Szarza - uda sie czy nie?

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
MichaLZgierz
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 103
Lokalizacja: Zgierz

Szarza - uda sie czy nie?

Post autor: MichaLZgierz »

__________|
______###_|
______###_|
__&&&&&&_|
__________|
______%%_|
______%%_|

# - bolec
& - fast
% - fell baty
| - koniec stolu

Czy szarza batow na bolca bedzie mozliwa? Miedzy krawedzia stolu a fastem nie ma miejsca na dostawienie ani jednego bata.
Obrazek

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Tak. Dostawisz się po prostu z lewe strony.

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Pytanie jest czy fast nie zaslania bolca , bo przeciez baty nie moga zaszarzowac jesli bolca nie widza...

Awatar użytkownika
MichaLZgierz
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 103
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: MichaLZgierz »

Rysunek troche sie nie udal :wink: . Tak, baty widza bolca ale od przodu nie moga sie do niego dostawic, bo nie ma miejsca.
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Furion pisze:Tak. Dostawisz się po prostu z lewe strony.
przeciez latacze musza lotem po prostej leciec...

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Shino pisze:
Furion pisze:Tak. Dostawisz się po prostu z lewe strony.
przeciez latacze musza lotem po prostej leciec...
No i polecą, w czym klopot?
Sytuacja:
(strzalka to wypelniacz, :| to katapulta, :D to fellbaty, 8) to bloker)

:arrow: :arrow: :arrow: :| :|
:arrow: :arrow: :arrow: :| :|
:arrow: :arrow: 8) 8) 8)


:D :D :D



=================
Dostawienie:


:!: :!: :!: :| :|
:D :D :D :| :|
:arrow: :arrow: 8) 8) 8)

Coś nie tak?
Ostatnio zmieniony 8 lip 2009, o 13:38 przez Furion, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

przeciez latacze musza lotem po prostej leciec...
No to polecą. A potem zrobią align. O co ci chodzi? Że jak niby zastawisz "przód" (choć maszyny podobnie jak skirmish nie mają przodów ani boków) to nie mogę się dostawic? Szarżujesz w najbliższe możliwe miejsce i tyle.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

furion pisze:Coś nie tak?
tak. zaloganci sie wystawiaja przed maszyna a nie obok maszyny...

No to polecą. A potem zrobią align. O co ci chodzi? Że jak niby zastawisz "przód" (choć maszyny podobnie jak skirmish nie mają przodów ani boków) to nie mogę się dostawic? Szarżujesz w najbliższe możliwe miejsce i tyle.
maszyny maja prdzodz i tyl ;) wystawiaja zalogantow prostopadle do linii szarzy tworzac przez to przod ;)

bylo i w rb i jesli dobrze pamietam w klaryfikacjach w faqu ;)

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Shino pisze:tak. zaloganci sie wystawiaja przed maszyna a nie obok maszyny...
Szarżuję w najbliższe możliwe do zaszarżowania miejsce. Sugerujesz, że skoro tam byłby skirmish zamiast tej maszyny, to też by go nie można było zaszarżować?

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

sugeruje, ze skirmish ma inne zasady od maszyny

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Shino pisze:sugeruje, ze skirmish ma inne zasady od maszyny
A jednak taktycznych pojedynczym herosem na maszynę robić nie wolno. Nie widzę sensu traktować jakieś zaadnienie wybiórczo ;)

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

pojedynczy herosi sa liczeni jako skirmish. skirmishe nie moga robic szarza taktycznych


stad pojedynczy hero nie moze zaszarzowac taktycznie na maszyne...

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

maszyny maja prdzodz i tyl wystawiaja zalogantow prostopadle do linii szarzy tworzac przez to przod
W momencie deklaracji, czy w momencie dojścia do hth? Bo jeśli to pierwsze, to nic nie może zaszażować taktycznie na maszynę. Jeżeli maszyny mają strefy, to mozna maszynami odginać szarże, a pivoty przestają być kosmetyczne. Ewentualnie coś przekombinowałeś chroniąć swoje cenne klopy :P
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

moje klopy sa chronione w lepsze sposoby barziej posiwecajac zalogantow tak zeby one musialy przezyc ;)

W momencie deklaracji, czy w momencie dojścia do hth? Bo jeśli to pierwsze, to nic nie może zaszażować taktycznie na maszynę.
bylo na ten temat glosowanie do uscislen i wlasnie fragment w faqu :) "co oznacza prostopadle do linii szarzy" i wyszlo, ze chodzi o ta linie po pivocie/wheelu ;)

poza tym dogadajcie sie jak chcecie :)

Piotr3K
Kretozord
Posty: 1681
Lokalizacja: SNOT Gdańsk

Post autor: Piotr3K »

Shino pisze:stad pojedynczy hero nie moze zaszarzowac taktycznie na maszyne...
Pojedynczy, znaczy na piechote czy sam bez oddziału? Czy heros na steedzie/dysku może już robić taktyczne?

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

pojedynczy w sensie pioechotny hero majacy 360 los ;)

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

bylo na ten temat glosowanie do uscislen
I z tego co pamiętam, maszyny traktowane są jak skirmish i dostawiasz się w pierwsze wolne miejsce :P
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

ok to ja mam dwa pytania:

1:
:twisted: - smok
:idea: - swordmaster
:mrgreen: - fell bats

sytuacja:
.........:twisted:
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea:

.. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

i pytanie: czy w sytuacji w któej Fell Batsy nie mogą się dostawić od przodu a są w przedniej strefie to znaczy że nie mogą zaszarżować na smoka? (pomijam sens takiej szarży)

2:
[-o< - flagellanci
:? - zombie
:^o - black knights

sytuacja:

................................ [-o< [-o< [-o< [-o< [-o<
................................ [-o< [-o< [-o< [-o< [-o<
................................ :? :? :? :? :?
................................ :? :? :? :? :?
................................ :? :? :? :? :?
... :^o
........:^o
............. :^o
...................:^o
..........................:^o

pytanie:
zakładamy że black knights są w przedniej strefie flagellantów.
deklarują szarżę i co?
muszą się dostawić "corner to corner"?
a jeśli zombie byłyby przesunięte o milimetr w lewo i BK nie mieli by jak się od przodu dostawić to nie mogą nawet zadeklarować szarży bo jest niemożliwa tak?

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2180
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

Według mojej znajomości zasad, to w pierwszym przypadku felbaty pomimo tego, że widzą smoka nie mogą zadeklarować w niego szarżę. Znajdują się w jego przedniej (lub innej, ale to w tym momencie nie robi różnicy)strefie, a więc muszą szarżować od przodu, a że nie mają jak się dostawić, jest to szarża niemożliwa, a więc nie mogą jej zadeklarować.
W drugim przypadku zgadzam się z tobą.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

White Lion pisze:i pytanie: czy w sytuacji w któej Fell Batsy nie mogą się dostawić od przodu a są w przedniej strefie to znaczy że nie mogą zaszarżować na smoka?
Zgadza się.
White Lion pisze:zakładamy że black knights są w przedniej strefie flagellantów.deklarują szarżę i co?muszą się dostawić "corner to corner"?a jeśli zombie byłyby przesunięte o milimetr w lewo i BK nie mieli by jak się od przodu dostawić to nie mogą nawet zadeklarować szarży bo jest niemożliwa tak?
Zgadza się.

pozdrawiam
Furion

ODPOWIEDZ