Ogre kingdoms 2500

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Misiek
Mudżahedin
Posty: 315
Lokalizacja: Gliwce ?

Ogre kingdoms 2500

Post autor: Misiek »

Takie ogry na wieksze punkty :)

Tyrant 311
Thundermace; Wyrdstone Necklac; Longstride; Luck Gnoblar1x; Heavy Armour

Bruiser 182
Talisman of Protection; Longstrider; Great Weapon; Heavy Armour

Butcher 185
Sword of Might; Dispel Scrol;l Tooth Gnoblar x2

Butcher 190
Bangstick; Dispel Scroll; Tooth Gnoblar x2


3x 4 Ironguts 227
Standard; Musician; Look-Out Gnoblar

3x 3 Ogre Bulls 127
2ndWeapon; Musician

25 Gnoblars 52
Groinbiter

3 Yhetees 195

2x 1Bull Rhinox Riders 161
Heavy Armour; Iron Fist

2499 Pts.
Casting Pool: 6
Dispel Pool: 4
Dispel Scroll: 2
Models in Army: 55

A wiec:
Tyrant idzie w klocku i w razie czego mzoe z niego wyszarzowac i sobie pobiegac ( thunermanca nieraz lamala cale odzialy). Butcherowie siedza w klockach Ironow i magikuja po wszytkim co sie da. Bullsy obstawiaja pole tak byironi i reszta miala w co szarozwac i chraonia od lataczy fasta i zajsc z boku. Yheti biregaja po lasach gorach domach i innych duperalach tak zeby zajac przeciwnika od boczku czy wspomagac inne dzialy- przedewszykim to trzymaja przeciwnika w 14 calach obok jakies przeszkody. Rhinoxy ida bokami lub po prostu laduja sie na przecinika zbierajac strzaly i badz co badz raczej dojda... Gnoblary stoja i komentuja bitwe chroniac od zajsc fastem od tylu oraz zajmuja cwiartki. No i Bruiser Na po czatku moze dolaczyc do odzialu a pozniej w odpowiednim momecie sobie pogiega w samopas z rhinoxami czy obstawa yheti. Tak naprawde to rownoczesna szarza jego i jakiegokolwiek odzialu powinna zakonczyc sie sukcesem.

Rozpiske przetestowalem jak na razie na TK i Dwarfach. Z tym pierwszym przecienikiem nie bylo zadnego wiekszego problemu chociaz pechowe rzuty na dispela spowodowaly utrate yheti oraz odzialu bullsow, reszta praktycznie bez wiekszych urazow. Masakra
Dwarfy byly juz ciezkim przeciwnikiem . Strzelanie dosc bolalo ale cale szczescie nie zeszlo za wiele. Rhinoxy doszly do walki dosc poobijane ale podczac CC mialy juz wiele do powiedzniea. Zasieg yheti rhionoxow i bruisera graly kluczowa role- w drugiej turze juz walka z bardzo pozytywnym wynikiem. Dwarfowe problemy z power stonami niepozolily rozproszyc wszytkich czarow a klcek ironow z magiem i 5T jest juz naprawde twardy. Thundermanca jednorazowo polozyla 7 krasi :) nieznaczna Wieksza wygrana

Awatar użytkownika
Crusader
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3109

Post autor: Crusader »

Ja bym koniecznie kosztem czegoś zrobił z bruisera sztandarowego.
Bardzo duzy bonus dla ogrów i sam koles zyskuje +1 CR jak lata sam i w oddziale.
Fajna rozpa
pzdr

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Jak na początku spojrzałem na tę rozpiskę to stwierdziłem, że plewa.

Ale im dłużej o niej myślę tym bardziej mi się podoba.

Na pewno koncept bsb biegacza nie jest zły, ale mam wrażenie, że BSB w ograch nie może brać Big Name'ów. A to udupiło by całą ideę.

edit: sprawdziłem - bsb nie może brać Big Name'ów. Phil Kelly spieprzył wszystko co się dało w tej armii :evil:

Rezygnujesz z Leadbelcherów i wcale ci się nie dziwię. Ogólnie sporadycznie robią cokolwiek. Mają czasem złote strzały, ale zbyt rzadko się spłacają. Służą głównie za mięso armatnie i jako główny element flee&flank.

Na pewno zamieniłbym Thundermace'a na Tenderisera. BSB z Tyrantem spokojnie połamaliby każdy klocek.

Podoba mi się koncepcja 2 pojedynczych Rhinoxów.

Dla mnie cała koncepcja tej armii opiera się na 4 oddziałach (rhinoxy i herosi) którzy mogą dowolnie wspomagać inne szarże (lub łączyć je wzajemnie. Dzięki wąskiemu frontowi własnemu będą łatwo clipować. Kwestia dobrego rozmieszczania szarż, żeby się nie krzyżowały.

Ogólnie - świeża i ciekawa koncepcja.
Do poprawienia i zmniejszenia na częściej grywane formaty punktowe. Ale na tyle oryginalna, że zdecydowanie do przetestowania.

Awatar użytkownika
Misiek
Mudżahedin
Posty: 315
Lokalizacja: Gliwce ?

Post autor: Misiek »

Milo slyszec slowa aprobaty. Wewdlug mnie na te pk jest to dosc dobre i elastyczne rozwiazanie na ta armie. Gralem tym dwie bitwy i sie naprawde dobrze sprawdzilo. Moze w weekend kolejna z wampirami i moze orkami.
Thunderisera wziolem dla tego ze mam do niego sentyment w stosunku do krasnali teraz zdjol 7 jednym ciosem a max co mialem to 8 :P
Oczywiscie ze na inne armie wolalbym thunedmance bo latwo poskladac tym giganty drzewa a nawet wbic sie w smoka ( bo tak naprawde to tylko tym smoka da sie ubic)

Tak naprawde to wszytko tu jest dosc mocne i ciezko zlekcewarzyc. 3 glowne kloce z herosami to podstawa zeby nie dostac na poczatku z armaty lub innych pierdow :) Rhinosy w poblizu wladnie tych odzialow lub z bruiserem/ yheti. te dwa stworzonka naprawde bardzo dobrze dzialja jak sie wibijemy w przecinika a pozniej takim zwierzakiem w bok. Nawet szarza od frontu + jakikolwiek inny odzial daje rade. Bullsi robia za miensko i jak trzeba wystawiaja sie na strzaly armaty a jak dojda to mozna nimi skasowac rzadki, zabic fasta czy inne maszyny.
Yheti graja tu tez wazna role przy szarzach przez las ploty mloty i domki. Bardzo ladnie przytrzymuje przeciwinka do czasu odpowiednieo rozstawienia na stole teszty oidzialow.
A co do elastycznosci rospy to ewentualnie mozna zmienic Bruisera na kolejnego butchera i wpakowac go do odzialu z tyrantem ktory to pozniej (ok. 4 tury) bedzie zamiatal jakies monstery i szrzyl wraz z rhinoxami terroryzm. jakby chciec okroic na 2k to sade ze wywalenie jednych bull i bruisera jest chyba na pierwszym miejscu. nie ma co kroic 4ironow gdyz butcher sobie bez nich nie poradzi a jak zejdzie jeden to nadal bedzie mozna uzywac loock outa.
Co do rarow to nie uzywam ani gorgerow ( za pozno wychodza, i nie mam figsy) ani maneaterow (za drodzy) ni Gianta ( bo plewa jakich malo) Armaty z dogsow ( klimat ze ja cie moge :( ). Rhinoxy mam i sie bardzo dobrze sprawdzaja przy w maire konkretniej cene jak za terroryste i US6.

ODPOWIEDZ