TK 1500 pkt-pierwszy raz :)

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
rambo_muminek
Wałkarz
Posty: 62
Lokalizacja: Szczecin

TK 1500 pkt-pierwszy raz :)

Post autor: rambo_muminek »

Moja pierwsza rozpa TK. Jako, że na moją drugą armię upatrzyłem sobie jakichś nieumarłych (wielkiego wyboru ni ma a vc mają zero klimatu) moje oczy zwróciły się ku władcom pustyni. W okolicy nikt tym nie gra i nie mam pomysłu jak to może wygrywać ale ale stworzyłem taką oto rozpe (bazując na tym co już na forum znalazłem). Proszę o wszelkiego rodzaju dobre rady i konstruktywną krytykę :)

Prince 153
golden ankhra
shield
light armour
great weapon

Priest 165
2x ds

Priest 165
hieratic jar
cloak of the dunes

Tomb scorpion 85

Tomb scorpion 85

Screaming skull catapult 110
skulls of the foes

5 Skeleton light horsemen 84
Champion

2 tomb swarm 90

20 warriors 180
standard
champion
shields

11 warriors 98
champion
bows

20 tomb guard 289
champion
standard (banner of the undying legion)

total: 1499

Piszcie wszystko co wam do głowy przyjdzie :D Łącznie z poradami jak tym grać :wink:
Ostatnio zmieniony 10 mar 2009, o 22:39 przez rambo_muminek, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Dead_Guard
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 189
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dead_Guard »

Prince jest trochę goły, wywalić z jednego licza(najlepiej tego z lataniem) ds i wsadzić przerzuty (ew. hj) i tyle z mojej strony. Resztę sprawdzic w praniu i najwyżej później dokonać zmian.

Szymek
Chuck Norris
Posty: 478
Kontakt:

Post autor: Szymek »

Z tego co można zmienić aby zbyt nie ruszać rozpy, to Tomb princowi daj great weapon w tej konfiguracji i na pewno jeden scroll na hieratic jar. Pozdr

Awatar użytkownika
rambo_muminek
Wałkarz
Posty: 62
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: rambo_muminek »

Jar miał być od początku ale źle przepisałem rozpe :) W pierwszym poście wersja po zmianach. Może jeszcze jakieś rady? Cieszę się, że nie ma jakiś rażących błędów tylko drobne i w sumie kosmetyczne :)

Szymek
Chuck Norris
Posty: 478
Kontakt:

Post autor: Szymek »

Rażących błędów poza tym że się tym będzie ciężko grać i wszystko cię wymanewruje nie ma... Ogólnie bardzo, ale to bardzo wolna rozpa Ci wyszła. Nie masz nic do ataku oprócz skorpionów, które aż tak dużo nie zrobią. Pozdr

Awatar użytkownika
Miszczu
Chuck Norris
Posty: 429

Post autor: Miszczu »

Moja porada to.. Rydwany.
Tak jak wspomniał szymek jesteś za wolny.
TG bez ikony też są mocno słabi..

Lecz najlepiej zagraj tym z 2-3 razy i sam odczujesz czego Ci brakuje
-----------------------------------------------------------------------------------------
"kiedy ludzi kupa to i rycerz dupa"

Awatar użytkownika
Izo
Falubaz
Posty: 1112
Lokalizacja: Front Wyzwolenia Pragi

Post autor: Izo »

Zacznijmy od tego, że na małe punkty TK to lipa, bo nie ma wystarczającego przebicia w magii, żeby uczynić tą armię mobilną, ale to oczywiste. Długo kombinowałem nad TK na małe punkty oto wnioski:
- Gigant lepszy niż klopa
- Im więcej skorpów tym lepiej.
- Prince w chariotach (strata cennego speciala, nie polecam), albo w szkielach (polecam).
- 15 Heavy Cavalary z war bannerem daje radę.
- TG nie polecam, mało mobilne przy twojej magii i drogie. TG bez ikony to bezsens.

Licz się z tym, że zostaniesz ukarany niezliczoną ilość razy zanim coś wygrasz. Powodzenia.

Awatar użytkownika
Miszczu
Chuck Norris
Posty: 429

Post autor: Miszczu »

Zgodzę się z Tobą Izo.. że TK-ami na małe punkty jest trudno coś ugrać.

Jednak mi się sprawdzają w pewnym śmiałym pomyśle.
A opiera on się na niczym innym jak:

Kaszkiecie i latającym TP.
Do tego carriony, flankujace rydwany i łucznicy i jeden pokaźny klocek szkieli.
Ew zamiast rydwanów i szkieli TG z iconą.
Do tego oczywiście 1 skorpion i 2 swarmy.

Gramy czysto defensywnie czekając aż się przebijemy magią.
-----------------------------------------------------------------------------------------
"kiedy ludzi kupa to i rycerz dupa"

Awatar użytkownika
Izo
Falubaz
Posty: 1112
Lokalizacja: Front Wyzwolenia Pragi

Post autor: Izo »

Pomysł niegłupi, ale TP, albo w rydwan albo do TG, chociaż raczej rydwan i z kontry. Do tego 2 scorpy raczej (carriony dość drogo i za mały power), jakaś kawa - muszę zobaczyć jak to punktowo, ale idea dobra ^^

Awatar użytkownika
Miszczu
Chuck Norris
Posty: 429

Post autor: Miszczu »

TP siedzi w TG. Ale orócz tego lata.. i potrafi ładnie spowlniac co mniej strzelające armie.

To samo cariony.. Służą też do wyciągania kostek. Popychaczka na nie w obliczu miękkich celow (np magowie w oddziale) boli.Tak samo jak spowolnienie armii w pierwszej turze.
Zeby sie kasziet przebił trzeba od pierwszej tury nie tylko spowolnić przeciwnika ale też zmuszać go do zrzucania skroli od samego początku

Inaczej będzie wpuszczał co mniej istotne inkanatacje zawsze trzymając kostki na kaszkiet. A tak co odważniejsi nie majac już dobrej anty magi wpuszczają skrzynkę w 2-3 turze i poźniej tego żałują :P
-----------------------------------------------------------------------------------------
"kiedy ludzi kupa to i rycerz dupa"

Awatar użytkownika
Izo
Falubaz
Posty: 1112
Lokalizacja: Front Wyzwolenia Pragi

Post autor: Izo »

Rzecz w tym, że nie na wszystkie armie carriony są przydatne. Powiem ci z perspektywy gracza chaosu, że ja bym dispelował tylko casket początkowo, bo w związku z tym, że nie masz katapulty, ani giganta, tylko 1 scorpion dużo nie zrobi, a sami TG, to tylko 1 oddział stwarzający zagrożenie. To mało. To samo latający prince - w mojej opinii to marnowanie inkantacji, a wystawianie go nawet z shapeshem na ewentualną magię albo strzelanie mija się z celem.
Odkąd sprzedałem TK, nie mam odpowiedniej perspektywy punktowej ^^
Załóż Miszczu temat nowy i wklej swoją propozycję, bo jestem ciekaw jak to wygląda. Na razie tego nie widzę, ale w sumie dawno nad TK nie myślałem, ani nimi/z nimi nie grałem, więc może po prostu jestem ślepy ^^

Awatar użytkownika
Filip
Wałkarz
Posty: 51
Lokalizacja: Filipowo
Kontakt:

Post autor: Filip »

Patrząc na rozpiskę można to tak sklasyfikować z podziałem na poszczególne armie przeciwnika, zakładając ich najpopularniejsze rozpiski na tyle punktów: no to jedziemy: (W - D - L)
1. Skaveni - L
2. Leśniaki - LL!
3. VC - W/L (trzeba ubić im szybko generała wówczas sa szanse na W)
4. Demony i Chaos generalnie - L..może będzie D przy dobrym ustawieniu terenu
5. Lizaki...no tutaj to nie wiem jak jest z tą ich nowa armia, ale taka rozpiską też bym nie pograł
6. Dwarfy...no coż nie ma czym dobiec do jego maszyn, jak dobrze je poustawia to lipa, ale generalnie to jakieś D lub małe L
7. Ogry - no Ci muszą dobiec wiec jest szansa na małe W lub D

Generalnie to rozpiska wolna strasznie i faktycznie trzeba zrobić coś żeby ją przyspieszyć. Ja bym już wołał zaryzykować i zagrać na Uszabtesach na takie małe punkty. Albo na samych konstruktach. Czy jakoś tak:)

Awatar użytkownika
Filip
Wałkarz
Posty: 51
Lokalizacja: Filipowo
Kontakt:

Post autor: Filip »

To tak na szybko mam taka rozpiskę na 1500 pkt:

1 Tomb Prince @ 152 Pts Gen LA,
Enchanted Shield, Cloak of the Dunes ,Sword of Might

1 Liche Priest @ 165 Pts Hierophant 2xDispel Scroll

1 Tomb Prince @ 196 Pts Flail; LA Shield
Chariot of Fire Icon of Rulership
1 Bone Giant @ 220 Pts
2ndWeapon; Heavy Armour
1 Tomb Scorpion @ 85 Pts
1 Tomb Scorpion @ 85 Pts
3 Ushabti @ 195 Pts
15 Skeleton Heavy Horsemen @ 286 Pts
Spear; LA; Shield; Standard; Musician
War Banner [25]
13 Skeleton Warriors @ 109 Pts
Bow; Musician
Total Army Cost: 1493

Awatar użytkownika
Mysza_on
Mudżahedin
Posty: 334
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mysza_on »

15 Skeleton Heavy Horsemen @ 286 Pts
Spear; LA; Shield; Standard; Musician
War Banner [25]
moze zamisat tego swarmy i 3 rydwany ??

ODPOWIEDZ