URODZINY KLUBU WOJA WCISKA
Ostrów Wlkp., 20 czerwca 2009r.
Turniej klasy : lokalny, w lidze wielkopolskiej aspiruje do rangi złotego.
Data: 20 czerwca 2009r. startujemy o godz. 9.00
Miejsce: Sala gimnastyczna Komendy Powiatowej Policji w Ostrowie Wlkp., ul. Odolanowska 19
Format : 2009 punktów Obowiązują ograniczenia BP + R
Gramy : 3 bitwy po 2,5 godziny każda.
Stoły : o wymiarach 72”x 48”, na każdym zostanie rozstawionych 5 makiet terenów.
Sędzia : Noak
Gramy trzy bitwy według załączonych niżej scenariuszy ( Leśnym Elfom nie przysługuje dodatkowy las ).
Obowiązują wszystkie aktualne zasady dla poszczególnych armii wydane przez GW oraz uściślenia LL. Zasady dla terenów wg uściśleń LL.
Nie ma obowiązku posiadania pomalowanej armii, dopuszczamy także proksy, ale w granicach rozsądku ( o ewentualnym niedopuszczeniu czegoś decyduje sędzia, więc lepiej pytajcie przed turniejem, żeby nie było potem żalu). Brak pomalowanej armii lub odpowiednich figurek będzie skutkowało przyznaniem mandatów karnych, z których każdy gracz zostanie rozliczony przy podsumowaniu wyników.
Zasady przyznawania mandatów:
1. Armia niepomalowana – 500 zł mandatu,
2. Pomalowane mniej niż połowa armii – 300 zł mandatu,
3. Pomalowane mniej niż ¾ armii – 200 zł mandatu,
4. Kilka modeli w armii niepomalowanych – 100 zł mandatu,
5. Brak wymodelowanych podstawek pod modele w więcej niż ¾ armii – 300 zł mandatu,
6. Brak wymodelowanych podstawek pod modele w więcej niż połowie armii – 200 zł mandatu,
7. Kilka modeli w armii ma niewymodelowane podstawki – 100 zł mandatu,
8. Brak podstawek pod oddziały – 300 zł mandatu,
9. Podstawki pod oddziały są, ale niewymodelowane – 100 zł mandatu,
10. Mniej niż połowa armii ma WYSWIG – 500 zł mandatu,
11. Mniej niż ¾ armii ma WYSWIG – 200 zł mandatu,
12. Kilka modeli w armii nie ma WYSWIGU – 100 zł mandatu,
13. Brak figurki porucznika Borewicza – 500 zł mandatu,
14. Cała armia pomalowana co najmniej 3 kolorami, wymodelowane podstawki pod figurki i pod oddziały, kompletny WYSWIG – uzyskałeś super nagrodę – brak mandatu.
Mandatu sumują się i są rozliczane według przelicznika 100 zł = ¬-1 punkt.
Po I bitwie zostanie przeprowadzony konkurs modelarski z nagrodami na najciekawszą i najlepiej wykonaną figurkę porucznika Borewicza ( Potrzebna do 1 scenariusza – każdy gracz zobowiązany jest do zaopatrzenia się w figurkę na podstawce 25 x 25 mm, którą będzie reprezentowała specjalny model. Może to być dowolna figurka, ale z armii innej niż ta, którą wystawia gracz). Modele do konkursu należy zdać u sędziego wraz z kartami turniejowymi po I bitwie.
Punktacja za bitwy:
0 – 209 – 10 : 10
210 – 419 – 11 : 9
420 – 629 – 12 : 8
630 – 839 – 13 : 7
840 – 1049 – 14 : 6
1050 – 1259 – 15 : 5
1260 – 1469 – 16 : 4
1470 – 1679 – 17 : 3
1680 – 1889 – 18 : 2
1890 – 2099 – 19 : 1
2100 + - 20 : 0
Plan imprezy:
09.00 – 09.30 – zapisy
09.30 – 12.00 – I bitwa
12.15 – 14.45 – II bitwa
15.15 – 17.45 – III bitwa
18.00 - podsumowanie, ogłoszenie wyników.
SCENARIUSZE:
„07 ZGŁOŚ SIĘ”
Począwszy od 2 tury każdy z graczy może użyć potężnego zaklęcia „07 zgłoś się” i spróbować przywołać na pole walki porucznika Borewicza.
W tym celu, we własnej fazy magii, gracz musi głośno i wyraźnie wypowiedzieć słowa inkantacji, a następnie wykonać rzut 2K6. Przy wyniku 9+ zaklęcie się powiodło i porucznik Borewicz może być wystawiony na dowolnej krawędzi stołu, a następnie wykonać normalny ruch, tak jak oddział powracający na stół z pościgu. Zaklęcia nie można rozpraszać. Jeżeli rzucenie czaru się nie powiodło gracz może spróbować wezwać Borewicza w następnej turze. Gracz może przywołać tylko jednego porucznika Borewicza ( przecież jest on niepowtarzalny). W przypadku uzyskania wyniku Mistcast lub niewypowiedzenia we właściwy sposób inkantacji podczas próby przywołania Borewicza zaklęcie nie powiodło się i nie można podjąć kolejnej próby przywołania dzielnego stróża prawa.
Porucznik Borewicz posiada następujące charakterystyki:
M 5, WS 5, BS 5, S 5, T 5, W 2, I 5, A 3, LD 10
Nasz bohater wyposażony jest w milicyjny mundur dający mu Sv 2+, milicyjną pałkę ( broń ręczna dająca magiczne ataki i przebicie pancerza), kajdanki ( jeden wybrany model w kontakcie traci 1 atak – ataki specjalne, np. giganta nie podlegają redukcji) oraz milicyjny notatnik ( obawa przed podpadnięciem Borewiczowi i trafieniem do jego kapownika powoduje, że oddział w kontakcie z Borewiczem otrzymuje modyfikator -1 LD). Porucznik Borewicz chroniony jest autorytetem samego I Sekretarza Podstawowej Organizacji Partyjnej Komendy Stołecznej Milicji Obywatelskiej, co daje mu WSv 5+, a doskonałe wyszkolenie i poczucie misji powoduje, że jest on niezłomny (stubborn) oraz odporny na próby przekupstwa i naciski (immune to psychology).
Niestety jest on też wyjątkowo niezależny, tak więc nie może korzystać ze Sztandaru Armii, niemożna na niego rzucać czarów, które normalnie można rzucać na własne oddziały ( popychacz ki, leczenie, itp.)
Za zabicie porucznika Borewicza grozi kara śmierci – oddział, który dopuścił się tej zbrodni musi natychmiast zdać test własnego LD, pomniejszonego o ilość ran, które w tej turze zadał Borewiczowi. W przypadku oblania testu otrzymuje K6 magicznych hitów z S6 rozdzielanych jak przy ostrzale, bez możliwości korzystania z Sv, WSv i Regeneracji.
„ZABIJ MNIE GLINO”
Począwszy od 2 tury gracz może użyć potężnego zaklęcia „Zabij mnie glino” w celu sprowokowania przeciwnika do nierozsądnego zachowania polegającego na rzuceniu się na oślep na przygotowanego do walki wroga.
W tym celu, na początku tury przeciwnika ( po testach psychologii, przed deklaracją szarż i użyciem Siren song, Master Rune of Challenge oraz Icon of Rakhap ), gracz musi głośno i wyraźnie wypowiedzieć słowa inkantacji, a następnie wykonać rzut 2K6. Przy wyniku 8+ zaklęcie powiodło się i wskazany przez gracza oddział przeciwnika musi wykonać szarżę na wskazany cel, którym musi być oddział graca rzucającego zaklęcie. Czaru nie można rozpraszać. Jeżeli rzucenie zaklęcia nie powiedzie się gracz może spróbować ponownie w następnej turze. Jeżeli jednak rzucając czar uzyskał Mistcast lub nie wypowiedział inkantacji, próba jest automatycznie nieudana i nie można jej ponowić.
Oddział na który rzucono czar musi mieć możliwość wykonania ruchu szarży zgodnie z normalnymi zasadami ( linia wzroku, zasięg ). Oddział będący celem szarży ma prawo do normalnej odpowiedzi na nią.
„PRZEPRASZAM CZY TU BIJĄ”
Począwszy od 3 tury gracz może rzucić potężne zaklęcie „Przepraszam czy tu biją” w celu przekonania oddziału przeciwnika do wycofania się z walki.
W tym celu, we własnej fazie magii, gracz musi wskazać oddział będący celem zaklęcia, a następnie głośno i wyraźnie wypowiedzieć słowa inkantacji, następnie wykonać rzut 2K6. Przy wyniku 7+ zaklęcie powiodło się i oddział na który rzucono czar musi zdać test Ld. W przypadku oblania testu „dzielni” wojacy dochodzą do wniosku, że można tu nieźle zebrać po twarzy i wykonują ruch ucieczki do najbliższej krawędzi stołu. Czaru niemożna rozpraszać. Czar działa na oddziały odporne na psychologię, ale nie można go rzucić na oddział będący w walce, ani na pojedynczego bohatera.
W przypadku uzyskania wyniku Mistcast lub niewypowiedzenia we właściwy sposób inkantacji podczas rzucania zaklęcia próba jest automatycznie nieudana, a wojownicy będący celem czar nabierają wyjątkowej ochoty do spuszczenia komuś batów. Oddział, który był celem czaru może natychmiast wykonać normalny ruch ( włącznie z szarżą – szarżowany oddział może wykonać normalną odpowiedź).
Lista zgłoszonych :
Urodziny Klubu Woja Wciska - 20.06.2009r.
Turniej odbyty. Dziekuję wszystkim graczom za udział, sportową rywalizacje i dobra atmosferę.
Oto wyniki:
KLASYFIKACJA:
1. Andrzej Bąk - High Elves - Gliwice - pkt.53
2. Piotr Szczepaniak – Empire - Ostrów Wlkp. - pkt. 44
3. Jędrzej Paluszyński - Bretonnia -Ostrów Wlkp.- pkt. 40 ( 5090 )
4. Marek Bąk - Daemons of Chaos - Gliwice - pkt. 40 (4667)
5. Piotr Politowski – Bretonnia - Ostrów Wlkp. - pkt. 33
6. Bartosz Leszczyński – Wood Elves – Krotoszyn - pkt. 32
7. Antoni Wieczorek – Vampire Counts – Ostrów Wlkp. - pkt. 28
8. Łukasz Wielecki – Dwarfs – Kalisz - pkt. 25 (4665)
9. Maciej Kraszkiewicz – Dark Elves – Ostrów Wlkp. - pkt. 25 (3867)
10. Maciej Maciejewski - Tomg Kings – Ostrów Wlkp. - pkt. 25 (2947)
11. Jarema Paluszyński - Dwarfs – Ostrów Wlkp. -pkt. 23
12. Leszek Kinasz – Dark Elves – Ostrów Wlkp. - pkt. 19
13. Piotr Frąckowiak – Lizardmen – Krotoszyn - pkt. 17
14. Grzegorz Juśkiewicz – Wood Elves – Ostrów Wlkp. - pkt. 16 (3421)
15. Patryk Brzostowski – High Elves – Ostrów Wlkp. - pkt. 16 (3199)
16. Czesław Piasecki - Orcs &Goblins – Kalisz - pkt. 0

Oto wyniki:
KLASYFIKACJA:
1. Andrzej Bąk - High Elves - Gliwice - pkt.53
2. Piotr Szczepaniak – Empire - Ostrów Wlkp. - pkt. 44
3. Jędrzej Paluszyński - Bretonnia -Ostrów Wlkp.- pkt. 40 ( 5090 )
4. Marek Bąk - Daemons of Chaos - Gliwice - pkt. 40 (4667)
5. Piotr Politowski – Bretonnia - Ostrów Wlkp. - pkt. 33
6. Bartosz Leszczyński – Wood Elves – Krotoszyn - pkt. 32
7. Antoni Wieczorek – Vampire Counts – Ostrów Wlkp. - pkt. 28
8. Łukasz Wielecki – Dwarfs – Kalisz - pkt. 25 (4665)
9. Maciej Kraszkiewicz – Dark Elves – Ostrów Wlkp. - pkt. 25 (3867)
10. Maciej Maciejewski - Tomg Kings – Ostrów Wlkp. - pkt. 25 (2947)
11. Jarema Paluszyński - Dwarfs – Ostrów Wlkp. -pkt. 23
12. Leszek Kinasz – Dark Elves – Ostrów Wlkp. - pkt. 19
13. Piotr Frąckowiak – Lizardmen – Krotoszyn - pkt. 17
14. Grzegorz Juśkiewicz – Wood Elves – Ostrów Wlkp. - pkt. 16 (3421)
15. Patryk Brzostowski – High Elves – Ostrów Wlkp. - pkt. 16 (3199)
16. Czesław Piasecki - Orcs &Goblins – Kalisz - pkt. 0





















