szarża rydwanów i jazdy na inną jazdę

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Rychu
Wałkarz
Posty: 82
Kontakt:

szarża rydwanów i jazdy na inną jazdę

Post autor: Rychu »

jest taka oto sytuacja

_KKKKK
RSSSSSR

K to jazda
S to jazda szarżująca
R to rydwany szarżujące. Każdy z nich styka się z oddziałem K po rogach

Czy w takim razie ataki idą od rydwanów oraz jazdy S? (chodzi głównie o impakty z rydwanów, bo takie dziwne się wydaje, że je wypłacają stykając się rogami... trochę nierealne. :?: :?:

PS: Myślnik niczego nie oznacza

Awatar użytkownika
dziekanotr
Wodzirej
Posty: 716
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dziekanotr »

jak sie stykaja to wyplacaja impakty jak przy normalnej szarzy

Awatar użytkownika
Pretor
Chuck Norris
Posty: 428
Lokalizacja: Wrocław/Edinburgh

Post autor: Pretor »

tak, wypłacają
odradzam brania zasad młotka na logikę :wink:

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

przy okazji dodam, że w tej sytuacji wszystkie konie z rydwanów tez atakują :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

A ja dorzucę, że szarża idealnie corner to corner jest niemożliwa - jeśli oddział 5 rycerzy walczy z drugim oddziałem 5 rycerzy i są ze sobą "idealnie równo" w styku, to nie ma możliwości doszarżowania czymkolwiek innym, w ww. przykładzie można by zatem dostawić jeden rydwan (gdyby rycerze się trochę przesunęli względem siebie), ale dwa są matematycznie niemożliwe.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Barbarossa pisze:A ja dorzucę, że szarża idealnie corner to corner jest niemożliwa - jeśli oddział 5 rycerzy walczy z drugim oddziałem 5 rycerzy i są ze sobą "idealnie równo" w styku, to nie ma możliwości doszarżowania czymkolwiek innym
Umm... a można wiedzieć czemu? Przecież rogi są wolne... Zgadzam się, że gdy podstawki są ustawione idealnie na przeciwko siebie, to nie ma wolnej przestrzeni z przodu... ale tu przecież chodzi o róg. Jeżeli byłoby jak mówisz, to zasada, że "rogiem wolno bić" nie powinna się znaleźć w RB, a przecież jest.

IMO moża dostawić się 2x rydwanem po rogach i kawalerią - nie dostawiasz się do fizycznego miejsca z przodu, tylko do rogu, tzw. corner to corner.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

ale dwa są matematycznie niemożliwe.
A to ciekawe...
Furion ma rację i spokojnie można się dostawić zarówno kawalerią jak i rydwanami.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

No pewnie - przeciez mozesz rydwanem zrobic pivota w idealnym momencie na przedluzeniu rogu albo przyszarzowac rogiem do rogu, a w alignie ladnie sie zrankowac.

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Barbowi chodzi o to, że jeśli z odcinkiem długości powiedzmy 10cm zetknie się nieskończenie równy odcinek, to pierwszy odcinek jest jakby w całości zakryty. W związku z tym nie ma już żadnego wolnego rogu, żeby zrobić corner to corner. Dobrze zrozumiałem Barb?
Obrazek

Awatar użytkownika
Toni
Wodzirej
Posty: 705
Lokalizacja: Opole

Post autor: Toni »

sugerujesz, że w każdej walce pomiędzy oddziałami o tym samym rozmiarze podstawek ludki po stronie aktualnie atakowanej mają w założeniu chwilowo minimalnie większe podstawki?

bo wg waszego rozumowania, corner to corner to sytuacja, w której minimalnie dotykamy którąś z prostopadłych krawędzi podstawki - czyli wg waszego rozumowania, z np 3 elfów bijących się z krasnoludem tylko 2 może bić, bo trzeci nie ma prawa się stykać z krasnoludem podstawką z czysto matematycznego punktu widzenia

a w podręczniku jest chyba inaczej
Berik ze słowackiego forum, o nowych planach wydawniczych GW pisze:10 plastovych idiotov za 25 libier, to nie je to krasa?

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Nic nie sugeruję, próbuję tylko wyjaśnić jak rozumiem słowa Barba.
Poza tym ci co chcieli geometrią i logiką tłumaczyć to co wymyśliło GW chyba już dawno złożyli broń. Ale jak mówimy o matematyce, to mówmy o matematyce a nie o elfach i krasnoludach.
Obrazek

Awatar użytkownika
Yegr
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 110

Post autor: Yegr »

Barbarossa pisze:A ja dorzucę, że szarża idealnie corner to corner jest niemożliwa - jeśli oddział 5 rycerzy walczy z drugim oddziałem 5 rycerzy i są ze sobą "idealnie równo" w styku, to nie ma możliwości doszarżowania czymkolwiek innym, w ww. przykładzie można by zatem dostawić jeden rydwan (gdyby rycerze się trochę przesunęli względem siebie), ale dwa są matematycznie niemożliwe.
Kalesoner pisze:Barbowi chodzi o to, że jeśli z odcinkiem długości powiedzmy 10cm zetknie się nieskończenie równy odcinek, to pierwszy odcinek jest jakby w całości zakryty. W związku z tym nie ma już żadnego wolnego rogu, żeby zrobić corner to corner. Dobrze zrozumiałem Barb?
To wszystko zależy od pewnych założeń, których Barbarossa tutaj nie przytoczył. Tym założeniem jest oczywiście to, że nie istnieją punkty wspólne pomiędzy rzutami powierzchni modeli na linię styku walczących stron.
Takie założenie jest sprzeczne z zasadą, że modele w jednym oddziale oraz w walczących oddziałach stykają się ze sobą podstawkami (a stykają się czyż nie?).

Mam nadzieję, że takie łopatologiczne wytłumaczenie, Wam wystarczy- nie mam ochoty spisywać pełnego dowodu ;), ale nie mogłem zostawić tego moim zdaniem nieprawdziwego twierdzenia od tak sobie.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Zacznijmy od tego, że walka modeli corner to corner to osobny przypadek omówiony w RB.

Szarża natomiast wg zasad musi zetknąć się z odpowiednią strefą szarżowanego oddziału. Strefa przednia szarżowanego oddziału 5 kawalerzystów ma idealnie długość 10". Jeśli zetknie się z nią taki sam oddział kawalerii o froncie 10" i będą idealnie równo, to jest matematycznie niemożliwe, żeby cokolwiek jeszcze dostawiło się do strefy przedniej. Szarże "corner to corner" - w momencie, kiedy realnie nie ma tego cornera - nie są możliwe, bo nie ma już ani ułamka cala frontu do wykorzystania.

Tyle.

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

Czy przypadkiem właśnie ten punkt corner to corner nie należy do frontu ?

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Barbarossa pisze:Zacznijmy od tego, że walka modeli corner to corner to osobny przypadek omówiony w RB.
Szarża natomiast wg zasad musi zetknąć się z odpowiednią strefą szarżowanego oddziału. Strefa przednia szarżowanego oddziału 5 kawalerzystów ma idealnie długość 10". Jeśli zetknie się z nią taki sam oddział kawalerii o froncie 10" i będą idealnie równo, to jest matematycznie niemożliwe, żeby cokolwiek jeszcze dostawiło się do strefy przedniej. Szarże "corner to corner" - w momencie, kiedy realnie nie ma tego cornera - nie są możliwe, bo nie ma już ani ułamka cala frontu do wykorzystania.
Wszystko się zgadza co mówisz, tylko że mówisz o szarżach na przód, nie na styczną do rogu. Sugerujesz, że róg jest bezstrefowy? To jak chcesz szarżować na orła ustawionego rogiem do Ciebie przed Twoim nosem?

Nie wiem dlaczego wymuszasz jakieś przesunięcie walczącego oddziału "minimalnie w bok" żeby można było zrobić "nibyclipping". Bicie rogami jest bardziej intuicyjne, a co więcej - zezwolone w RB.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Dokładnie. Punkt i odcinki nie mają grubości. Jeżeli dwa oddziały stykają się ze sobą bokami, to ten sam odcinek wyznacza ich boczne brzegi. Przedłużeniem tego samego odcinka jest punkt leżący na rogu regimentu.

A dodatkowo:
Bicie rogami jest bardziej intuicyjne, a co więcej - zezwolone w RB.
Po co przekombinowywać dosyć proste i będące w użyciu rozwiązanie?
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Yegr
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 110

Post autor: Yegr »

Barbarossa pisze:Zacznijmy od tego, że walka modeli corner to corner to osobny przypadek omówiony w RB.

Szarża natomiast wg zasad musi zetknąć się z odpowiednią strefą szarżowanego oddziału. Strefa przednia szarżowanego oddziału 5 kawalerzystów ma idealnie długość 10". Jeśli zetknie się z nią taki sam oddział kawalerii o froncie 10" i będą idealnie równo, to jest matematycznie niemożliwe, żeby cokolwiek jeszcze dostawiło się do strefy przedniej. Szarże "corner to corner" - w momencie, kiedy realnie nie ma tego cornera - nie są możliwe, bo nie ma już ani ułamka cala frontu do wykorzystania.

Tyle.
Sądzę, że stwierdzenie "matematycznie niemożliwe" jest tutaj swego rodzaju nadużyciem, zwłaszcza bez podania dowodu.

Chodzi o to, że ten jak to nazywasz 'corner', tam jest- infinitezymalnie mały jednopunktowy twór, który powstał przez przecięcie się linii frontu walki i linii styku dwóch wprowadzonych do walki oddziałów sojuszniczych. Co więcej jest on Wspólny dla wszystkich 3ech (rozpatrywanych tutaj) oddziałów.
Jeżeli rozpatrujesz oddziały (lub pojedyncze modele) jako dwuwymiarowe figury geometryczne, to jeżeli są styczne ze sobą, to posiadają co najmniej 1 punkt wspólny a mogą posiadać wspólny odcinek.

Wszystko zależy od przyjętych warunków brzegowych (lub definicji styczności- odsyłam do podręczników od matmy)- i moim zdaniem założenia, które nie prowadzą do wewnętrznej sprzeczności to te, z których wynika, że jednak można dołączyć oddziały w rogach (lub jak kto woli punktach brzegowych).

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4764
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

niedlugo zamiast sedziow na turnieju bedziemy zapraszac wykladowcow matematyki... :/
Obrazek
Highborn Elves Only!

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Semi pisze:niedlugo zamiast sedziow na turnieju bedziemy zapraszac wykladowcow matematyki... :/
Użytkowniku, pamiętaj, że posty nabijamy w dziale "Ploty i Mloty", nie w "Kwestii Zasad".

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Szarża możliwa. Barb nie wiem co Ci się pokręciło, przecież corner to corner to standardowa zasada battla.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Zablokowany