Runiczny dwarven handgun?

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Danrakh
Falubaz
Posty: 1103
Lokalizacja: Legion Kraków klub pijaków ;)

Runiczny dwarven handgun?

Post autor: Danrakh »

Cześć wszystkim.

Znalazłem na Bugman's Brewery ciekawy temat.

Generalnie pytanie brzmi, czy można robić runiczne bronie strzeleckie? Na Bugmansie brak ostatecznego roziązania tej kwesti, nie ukrywam, że przemawia do mnie argumentacja umożliwiająca taką kombinację. Nie mam co prawda przy sobie ani armybooka ani BRB, ale chyba nie ma nigdzie zapisu uniemożliwiającego nabijanie run na kuszy/handgunie/BoP?

Oczywiście broń musiałaby tracić bonusy specjalne (runiczny dwarven handgun nie będzie miał +1 to hit, BoP przestanie być traktowane jako two hand weapons). Innymi słowy skórka nie do końca warta wyprawki - po co tracić +1 do trafienia (w przypadku handguna) na rzecz powiedzmy flaming attacks płacąc za to dodatkowe punkty?
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

mozesz. co prawda hand gun sie wtedy stanie magic weapon i nie bedzie strzelac ale mozesz...

Awatar użytkownika
Danrakh
Falubaz
Posty: 1103
Lokalizacja: Legion Kraków klub pijaków ;)

Post autor: Danrakh »

Shino pisze:mozesz. co prawda hand gun sie wtedy stanie magic weapon i nie bedzie strzelac ale mozesz...
Rozumiem taką interpretację w odniesieniu do broni ręcznej, ale do strzeleckiej to chyba trochę bez sensu? Są przecież magiczne łuki i służą do strzelania a nie do bicia nimi po głowie przecinika?
Analogicznie do runicznego dwuraka bez MRo Kragg the Grimm, runiczny handgun powinien tracić wszelkie bonusy po za standardowym cechami handguna czyli 24-calowym zasięgiem strzału i AP (przynajmniej IMHO).
Możesz rozwinąć? Jak już pisałem - nie mam książek pod ręką więc nie jestem pewien czy jest jakiś zapis zabraniający bezpośrednio lub pośrednio nabijania run na bronie strzeleckie (np., że każda broń z runami staje się po prostu magical hand weaponem i w związku z tym nie może strzelać).
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Danrakh pisze: Jak już pisałem - nie mam książek pod ręką więc nie jestem pewien czy jest jakiś zapis zabraniający bezpośrednio lub pośrednio nabijania run na bronie strzeleckie (np., że każda broń z runami staje się po prostu magical hand weaponem i w związku z tym nie może strzelać).
Coś mi się wydaje, że w RuleBooku nie znajdziesz zasad kucia run ;) Zostaje AB do Dwarfów, w którym zapisu zabraniającego kucia run handgunach i kuszach nie znalazłem.
Aha, i nie ma czegoś takiego jak magical hand weapon, albo masz hand weapon i dostajesz +1 save z tarczą albo magic weapon. Runiczny czy magiczny weapon napewno nie jest hand weaponem, który służy tylko do wypłacania zwykłego ataku...

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Rozumiem taką interpretację w odniesieniu do broni ręcznej, ale do strzeleckiej to chyba trochę bez sensu? Są przecież magiczne łuki i służą do strzelania a nie do bicia nimi po głowie przecinika?[/quote]
masz racje... jesli runiczny handgun bedzie mial count as handgun to bedzie jak mowisz.
Analogicznie do runicznego dwuraka bez MRo Kragg the Grimm, runiczny handgun powinien tracić wszelkie bonusy po za standardowym cechami handguna czyli 24-calowym zasięgiem strzału i AP (przynajmniej IMHO).
ale kragg the grimm obchodzi przeciez zalozenie run na broni...

po prostu handgun jak i kazda inna bron traci swoje wlasciwosci jesli zalozysz na nia rune.

jej profil zamiast range 24" s4 ap

staje sie -

Awatar użytkownika
Kozisyn
Wodzirej
Posty: 698
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kozisyn »

po pierwsze i najważniejsze : zapis mowi ze obrunowanie zastepuje wszlkie kary bonusy i wczesniejsze zasady tej broni, wiec staje sie po prostu runicznym one handed weapon, nie jednorecznym handweaponem dajacym bonusy, bo takie zasady zabiera obrunowanie. Kazda bron zajmuje jedna łape, chyba ze jej zasady mowia inaczej.

zastanawiajace jest zdanie, które mowi ze bron zachowa swoje wczesniejsze parametry jezeli nakuje sie na nia skalf blackhamster :wink: master rune. Wiec w teorii strzelba czy kusza z skalfem powoduje ze mozna do neij dodac jeszcze dwie runy nie bedace masterami.

Wszystko było by fajnie gdyby nie zapis ze runes are cośtam on axes and hammers.

wiec w duzym skrocie : trzeba by to przepchnać dobrym alkoholem i jedzeniem dla ls, ale i tak nakuwanie musialobysie zaczynac od skalfa, wiec zadnych d6 woundow nań sie nie wciśnie [-X
King of the Slayers, and the Slayer of Kings

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

pewnie chodzilo ci o kragg the girmm ;) a nie skalf blakhammer ;) (to drugie to przeciez ranienie na 2+ i nie ma nic o wczesniejszych statach broni)

a kragg the grimm ma great weapon only ;)

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

No to kupa. Ale przez chwilę było pięknie :)

Awatar użytkownika
Kozisyn
Wodzirej
Posty: 698
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kozisyn »

przepraszam, czuje sie jak głupiec :wink: kragg it is.
King of the Slayers, and the Slayer of Kings

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2182
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

handgun ma zasadę +1 do hita i AP, a nie że strzela. Tak więc pozostaje magiczny handgun z s4 i ewentualnym bonusem z run.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

jakis cytacik na poparcie twojej tezy? tam bylo tylko magical nature of weapon supersedes normal rules of weapon

normalna zasada pistoletu jest to, ze strzela. Normalna jego zasada jest zasieg, sila z jaka strzela oraz inne zasady przy tym strzale.

magiczna bron zeby byla pistoletem musi miec zapisek counts as hadgun. w runach tego nie masz

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

tu niestety popieram Shina, run na strzelbie czy kuszy kuć się nie da. Pozostaje nam tylko latający młotek ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2182
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

fak. niestety,. a już widziałem u lorda handgun z d6 ran, podwojoną siłą przy T5 i +1 to hit :D

Żaden smok, ani inna bestija nie wyszła by w tedy na wolną przestrzeń. :( Pozostaje nam mieć nadzieję, że z nowym AB za kilka lat ulegnie to zmianom.

Awatar użytkownika
Kozisyn
Wodzirej
Posty: 698
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kozisyn »

bo jak wszyscy wiemy z mitów legend i bajań magiczne strzelby to podstawa fantastyki
King of the Slayers, and the Slayer of Kings

ODPOWIEDZ