Rozpiski

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Rozpiski

Post autor: quas »

ost mietosze rozne koncepty zielonych,szczegolnie jak sie klaruje nowe srodowisko "rozpiskowe"

1 Orc Great Shaman @ 305 Pts
General; Magic Level 4; Big Waagh; Choppa
Dispel Scroll [25]
Staff of Baduumm [40]
Nibbla's Itty Ring [20]
Collar of Zorga [5]

1 Night Goblin Shaman @ 130 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Magic Mushrooms [10]
Magic Mushrooms [10]

1 Black Orc Big Boss @ 180 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Martog's Best Basha [15]
Effigy of Mork [35]
Boar

1 Goblin Big Boss @ 139 Pts
Light Armour; Shield
Triksy Trinket [25]
Wollopa's One Hit Wunda [15]
Chariot @ [60] Pts

5 Goblin Spider Riders @ 65 Pts
Spear; Shield

5 Goblin Wolf Riders @ 65 Pts
Spear; Light Armour

30 Night Goblins @ 195 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician; Boss
2 Fanatic @ [50] Pts

29 Night Goblins @ 192 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician; Boss
2 Fanatic @ [50] Pts

10 Orc Arrer Boyz @ 60 Pts
Choppa; Normal Bow; Light Armour

2 Snotlings @ 40 Pts

25 Orc Boyz @ 180 Pts
Choppa; Light Armour; Shield; Standard; Musician; Boss

21 Savage Boyz @ 219 Pts
Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint; Standard; Musician; Boss

2x1 Boar Chariot @ 80 Pts

4x1 Spear Chukka @ 40 Pts
Bully

2x1 Doom Diver @ 80 Pts

Casting Pool: 8
Dispel Pool: 5
Models in Army: 166
Total Army Cost: 2250

alternatywnie-> szambonurek i ktorys z oddzialow orcasow do wymiany na 4 irongutow z warbannerem (do pogrania czy bede potrzebowal 6S do przypieprzenia)

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

Wygląda solidnie :)
Jedyne co bym wywalił jedne orkasa z klocucha 25 (i tak będzie tam bohater siedział więc trzeba będzie 7 do paniki) i wstawił muzyka na arrerów.

Jak ci się spisuje goblin na rydwanie ?

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

potestuje
w zasadzie zestaw szaman lord i maluch + czarny bsb sprawdzal mi sie swietnie w 6ed. teraz powrot do korzeni- jeden slot wolny mozna pokombinowac (wilczy samobojca, rydwan rozwiazujacy kwestie demonow czy kolo na pajonku)

zmiana moglaby byc...ale wtedy oddawalbym za darmoche 1 punkt przeciwnikowi [-X

Awatar użytkownika
Ketman
Mudżahedin
Posty: 267

Post autor: Ketman »

a nie lepiej zamiast Wollopa's One Hit Wunda dac mu great weapon i dodac amulet kradnacy sava i warda ? demony wtedy maja ciezko. wolisz rydwan czy pajaka ?
no i moze z 4/5 troli.

Awatar użytkownika
Emilianek
Chuck Norris
Posty: 513
Lokalizacja: Gołków

Post autor: Emilianek »

Ogólnie spoko tylko uważam, że lepszy byłby goblin na pająku niż chariocie. Chariot szybko schodzi.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

trolle przy 8 ld to nie dla mnie. jak juz to ironi z war bannerem
pajonk tez jest ok. jak bede mial chwilke to potestuje... (z tym ze pajonka takiego pelnowymiarowego nie mam :oops: )

Awatar użytkownika
Emilianek
Chuck Norris
Posty: 513
Lokalizacja: Gołków

Post autor: Emilianek »

W sumie to teraz ciężko o takiego :) .
Zawsze uważałem, że jak już inwestować w magię to pożądnie (jeden duży i 2 małych), ale teraz widzę, że może jednak znajdzie się slot na jakiegoś goblinka :wink:

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

magia rzecz nabyta,chodzi bardziej o ekonomike zuzywania PD (juz nie ma ery bateryjek).
mozna miec goblina 4lvl(zabierze 2x3 kostki),orcasa2 lvl(zabierze 2 kosci)
ja wole orcasa-> (2 i 3 kosci) i goblina (3 kosci) i grzybami zastepowac 3cia/4ta kostke jak mi zalezy. 3 czary na ture,jak sa grozne to od 4 tury zaczna sensownie wchodzic.
5DD i 2DS pozwola zatrzymac najgrozniejszy czar przez wieksza czesc gry,fajnie bylob miec totem ale do big unsow z totemem sie zrazilem a mag weapon jakis w armii musze miec ;) i nie chodzi tutaj o biting blade na mage lordzie :lol2:

wiec od biedy przy bsb mozna pokombinowac ze slotem na goblina jakiegos-> i tutaj zalezy do czego mialby sluzyc. moznaby go dac na wilka,moze kasowac warda...pare pomyslow jest. nawet mozna go dac na wilka i niech tubi czolg z 10F :wink: jakby mu dac amulet to moze probowac przezyc 1-2 tury hth z jakims kafarem.
po przemysleniu sprawy wychodzi ze jednak pajonk albo wilk

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9572
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Przy okazji wychodzi kolejna dziura w booku - żadnego herosa nie można wpakowac na małego pająka :? Why?... Do spierdzielania magami pająk byłby lepszy od wilka.

Awatar użytkownika
Ketman
Mudżahedin
Posty: 267

Post autor: Ketman »

Witam,

Poskładałem sobie armie na 1000 pkt. Gramy niedlugo ze znajomymi (prawdopodobnie: imperium, he, we lub woch)

krytyka mile widziana )

1 Orc Shaman @ 120 Pts
General; Magic Level 2; Big Waagh; Choppa
Nibbla's Itty Ring [20]

1 Night Goblin Shaman @ 95 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Magic Mushrooms [10]

1 Night Goblin Shaman @ 95 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Magic Mushrooms [10]

24 Orc Arrer Boyz @ 180 Pts
Choppa; Normal Bow; Light Armour; Standard; Musician
1 Orc Arrer Boss

24 Orc Arrer Boyz @ 180 Pts
Choppa; Normal Bow; Light Armour; Standard; Musician
Orc Arrer Boss

2 Snotlings @ 40 Pts

2 Spear Chukka @ 70 Pts

2 Spear Chukka @ 70 Pts

2 Spear Chukka @ 70 Pts

1 Doom Diver @ 80 Pts

Casting Pool: 8
Dispel Pool: 5

Models in Army: 83
Total Army Cost: 1000

Awatar użytkownika
Emilianek
Chuck Norris
Posty: 513
Lokalizacja: Gołków

Post autor: Emilianek »

Hmmm...
Czemu tyle arrer boyzów? Przydałby się scroll. Generalnie rozpa mi się nie podoba ze względu na to, że do walki masz tylko ab którzy dosyć łatwo schodzą a twoja najwyższa liderka to 7 :? . Jeśli dojdzie do paniki lub złamania to możesz mieć problem. Spróbowałbym wcisnąć squig herdy.

Awatar użytkownika
Emilianek
Chuck Norris
Posty: 513
Lokalizacja: Gołków

Post autor: Emilianek »

Hmmm...
Czemu tyle arrer boyzów? Przydałby się scroll. Generalnie rozpa mi się nie podoba ze względu na to, że do walki masz tylko ab którzy dosyć łatwo schodzą a twoja najwyższa liderka to 7 :? . Jeśli dojdzie do paniki lub złamania to możesz mieć problem. Spróbowałbym wcisnąć squig herdy.

No ale jeśli chcesz to przetestuj tych ab. Nie jest to jakiś strasznie zły pomysł :wink: .

Awatar użytkownika
Dasieq
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 151
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Dasieq »

Hmm....widzę że grasz na bardzo defensywnej rozpisce, ale brak ci czegoś co rzeczywiści nadaje się do większego użytku. Bardzo dużo magikujesz, ale przy animozji może być różnie. Park maszynowy, sporo tego...to jest ok. snoty do odginania szarż jak dobrze rozumiem. Żadnego fasta, nic na atak, chyba że rzeczywiście polegasz na tych arrerach aż tak.
Też mam rozpiskę na 1000 pkt bo za niedługo turniej. Dziś testowana akurat na skavenach bo kolega mieszka blisko.
Wynik 20:0 dla mnie już ją prezentuję. Nie polegałem raczej na magii... jak zaraz zobaczycie na liderce też raczej średnio xP

Heroes:
Goblin big boss,wolf,la,shield,ulag's akrit axe,triksy trinket /101 pkt

Black orc big boss,army st. bearer,mork spirit totem,heavy armour / 164 pkt


Core:
24 N.Goblins,music,2x fanatic / 129 pkt

25 orc boyz, FCF / 155 pkt

24 orc boyz FCG / 150 pkt

5 spider riders,music,bows / 76 pkt

Special:
2 x Spear Chukka +orc bully's / 80 pkt

goblin chariot+goblin / 63 pkt

Rare:
Doom diver 80 pkt

Total army cors 998 pkt

Mocno zastanawiam się nad zamianą goblińskiego bossa na jakiegoś czarnucha ponieważ liderka generała w ogóle mnie nie satysfakcjonuje a i animozję trzeba zdawać. Co myślicie?
"Kobieta powinna być na tyle wykształcona, żeby przyciągnąć głupich mężczyzn i na tyle wulgarna, by kusić inteligentnych"

Awatar użytkownika
Undead
Falubaz
Posty: 1241
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Undead »

Emilianek pisze: No ale jeśli chcesz to przetestuj tych ab. Nie jest to jakiś strasznie zły pomysł :wink: .


Nie no wogule nie jest....ta rozpiska mówi do mnie idz z tąd i nie wracaj...niewiem co on chce tym ugrac??
To sie do niczego nie nadaje, jest niegrywalne i ogulnie do bani...

Sami bohaterownie niby ok ale by mu sie choć 2 scrole przydały...wywalic tych arrer chłopów ,snoty, 2 spearchukki i wsadz zamiast tego jakies gobliny nocne z fanatykami ze 2 fasty, moze rydwany goblinskie i odrazu da sie tym grać;]

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

z mysla o PGA (takie 50% szanse na pojawienie sie...ach ta praca :( )

1 Orc Great Shaman @ 305 Pts
General; Magic Level 4; Big Waagh; Choppa
Staff of Baduumm [40]
Dispel Scroll [25]
Power Stone [25]

1 Night Goblin Shaman @ 130 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Magic Mushrooms [10]
Magic Mushrooms [10]
Dispel Scroll [25]

1 Black Orc Big Boss @ 155 Pts
Heavy Armour
Enchanted Shield [15]
Martog's Best Basha [15]
Nibbla's Itty Ring [20]
Boar

1 Black Orc Big Boss @ 175 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Warboss Imbad's Iron Gnashas [30]
Sword of Might [10]
Collar of Zorga [5]
Boar

5 Goblin Wolf Riders @ 70 Pts
Spear; Short Bow; Light Armour

5 Goblin Spider Riders @ 70 Pts
Spear; Short Bow; Shield

5 Goblin Wolf Riders @ 70 Pts
Spear; Short Bow; Light Armour

2x32 Night Goblins @ 201 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician
Night Goblin Boss
2 Fanatic @ [50] Pts

12 Orc Arrer Boyz @ 72 Pts
Choppa; Normal Bow; Light Armour

21 Savage Boyz @ 219 Pts
Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint; Standard; Musician
Savage Orc Boss

12 Squig Herd @ 120 Pts

4x1 Spear Chukka @ 40 Pts
Bully

1 Rock Lobber @ 75 Pts
Bully

1 Doom Diver @ 80 Pts

4 Ironguts @ 247 Pts
Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard; Musician
War Banner [25]

Casting Pool: 8
Dispel Pool: 5
Models in Army: 173
Total Army Cost: 2350

pomysl z wolnym sloten na big bossa jest ok...ale po 1sze-> w tej rozpie nie ma rydwanow (choc jest mozliwosc ich wziecia), po 2gie-> nie mam pomalowanego big bossa na pajonku (nawet nie zaczolem go konwertowac), po 3cie-> wyszlo mi jakos iz z 1 BO mialbm polowe armii bez quella,w moim wypadku to masochizm w najczystszej postaci.

yedee
Mudżahedin
Posty: 346
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: yedee »

Pierwsza rozpa o&g w moim wykonaniu, mysle nad rozpoczeciem zabawy zielonymi i zastanawiam sie: czy cos takiego daje rade?

Orc Shaman @ 150 Pts
General; Magic Level 2; Big Waagh; Choppa
Staff of Sorcery
Nibbla's Itty Ring

Black Orc Big Boss @ 180 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Morks Spirit Totem
Boar

Night Goblin Great Shaman @ 275 Pts
Magic Level 4; Little Waagh
Horn of Ugrok
Dispel Scroll
Dispel Scroll

Night Goblin Shaman @ 120 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Pipes of Doom

5 Goblin Spider Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Shield; Musician

5 Goblin Spider Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Shield; Musician

5 Goblin Wolf Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Light Armour; Musician

5 Goblin Wolf Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Light Armour; Musician

25 Orc Boyz @ 180 Pts
Choppa; Light Armour; Shield; FCG

25 Orc Boyz @ 180 Pts
Choppa; Light Armour; Shield; FCG

25 Orc Boyz @ 180 Pts
Choppa; Light Armour; Shield; FCG

21 Night Goblins @ 117 Pts
Shield; Musician;2 Fanatic

21 Night Goblins @ 117 Pts
Shield; Musician;2 Fanatic

2 Spear Chukka @ 70 Pts

2 Spear Chukka @ 70 Pts

2 Spear Chukka @ 70 Pts

2 Spear Chukka @ 70 Pts

Doom Diver @ 80 Pts

Doom Diver @ 80 Pts


Casting Pool: 10

Dispel Pool: 6

Models in Army: 185

Total Army Cost: 2243

Raczej nie jest to cos wielce oryginalnego, choc z ta armia akurat wielkiego doswiadczenia nie mam. Co zadziala a co nie? Niska Ld bedzie bolec, ale nie mozna miec wszystkiego, nie? :)

Gra ktos na 2250 bez magii? Mam na mysli duzego orka, BSB(mork) i caddy. Idzie cos ugrac czyms takim?

Awatar użytkownika
Dasieq
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 151
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Dasieq »

Skoro boli cię niska liderka a chcesz wystawić Małą Waaagh! w generale to dlaczego N.Goblin a nie Goblin? Po tej rozpisce widać że lubisz bawić się magią. Wystawiasz też dużą hordę, nie jestem jednak pewien czy jest ona taka skuteczna. Pomóc może bardzo twój park maszynowy ale 2 chukki może wymień na rock lobber'a? Cena ta sama, a na pewno może się przydać. Sądzę też że na te punkty wystarczyły by 3 fasty. Jeden wolf riders może. Za zaoszczędzone punkty możesz N.Goblinom uzupełnić oddziały na większe. Podokupywać sieci. Pomyśl jeszcze ale myślę że idziesz dobrym tropem. Park maszynowy eliminuje ewentualne rydwany niestety, a one też się przydają.
Dobra magia bo dużo szamanów. Dobra ochrona antymagiczna i dużo strzelania, typowe xD za to niemal obowiązkowe bo nezwykle skuteczne :)
"Kobieta powinna być na tyle wykształcona, żeby przyciągnąć głupich mężczyzn i na tyle wulgarna, by kusić inteligentnych"

yedee
Mudżahedin
Posty: 346
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: yedee »

Tak czy owak oras jest generalem, wiec Ld wiecej jak 7 nie bede mial. :wink: Chukki sa niezawodne, a z lobby ciezko w cos trafic no i 1 klopa< 2 bolce imho. :mrgreen: Nocniki maja tylko wypuscic fanoli jak cos podejdzie za blisko, do walki sie nimi nie bede pchal i nie ma chyba sensu zwiekszac ich kosztu. Gdyby rydwany byly 2 na jeden slot to napewno wrzucilbym pare do rozpy, tak jednak przegrywaja konkurencje z bolcami po 35pts... Klocki orasow musza byc, zeby cos swoim statykiem przytrzymac, choc mam swiadomosc ze brakuje kontry. Mysle ze powinienem za to zdominowac magie i postraszyc w shootingu.

Ponawiam jednak pytanie: czy grywa ktos o&g bez magii? Czy jest to juz totalny hardkor i warzywo taka armia? :P

Yuby
Wałkarz
Posty: 58
Lokalizacja: MSWiA
Kontakt:

Post autor: Yuby »

Ja próbowałem grać kilka razy bez magii na ok. 2000pkt.
Generał na wyvernie, 2 giganty, dużo "ciężkiej" (hahahahha) jazdy zarówno savage jak i zwykłych (big'unsów), black orki, zwykłe i kilka fastów. Niby wszystko fajnie bo jak dojdą to masą zgniotę, ale rzeczywistość okazała się inna. Dużo dużych celów do strzelania więc wszystkiego nie wybiją, ale jak gigant w walce nic nie robi, jazda nie zdaje animozji to nawet jak dojdziesz to za wiele nie zrobisz. Magia u zielonych jest imo NAJWAŻNIEJSZA. Oczywiście zależy z kim będziesz grać, ale jak chcesz jechać na turniej i nie być w ostatniej 10 to jedyne rozwiazanie to full magii i park maszynowy.
" Niech wygra ten, kto ma więcej szczęścia w kościach!!! "

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

U zielonych dobrze sprawdzają się tylko trzy rzeczy:
-fanatyki
-magia
-balisty
Praktycznie wszystko inne jest słabe w porównaniu do swego kosztu co do swego kosztu(wyjątek= squigi, ale balisty są od nich lepsze). Klocki orków i zwykłych goblinów giną przy animozji(znaczy to tyle 1/6 się nie poruszy ,a balisty na tą durną regułę rzutów nie robią), a jazda w armii orków jest strasznie delikatna.
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

ODPOWIEDZ