
Nie jestem jednak pewien jak to wygląda przy modelu jeździec/zwierzak gdy uderzamy w zwierzaka.
Nie moze korzystac z cudzego Ld. Przekazywanie Ld dotyczy tylko i wylacznie testow tejze charakterystyki, w tym wypadku nie mamy do czynienia z jej testem. Jest poprostu rzut d6 i do wyniku na kosci dodajemy wartosc Ld. Dopiero takie sumy sie porownuje.
Nie ma testu Ld wiec nie ma pozyczania wartosci Ld od jezdzca czy generala.
Nie ma testu Ld wiec nie ma pozyczania wartosci Ld od jezdzca czy generala.
ale za to przy innych przedmiotach jest wzmianka, ze nie moze uzywac cudzego ld... patrz przedmiot u WE, bound spell co zadaje d3 woundy, wiec nie jest to jednoznaczne
Moim zdaniem jak jest wspomniane, ze zdaje się na bazowym ld, to sie wtedy tak robi, inaczej można ciągnąć ld...
Moim zdaniem jak jest wspomniane, ze zdaje się na bazowym ld, to sie wtedy tak robi, inaczej można ciągnąć ld...
Drogi Shino, jakie znowu analogie? W rulebooku wyraznie jest naskrobane do czego mozna uzywac generalskiego/bohatera/jezdzca Ld. A mozna uzywac ich do testu tejze charakterystyki. Jednak w przypadku tego przedmiotu nie mamy do czynienia z testem charakterystyki. Wiec podaj mi uzasadnienie a nie cos sprzecznego z RB.
Nie wiem tylko czemu uwazasz uscislenie do szczurow ma priorytet nad rb w sytuacji gdy nie mowimy o szczurach tylko o WE. To jest wlasnie powod dla ktorego mam te cale uscislenia w glebokim powazaniu.
A caly ten wasz cudowny BP+R bedzie super wygladal pod koniec wydawania 7ed ab'kow.
A caly ten wasz cudowny BP+R bedzie super wygladal pod koniec wydawania 7ed ab'kow.
dlatego, ze skoro w uscisleniu (ktore swoja droga kiedys probowalem zdjac gdyz wydawalo mi sie niezgodne z zasadami ale bylo jest i wyglada na to, ze bedzie) 2d6 - ld zostalo uznane jako test ld to czemu ld + d6 mialoby nie byc?

prosze cie nie trolluj i nie zachecaj do flejma gdyz nie jest on tu potrzebny...
to jest wlasnie powod dla ktorego powinienem cie olac na samym poczatkuTo jest wlasnie powod dla ktorego mam te cale uscislenia w glebokim powazaniu.
A caly ten wasz cudowny BP+R bedzie super wygladal pod koniec wydawania 7ed ab'kow.

prosze cie nie trolluj i nie zachecaj do flejma gdyz nie jest on tu potrzebny...
bo jak wiemy shino alnalogii w WFB czesto nie mozna sie doszukiwac i z tegoz tez powodu HE maja magiczne luki z magicznymi obrazeniami a DE juz nie
[ WE nie maja bo moga wziac magiczne strzaly ]
tak wiec uwazam ze uzywasz wlasnego LD gdyz to nie test porownawczy a po prostu bierzesz swojego Ld i ddajesz d6...

tak wiec uwazam ze uzywasz wlasnego LD gdyz to nie test porownawczy a po prostu bierzesz swojego Ld i ddajesz d6...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
Flame'a nie zamierzam wszczynac, poprostu nie przepadam za tymi uscisleniami ( owszem czesc z nich jest spoko, ale to czesc ). Natomiast bede sie upieral przy tym co napisalem. A jak bawimy sie w analogie to prosze bardzo ( owszem nie jest to wfb, acz z niego sie wywodzi- w Mordheim czar Lure of Chaos. Prosze przeczytaj go chociaz Shino. Znajduje sie w pierwszej czesci podrecznika do Mordki, do sciagniecia ze strony GW ).
moim zdaniem tu nie ma sie nad czym zastanawiać w podręczniku do WE jest napisane:
Any enemy that suffers one or more unsaved wound from the Spirit Sword must roll a D6 and add their Leadership
Moim zdaniem wyraźnie jest napisane że ma dodać swój leadership i tyle
Any enemy that suffers one or more unsaved wound from the Spirit Sword must roll a D6 and add their Leadership
Moim zdaniem wyraźnie jest napisane że ma dodać swój leadership i tyle