Parę pytań dotyczących maszyn

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Parę pytań dotyczących maszyn

Post autor: Mac »

Mam parę pytań dotyczących maszyn wojennych:
1. Czy uderzenia z działa (również kartacz), katapulty (i innych maszyn używających templatów lub nie używających BS to strzelania) są traktowane jako missle/shooting attacks? Chodzi o to, że w przypadku bolca jest to missle, ale np. jak trafia w oddział katapulta, przeciwnik rzucił 1 na "look out sir", ale ma rune of shielding (czy inny item dający warda przeciw shooting atakom) to czy może go użyć?
2. Ogólnie najpierw jest pivot maszyny, żeby potem zobaczyć przeciwnika? Czy może musimy widzieć maszyną przeciwnika, do którego się pivotujemy? W przykładzie: Mamy bolca, a na jego flance (poza LOS) jest powiedzmy orzeł. Czy bolec może się obrócić by w orła strzelić, czy musiałby widzieć orła, żeby to zrobić?
3. Jak oceniamy strzał z cannona jeśli cannon strzelał z flanki, ale gdyby tak logicznie spojrzeć na pole bitwy to kula armatnia przeszłaby przez co najwyżej 2-3 modele, podczas gdy tych modeli jest 5, 10 itd.. Czy kula wciąż przechodzi przez 5/10 itd. modeli, czy tylko przez te 2-3? Na przykładzie:
:arrow: --------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------
----------------------------- :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

:arrow: - cannon
:D - oddział przeciwnika
---- - wypełniacz
4. Z zasady "look out sir" korzystamy w przypadku wszystkich machin wojennych, które nie używają współczynnika BS do strzał i w momencie gdy istnieje szansa na trafienie wrogiego championa/bohatera? Czy jeśli tak, to czy mogę za pomocą cannona wybrać, w który konkretnie model celuje w oddziale przeciwnika i rozpatrywać strzał właśnie na tej linii, powodując przy tym test "look out sir"?
5. Czy wybuch na maszynie z Master Rune of Immolation jest tylko magiczny, czy z racji bycia wybuchem jest również ognisty? Wiem, że w opisie jest tylko magiczny, ale może zostało uściślone gdzieś, że jest również ognisty.

i ostatnie pytanko, już bardziej na luzie :D :
6. Czemu moje organki zawsze wybuchają w walce z siłami wojowników, średnio przy pierwszym/drugim strzale, a 10 na artyleryjce w ogóle nie wypada, podczas gdy przy walce z elfami strzelam dziesiątkami dość często i je masakruje? Czy może to być sprawka potajemnych kultów chaosu?

PS.: A no i jeszcze przypomniało się, że z kumplami mieliśmy z tym problem. To już nie dotyczy maszyn wojennych, ale nie będę spamował forum nowymi tematami. Czy oddział (w którym jest bohater) który z pomocą itemów nie ponosi kar za poruszanie się po trudnym terenie, może również marszować w tym trudnym terenie np. w lesie? Czy taki oddział porusza się tylko zwykłym ruchem, ale nie ma do niego kar?

Z góry dziękuje za odpowiedzi i pomoc :D
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2009, o 18:55 przez Mac, łącznie zmieniany 1 raz.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

1) tak to sa shooting attacks
2) Maszyny sa liczone jakby widzialy dookola 360 stopni jesli ci o to chodzi
3) przecochodzi max przez tyle ile moze przejsc templatka (z ograniczeniem 1 model na szereg/kolumne)
4) mozesz strzelac z armaty w charactera w oddziale wymuszajac lookouta
5) tylko magiczny. Nie jest to ogien
6) za slabo pilujesz kosci

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Dzięki Shino, za szybką odpowiedź :D Nawet za bardzo szybką, bo jeszcze jedno pytanie zadałem po zmodyfikowaniu posta, nie chciałbym żeby umknęło :D :
"A no i jeszcze przypomniało się, że z kumplami mieliśmy z tym problem. To już nie dotyczy maszyn wojennych, ale nie będę spamował forum nowymi tematami. Czy oddział (w którym jest bohater) który z pomocą itemów nie ponosi kar za poruszanie się po trudnym terenie, może również marszować w tym trudnym terenie np. w lesie? Czy taki oddział porusza się tylko zwykłym ruchem, ale nie ma do niego kar?"
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

rozumiem ze chodzi o HE i ich banner?
jak pamietam to traktuje trudne jako open czyli normalnie.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Banner of Ellyrion jest w pełnej kwestii zrozumiały, gdyż tam jest napisane, że jednostka traktuje trudny teren jak normalny. Czyli może marszować i chodzić bez minusów.

Ale np. już zasada Woodsmen u White Lionów, albo zasada Forest Walkers u WE (tylko przykłady), w których jest napisane "without penalties" albo "ignore penalties", brzmi inaczej od opisu w Banner of Ellyrion i o to mi chodziło. Czy jednostka z takim opisem może marszować przez las czy nie?
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

skoro zadne ograniczenia nie obowiazuja danej jednoski znaczy ze porusza sie po danej powierzchni normanie.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

ODPOWIEDZ