Pytanko o Multicombat

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Robbbb99
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176

Pytanko o Multicombat

Post autor: Robbbb99 »

Witam mam pytanko odnośnie naliczania pkt CR mam podręcznik po angielsku i słabo rozumiem niektóre watki niedługo wybieram się do klubu pograć i nie chciał bym być zielony w pewnych sytuacjach gdy np walczy powiedzmy 30 gwardzistów feniksa z 20Greatswordsami od przodu i 10 Knightly orders od boku teraz jak naliczam pkt to biorę łączną sumę imperialistów tzn po 1 sztandarze 2p za ranki 3+1 1 za atak od boku +np2 za straty czyli łącznie 9pkt przeciw 30 gwardzistom 1 sztandar 3 ranki 4 pkt czyli praktycznie gwardziści padają w 1szej turze walki ? i co jak np 30 gwardzistów wygra walkę to 25%strat musi być łacznie w 20swordsach i 10Kn Aha jeszcze jedno pytanko jak mam ustawionych np 6Kn obok następną 6tke i chce szarżować nimi na jeden oddział 6kn to mogę jednymi zadeklarować szarże do boku a drugimi od przodu ?

Awatar użytkownika
Ukalez
Falubaz
Posty: 1211
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: Ukalez »

Fenix Guardzi tracą bonus za ranki (szarża od boku przeciwnika o us=lub> 5), ponadto przewaga liczebna po stronie Imperium (+1 do CR) i naliczasz tylko 3 punkty (za szeregi) do CR za 20 GS i 1 punkcik za sztandar (one się nie sumują) + 1 za szarżę od boku. Z tymi stratami to nie wiem o co Ci dokładnie chodzi... To w którą strefę zaszarżujesz zależy od tego w której się znajdujesz (jeśli 2 oddziały stoją z przodu, to oba szarżują od przodu).
Pozdrawiam,
Mieli do wyboru wojnę, lub hańbę, wybrali hańbę, a wojnę będą mieli także.

Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"

I love this game... :D

Awatar użytkownika
Robbbb99
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176

Post autor: Robbbb99 »

no szarżuje w taki sposób
GGGGG

KKKKKK KKKKKK

trochę bez sensu jak by mieli szarżować od przodu wtedy muszę dostawić po równo każdej konnicy ?
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2009, o 11:19 przez Robbbb99, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

W multikombacie liczysz bonusy "na stronę", a nie na oddział.
Czyli gwardziści liczą straty jakie zadali, dodają do tego sztandar, rank bonusu raczej nie mają, bo rycerze im zdjęli szarżą z boku.
Grwatswordzi i rycerze sumują straty jakie zadali, do tego bierze się wyższy z rank bonusów (zapewne z gratswordów), jeden bonus za sztandar (chyba, że byłby tam jeszcze battle standard bearer i/lub warbanner, to też by był dodawany, ale zwykły sztandar się liczy tylko raz, nawet gdyby w jednym combacie 4 oddziały jednej strony go miały), do tego dochodzi przewaga liczebna, gdzie się bierze sumę US całej strony.
Co do 25% strat, zapewne chodzi ci o panikę, a tego się nie testuje w walce wręcz.
Aby szarżować z boku trzeba znajdować się w bocznej strefie celu szarży w momencie jej deklaracji.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Robbbb99
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176

Post autor: Robbbb99 »

Byro pisze:Co do 25% strat, zapewne chodzi ci o panikę, a tego się nie testuje w walce wręcz.
Chodzi mi o to że strona która ma 25%strat i przegra walkę musi zdawać test Break wtedy Greatswordsi zucają na 10LD (o ile jest lord w pobliżu) a konnica 10- o tyle ile przegra np 4 wtedy konnica ucieka a Swordsi zostają dobrze to rozumiem ?

Awatar użytkownika
Ukalez
Falubaz
Posty: 1211
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: Ukalez »

25% strat jest na panikę (m.in. strzelanie, magia...), w walce wręcz na break'a rzucasz na liderkę zmodyfikowaną poprzez wynik CR. Np. po zsumowaniu przegrałeś o 3, twoja liderka=9. 9-3=6. Jak na dwóch kostkach wyrzucisz 6 lub mniej to stoisz, jak nie... uciekasz.
Mieli do wyboru wojnę, lub hańbę, wybrali hańbę, a wojnę będą mieli także.

Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"

I love this game... :D

Awatar użytkownika
Robbbb99
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176

Post autor: Robbbb99 »

Mam jeszcze ostatnie pytanko Jeżeli moje 3 oddziały przegrały walkę w tym jeden ze stubborn to rzucam tylko raz 2k6 i przypasowuje wynik czy za każdy oddział oddzielnie rzucam??

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Zdecydowanie oddzielnie rzucasz na każdy oddział który jest po przegranej stronie fazy walki wręcz!

Jak sam zauważyłeś, jeden z Twoich oddziałów jest stubborn, co zdecydowanie przemawiałoby na korzyść/niekorzyść przeciwnika (zależnie czy byś używał stubborna dla tego jednego rzutu czy nie) gdybyś rzucał tylko raz 2k6. Na każdy oddział będący w przegranej walce musisz osobno rzucić 2k6 biorąc dla poszczególnych oddziałów pod uwagę takie zasady jak stubborn lub posiadanie bądź nie BSB-ek'a itp. W przypadku gdy ucieka Ci tylko jeden oddział z trzech (bo 2 razy na 2k6 rzuciłeś dobrze, raz źle) przeciwnik nie ma możliwości podjąć pogoni. Pomyśl teraz co by było gdybyś rzucał jeden raz i ten jeden raz byłby nieudany - przeciwnik miałby do wyboru do koloru co gonić, a Ty nagle byś musiał w następnej turze pół armii rally'ować. Trochę bezsensu byłby również takie zasady jak stubborn czy unbreakable (w takim kształcie w jakim aktualnie są).
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Robbbb99
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176

Post autor: Robbbb99 »

mam jeszcze małe pytanko czy jak zaatakuje konnice od boku jednym oddziałem to w następnej turze może się normalnie odwrócić w moją stronę ?

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Konnica jeśli wygrała combat resolution (ale Ty się nie złamałeś) może w nagrodę za wygranie combatu, obrócić się w Twoją stronę, by nie być atakowanym z flanki, a także może zmienić formacje swej jednostki tak by jak najwięcej modeli mogło walczyć. Ta zasada tyczy się nie tylko konnicy, ale każdego oddziału który wygrał w combacie.

Obrót i zmianę formacji w walce możesz wykonać tylko wtedy gdy:
- Twoja jednostka wygrała combat resolution ale walka wciąż trwa
- Obrót doprowadzi do tego że nie będziesz flankowany/rear'owany
- Zmiana formacji doprowadzi do tego że jak najwięcej modeli będzie mogło uczestniczyć w walce (i tylko w takim celu)
- Jeśli jednostki nie są związane multi-combatem - nie jesteś jednocześnie atakowany od flanki i od przodu na przykład.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Robbbb99
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176

Post autor: Robbbb99 »

no tak myslałem że to się robi w następnej turze:P dzięki wielkie jeszcze mam pytanko uderzam dla przykładu zwykłymi clantratami w 5tkę konnicy imperialnej w środku siedzi bohater nic nie ubijam za to mam sztandar więcej ludzi flank attack czyli 3pkt +3 za ranki czyli 6pkt zakładając ze przeciwnik ma sztandar to 5pkt teraz bohatera nie może przestawić w pierwszej turze tylko nastepnej czyli jedną figurką musiał by mi ubić 6 modeli żeby wygrać albo przegra o około około 3pkt jak ubije koniem i modelem czyli LD ma na poziomie 6 czyli mam 50% szansy pogonić Lorda ?? aha Czyli taka jednostka jak Varghulf się nie zwraca

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Te manewry - czyli obrót i zmiana formacji w walce - robisz nie w następnej turze, ale już po podliczeniu efektów walki, rzutach na złamanie i tylko jeśli walka wciąż trwa - czyli to jest ostatnia rzecz jaką wykonasz w aktualnej turze gry.

Jeśli chodzi o punktacje, dobrze myślisz, bohater nie może przesunąć się na flankę swego oddziału, nie może rzucać wyzwań i ich przyjmować. Twój przeciwnik może jednak odpowiedzieć własnymi atakami, jednego ze swych modeli konnicy, bo nic mu nie zabiłeś. Combat resolution raczej wygrasz Ty, ale jakie szanse masz na pogonienie wroga zależy od tego ile on zabije i czy nie ma jakiś bonusów z przedmiotów czy sztandaru.

Varghulf ma zasadę iż nie posiada flank czy tyłów, więc nie można go w ogóle zaatakować z flanki czy tyłów i zabrać sobie dodatkowego 1 do combat resolution.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Robbbb99
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176

Post autor: Robbbb99 »

A tych atakach konnicy napisałem ze max 2pkt mogą dostać ale mniejsza o to Chciałem się zapytać jeszcze czemu nikt nie daje clanratom włóczni niby to 25pkt dla 25 szczurów ale w następnej turze walki walczą 2 szeregi większość walk od boku wygrywają z jednej strony na 2 oddziałach ma się dodatkowy klocek niewolników sam się nad tym zastanawiam ale jestem niedoświadczony więc się pewnie mylę aha a rydwany i inne potwory się odwracają jak wygrają CC i są walone od boku i dzięki za tak Szybkie ODP.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Pytanie o clanraty z włoczniami - zapraszam na forum szczurków - http://forum.wfb-pol.org/viewforum.php?f=38
Pamiętaj że włócznie to nie tylko plus walki z dwóch szeregów ale i parę minusów. Przytoczę Ci może mój komentarz do włóczni, który napisałem jakiś czas temu na forum zdechlaków:
Włócznie są trochę inne od zwykłej broni. Tak jak Wisnias powiedział biją z dwóch rzędów ale tylko wtedy gdy:
1. Przeciwnik atakuje Cię od przodu - bonus z atakowania z dwóch szeregów nie działa na flankach i rear - cytat z rulebooka: "Dodatkowe szeregi nie mogą walczyć na flankach czy tyłach, tylko od przodu." str. 55
2. Bonus walki włóczniami z dwóch szeregów jest tylko w turze w której się nie ruszyłeś - cytat z rulebooka: "Jednostka może skorzystać z walki z dodatkowych szeregów tak jak opisano, o ile nie wykonywała w tej turze ruchu." str. 55

Dodatkowo, model z drugiego szeregu może tylko wtedy wykonać atak jeśli model przed nim jest związany walką wręcz.

Poza tym włóczni nie używa się jak zwykłych hand weaponów, gdyż nie dają bonusu z tarczą tak jak hand weapony (jeśli masz tarcze i hand weapona to w close combat masz +2armour save; jeśli masz tarcze i włócznie to w close combat masz +1armour save)
Tak, rydwany i inne potwory się odwracają jak wygrają combat i są atakowane od flanki.

Na wszystkie pytanie te które zadajesz (oprócz użyteczności oddziału clanratów) odpowiedzi znajdziesz w Rulebooku.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Robbbb99
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176

Post autor: Robbbb99 »

Aha czyli włócznia w skavenach to nieporozumienie Najgorzej ze muszę czekać 2 miechy na figurki mam nadzieje ze nie dłużej :roll:

ODPOWIEDZ