Regulamin Listy Ligowej - swieta_barbara i Xet
Moderatorzy: Dymitr, CzarnY, c4h10
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Regulamin Listy Ligowej - swieta_barbara i Xet
Zapraszam do dyskusji na temat Regulaminu:
Regulamin Ogólnopolskiej Ligi Warhammer Fantasy Battle
Terminy Ligi
1.1 Rozgrywki ligowe odbywają się sezonowo.
1.2 Sezon składa się z 10 turniejów klasy master, oraz dowolnej liczby turniejów lokalnych.
1.3 Ostatni turniej klasy master kończy sezon i jednocześnie rozpoczyna nowy.
Lista Ligowa – przedstawiciele
2.1 Kluby wyznaczają swoich przedstawicieli, którzy je reprezentują na Liście Ligowej.
2.3 Klub uzyskuje jedno miejsce na Liście Ligowej od razu po zorganizowaniu trzech turniejów lokalnych w sezonie bieżącym, lub ubiegłym.
2.4 Klub uzyskuje jedno miejsce na Liście Ligowej od razu po przyznaniu mu organizacji turnieju klasy master na sezon bieżący.
2.5 Dostępu przedstawicielom Listy Ligowej udziela Moderator.
Lista Ligowa – cele i charakter
3.1 Lista Ligowa zajmuje się organizacją rozgrywek Warhammera Fantasy Battles.
3.2 Prace Listy Ligowej są jawne i do wglądu na oficjalnym forum WFB, pod adresem http://wfb-pol.org/
3.3 Wyłącznie przedstawiciele biorą udział w pracach Listy Ligowej.
3.4 Wszystkie decyzje Listy Ligowej podejmowane są zwykłą większością głosów w głosowaniach.
3.5 Założyć głosowania może Moderator Listy Ligowej albo grupa co najmniej siedmiu przedstawicieli.
3.6 Głosowanie jest ważne jeśli wzięło w nim udział przynajmniej połowa przedstawicieli.
3.7 Do obowiązków Moderatorów należy utrzymywanie porządku na forum Listy Ligowej.
3.8 Trzech moderatorów Listy Ligowej wybieranych jest w głosowaniu spomiędzy zgłoszonych osób w ciągu dwóch tygodni od rozpoczęcia sezonu Ligi.
3.9 Pięciu członków Listy Sędziowskiej wybieranych jest w głosowaniu spomiędzy zgłoszonych osób w ciągu dwóch tygodni od rozpoczęcia sezonu Ligi.
Ranking Ligi
4.1 Ranking Ligi powstaje w oparciu o wszystkie zaliczone turnieje zgłoszone Koordynatorowi Ligi.
4.2 Ranking jest publikowany i uaktualniany przez Koordynatora Ligi na stronie Ligi pod adresem http://adeon.livenet.pl/
4.3 Do rankingu liczy się dziesięć najlepszych wyników turniejowych danego gracza, przy czym maksymalnie cztery wyniki z turniejów klasy master.
4.4 Warunkiem zaliczenia turnieju jest zgłoszenie go z określonym wyprzedzeniem Koordynatorowi Ligi pod adresem http://www.adeon.livenet.pl/n_turnieje_add.php.
- dla turnieju lokalnego jest to 7 dni
- dla turnieju klasy master jest to 30 dni
4.5 Dodatkowo, warunkiem zaliczenia turnieju klasy master do ligi jest:
- rozegranie przynajmniej czterech bitew w turnieju
- przynajmniej dwa dni trwania turnieju
- opłacenie do końca sezonu u Skarbnika Ligi zryczałtowanej sumy na konto nagród ligowych, dyplomów, itd. Nie wywiązanie się z tego warunku skutkuje odebraniem danemu ośrodkowi szansy na zorganizowanie turnieju klasy master w następnym sezonie ligowym.
4.6 Aby wyniki dowolnego turnieju zostały zaliczone do rankingu, muszą być wysłane w postaci poprawnego pliku tekstowego do Koordynatora Ligi najpóźniej dwa tygodnie po turnieju. Za wiążącą liczy się data wysłania poprawnego pliku z wynikami. Arkusz umożliwiający przygotowanie pliku z wynikami oraz instrukcja jak plik przygotować jest dostępna pod adresem http://adeon.livenet.pl/pliki.php
4.7 W przypadku zgłoszenia wyników zawierających błędy organizator danego turnieju jest zobowiązany do ponownego przesłania pliku z prawidłowymi wynikami do Koordynatora Ligi. Koordynator Ligi może zdecydować o nie zaliczeniu turnieju, jeśli wyniki notorycznie zgłaszane są w niepoprawnym formacie.
Turnieje
5.1 Ilość punktów do rankingu zdobywana na turnieju zależna jest od ilości graczy.
- dla turnieju lokalnego maksymalną ilość punktów ( 100 ) otrzymujemy gdy frekwencja wynosi minimum 20 graczy
- dla turnieju master maksymalną ilość punktów ( 300 ) otrzymujemy gdy frekwencja wynosi minimum 60 graczy
5.2 Punkty rankingowe poszczególnych graczy na turnieju lokalnym oblicza się według wzoru:
19*(n-x+1)/n +1 ( gdzie „n” to całkowita liczba graczy, a „x” to zajęte w turnieju miejsce )
5.3 Punkty rankingowe poszczególnych graczy na turnieju master oblicza się według wzoru:
59*(n-x+1)/n +1 ( gdzie „n” to całkowita liczba graczy, a „x” to zajęte w turnieju miejsce )
5.4 W przypadku turniejów parowych i drużynowych, używa się podanych wcześniej wzorów z zastrzeżeniem, że „n” jest liczbą drużyn, a „x” osiągniętym przez drużynę miejscem.
5.5 Turniej klasy master musi posiadać sędziów. Przynajmniej jeden z sędziów nie może być członkiem klubu, który organizuje turniej.
5.6 Na turnieju klasy master najwyżej trzech sędziów otrzymuje premie sędziowskie o wartości 100 punktów rankingowych zaliczanych z puli turniejów lokalnych. W jednym sezonie można zdobyć najwyżej dwie premie sędziowskie, przyznawane wyłącznie za turnieje klasy master.
5.7 Armie na turnieju klasy master muszą być pomalowane.
Informacje dodatkowe
6.1 Oddanie walkowera skutkuje automatycznym zwycięstwem 20:0.
6.2 Gracze mogą zgodzić się na remis 10:10 jeśli nie rozgrywają między sobą bitwy.
6.3 W przypadku nieparzystej liczby uczestników na turnieju, wynik bitwy gracza, który nie ma przeciwnika wynosi przynajmniej 13:7.
edit 1: podpunkty 4.5, 5.5 i 5.6 zmienione na sugestie Marka Golana
edit 2: podpunkt 4.5 zmieniony - dodalem podpunkt dotyczacy placenia podatkow za mastery
edit 3: na sugestie Szmajsona i adeona zmieniony podpunkt 4.6 oraz dodany podpunkt 4.7
edit 4: podpunkty 5.6 i 5.7 zmienione na sugestie Szmajsona
Regulamin Ogólnopolskiej Ligi Warhammer Fantasy Battle
Terminy Ligi
1.1 Rozgrywki ligowe odbywają się sezonowo.
1.2 Sezon składa się z 10 turniejów klasy master, oraz dowolnej liczby turniejów lokalnych.
1.3 Ostatni turniej klasy master kończy sezon i jednocześnie rozpoczyna nowy.
Lista Ligowa – przedstawiciele
2.1 Kluby wyznaczają swoich przedstawicieli, którzy je reprezentują na Liście Ligowej.
2.3 Klub uzyskuje jedno miejsce na Liście Ligowej od razu po zorganizowaniu trzech turniejów lokalnych w sezonie bieżącym, lub ubiegłym.
2.4 Klub uzyskuje jedno miejsce na Liście Ligowej od razu po przyznaniu mu organizacji turnieju klasy master na sezon bieżący.
2.5 Dostępu przedstawicielom Listy Ligowej udziela Moderator.
Lista Ligowa – cele i charakter
3.1 Lista Ligowa zajmuje się organizacją rozgrywek Warhammera Fantasy Battles.
3.2 Prace Listy Ligowej są jawne i do wglądu na oficjalnym forum WFB, pod adresem http://wfb-pol.org/
3.3 Wyłącznie przedstawiciele biorą udział w pracach Listy Ligowej.
3.4 Wszystkie decyzje Listy Ligowej podejmowane są zwykłą większością głosów w głosowaniach.
3.5 Założyć głosowania może Moderator Listy Ligowej albo grupa co najmniej siedmiu przedstawicieli.
3.6 Głosowanie jest ważne jeśli wzięło w nim udział przynajmniej połowa przedstawicieli.
3.7 Do obowiązków Moderatorów należy utrzymywanie porządku na forum Listy Ligowej.
3.8 Trzech moderatorów Listy Ligowej wybieranych jest w głosowaniu spomiędzy zgłoszonych osób w ciągu dwóch tygodni od rozpoczęcia sezonu Ligi.
3.9 Pięciu członków Listy Sędziowskiej wybieranych jest w głosowaniu spomiędzy zgłoszonych osób w ciągu dwóch tygodni od rozpoczęcia sezonu Ligi.
Ranking Ligi
4.1 Ranking Ligi powstaje w oparciu o wszystkie zaliczone turnieje zgłoszone Koordynatorowi Ligi.
4.2 Ranking jest publikowany i uaktualniany przez Koordynatora Ligi na stronie Ligi pod adresem http://adeon.livenet.pl/
4.3 Do rankingu liczy się dziesięć najlepszych wyników turniejowych danego gracza, przy czym maksymalnie cztery wyniki z turniejów klasy master.
4.4 Warunkiem zaliczenia turnieju jest zgłoszenie go z określonym wyprzedzeniem Koordynatorowi Ligi pod adresem http://www.adeon.livenet.pl/n_turnieje_add.php.
- dla turnieju lokalnego jest to 7 dni
- dla turnieju klasy master jest to 30 dni
4.5 Dodatkowo, warunkiem zaliczenia turnieju klasy master do ligi jest:
- rozegranie przynajmniej czterech bitew w turnieju
- przynajmniej dwa dni trwania turnieju
- opłacenie do końca sezonu u Skarbnika Ligi zryczałtowanej sumy na konto nagród ligowych, dyplomów, itd. Nie wywiązanie się z tego warunku skutkuje odebraniem danemu ośrodkowi szansy na zorganizowanie turnieju klasy master w następnym sezonie ligowym.
4.6 Aby wyniki dowolnego turnieju zostały zaliczone do rankingu, muszą być wysłane w postaci poprawnego pliku tekstowego do Koordynatora Ligi najpóźniej dwa tygodnie po turnieju. Za wiążącą liczy się data wysłania poprawnego pliku z wynikami. Arkusz umożliwiający przygotowanie pliku z wynikami oraz instrukcja jak plik przygotować jest dostępna pod adresem http://adeon.livenet.pl/pliki.php
4.7 W przypadku zgłoszenia wyników zawierających błędy organizator danego turnieju jest zobowiązany do ponownego przesłania pliku z prawidłowymi wynikami do Koordynatora Ligi. Koordynator Ligi może zdecydować o nie zaliczeniu turnieju, jeśli wyniki notorycznie zgłaszane są w niepoprawnym formacie.
Turnieje
5.1 Ilość punktów do rankingu zdobywana na turnieju zależna jest od ilości graczy.
- dla turnieju lokalnego maksymalną ilość punktów ( 100 ) otrzymujemy gdy frekwencja wynosi minimum 20 graczy
- dla turnieju master maksymalną ilość punktów ( 300 ) otrzymujemy gdy frekwencja wynosi minimum 60 graczy
5.2 Punkty rankingowe poszczególnych graczy na turnieju lokalnym oblicza się według wzoru:
19*(n-x+1)/n +1 ( gdzie „n” to całkowita liczba graczy, a „x” to zajęte w turnieju miejsce )
5.3 Punkty rankingowe poszczególnych graczy na turnieju master oblicza się według wzoru:
59*(n-x+1)/n +1 ( gdzie „n” to całkowita liczba graczy, a „x” to zajęte w turnieju miejsce )
5.4 W przypadku turniejów parowych i drużynowych, używa się podanych wcześniej wzorów z zastrzeżeniem, że „n” jest liczbą drużyn, a „x” osiągniętym przez drużynę miejscem.
5.5 Turniej klasy master musi posiadać sędziów. Przynajmniej jeden z sędziów nie może być członkiem klubu, który organizuje turniej.
5.6 Na turnieju klasy master najwyżej trzech sędziów otrzymuje premie sędziowskie o wartości 100 punktów rankingowych zaliczanych z puli turniejów lokalnych. W jednym sezonie można zdobyć najwyżej dwie premie sędziowskie, przyznawane wyłącznie za turnieje klasy master.
5.7 Armie na turnieju klasy master muszą być pomalowane.
Informacje dodatkowe
6.1 Oddanie walkowera skutkuje automatycznym zwycięstwem 20:0.
6.2 Gracze mogą zgodzić się na remis 10:10 jeśli nie rozgrywają między sobą bitwy.
6.3 W przypadku nieparzystej liczby uczestników na turnieju, wynik bitwy gracza, który nie ma przeciwnika wynosi przynajmniej 13:7.
edit 1: podpunkty 4.5, 5.5 i 5.6 zmienione na sugestie Marka Golana
edit 2: podpunkt 4.5 zmieniony - dodalem podpunkt dotyczacy placenia podatkow za mastery
edit 3: na sugestie Szmajsona i adeona zmieniony podpunkt 4.6 oraz dodany podpunkt 4.7
edit 4: podpunkty 5.6 i 5.7 zmienione na sugestie Szmajsona
Ostatnio zmieniony 18 maja 2009, o 08:51 przez swieta_barbara, łącznie zmieniany 4 razy.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Tu chodzi o zgloszenie przed turniejem - wyniki tura dowlonego musza byc zgloszone max 2 tygodnie po turnieju:
4.6 Aby wyniki dowolnego turnieju zostały zaliczone do rankingu, muszą być wysłane do Koordynatora Ligi najpóźniej dwa tygodnie po turnieju za pomocą specjalnego arkusza dostępnego pod adresem http://adeon.livenet.pl/files/arkusz_punktujacy_wfb.xls
A moze bysmy dali szanse lokalom na maksymalna ilosc punktow w wysokosci 300, jesli przekrocza 60ciu zgloszonych? W ten sposob osrodek, ktory z roznych powodow nie dostal mastera ma szanse przyciagnac czolowke i poprawic swoje szanse w przyszlym glosowaniu.- dla turnieju lokalnego maksymalną ilość punktów ( 100 ) otrzymujemy gdy frekwencja wynosi minimum 20 graczy
- dla turnieju master maksymalną ilość punktów ( 300 ) otrzymujemy gdy frekwencja wynosi minimum 60 graczy
Do reszty regulaminu nie mam zastrzezen - dobra robota
Św. Barb i Xet
Wyślijcie mi do siebie maile na priv to wyśle Wam wersje regulaminu z 2005\2006 - tam najlepiej nanieść zmiany, bo nazbierało się tego sporo, a to co wyżej podaliście nie opisuje wielu zasad które Ligą rządzą. Dobrze też jak całość przeczyta ktoś od deski do deski i wtedy można to opublikować - mogę to zrobić i pomóc w sporządzeniu tego regulaminu, bo to w sumie sporo roboty - trzeba nanieść zmiany z głosowań z trzech sezonów.
Wyślijcie mi do siebie maile na priv to wyśle Wam wersje regulaminu z 2005\2006 - tam najlepiej nanieść zmiany, bo nazbierało się tego sporo, a to co wyżej podaliście nie opisuje wielu zasad które Ligą rządzą. Dobrze też jak całość przeczyta ktoś od deski do deski i wtedy można to opublikować - mogę to zrobić i pomóc w sporządzeniu tego regulaminu, bo to w sumie sporo roboty - trzeba nanieść zmiany z głosowań z trzech sezonów.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
#Czarny, Jasiuu: za duzo zmian naraz - zreszta moim zdaniem te o ktorych wspominacie sa niepotrzebne. Jednolitosc w kwestii punktow za turniej to chwilowo dobry system.
#Marek Golan: napisalem o tym sedzim z innego klubu, bo w ktoryms regulaminie to bylo i wydaje mi sie to dobra zasada. Przynajmniej od jakiegos czasu tak to funkcjonowalo, ze na kazdym masterze byl jeden sedzia z zewnatrz i moim zdaniem powinno sie to pojawic w regulaminie.
#Dalmar: chodzi Ci o tym regulamin?
#Marek Golan: napisalem o tym sedzim z innego klubu, bo w ktoryms regulaminie to bylo i wydaje mi sie to dobra zasada. Przynajmniej od jakiegos czasu tak to funkcjonowalo, ze na kazdym masterze byl jeden sedzia z zewnatrz i moim zdaniem powinno sie to pojawic w regulaminie.
#Dalmar: chodzi Ci o tym regulamin?
Wzorowalismy sie z Jackiem na nim, ale uznalismy, ze jest mocno przestarzaly i niedostosowany do obecnych warunkow ligowych, a ponadto zupelnie nieprzejrzysty, wiec wycielismy cale krasomowstwo i zostawilismy geste i istotne.I. Postanowienia ogólne
II. Lista Ligowa - zasady ogólne
III. Prace Listy Ligowej
IV. Odpowiedzialność dyscyplinarna Listy Ligowej
VI. Kapituła Ligi
VII. Postanowienia końcowe
I. Postanowienia ogólne
1.1
Regulamin Ogólnopolskiej Ligi WFB (dalej: Regulamin) jest dokumentem określającym
zasady i tryb funkcjonowania Ogólnopolskiej Ligi WFB (dalej: Liga).
1.2
Liga zrzesza entuzjastów WFB z całej Polski.
1.3
Warunkiem uczestnictwa w Lidze jest udział w przynajmniej jednym turnieju WFB
organizowanym w ramach Ligi. Uczestnictwo w Lidze jest dobrowolne i uwaŜane jest za
akceptację niniejszego Regulaminu.
1.4
Rozgrywki Ligi toczą się w systemie sezonowym.
1.5
Początkiem nowego sezonu jest 1 maja 2006. Ostatnim dniem sezonu jest 31 kwietnia 2007.
Wręczenie nagród za uczestnictwo w Lidze odbywa się na turnieju Wojeny Młot
1.6
Rozgrywki Ligi organizowane są przez Kluby z całej Polski.
1.7
Klubem w rozumieniu niniejszego Regulaminu jest lokalne lub ogólnopolskie środowisko
graczy WFB.
II. Lista ligowa - zasady ogólne
2.1
Kluby są reprezentowane przez swoich przedstawicieli na Liście Ligowej (dalej: LL).
2.2
KaŜdemu Klubowi, który zorganizował w trakcie sezonu przynajmniej 2 turnieje lokalne w
ramach Ligi przysługuje jedno miejsce na LL. PowyŜsze zastrzeŜenie nie dotyczy nowych
Klubów, które organizują pierwsze turnieje w ramach Ligi. Kluby te otrzymują miejsce na LL
po zorganizowaniu pierwszego turnieju w ramach Ligi.
2.3
Kluby otrzymują miejsce w przypadku zorganizowania turnieju klasy Master - jedno
dodatkowe miejsce za kaŜdy zorganizowany turniej klasy Master.
2.4
LL jest kadencyjna. Kadencja LL jest równa sezonowi Ligi.
2.5
Miejsca na LL na kolejny sezon przyznawane są zgodnie z powyŜszymi zasadami najpóźniej
na tydzień przed końcem sezonu poprzedniego (z uwzględnieniem turniejów, które są
zaplanowane w ramach Ligi w czasie pozostającym do końca sezonu), z tym, Ŝe nowi
członkowie LL rozpoczynają sprawowanie "mandatu" z pierwszym dniem sezonu, na który
zostali członkami LL.
2.6
Klub nie moŜe mieć więcej niŜ 3 przedstawicieli na LL.
2.7
Sposób wyboru przedstawicieli na LL jest pozostawiony gestii Klubów.
2.8
Klub uprawniony do posiadanie miejsca (miejsc) na LL zgłasza swojego przedstawiciela
(przedstawicieli) Moderatorom LL najpóźniej na 2 tygodnie przed rozpoczęciem kolejnego
sezonu, na czas którego przysługują mu miejsca.
2.9
Kluby, o których mowa w pkt. 2.2 otrzymują miejsce na LL niezwłocznie po zorganizowania
pierwszego turnieju w ramach Ligi.
2.10
Zgłoszenie, o którym mowa powyŜej, jest składane w formie elektronicznej na adres poczty
elektronicznej Moderatora LL i powinno zawierać imię i nazwisko osoby (osób) zgłaszanych,
adres kontaktowy e-mail, nazwę Klubu, którego dana osoba jest przedstawicielem oraz
wyszczególnienie turniejów zorganizowanych w ramach Ligi uprawniających Klub do
posiadania przedstawiciela na LL.
2.11
W tej samej formie przedstawiciel Klubu jest z LL odwoływany. Przy odwołaniu
przedstawiciela Klub wskazuje swojego nowego reprezentanta na LL z zachowaniem
regulacji pkt. 2.10.
III. Prace Listy Ligowej
3.1
Prace LL są jawne. Jednak tylko członkowie LL mają prawo głosu. KaŜdy inny posiada takie
prawo za pośrednictwem swojego przedstawiciela, reprezentującego jego Klub.
3.2
LL jest instytucją o charakterze konsultacyjnym, mającym na celu koordynowanie rozgrywek
Ligi. Za stworzenie warunków pracy dla LL na dany sezon odpowiadają jej organy z
poprzedniego sezonu.
3.3
LL podejmuje decyzje zwykłą większością głosów, jeŜeli inne przepisy Regulaminu nie
stanowią inaczej.
3.4
KaŜdy przedstawiciel na LL głosuje za pomocą Głosowania. Głosowanie uwaŜa się za waŜne,
jeŜeli wzięła w nim udział ponad połowa członków LL.
3.5
LL ze swojego grona wybiera trzech Moderatorów zajmujących się organizacją jej prac.
3.6
Moderatorzy wybierani są przez LL w pierwszych 2 tygodniach kolejnego sezonu.
Moderatorzy są wyłaniani w drodze głosowania, spośród członków LL, którzy zgłosili chęć
do pełnienia funkcji Moderatora. Gdy jest więcej niŜ 3 kandydatów decyduje liczba głosów
otrzymanych przez kaŜdego kandydata. JeŜeli kandydatów jest 3 lub mniej, głosowania nie
przeprowadza się.
3.7
LL moŜe wyjątkowo powierzyć czasowo funkcję Moderatora, któremuś ze swoich członków.
Decyzję w tej sprawie LL podejmuje w głosowaniu bezwzględną większością głosów.
3.8
LL w głosowaniu przeprowadzonym na uzasadniony wniosek przynajmniej 5 członków moŜe
bezwzględną większością głosów dokonać zmiany Moderatora.
3.9
Organami pomocniczymi, wybieranymi w glosowaniu, są:
- grupy stałe, powołane wraz z nowym składem LL na początku kaŜdego sezonu. Są nimi:
- Składająca się z 7 osób Lista Sędziowska, wyjaśniająca zasady, pisząca uściślenia i
zajmująca się innymi sprawami zleconymi przez Moderatorów lub LL.
- Grupa Koordynacyjna, zajmująca się stroną WWW ligi, przyjmująca zgłoszenia turniejów,
prowadząca rejestr członków LL oraz zajmująca się innymi pracami zleconymi przez
Moderatorów lub LL. Za kaŜdym razem, gdy w niniejszym Regulaminie jest mowa o
Koordynatorze Ligi rozumie się przez to Grupę Koordynacyjną.
- grupy nadzwyczajne, powoływane doraźnie do zajęcia się określoną sprawą, skład i funkcje
określa LL powołując je.
Członkami organów pomocniczych LL mogą być osoby spoza Listy.
3.10
LL kontroluje pracę grup stałych i nadzwyczajnych; ma prawo zmienić cały skład grup, o
których mowa powyŜej, jak równieŜ odwołać ich poszczególnych członków, jeŜeli nie
wykonują w terminach powierzonych im obowiązków. Decyzje o głosowaniu podejmują
Moderatorzy na wniosek członków grupy stałej lub nadzwyczajnej.
3.11
Oddzielnie głosuje się usunięcie kaŜdego członka chyba, Ŝe wniosek dotyczy całego składu
grupy stałej lub nadzwyczajnej. Wniosek o usunięcie członka lub wszystkich członków grupy
uznaje się za przegłosowany, jeŜeli opowie się za nim bezwzględna większość członków LL.
3.12
Po usunięciu członka lub członków grupy uzupełnia się jej skład zgodnie z pkt. 3.9 i 3.10.
IV. Odpowiedzialność dyscyplinarna członków Listy Ligowej
4.1
Członkowie LL za działalność merytoryczną na LL są odpowiedzialni tylko przed swoim
Klubem, który w kaŜdej chwili z przyczyn dowolnych moŜe ich odwołać i zamienić.
4.2
Członkowie LL odpowiadają dyscyplinarnie za zachowanie na liście. Za niekulturalne,
niewłaściwe, niegodne zachowanie, mogą zostać ukarani kartkami: Ŝółtą lub czerwoną.
Otrzymanie przez osobę czerwonej kartki jest równoznaczne z utratą prawa głosu na LL na
czas jednego roku.
4.3
Klub, którego przedstawiciel utracił prawo głosu, ma moŜliwości zastąpienia go innym
przedstawicielem.
4.4
W szczególności członek LL moŜe zostać ukarany kartką, jeŜeli uporczywie nie spełnia
powierzonych mu w ramach prac LL obowiązków oraz uporczywie uchyla się od
reprezentowania swojego Klubu na LL.
4.5
Kartkę przyznaje Moderator.
4.6
Przyznana kartkę moŜe cofnąć w kaŜdym momencie dwóch innych moderatorów - uwaŜa się
ją wtedy za nie byłą. Kartka moŜe zostać cofnięta, jeŜeli wniosek o cofnięcie kartki zostanie
przegłosowany bezwzględną większością głosów LL.
4.7.
Osoba, która otrzymała kartkę nie moŜe być członkiem organów LL.
4.8
Otrzymanie dwóch Ŝółtych kartek jest równoznaczne z otrzymaniem kartki czerwonej.
V. Kapituła Ligi
5.1
Moderatorzy tworzą Kapitułę Ligi (dalej: Kapituła). W przypadku czasowej nieobecności
moderatora, pozostali moderatorzy mogą jednogłośnie powołać dodatkowe osoby w skład
Kapituły na czas określony.
5.2
Kapituła reprezentuje Ligę oraz LL w stosunkach z osobami trzecimi oraz wyznacza kierunki
rozwoju i załoŜenia Ligi na dany sezon.
5.3
W razie jakichkolwiek wątpliwości prawo do interpretacji niniejszego Regulaminu
przysługuje Kapitule.
5.4
Kapituła ma inicjatywę w inicjowaniu głosowań na LL.
5.5
W sprawach niezastrzeŜonych do kompetencji Kapituły działania podejmuje LL.
VI. Turnieje
6.1
Ranking Ligi powstaje w oparciu o turnieje klasy Master, Challenger, Lokalne, a takŜe Ligi
Lokalne. Szczegółowe zasady. Dotyczące organizowania turniejów oraz Lig są opisane w
załączniku do niniejszego Regulamin
6.2
Ligę wygrywa osoba z największą liczba punktów na koniec.
- przy identycznej ilości punktów decyduje średnia wszystkich punktów - wyŜsza wygrywa.
- przy identycznej średniej decyduje suma punktów zdobytych na turniejach klasy Master.
- przy takŜe równej liczbie turniejów pierwsze miejsce zajmują ex-equo gracze mający taką
samą-najwyŜszą liczbę punktów w Rankingu Ligi, a nagrody będą przekazane na cele
charytatywne
6.3
W przypadku, gdy równą liczbę punktów mają gracze zajmujący na koniec sezonu miejsca
inne niŜ pierwsze powyŜszą procedurę stosuje się odpowiednio.
6.4
Turniej, aby być uznanym do Rankingu LL i co za tym idzie dawać miejsca na LL musi
spełniać następujące warunki:
- zostać zgłoszony w odpowiednim terminie Koordynatorowi Ligi na adres ligawfb@o2.pl
- wyniki muszą być zgłoszone wraz ze szczegółową punktacją najpóźniej 14 dni po turnieju,
ale nie później niŜ 4 dni przed końcem sezonu.
- w przypadku kłopotów w wywiązaniu się z terminem nadesłania wyników
ORGANIZATOR jest zobowiązany skontaktować się z koordynatorem ligi w celu
uzgodnienia terminu przekazania wyników
6.5
Nie moŜna odmówić uznania turnieju zgłoszonego w terminie, jeŜeli nie przemawiają za tym
wyjątkowo waŜne względy, w szczególności raŜące uchybienia wytycznych odpowiedniego
turnieju, zawarte w niniejszym Regulaminie lub w załączonych do niego dokumentach.
6.6
Na podstawie zgłoszonych wyników Koordynator Ligi ustala Ranking Ligi, który jest
aktualizowany na bieŜąca (przynajmniej raz na dwa tygodnie). Ranking jest publikowany na
stronie internetowej Ligi
VII. Postanowienia końcowe
7.1
Niniejszy Regulamin wchodzi w Ŝycie z pierwszym dniem sezonu 2006/2007. Warunki do
pracy dla LL w sezonie 2006/2007 tworzą Moderatorowie z poprzedniego sezonu.
7.2
Zmiany niniejszego Regulaminu mogą zostać przeprowadzone przez LL na wniosek Kapituły
bezwzględną większością głosów.
7.3
Liga będzie posiadał swoją stronę internetową.
7.4
W przypadku, gdy jest to konieczne dla prawidłowego wejścia w Ŝycie lub funkcjonowania
niniejszego regulaminu Kapituła jednomyślnie moŜe podjąć decyzję o zmianie terminów
wynikających z niniejszego Regulaminu.
7.5
Załączniki stanowiące:
- regulamin przyznawania i organizacji turniejów i lig lokalnych
- regulamin punktacji turniejów
- wykaz imprez klasy Master
są integralną częścią niniejszego Regulaminu z zastrzeŜeniami poczynionymi w tych
dokumentach.
ZAŁĄCZNIK DO REGULAMINU
I. REGULAMIN PRZYZNAWANIA I ORGANIZACJI TURNIEJÓW I LIG LOKALNYCH
I. Ligi Lokalne
1.1
KaŜdy klub moŜe zgłosić do Rankingu Ligi tylko jedną Ligę Lokalną.
1.2
KaŜdy gracz moŜe otrzymać punkty do rankingu Ligi tylko za jedną Ligę Lokalną raz w
sezonie.
1.3
KaŜda Liga Lokalna ma punkty liczone na zasadach turnieju lokalnego
1.4
KaŜda Liga Lokalna musi być szczegółowo relacjonowana w Internecie, w szczególności
uwzględniając:
- rozegrane bitwy i ich wyniki
- aktualny ranking Ligi Lokalnej
- szczegółowe zasady Ligi Lokalnej
1.5
KaŜda osoba, aby być uznana za uczestnika Ligi Lokalnej musi w jej ramach rozegrać
minimum 4 bitwy w jej ramach. Liczba bitew rozegranych przez uczestnika Ligi Lokalnej nie
moŜe być mniejsza niŜ połowa liczby bitew rozegranych przez najaktywniejszego gracza
danej Ligi Lokalnej. Za najaktywniejszego gracza w rozumieniu zdania poprzedniego uwaŜa
się gracza, który rozegrał największą liczbę bitew w ramach danej Ligi Lokalnej.
II. Turnieje Lokalne
2.1
Turnieje Lokalne mogą mieć dowolne zasady ustalone przez organizatora. Warunkiem
zaliczenia ich do ligi jest zgłoszenie ich z przynajmniej siedmiodniowym wyprzedzeniem. W
zgłoszeniu powinny znaleźć się następujące informacje:
- limit punktowy turnieju, typ: limited/open, singiel/pary/druŜynowy
- link do regulaminu turnieju
- kontakt mailowy do Klubu organizującego
2.2
Turniej lokalny moŜe być organizowany przez dowolną ilość Klubów, z tym Ŝe dla celów
podziału miejsc na LL za Organizatora uwaŜa się tylko jeden Klub.
2.3
Organizator turnieju lokalnego ma obowiązek dostarczyć do Koordynatora wyniki wpisane w
specjalny arkusz, dostępny pod adresem:
http://b_sk.ovh.org/turnieje/ArkuszWFB.xls
III. Turnieje klasy Challenger:
3.1
Turnieje te mogą mieć dowolne zasady, zaakceptowane przez Koordynatora Ligi. Muszą być
zgłoszone z przynajmniej jedno miesięcznym wyprzedzeniem do Koordynatora w celu ich
ogłoszenia na stronie internetowej Ligi
3.2
Zgłoszenie powinno zawierać takie same informacje, jak w przypadku turnieju lokalnego,
wraz z:
- szczegółowymi zasadami, dotyczącymi stosowanej punktacji, oceny malowania, testów
wiedzy itp.;
- godziną rozpoczęcia i zakończenia turnieju;
- listą sędziów turnieju (w tym ze wskazaniem sędziego głównego).
3.3
Na stronie internetowej Klubu organizującego turniej klasy Challenger powinny się znaleźć:
adres oraz opis dojazdu od dworca PKP, pobliskie przystanki autobusowe (najlepiej w formie
mapki).
3.4
Czas trwania imprezy minimum dwa dni. W turnieju Challenger musi wziąć udział min. 40
graczy. W innym przypadku jest on traktowany jako turniej Lokalny.
3.5
Niezbędne jest przeprowadzenie rzetelnej oceny malowania armii biorących udział w turnieju.
3.6
Wymaga się minimum czterech bitew
3.7
Organizator turnieju klasy Challenger ma obowiązek dostarczyć do Koordynatora wyniki
wpisane w specjalny arkusz, dostępny pod adresem:
http://b_sk.ovh.org/turnieje/ArkuszWFB.xls
3.8
Na turnieju, na kaŜdych 30 graczy (lub odpowiednio: par lub druŜyn) musi przypadać,
chociaŜ jeden niegrający, nieoceniający malowania sędzia.
3.9
Turniej Challenger moŜe być zorganizowanyw dowolnym terminie przez dowolny klub.
Jedynym wymogiem jest nie pokrywanie się turnieju Challenger z turniejem klasy Master. W
przypadku kolizji terminów pierwszeństwio ma zawsze turniej klasy master.
3.10
Turniej klasy ChallengermoŜe być organizowany przez dowolną ilość Klubów, z tym, Ŝe dla
celów podziału miejsc na LL za organizatorów turnieju uwaŜa się tylko jeden wskazane
spośród organizatorów Klub.
IV. Turnieje klasy Master:
4.1
Turnieje te mogą mieć dowolne zasady, zaakceptowane przez Listę Ligową. Liczba turniejów
klasy Master w sezonie wynosi 8. Ranga Master nadawana jest na początku sezonu 8
najlepszym imprezom klasy Master lub Challenger z sezonu poprzedniego.
4.2
Zgłoszenie powinno zawierać takie same informacje, jak w przypadku turnieju lokalnego.
Powinno być ono nadesłane na miesiąc przed imprezą i zawierać dokładny regulamin turnieju
oraz jego datę.
4.3
Na stronie internetowej Klubu organizującego turniej klasy Master powinny się znaleźć: adres
oraz opis dojazdu od dworca PKP, pobliskie przystanki autobusowe (najlepiej w formie
mapki).
4.4
Czas trwania imprezy minimum dwa dni. W turnieju Master musi wziąć udział min. 60
graczy. W innym przypadku jest on traktowany jako turniej klasy Challenger.
4.5
Niezbędne jest przeprowadzenie rzetelnej oceny malowania armii biorących udział w turnieju.
Wszystkie armie, które biorą udział w turnieju Master, muszą być pomalowane.
4.6
Wymaga się minimum czterech bitew
4.7
Organizator turnieju klasy Master ma obowiązek dostarczyć do Koordynatora wyniki wpisane
w specjalny arkusz, dostępny pod adresem:
http://b_sk.ovh.org/turnieje/ArkuszWFB.xls
4.8
Na turnieju, na kaŜdych 30 graczy (lub odpowiednio: par lub druŜyn) musi przypadać,
chociaŜ jeden niegrający, nieoceniający malowania sędzia.
4.9
Turniej klasy Master moŜe być organizowany przez dowolną ilość Klubów, z tym, Ŝe dla
celów podziału miejsc na LL za organizatorów turnieju uwaŜa się tylko jeden wskazane
spośród organizatorów Klub.
4.10
Odstęp pomiędzy turniejami klasy Master nie powinien być krótszy niŜ miesiąc w
szczególnych wypadkach LL moŜe zgodzić się na krótszy odstęp.
V. OBLICZANIE PUNKTÓW RANKINGOWYCH
1) Turnieje lokalne
Na turniejach lokalnych poniŜej 20 osób zwycięzca otrzymuje tyle punktów rankingowych ile
było uczestników a kaŜdy kolejny gracz o 1 pkt mniej aŜ do minimum 1.
Na turniejach lokalnych o 20 lub więcej uczestników zwycięzca otrzymuje 20 pkt
rankingowych a kolejni gracze otrzymują punkty proporcjonalnie do zajętego miejsca, aŜ do
minimum 1 dla ostatniego gracza.
Punkty te obliczmy jako pozostałą wartość całkowita otrzymana ze wzoru: 19*(n-x+1)/n
+1gdzie n to całkowita liczba graczy a x to zajęte w turnieju miejsce.
2) Turnieje challenger
Warunkiem zaliczenia turnieju master do ligi jest udział co najmniej 40 osob.
Punkty rankingowe obliczmy jako wartość całkowitą otrzymana ze wzoru: 39*(n-x+1)/n +1
gdzie n to calkowita liczba graczy a x to zajete w turnieju miejsce.
3) Turnieje master
Warunkiem zaliczenia turnieju master do ligi jest udział co najmniej 60 osob.
Punkty rankingowe obliczmy jako wartość całkowitą otrzymana ze wzoru: 59*(n-x+1)/n +1
gdzie n to calkowita liczba graczy a x to zajete w turnieju miejsce.
W przypadku turniejów par i na większa liczbę osób, n jest liczba druŜyn a x osiągniętym
przez druŜynę miejscem.
Dla takich turniejów o liczbie osób mniejszej niŜ 20 (lokale), zwycięska druŜyna otrzymuje
tyle punktów ile było osób na turnieju, a następne proporcjonalnie mniej wg wzoru:
n-x*y +1, gdzie n to liczba osób na turnieju, x to zajęte przez druŜynę miejsce a y to liczba
osób w druŜynie.
Podstawa obliczenia punktów rankingowych jest 10 najlepszych turniejów danego gracza w
tym co najwyŜej 3 turnieje klasy master oraz 2 turnieje klasy challenger.
Premie sędziowskie (oprócz nich nie ma Ŝadnych innych premii).
20 pkt, co najwyŜej 2 na sezon dla jednej osoby, zaliczają się do limitu turniejów lokalnych
(premia sędziowska przyznawana jest za sędziowanie turnieju klasy Master, Challenger albo
za sędziowanie turnieju lokalnego o liczbie graczy powyŜej 40).
Za jeden turniej master moŜna przyznać premie co najwyŜej pięciu osobom, za turniej lokalny
max. 1 osobie (decyzje o przyznaniu premii podejmuje główny sędzia lub główny
koordynator danej imprezy).
ta, jasne.Jasiuuu pisze:raczej bonus na każdych 20-30 dodatkowych graczy powyżej 20 wymaganych (np 25pkt )
rownie dobrze mozemy wprowadzic zapis "do wyniku konncowego licza sie 4 mastery i 6 warszawskich lokali".
Jesteś Aspołecznie Nastawionym Kutafonem, Inspirującym Ekstatyczne Lamenty Tłumu, Oraz Imbecylem Demonstrującym Ignorancję, Ogarniającym Tylko Alfabet.
Kacper były dwie wersje tego regulaminu - najnowsza jest z takim tytułem "REGULAMIN OGÓLNOPOLSKIEJ LIGI WFB 2005\2006" - jeśli taką powyżej wkleiłeś to tej dokłanie pisałem.swieta_barbara pisze:
#Dalmar: chodzi Ci o tym regulamin?
Jak rozumiem dodaliście w nowym regulaminie wszystkie zmiany wynikające z przegłosowania konkretnych kwestii przez te 3 sezony???
W wolnej chwili (może w weekend) przegryzę się przez całość starej i nowej wersji - dobrym pomysłem jest odchudzenie regulaminu ale ważne zapisy muszą pozostać.
Ps: Regulamin w starej wersji jest był pisany przez ludziu którzy skończyli prawo, bo miał służyć do rejestacji stowarzyszenia, stąd taki długi i sformalizowany.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
#Szmaja: taki byl pierwotny plan, zeby tylko naniesc nowe zmiany na stary regulamin - ale to sie po prostu nie da. Ten stary regulamin jest o wiele za dlugi, jest tam mnostwo martwych praw, a poza tym nikomu nie chce sie go solidnie zaktualizowac. Dlatego zdecydowalismy z Xetem napisac regulamin od nowa. Zamiast krytykowac, zastanow sie lepiej, czy czegos w nim brakuje, co mozna poprawic, itp.
Bardzo duza zaleta tego regulaminu jest jego uniwersalnosc oraz kompaktowosc.
Bardzo duza zaleta tego regulaminu jest jego uniwersalnosc oraz kompaktowosc.
Witam na forum.
Uważam, że regulamin w zaproponowanej formie zawiera w 90 % to co na dzień dzisiejszy musi zawierać. Streszcza sposób funkcjonowania ligi, rankingu turniejów i LL.
Widać to między innymi po komentarzach i po ilości zgłoszonych zastrzeżeń ( nie ma ich wiele).
Dodatkowo, przecież ten regulamin jest oparty w dużej mierze na bazie starego. Zobaczcie jaka jest zbieżność
Wiele zmian jest raczej związanych z estetyką tak żeby lepiej się czytało.
Zastanówmy się, czego jeszcze brakuje, a co wykasować. Później dajmy pod głosowanie, żeby wisiał sobie przyklejony i rozmyślajmy dalej co ulepszyć.
Uważam, że regulamin w zaproponowanej formie zawiera w 90 % to co na dzień dzisiejszy musi zawierać. Streszcza sposób funkcjonowania ligi, rankingu turniejów i LL.
Widać to między innymi po komentarzach i po ilości zgłoszonych zastrzeżeń ( nie ma ich wiele).
Dodatkowo, przecież ten regulamin jest oparty w dużej mierze na bazie starego. Zobaczcie jaka jest zbieżność
Wiele zmian jest raczej związanych z estetyką tak żeby lepiej się czytało.
Zastanówmy się, czego jeszcze brakuje, a co wykasować. Później dajmy pod głosowanie, żeby wisiał sobie przyklejony i rozmyślajmy dalej co ulepszyć.
5.5 Turniej klasy master musi posiadać niegrających sędziów: głównego oraz technicznego, który nie może być członkiem klubu organizującego turniej.
IMHO turniej klasy master powinien miec przynajmniej jednego sedziego nie bedacego czlonkiem klubu ktory organizuje turniej.
Główny i techniczny raczej napewno bedzie osoba z klubu ktory orgnaizuje turniej.
5.6 dopisal bym wyraznie ze premia nie dotyczy lokali.. tylko mastery
Dodałbym ze koordynator ma tez do 1-2 tygodni na dodanie wynikow - liczy sie data wyslania wynikow (zeby wiara nie panikowala).
Oraz w przypadku nalgowego zlgaszania wynikow w niepoprawnym formacie koordynator moze nie zaliczyc turnieju... (poporstu niektorym sie nie chce przeczytac instrukcji
To tak na początek
IMHO turniej klasy master powinien miec przynajmniej jednego sedziego nie bedacego czlonkiem klubu ktory organizuje turniej.
Główny i techniczny raczej napewno bedzie osoba z klubu ktory orgnaizuje turniej.
5.6 dopisal bym wyraznie ze premia nie dotyczy lokali.. tylko mastery
Dodałbym ze koordynator ma tez do 1-2 tygodni na dodanie wynikow - liczy sie data wyslania wynikow (zeby wiara nie panikowala).
Oraz w przypadku nalgowego zlgaszania wynikow w niepoprawnym formacie koordynator moze nie zaliczyc turnieju... (poporstu niektorym sie nie chce przeczytac instrukcji
To tak na początek
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
#Szmaja: to moze takie propozycje zapisow (choc to wlasciwie kosmetyka):
5.5 Turniej klasy master musi posiadać sędziów. Przynajmniej jeden z sędziów nie może być członkiem klubu, który organizuje turniej.
W ten sposob usuwamy jakies martwe w praktyce terminy sedziego glownego czy technicznego - dalsze uproszczenie.
5.6 Na turnieju klasy master najwyżej trzech sędziów otrzymuje premie sędziowskie o wartości 100 punktów rankingowych zaliczanych z puli turniejów lokalnych. W jednym sezonie można zdobyć najwyżej dwie premie sędziowskie, przyznawane wyłącznie za turnieje klasy master.
To dosyc kompaktowy zapis, ktory nie zostawia chyba zadnych watpliwosci co do premii za lokale - zreszta nie ma premii za sedziowanie lokali w regulaminie, wiec na jakiej podstawie ktos mialby dostawac za nie punkty?
4.6 Aby wyniki dowolnego turnieju zostały zaliczone do rankingu, muszą być wysłane do Koordynatora Ligi najpóźniej dwa tygodnie po turnieju za pomocą specjalnego arkusza. Liczy się data wysłania wyników. Koordynator Ligi może zdecydować o nie zaliczeniu turnieju, jeśli wyniki notorycznie zgłaszane są w niepoprawnym formacie. Arkusz jest dostępny pod adresem http://adeon.livenet.pl/files/arkusz_punktujacy_wfb.xls
Jak rozumiem to Twoj mlot na leniuchow i panikarzy. Spoko.
Podoba sie?
Fajnie, ze idziemy nareszcie w kierunku kompromisu. Czytaj dalej, fajnie byloby to przeglosowac przed MB, ale nie ma koniecznosci. Czekam na wszystkie inne uwagi.
5.5 Turniej klasy master musi posiadać sędziów. Przynajmniej jeden z sędziów nie może być członkiem klubu, który organizuje turniej.
W ten sposob usuwamy jakies martwe w praktyce terminy sedziego glownego czy technicznego - dalsze uproszczenie.
5.6 Na turnieju klasy master najwyżej trzech sędziów otrzymuje premie sędziowskie o wartości 100 punktów rankingowych zaliczanych z puli turniejów lokalnych. W jednym sezonie można zdobyć najwyżej dwie premie sędziowskie, przyznawane wyłącznie za turnieje klasy master.
To dosyc kompaktowy zapis, ktory nie zostawia chyba zadnych watpliwosci co do premii za lokale - zreszta nie ma premii za sedziowanie lokali w regulaminie, wiec na jakiej podstawie ktos mialby dostawac za nie punkty?
4.6 Aby wyniki dowolnego turnieju zostały zaliczone do rankingu, muszą być wysłane do Koordynatora Ligi najpóźniej dwa tygodnie po turnieju za pomocą specjalnego arkusza. Liczy się data wysłania wyników. Koordynator Ligi może zdecydować o nie zaliczeniu turnieju, jeśli wyniki notorycznie zgłaszane są w niepoprawnym formacie. Arkusz jest dostępny pod adresem http://adeon.livenet.pl/files/arkusz_punktujacy_wfb.xls
Jak rozumiem to Twoj mlot na leniuchow i panikarzy. Spoko.
Podoba sie?
Fajnie, ze idziemy nareszcie w kierunku kompromisu. Czytaj dalej, fajnie byloby to przeglosowac przed MB, ale nie ma koniecznosci. Czekam na wszystkie inne uwagi.
4.6 Aby wyniki dowolnego turnieju zostały zaliczone do rankingu, muszą być wysłane w postaci poprawnego pliku tekstowego do Koordynatora Ligi najpóźniej dwa tygodnie po turnieju. Za wiążącą liczy się data wysłania poprawnego pliku z wynikami. Koordynator Ligi może zdecydować o nie zaliczeniu turnieju, jeśli wyniki notorycznie zgłaszane są w niepoprawnym formacie. Arkusz umożliwiający przygotowanie pliku z wynikami jak i instrukcja jak plik przygotować jest dostępna pod adresem http://adeon.livenet.pl/pliki.php
4.x W przypadku zgłoszenia wyników zawierających błędy organizator danego turnieju jest zobowiązany do ponownego przesłania pliku z prawidłowymi wynikami do Koordynatora Ligi
4.x W przypadku zgłoszenia wyników zawierających błędy organizator danego turnieju jest zobowiązany do ponownego przesłania pliku z prawidłowymi wynikami do Koordynatora Ligi
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
4.6 Aby wyniki dowolnego turnieju zostały zaliczone do rankingu, muszą być wysłane w postaci poprawnego pliku tekstowego do Koordynatora Ligi najpóźniej dwa tygodnie po turnieju. Za wiążącą liczy się data wysłania poprawnego pliku z wynikami. Arkusz umożliwiający przygotowanie pliku z wynikami oraz instrukcja jak plik przygotować jest dostępna pod adresem http://adeon.livenet.pl/pliki.php
4.7 W przypadku zgłoszenia wyników zawierających błędy organizator danego turnieju jest zobowiązany do ponownego przesłania pliku z prawidłowymi wynikami do Koordynatora Ligi. Koordynator Ligi może zdecydować o nie zaliczeniu turnieju, jeśli wyniki notorycznie zgłaszane są w niepoprawnym formacie.
Moze tak? Nie ma co przeladowywac punktow, zeby byly mozliwie krotkie i latwe do ogarniecia.
4.7 W przypadku zgłoszenia wyników zawierających błędy organizator danego turnieju jest zobowiązany do ponownego przesłania pliku z prawidłowymi wynikami do Koordynatora Ligi. Koordynator Ligi może zdecydować o nie zaliczeniu turnieju, jeśli wyniki notorycznie zgłaszane są w niepoprawnym formacie.
Moze tak? Nie ma co przeladowywac punktow, zeby byly mozliwie krotkie i latwe do ogarniecia.
swieta_barbara pisze:4.6 .... jest dostępna pod adresem http://adeon.livenet.pl/pliki.php
są dostępne pod....
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Poprawie przy nastepnym edicie rulzow.
Spko, prosty latwy i przyjemny dla oka. Pamietam chyba tylko ze bylo glosowanie ze jesli master nie spelni wymogow mastera (bo np. ktos zawalil i go nie zorganizowal) to klub traci miejsce na LL. Dobrze pamietam ?
Czarny: taki system punktowy jest ok. Lokale i mastery posiadajace wiecej niz 20 i 60 osob sa odpowiednio lepiej punktowane, tzn. wg wzoru osoba na 3 miejscu na lokalu na 20 osob dostanie pewnie z 17 pkt, a na 60 osob 18 albo 19 cos w ten deseń... Zapisek jaki proponujesz faktycznie jeszcze bardziej by tylko wysunal na prowadzenie graczy warszawskich, ktorzy i tak juz stanowia czolowke...
Czarny: taki system punktowy jest ok. Lokale i mastery posiadajace wiecej niz 20 i 60 osob sa odpowiednio lepiej punktowane, tzn. wg wzoru osoba na 3 miejscu na lokalu na 20 osob dostanie pewnie z 17 pkt, a na 60 osob 18 albo 19 cos w ten deseń... Zapisek jaki proponujesz faktycznie jeszcze bardziej by tylko wysunal na prowadzenie graczy warszawskich, ktorzy i tak juz stanowia czolowke...
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!
git.. mi odpowiadaswieta_barbara pisze:#Szmaja: to moze takie propozycje zapisow (choc to wlasciwie kosmetyka):
5.5 Turniej klasy master musi posiadać sędziów. Przynajmniej jeden z sędziów nie może być członkiem klubu, który organizuje turniej.
W ten sposob usuwamy jakies martwe w praktyce terminy sedziego glownego czy technicznego - dalsze uproszczenie.
5.6 Na turnieju klasy master najwyżej trzech sędziów otrzymuje premie sędziowskie o wartości 100 punktów rankingowych zaliczanych z puli turniejów lokalnych. W jednym sezonie można zdobyć najwyżej dwie premie sędziowskie, przyznawane wyłącznie za turnieje klasy master.
To dosyc kompaktowy zapis, ktory nie zostawia chyba zadnych watpliwosci co do premii za lokale - zreszta nie ma premii za sedziowanie lokali w regulaminie, wiec na jakiej podstawie ktos mialby dostawac za nie punkty?
4.6 Aby wyniki dowolnego turnieju zostały zaliczone do rankingu, muszą być wysłane do Koordynatora Ligi najpóźniej dwa tygodnie po turnieju za pomocą specjalnego arkusza. Liczy się data wysłania wyników. Koordynator Ligi może zdecydować o nie zaliczeniu turnieju, jeśli wyniki notorycznie zgłaszane są w niepoprawnym formacie. Arkusz jest dostępny pod adresem http://adeon.livenet.pl/files/arkusz_punktujacy_wfb.xls
Jak rozumiem to Twoj mlot na leniuchow i panikarzy. Spoko.
Podoba sie?
Fajnie, ze idziemy nareszcie w kierunku kompromisu. Czytaj dalej, fajnie byloby to przeglosowac przed MB, ale nie ma koniecznosci. Czekam na wszystkie inne uwagi.
jezeli chodzi o punkty za frekwencje... to juz kiedys bylo.. srednio to wygladalo. Wyjdzie na to ze cala polska bedzie musiala jezdzic na lokale do WWA.