Mork's & Gork's army
1 Orc Great Shaman @ 329 Pts
lvl 4, Boar
Staff of Baduumm [40]
Amulet of Protectyness [25]
Dispel Scroll [25]
1 Black Orc Big Boss @ 180 Pts
Heavy Armour; Battle Standard; Boar
Martog's Best Basha [15]
Effigy of Mork [35]
1 Orc Shaman @ 161 Pts
Magic Level 2; Boar
Dispel Scroll [25]
Nibbla's Itty Ring [20]
1 Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Magic Level 2
Staff of Sneaky Stealin' [50]
25 Orc Boyz @ 195 Pts
Spear; Light Armour; Shield; Musician; Boss
5 Goblin Spider Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Shield; Musician
5 Goblin Spider Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Shield; Musician
2 Snotlings @ 40 Pts
2 Snotlings @ 40 Pts
12 Savage Boyz @ 140 Pts
Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint; Shield; Musician; Boss
21 Night Goblins @ 117 Pts
Shortbow; Musician; 2 Fanatic
21 Night Goblins @ 117 Pts
Shortbow; Musician; 2 Fanatic
21 Night Goblins @ 117 Pts
Shortbow; Musician; 2 Fanatic
6 Savage Boar Boyz @ 157 Pts
Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint; Shield; Musician
1 Rock Lobber @ 70 Pts
2 Spear Chukka @ 70 Pts
2 Spear Chukka @ 70 Pts
2 Doom Diver @ 80 Pts
Casting Pool: 10
Dispel Pool: 6
Models in Army: 158
Total Army Cost: 2250
Oceniajcie, czekam krytykę etc. Nie zmienię boar boyzów, gdyż nie mam figurek ani herdów ani hoppersów, a nie mam kasy narazie żeby ich kupić.
Orki i gobliny 2250
-
- Plewa
- Posty: 6
orczy great shaman nie ma prawa bytu w rozpisce semi-defensywnej: waaagh wylacza nam maszyny, duza stopa w tej edycji jest IMO gorsza od malej (5-6 na iscie dalej wypada niezbyt czesto, a wizja 1 przy braku przerzutow sprawia ze np samotnego maga w lesie sie nie postawi), strike first'a nie masz na kogo rzucic w tej rozpie.. goblinski great by byl znacznie lepszy.
Lordowi zamienił bym ten amulet na warda 5+. Night goblin szaman niby ok, ale myślę, że dając mu scrolla i grzybki da ci więcej możliwości (albo staff of sorcery).
Proponowałbym wywalić jedne snotlingi i upgrade'ować 12 savagy na big uns'ów. Wtedy jest to naprawdę porządny oddział. Dodatkowo podejrzewam, że great szamana chcesz trzymać w orkach. Do tego lepsze są ng z siatkami IMO, więc mógłbyś coś pokombinować i zrobić z jednego oddziału ng taki na full wypasie.
Proponowałbym wywalić jedne snotlingi i upgrade'ować 12 savagy na big uns'ów. Wtedy jest to naprawdę porządny oddział. Dodatkowo podejrzewam, że great szamana chcesz trzymać w orkach. Do tego lepsze są ng z siatkami IMO, więc mógłbyś coś pokombinować i zrobić z jednego oddziału ng taki na full wypasie.
Tak great shamana mam zamiar trzymać w orkach, ale nie zwykłych tylko savagach. To się sprawdza bo ten oddział ma frenzy więc nie ma większych problemów z psychologia. Szaman z laska wbrew wszystkiemu rewelacyjnie się sprawdza,a grzyby to dodatkowe ryzyko. Spoko ja zmienię amulet na warda 5+ to mi się limit punktów nie zgadza, a tak z reguły atakuje jakiś większy zabijaka, albo oddział jakiś koksów i szaman jest kryty przez to co oni.
Szaman w savagach jest jak najbardziej spoko, tylko trzymasz je zaraz za soimi klockami, żeby nikt nie wyciągnął. No i koniecznie w pobliżu BO żeby miec przerzut animzoji. Savage na dzikach koniecznie jako big unsi i z war bannerem. Rozumiem, że bsb idzie do orkasów? NG z łukami mi sie nigdy nie sprawdzają, za to 27-30 z FCG, siatkami i 2 fanolami stojąc w pobliżu generała i bsb to juz niezły oddział. Drugi orkowy szaman bez sensu. Który czar chcesz rzucić poza dużą stopą i pociskiem? Może przerzuty... Duże waaagh na lvlu 2 sząłu nie robi. Co innego great szaman lvl 4 (jak się nie boisz 3-4 kostakami rzucac ).
Oi,
zgadzam sie z Tajemniczym Warbossem, ze Nocny Wielki Szaman bylby lepszy. Gork Fix It pomoze Ci zdjac WardSave w celach dla Twoich maszyn, a Hand of Gork akurat wystarczy na jeden bojowy oddzial, ktory masz.
Nie jestem tez przekonany co do trzeciego szamana. Placisz 160 pkt za czar na dwoch kostkach. Lepiej byloby wziac Czarnego Orka i uczynic go generalem, wtedy nawet paskudny miscast nie pozbawi Cie dowodcy.
Mam za to pytanie do Ciebie, jak Ci sie udaje pomiescic 7 machin? Znaczy tak by widzialy cos. Oczywisice jak polujesz na Large Target to moga stac w drugim szeregu, ale tak to mi wychodzi, ze jakos ciasno jest. 4 oddzialy piechoty, dziki, snotlingi, lekka kawaleria.
zgadzam sie z Tajemniczym Warbossem, ze Nocny Wielki Szaman bylby lepszy. Gork Fix It pomoze Ci zdjac WardSave w celach dla Twoich maszyn, a Hand of Gork akurat wystarczy na jeden bojowy oddzial, ktory masz.
Nie jestem tez przekonany co do trzeciego szamana. Placisz 160 pkt za czar na dwoch kostkach. Lepiej byloby wziac Czarnego Orka i uczynic go generalem, wtedy nawet paskudny miscast nie pozbawi Cie dowodcy.
Mam za to pytanie do Ciebie, jak Ci sie udaje pomiescic 7 machin? Znaczy tak by widzialy cos. Oczywisice jak polujesz na Large Target to moga stac w drugim szeregu, ale tak to mi wychodzi, ze jakos ciasno jest. 4 oddzialy piechoty, dziki, snotlingi, lekka kawaleria.
uwagi ode mnie:
1. duzy ork szaman zostaje, ktos musi dawac te 8 liderki
2. maly ork szman imo wylatuje, duze waaagh na 3 kostkach to bez szalu raczej
3. przydalby sie 3ci fast, kosztem chocby snotlingow. fasty nie sa drogie a mysle ze w miare skutecznie odegna co maja odgiac i zaslonia conieco.
4. bully na maszynkach obowiazkowo.
5. dzikie dziki nie-big uns raczej sie nie splaca, lepiej 5 a big uns.
6. no i luki. mi luki na goblinach nie graja ale to kwestia gustu raczej.
pozdrawiam
1. duzy ork szaman zostaje, ktos musi dawac te 8 liderki
2. maly ork szman imo wylatuje, duze waaagh na 3 kostkach to bez szalu raczej
3. przydalby sie 3ci fast, kosztem chocby snotlingow. fasty nie sa drogie a mysle ze w miare skutecznie odegna co maja odgiac i zaslonia conieco.
4. bully na maszynkach obowiazkowo.
5. dzikie dziki nie-big uns raczej sie nie splaca, lepiej 5 a big uns.
6. no i luki. mi luki na goblinach nie graja ale to kwestia gustu raczej.
pozdrawiam
"Popatrz, leci ptaszek
Może on w swej wolności,
poznał istotę miłości
Popatrz dalej, obsrał daszek
Widać gdy go coś dręczy,
to się chłopak z tym nie męczy"
Może on w swej wolności,
poznał istotę miłości
Popatrz dalej, obsrał daszek
Widać gdy go coś dręczy,
to się chłopak z tym nie męczy"
ale sie uparliscie na ta duza popychaczke. czesto w 4 turze przeciwnik nie ma juz scrolli a my nie mamy juz maszyn(albo nie maja do czego strzelac). mozna rzucic.
orcas 2lvl jest tez ok-najczesciej moze rzucic czar z wlasnych 2 kostek (np d6S4 czy eadbutt). stope pocisnac moze z 3 kosci. (goblin potrzebuje zawsze 3 kosci do czaru lepszego niz 1)
przy takim ukladzie herosow 4lvl to musi byc orcas-ktos musi dawac 8ld. a przechodzaca stopa nadal robi swoje-z tym ze ciut trudniej(przez co przeciwnik tez jej sie mniej obawia). a fist+eadbutt daje spore mozliwosci spolawiania herosow(wiec zdobywania trudno uchwytnych punktow)
4lvl goblin-> mnie sie jakos tak srednio sprawdzal. chlopak ginal od byle gowna (a czesto spotykal go jakis fast/furie cz inna harpia-moze taki skill juz lew mam). do tego jak grasz z demonami i nie masz stopy to dlugo i intensywnie wypatrujesz kogos z niska inicjatywa
orcas 2lvl jest tez ok-najczesciej moze rzucic czar z wlasnych 2 kostek (np d6S4 czy eadbutt). stope pocisnac moze z 3 kosci. (goblin potrzebuje zawsze 3 kosci do czaru lepszego niz 1)
przy takim ukladzie herosow 4lvl to musi byc orcas-ktos musi dawac 8ld. a przechodzaca stopa nadal robi swoje-z tym ze ciut trudniej(przez co przeciwnik tez jej sie mniej obawia). a fist+eadbutt daje spore mozliwosci spolawiania herosow(wiec zdobywania trudno uchwytnych punktow)
4lvl goblin-> mnie sie jakos tak srednio sprawdzal. chlopak ginal od byle gowna (a czesto spotykal go jakis fast/furie cz inna harpia-moze taki skill juz lew mam). do tego jak grasz z demonami i nie masz stopy to dlugo i intensywnie wypatrujesz kogos z niska inicjatywa