Movement Trays - jak zrobić krok po kroku
Moderatorzy: Ziemko, Arbiter Elegancji
Movement Trays - jak zrobić krok po kroku
Jakiś czas temu wpadłem na pomysł aby opracować własne traye pod modele lizaków. W ramach zasady 'keep it simple' postanowiłem wykorzystać najtańsze i w miarę powszechne elementy. Wykorzystałem plastikową płytkę o grubości 1,5mm oraz jedną 18" miarkę GW. Oprócz tego wykorzystane zostały również:
- papier ścierny 320
- klej Pattex
- piasek i żwir
- farby: Bestial Brown, Bleached Bone, Codex Grey i Fortress Grey
- trawa elektrostatyczna HEKI.
Wpierw przyciąłem miarki do odpowiedniej długości i przypasowałem do płytki. Następnie papierem ściernym przejechałem po miejscach, do których przyklejać będę ucięte kawałki miarki. Przejechałem też miarkę, aby powierzchnia była chropowata. Dzięki temu klej mocniej złapie. Klejem mocującym miarki z płytką był Pattex, który działa podobnie jak Super Glue.
Po przyklejeniu miarek nałożyłem klej wikolo - podobny na miarkę. Następnie posmarowane elementy umieściłem w mieszance piasku i żwiru.
Następnie użyłem sprayu Chaos Black, pokrywając miarki i piasek.
Przyszedł czas na pomalowanie traya. Wyszedłem od Bestial Brown...
... na którego po wyschnięciu nałożyłem Devlan Mud Wash
Kolejnym krokiem było nałożenie (drybrush) Codex Grey, a następnie Fortress Grey na kamyki oraz (drybrush) Bestial Brown, a następnie Bleached Bone na ziemię.
Pozostał ostatni element, czyli trawa elektrostatyczna. Od zawsze używam produktów HEKI. W tym przypadku użyłem przezroczystego kleju do traw (HEKI 1595) oraz dwóch rodzajów traw:
- Trawa elektrostatyczna 3mm jasna zieleń HEKI 3350
- Trawa elektrostatyczna 5mm ciemna zieleń HEKI 3369
Gotowy tray.
Jest to mój pierwszy tray, na wykonanie jego zeszło mi około 1,5h. Trochę się ociągałem, poza tym robiłem zdjęcia itd. Myślę że robiąc kilka sztuk na raz w przeciągu 2 - 3 godzin można by zrobić ich całkiem niezłą ilość.
Jeżeli macie jakieś pytania, to służę pomocą.
- papier ścierny 320
- klej Pattex
- piasek i żwir
- farby: Bestial Brown, Bleached Bone, Codex Grey i Fortress Grey
- trawa elektrostatyczna HEKI.
Wpierw przyciąłem miarki do odpowiedniej długości i przypasowałem do płytki. Następnie papierem ściernym przejechałem po miejscach, do których przyklejać będę ucięte kawałki miarki. Przejechałem też miarkę, aby powierzchnia była chropowata. Dzięki temu klej mocniej złapie. Klejem mocującym miarki z płytką był Pattex, który działa podobnie jak Super Glue.
Po przyklejeniu miarek nałożyłem klej wikolo - podobny na miarkę. Następnie posmarowane elementy umieściłem w mieszance piasku i żwiru.
Następnie użyłem sprayu Chaos Black, pokrywając miarki i piasek.
Przyszedł czas na pomalowanie traya. Wyszedłem od Bestial Brown...
... na którego po wyschnięciu nałożyłem Devlan Mud Wash
Kolejnym krokiem było nałożenie (drybrush) Codex Grey, a następnie Fortress Grey na kamyki oraz (drybrush) Bestial Brown, a następnie Bleached Bone na ziemię.
Pozostał ostatni element, czyli trawa elektrostatyczna. Od zawsze używam produktów HEKI. W tym przypadku użyłem przezroczystego kleju do traw (HEKI 1595) oraz dwóch rodzajów traw:
- Trawa elektrostatyczna 3mm jasna zieleń HEKI 3350
- Trawa elektrostatyczna 5mm ciemna zieleń HEKI 3369
Gotowy tray.
Jest to mój pierwszy tray, na wykonanie jego zeszło mi około 1,5h. Trochę się ociągałem, poza tym robiłem zdjęcia itd. Myślę że robiąc kilka sztuk na raz w przeciągu 2 - 3 godzin można by zrobić ich całkiem niezłą ilość.
Jeżeli macie jakieś pytania, to służę pomocą.
od miarek lepsze są wypraski po plastikach, których to każdy ma sporo
fajny tutek
R.
fajny tutek
R.
Zapomniałem dodać, że można też je wykorzystać. Dzięki za przypomnienie.RAFIX pisze:od miarek lepsze są wypraski po plastikach, których to każdy ma sporo
ładniej wygląda tray jak całego pokryjesz czarnym podkładem, większość podstawek ma czarne brzegi a biały strasznie widać na zielonym stole
Drobny błąd, którego już nie powtórzę. Białe wyglądało dobrze podczas prac, jednakże na zielonym blacie kiepsko. Pierszy tray jest testowym, kolejne po zoptymalizowaniu produkcji polecą z automatu. Pech chciał, że w dniu w którym kupowałem płytę, firma nie miała płyt czarnych.ładniej wygląda tray jak całego pokryjesz czarnym podkładem, większość podstawek ma czarne brzegi a biały strasznie widać na zielonym stole
Jeżeli odpowiednio przygotujesz obie powierzchnie (papier ścierny ~ 100 plus dodatkowe rysy nożem modelarskim/malarskim w miejscach połączenia obu powierzchni), to pewnie że tak.maciek_89 pisze:dobry tutorial
Czy boki wyprasek równie dobrze będą się kleić patexem do blaszki? bo chciałbym okuć armię w magnesy:D
Ja używam tego kleju do plastiku i metalu, wolno schnie ale dobrze klei
najpierw musisz trochę papierem ściernym zetrzeć w miejscach gdzie chcesz przykleić oraz ten element który masz przykleić, zrobiłem tak ze 100 takich trayi. Trzeba pamiętać że to nie jest coś nie zniszczalnego więc trzeba uważać żeby nie zniszczyć.
Same magnesy przyklejam na GS, daje to możliwość dopasowania magnesu do płytki aby lepiej trzymał, na końcu zalewam jakimś rzadkim klejem np superglu żeby sie nie odklejały
sorki że się wcinam
najpierw musisz trochę papierem ściernym zetrzeć w miejscach gdzie chcesz przykleić oraz ten element który masz przykleić, zrobiłem tak ze 100 takich trayi. Trzeba pamiętać że to nie jest coś nie zniszczalnego więc trzeba uważać żeby nie zniszczyć.
Same magnesy przyklejam na GS, daje to możliwość dopasowania magnesu do płytki aby lepiej trzymał, na końcu zalewam jakimś rzadkim klejem np superglu żeby sie nie odklejały
sorki że się wcinam
co do samych trayow i ich budowy polecam balse:)
Kupuje się za jakieś grosze cieniutkie deseczki i 2 mm patyczki na krawędzie, w sklepach papierniczych lub modelarskich
Nożem tapicerskim idealnie się to przycina a klej łapie każdy. Zrobiłem tak traye na całą armię teraz zaczynam obklejać piaskiem itd i wynik jest jak najbardziej zadowalający.
Uzywam tego ponieważ z tak cienkim drewnem pracuje się stosunkowo najłatwiej, a nawet niepomalowane wyglądają ładnie
Kupuje się za jakieś grosze cieniutkie deseczki i 2 mm patyczki na krawędzie, w sklepach papierniczych lub modelarskich
Nożem tapicerskim idealnie się to przycina a klej łapie każdy. Zrobiłem tak traye na całą armię teraz zaczynam obklejać piaskiem itd i wynik jest jak najbardziej zadowalający.
Uzywam tego ponieważ z tak cienkim drewnem pracuje się stosunkowo najłatwiej, a nawet niepomalowane wyglądają ładnie
Pytanie do Rafixa: Jaki magnes jest potrzebny aby utrzymać metalową figurkę typu korsarz czy łiczka? W trójkątne sloty wejdzie tylko mały magnesik, a nie chę żeby mi się figsy posypały..
Lidder pisze:To akurat proste - chodzi o podwyżki cen.-There's something large & nurgle-y coming first
każdy może być 3x2,m 5x2 tylko zrób tak jak to opisałem tzw robisz zieloną kulkę a potem magnesik na to i dociskasz podstawką do płaskiej powierzchni i gotowe na koniec wszystko klejem oblep i odłóż model na bok ( jak tego nie zrobisz to się przyklei do blatu)
cały szkopuł w tym żeby magnes przylegał do blachy
cały szkopuł w tym żeby magnes przylegał do blachy
@Rafix: Gdzie zaopatrujesz się w metalowe blaszki pod regimenty?
Ostatnio zmieniony 18 lip 2009, o 13:20 przez Voodoo, łącznie zmieniany 1 raz.
vodoo - ja w zakładzie blacharskim razem z surowcem cena to ok 40 - 50% tej z bits pudła
od Tomasha w bitzbudle
Ja stosuję przezroczyste traye (zrobione ze starych pudełek na płyty CD)… Jaki by nie był stół do każdego pasujągimiak pisze:Drobny błąd, którego już nie powtórzę. Białe wyglądało dobrze podczas prac, jednakże na zielonym blacie kiepsko. Pierszy tray jest testowym, kolejne po zoptymalizowaniu produkcji polecą z automatu. Pech chciał, że w dniu w którym kupowałem płytę, firma nie miała płyt czarnych.ładniej wygląda tray jak całego pokryjesz czarnym podkładem, większość podstawek ma czarne brzegi a biały strasznie widać na zielonym stole