Turniej 1 sierpnia Border Patrol 666pkt.

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Turniej 1 sierpnia Border Patrol 666pkt.

Post autor: White Lion »

Turniej "Warhammer Fantasy Battle" Border Patrol Data: 01.08 (sobota)

Godzina: start o 9.45 koniec ok 15.00

Gdzie: Wargamer Kielce, ul.Planty 6/1

Armie: gramy w parach po 666pkt na osobę.

Wpisowe: 5zł
Nagrody: z wpisowego w artykułach Wargamera.

Zasady bitew:
- 3 bitwy (po 90min lub 6 tur).
- specjalne zasady Border Patrol na dole.
- specjalne ograniczenie magii - w 3cim poście (maks. 5 kostek magii i dispella).
- scenariusze: zwykłe Pitched Battle. stoły 48' na 48' cali.
- WE mają dodatkowy las.
- Special Characters tylko z podręczników armii (nie używamy charakterów ze strony GW lub z dodatków).
- Nie korzystamy z rozpisek hobbystycznych oraz SoC i Lustria (Skaveny mogą korzystać z Klanów oraz SoC).
- Można korzystać z jednostek Dogs of War.
- Obowiązują Uściślenia Sędziowskie
http://strony.aster.pl/barbaros/
- Nie obowiązuje Balancing Patch
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?t=13241
- Obowiązuje lutowy Faq GW
http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... 2_Feb_2009

Zasady turnieju:
- Dobór graczy w pierszej turze losowo, a później system szwajcarski.
- Teren będzie rozłożony na stołach (6 terenów na stole) przez organizatorów turnieju. Różnie na każdym stole, bez możliwości zmiany. Na początku będzie losowanie stron.
- Gracze muszą posiadać WYRAŹNE rozpiski armii (jeżeli ktoś nie ma drukarki to ja mogę wydrukować),
- Gracze powinni posiadać zasady swojej armii (w przypadku braku podręcznika każda sytuacja sporna rozstrzygana jest na niekorzyść takiego gracza).
- jeżeli ktoś ma jednostki korzystające z jakiś templatów lub kostek to proszę je przynieść.


Punktacja w turnieju:
- zniszczenie lub społowienie jednostki, (jednostki które uciekną za stół oraz uciekające w ostatniej rundzie traktuje się jak zniszczone, zacięte lub opuszczone przez obsługę maszyny też)
- za zabicie wrogiego generała 100pkt.
- za każdy zdobyty i utrzymany do końca sztandar 100pkt (BSB 100pkt).
- za każdą ćwiartkę stołu zajmowaną na koniec gry 50pkt.
- dodatkowo za pomalowaną armię 0-4 duże punkty i za dopracowanie podstawek 0-2 DP.

kontakt do mnie:
mail. terailithiril@o2.pl
gg. 6593531


p.s. tu oraz na forum wargamer.pl oraz w sklepie Wargamer będą aktualne informacje o turnieju.
Każdy kto poda mi swojego maila lub gg to dostanie też w takiej formie wszystkie aktualności.
Ostatnio zmieniony 14 lip 2009, o 13:50 przez White Lion, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

The Border Patrol czyli Patrol Graniczny:

Każdy z graczy musi spełnić poniższe warunki:
1. Maksymalna ilość punktów to 666.
2. Konieczne jest posiadanie 1 i tylko jednego bohatera (nawet Bretonia)
Ten bohater nie może być Sztandarowym Armijnym
3. Cały Patrol musi się skłądać przynajmniej z 2 oddziałów ale nie więcej niż z 4. (Bohater nie jest tu wliczany)
4. Trzeba wystawić przynajmniej 1 core unit.
5. Można mieć tylko 1 jednostkę specialną lub 1 jednostkę rzadką - ale nie obie (tj. nie rzadką i specjalną tylko jedną z nich) !
6. Trzeba wystawić przynajmniej 1 jednostkę piechoty składającą się z co najmniej 10 modeli.
7. Żadna jednostka nie może składać się z więcej niż 25 modeli.
8. Żadna jednostka nie może mieć magicznych sztandarów.
9. Żaden pojedynczy model nie może kosztować więcej niż 125pkt.
10. Nie można mieć więcej niż jednego rydwanu lub maszyny (nawet jeśli normalnie wystawia się 2 na slot)


dodatkowo zmienia się kilka zasad dotyczących konkretnych armii:
1.Bretonnia nie musi i nie może wystawić swojego BSB
2.Tomb Kings muszą wystawić Liche Priesta który będzie Generałem patrolu i wyjątkowo może mieć koszt do 165pkt.
3.Tomb Kings mogą wystawić więcej niż 1 rydwan.
4.Vampire Counts mogą być dowodzone przez Nekromantę który będzie generałem Patrolu.


Dodatkowo w związku z tym że gramy w parach (2 osoby przeciw 2 osobom) prosiłbym o zapisywanie się w sklepie u Prezesa lub u mnie mailem lub GG od razu z drugą osobą jako para na turniej.
Jedyne ograniczenie to to że proszę nie łączyć się w pary 2 takich samych armii.
Ci z was którzy nie zgłoszą się wcześniej a przyjdą na turniej zostaną losowo dopasowani do wolnych graczy.
Jeżeli liczba graczy nie będzie się dała całkowicie dopasować do podzielniej na 4 to ew. zagramy pojedynczo a nie w parach.

Choć na pewno postaram się żeby zagrali wszyscy którzy przyjdą.
W razie czego mamy w rezerwie HE pod wodzą Prezesa


Podam tu kilka podstawowych zasad gry w parach.
- każda z 2 sojuszniczych armii ma swojego generała który pozwala korzystać ze swojego Ld tylko swoim oddziałom.
- na oddziały sojusznicze nie działają czary i zdolności wspomagające rzucane przez naszych czarodziejów lub oddziały.
- obie armie sojusznicze generują wspólne kostki magii i rozproszenia (np. będą miały tylko 2 armijne kostki mocy)
- armie sojusznicze wystawiają się i grają tak jak jedna armia (tzn. najpierw jest tura jednego sojuszu a potem drugiego)
- uciekające lub niszczone jednostki sojusznika wzbudzają w nas panikę na normalnych zasadach.


w przypadku jakichkolwiek pytań proszę o kontakt lub pytajcie Prezesa.
Ostatnio zmieniony 14 lip 2009, o 13:34 przez White Lion, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

kilka osób z pośród tych które grały w ostatnim Border Patrolu oraz w ostatnim turnieju zasugerowało mi ograniczenie magii na jeden turniej.

nie widzę żadnych przeszkód więc na ten turniej ustalamy następujące ograniczenie:
- żadna ze stron (obie armie sojusznicze razem) nie może generować więcej niż 5 kostek magii. - kostki ponad tą liczbę są tracone.
- każdy przedmiot w rozpisce mający Bound Spella, generujący lub przekładajacy kostki liczy się jako 1 kostka magii na potrzeby tego ograniczenia.
- każdy przedmiot zwiększający szansę rzucenia czaru lub pozwalający przerzucać lub modyfikować rzut na czary lub miscast też liczy się jako 1 kostka.
- to samo ograniczenie dotyczy ilości kostek dispella.

w razie wątpliwości co do tych zasad proszę o kontakt.

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

Osoby zgłoszone do tej pory:
(w parach lub pojedyńczo)


1. White Lion (VC lub DW)
2. Furion (HE)
3.

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

Wyniki:

1. Jarek&Rusin (DE&Sk) 41
2. Pojeb&Furion (Emp&Bret) 40
3. Dawid&Piotrek (Sk&Dw) 39
4. Zamroczony&White Lion (WoCh&VC) 33
5. KarlFranz&Tomek (Emp&Dw) 24
6. Oskar&Paweł (HE&WE) 1


Runda I
Jarek&Rusin vs Oskar&Paweł 20:0
Pojeb&Furion vs Dawid&Piotrek 12:8
KarlFranz&Tomek vs Zamroczony&White Lion 0:20

Runda II
Jarek&Rusin vs Zamroczony&White Lion 7:13
Pojeb&Furion vs KarlFranz&Tomek 20:0
Oskar&Paweł vs Dawid&Piotrek 0:20

Runda III
Jarek&Rusin vs Dawid&Piotrek 14:6
Pojeb&Furion vs Zamroczony&White Lion 20:0
KarlFranz&Tomek vs Oskar&Paweł 19:1

Z powodu bardzo rażącego błędu w rozpisce w sojuszu Furion& Pojeb otrzymali oni karne 12 punktów a każda para która z nimi grała dodatkowe 5pkt.
Wyniki już uwzględniają te punkty.

Niestety ale na każdym z ostatnich 3 turniei były błędy w rozpiskach różnych osób.
Niektóre z nich były wyłapywane i korygowane od razu w pierwszej partii ale niektóre wychodziły dopiero po turnieju.

Wiem że spora część z Was dopiero uczy się grać i nie podejrzewam żebyście celowo robili te błędy ale coś z tym trzeba zrobić bo nadal je robicie.

Moje propozycje:
- przed turniejem możecie przysyłać do mnie na maila rozpiski a ja wam je sprawdzę;
- możecie pytać o nie na GG
- na turnieju każdy z was będzie mógł sprawdzać rozpiskę przeciwnika i dlatego proszę żebyście mieli swoje Armybooki albo przynajmniej wydrukowane te strony z kosztem jednostek i magicznych przedmiotów.
- jeżeli jednak podczas turnieju lub zaraz po nim ktoś znajdzie w waszej rozpisce błąd to będzie to karane dużą ilością karnych punktów (5-15 karnych punktów na każdą grę z błędem w rozpisce lub nawet wykluczenie z turnieju).


niestety ale nie ma możliwości czasowych na sprawdzenie wszystkich waszych rozpisek przed turniejem.

i dla tych którzy korzystają z armybuildera - sprawdzajcie go bo ma w sobie kilka błędów !!

ODPOWIEDZ