Specjale - czyli co oprócz knightów
Moderator: JarekK
Specjale - czyli co oprócz knightów
Wiadomo rycerze są super. No to bierzemy jeden oddział, po ten drugi ale nie wiem jak wy ale ja trzeciego nie chce (BP+R też)
Do wyboru mamy jeszcze
ogry
dragon ogry
trole
forsakenów
chosenów
charioty
niby całkiem sporo ale zwykle i tak są tylko ogry i d.ogry no i czasem choseni
Ucieszyłem się jak zobaczyłem 6mv forsakenów ale brak skimrisha pozbawia ich sensu
Trole mają potencjał ale trzeba się cackać z tą ich głupotą
Ogry są fajne i mają dużo opcji
Dragon ogry są droższe ale 7mv,4wo,7st to znacząca rożnica
Czego używacie i do czego ?
Do wyboru mamy jeszcze
ogry
dragon ogry
trole
forsakenów
chosenów
charioty
niby całkiem sporo ale zwykle i tak są tylko ogry i d.ogry no i czasem choseni
Ucieszyłem się jak zobaczyłem 6mv forsakenów ale brak skimrisha pozbawia ich sensu
Trole mają potencjał ale trzeba się cackać z tą ich głupotą
Ogry są fajne i mają dużo opcji
Dragon ogry są droższe ale 7mv,4wo,7st to znacząca rożnica
Czego używacie i do czego ?
Hordes of Chaos.... To było to....
rydwany dwie sztuki z markiem slaanesha, mocne, twarde i dobre wjazdy można dwoma zrobić
chozeni drodzy ale warci swojej ceny szczególnie jak się ma farta i rzuci 12 ale przy każdym innym wyniku + modyfikacja na czampie tez dają rade
chozeni drodzy ale warci swojej ceny szczególnie jak się ma farta i rzuci 12 ale przy każdym innym wyniku + modyfikacja na czampie tez dają rade
Rydwany sa mocne/twrade ale ciutke za drogie. Biorac pod uwage ze te pod bohaterem kosztuja tylko 100 - podejrzewam ze nieroztargniony autor zapomnial zmienic koszt punktowy i skopiowal 120 z poprzedniej ksiazki
Trole/ogry/dragon ogry to praktycznie to samo z mlaymi roznicami, ale w porownaniu do rycerzy zdecydowanie slabsze.
Tylko dosc drogie kombo wychodzi.
Forsakeni przy obecnych zasadach opuszczani przez graczy (idealna nazwe im dali)
Trole/ogry/dragon ogry to praktycznie to samo z mlaymi roznicami, ale w porownaniu do rycerzy zdecydowanie slabsze.
Wystarczy jeden ołtarzyk, wsadzic bohatera z oczkiem na fearujacego mounta i stubborn murowany - nawet czempiona nie potrzeba. Wystrczy bohatera wystawic w wybrancach a po pierwszej turze hero moze spokojnie przejsc do innego oddzialu/wyjechac z czołsenów i zajac sie tym do czego jest przeznaczonyRAFIX pisze: chozeni drodzy ale warci swojej ceny szczególnie jak się ma farta i rzuci 12 ale przy każdym innym wyniku + modyfikacja na czampie tez dają rade
Tylko dosc drogie kombo wychodzi.
Forsakeni przy obecnych zasadach opuszczani przez graczy (idealna nazwe im dali)
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Murowany? Jakim cudem? Wytłumacz w jaki sposóbCharki pisze:Wystarczy jeden ołtarzyk, wsadzic bohatera z oczkiem na fearujacego mounta i stubborn murowany
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
Jak wylosujesz fear'a albo cos w jego okolicy to zmieniasz na fear'a i masz przerzut. W tabeli oczka przy opise wylosowania strachu jest napisane że jeśli model już wzbudza strach to należy przerzucić. Błogosławieństwo działa na każdy model w oddziale w tym na bohatera który przez wierzchowca juz ma strach. Ot cała filozofia
Oczywiście przy załozeniu ze bohater jest dołaczony na początku do czołsenów, potrzebne są dwa rzuty na tabelke. Jednym nie ma szansy tego wyciągnąc na 100%
Oczywiście przy załozeniu ze bohater jest dołaczony na początku do czołsenów, potrzebne są dwa rzuty na tabelke. Jednym nie ma szansy tego wyciągnąc na 100%
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Tak właśnie myślałem, że tak kombinujesz, ale mylisz się niestety i to w dwóch sprawach. Po pierwsze błogosławieństwo oddziału nie działa na bohatera do nich dołączonego, jest to wyraźnie napisane w zasadzie Chosenów ("Chosen of the Dark Gods"). Po drugie to, że bohater, który jest w Chosenach wzbudza strach nie oznacza, że jak Chosenom na tabelce wypadnie strach to mogą go przerzucić (mogą go przerzucić tylko wtedy gdy sami Choseni wzbudzają strach lub terror). Podobnie kiedyś kombinowałem, że jak w oddziale Chosenów byłby BSB z Banner of the Gods (oprócz stubborna sztandar daje terror na sztandarowym) to Choseni mogliby przerzucić strach i terror, ale niestety jest wyraźnie napisane "re-roll if the favoured one already causes fear or terror". Niestety nie ma tak dobrze.Charki pisze:Jak wylosujesz fear'a albo cos w jego okolicy to zmieniasz na fear'a i masz przerzut. W tabeli oczka przy opise wylosowania strachu jest napisane że jeśli model już wzbudza strach to należy przerzucić. Błogosławieństwo działa na każdy model w oddziale w tym na bohatera który przez wierzchowca juz ma strach. Ot cała filozofia
Oczywiście przy załozeniu ze bohater jest dołaczony na początku do czołsenów, potrzebne są dwa rzuty na tabelke. Jednym nie ma szansy tego wyciągnąc na 100%
Jasne, że fajnie wylosować efekt 12 (stubborn i ward 4+), marzą mi się Choseni Tzeentcha z Banner of Rage, stubbornem i wardem 3+ No ale nie ma tak łatwo
W tej sytuacji nadal najlepszym sposobem na uzyskanie efektu 12 jest danie championowi Chosenów Favour of the Gods. W tym wypadku otrzymamy go przy rzucie 11 i 12. Oprócz tego gdy wylosujemy efekt 2, 3, 6, 7 i 8 to przerzucamy. Pamiętać też trzeba, że mając Warshrine'a, można rzucić na Chosenów drugi efekt, co jeszcze bardziej zwiększa szansę na 12. Ale uwaga: Choseni przy rzucie otrzymanym z Warshrine'a nie ratują się przed efektem 2 (stupidity)! Trochę to wszystko skomplikowane, po więcej zapraszam tutaj: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=3&t=14553
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
No bez przesady, szansa na wynik "2" to zaledwie 2,78% No i nikt nie każe Ci rzucać na nich efekt z Warshrine'a, a na "2" we własnym rzucie na początku gry Choseni są odporni. Według mnie Choseni z FotG są spoko. Oczywiście raczej nie turniejowo, ale ja jestem housegamerem i się takimi rzeczami nie przejmuję, raczej 1 oddział będę wystawiać, tylko muszę przetestować, czy nie lepiej oszczędzić punkty i slot special i wystawiać zwykłych Wojowników.Charki pisze:A miałobyć tak pięknie szkoda, trzeba uważniej czytac AB. Z tym chosenami nie przerzucajacymi glupoty od ołtarza to juz totalna kupa, wiec praktycznie nie ma sensu ich wystawiac.
Fajna zabawa z tym rzutem na tabelkę, ten dreszczyk emocji, co wypadnie, jest nie do podrobienia
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
wszystkie bonusy z mocy ołtarzyka rzucane na oddział działają na bohatera a "łaske bogów" można dać czempionowi, w faqach jest to napisane
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wszystko się zgadza, pisałem tylko, że bohater dołączony do Chosenów nie dostaje bonusa z rzutu przysługującego Chosenom na początku gry.RAFIX pisze:wszystkie bonusy z mocy ołtarzyka rzucane na oddział działają na bohatera a "łaske bogów" można dać czempionowi, w faqach jest to napisane
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Nie denerwuj mnieRAFIX pisze:dostaje
Chosen of the Dark Gods: The Chosen are marked by the Dark Gods themselves. Because of the Blessings of their patrons, a Chosen unit may roll once on the Eye of the Gods table at the beginning of the battle, re-rolling any 'the Eye is Closed' or 'Insanity!' results until another result is obtained. The result applies to the whole unit. Note that characters joining the Chosen unit will not benefit from this special rule.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
nie denerwuje cie po prostu "nie" zapomniało mi się wpisać
- Shakin' Dudi
- Masakrator
- Posty: 2632
- Lokalizacja: Moria - Lublin
2xknighci+ 2xdragon ogry?
za cholerę ci się to nie zmieści na np.2250 no chyba ze smoka nie weźmiesz ale i tak niewiele ci to zmieni
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Dla mnie 2 x Rycerze, 1 x Dragon Ogry i 1 x Choseni, no ale ja jestem zboczonym ( ) housegamerem i mimo ich wad (koszt punktowy, M4) lubię Wojowników i Chosenów, figurki i klimat mają super.Shakin' Dudi pisze:2xknighci+ 2xdragon ogry?
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
- Zed Zediculus
- Mudżahedin
- Posty: 259
- Lokalizacja: Poznań
Nie jesteś sam Wojownicy to esensja WoC. Co do specjali to oprócz Rycerzy reszta jest mocno średnia. Ja preferuje Trolle (4 + Sorcerer na koniu). Forsekeni mnie mocno kręcą, choć trzeba przyznać, że mają zbyt małą siłę i brak skirmishu...Temple Guard pisze:Dla mnie 2 x Rycerze, 1 x Dragon Ogry i 1 x Choseni, no ale ja jestem zboczonym ( ) housegamerem i mimo ich wad (koszt punktowy, M4) lubię Wojowników i Chosenów, figurki i klimat mają super.Shakin' Dudi pisze:2xknighci+ 2xdragon ogry?
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Zed - a używasz Wojowników/Chosenów? Turniejowo czy domowo? Jak złożeni i z jakim skutkiem?
Speciale w największym skrócie
Chosen - gracze turniejowi pewnie ich nawet nie widzą w army booku ale dla mnie fajni i klimatyczni, jak da się championowi Favour of the Gods to ma się sporą kontrolę nad tym co wylosujemy. Tarcze obowiązkowe, poza tym dwuraki lub halabardy (osobiście wolę te drugie). Najlepsze złożenie: Slaaneshyci z Rapturous Standard lub bezmarkowi/Tzeentchowcy z Banner of Rage (te złożenia preferuję ze względu na to, że tak drogie oddziały muszą być zabezpieczone przed psychologią, a niestety piechota WoCh nie sieje strachu tak jak Rycerze). Ewentualnie można się bawić z Blasted Standard, o ile nie dajemy go Rycerzom, ale jeśli na tabelce wyrzucimy 12 (stubborn, ward 4+) to ward na ostrzał z Blasted Standard się marnuje, zresztą IMO Rycerze bardziej potrzebują tego sztandaru. War Banner też godny uwagi. Piechota fajnie działa z Banner of the Gods na BSB, ale to droga opcja (sama piechota jest strasznie droga, a BotG to koszt aż 125 punktów, no i BSB trochę miękki wtedy jest - ma tyko save 1+ i żadnego innego zabezpieczenia, ewentualnie save 0+, jeśli jedzie na Juggernaucie, ale ja nie chcę mieć frenzy na BSB).
Forsaken - 18 punktów, armour save 5+ i brak skirmisha? M6 tak wiele nie zmienia. Dziękuję, wolę za te 18 punktów mieć Wojownika lub Chosena.
Chariot - solidny rydwan, ale mam awersję do rydwanów przez tę głupią zasadę, że rozpadają się od uderzenia z S7 i większą. Nie planuję wystawiać.
Ogry - całkiem ciekawe, jest wiele możliwości ich złożenia, warto dać im Chaos Armoury, save 4+ to już coś, do tego dwuraki obowiązkowe. Mark of Chaos oraz command group zależnie od upodobań, ale właściwie każda opcja warta uwagi.
Dragon Ogres - drodzy, ale fajni, dwuraki obowiązkowe. Dobre statystyki (M7, WS4, S7, W4, Ld8), najlepsza alternatywa dla Rycerzy w armii nastawionej na szybki atak.
Trolls - dziękuję, postoję. Zalety: Mutant Regeneration, czasem przyda się Troll Vomit. Wady: S5, Ld4 i głupota (ktoś musi ich niańczyć, a postcie WoCh są od walki a nie od zajmowania się głupotą trolli). Dla mnie oddział z kategorii "nigdy".
Rycerze - najlepszy special bez dwóch zdań. Nawet nie ma co wymienić zalet, wszyscy wiedzą. Oczywiście lance raczej nie mają sensu. Szczególnie polecam opcję Rycerzy Tzeentcha z Blasted Standard, ward 4+ na ostrzał jest super. Do tego można dodać na postaci w nich Collar of Khorne i mają MR(2), przez co są jeszcze lepiej zabezpieczeni przed atakami zasięgowymi. No i ward 6+ w walce, niby niewiele, ale może mieć znaczenie. Inna opcja to bezmarkowcy/Tzeentchowcy z Banner of Rage. "Gołe" Khorniki też warte uwagi. Nie zapominajmy też o starym dobrym War Bannerze i świetnym Rapturous Standard (chociaż ja bardziej widzę ten sztandar na Wojownikach/Chosenach). Opcji jest sporo.
Speciale w największym skrócie
Chosen - gracze turniejowi pewnie ich nawet nie widzą w army booku ale dla mnie fajni i klimatyczni, jak da się championowi Favour of the Gods to ma się sporą kontrolę nad tym co wylosujemy. Tarcze obowiązkowe, poza tym dwuraki lub halabardy (osobiście wolę te drugie). Najlepsze złożenie: Slaaneshyci z Rapturous Standard lub bezmarkowi/Tzeentchowcy z Banner of Rage (te złożenia preferuję ze względu na to, że tak drogie oddziały muszą być zabezpieczone przed psychologią, a niestety piechota WoCh nie sieje strachu tak jak Rycerze). Ewentualnie można się bawić z Blasted Standard, o ile nie dajemy go Rycerzom, ale jeśli na tabelce wyrzucimy 12 (stubborn, ward 4+) to ward na ostrzał z Blasted Standard się marnuje, zresztą IMO Rycerze bardziej potrzebują tego sztandaru. War Banner też godny uwagi. Piechota fajnie działa z Banner of the Gods na BSB, ale to droga opcja (sama piechota jest strasznie droga, a BotG to koszt aż 125 punktów, no i BSB trochę miękki wtedy jest - ma tyko save 1+ i żadnego innego zabezpieczenia, ewentualnie save 0+, jeśli jedzie na Juggernaucie, ale ja nie chcę mieć frenzy na BSB).
Forsaken - 18 punktów, armour save 5+ i brak skirmisha? M6 tak wiele nie zmienia. Dziękuję, wolę za te 18 punktów mieć Wojownika lub Chosena.
Chariot - solidny rydwan, ale mam awersję do rydwanów przez tę głupią zasadę, że rozpadają się od uderzenia z S7 i większą. Nie planuję wystawiać.
Ogry - całkiem ciekawe, jest wiele możliwości ich złożenia, warto dać im Chaos Armoury, save 4+ to już coś, do tego dwuraki obowiązkowe. Mark of Chaos oraz command group zależnie od upodobań, ale właściwie każda opcja warta uwagi.
Dragon Ogres - drodzy, ale fajni, dwuraki obowiązkowe. Dobre statystyki (M7, WS4, S7, W4, Ld8), najlepsza alternatywa dla Rycerzy w armii nastawionej na szybki atak.
Trolls - dziękuję, postoję. Zalety: Mutant Regeneration, czasem przyda się Troll Vomit. Wady: S5, Ld4 i głupota (ktoś musi ich niańczyć, a postcie WoCh są od walki a nie od zajmowania się głupotą trolli). Dla mnie oddział z kategorii "nigdy".
Rycerze - najlepszy special bez dwóch zdań. Nawet nie ma co wymienić zalet, wszyscy wiedzą. Oczywiście lance raczej nie mają sensu. Szczególnie polecam opcję Rycerzy Tzeentcha z Blasted Standard, ward 4+ na ostrzał jest super. Do tego można dodać na postaci w nich Collar of Khorne i mają MR(2), przez co są jeszcze lepiej zabezpieczeni przed atakami zasięgowymi. No i ward 6+ w walce, niby niewiele, ale może mieć znaczenie. Inna opcja to bezmarkowcy/Tzeentchowcy z Banner of Rage. "Gołe" Khorniki też warte uwagi. Nie zapominajmy też o starym dobrym War Bannerze i świetnym Rapturous Standard (chociaż ja bardziej widzę ten sztandar na Wojownikach/Chosenach). Opcji jest sporo.
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2009, o 10:35 przez Temple Guard, łącznie zmieniany 2 razy.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
ogry z markiem slaanesha są zarąbiste i kosztują też nie wiele