Termin: 14-15.11.2009r.
Start: godz. 9.00 w sobotę
Miejsce: Wrocław Szkoła Podstawowa nr 115 przy ulicy Kamiennej 99/101.
Format: BP
Punkty: 2x1350
Wejściówka: 30 złt od osoby
Nagrody: o wartości PONAD 1000 złt
Sponsorzy: SFAN
HARMONOGRAM TURNIEJU:
SOBOTA:
9.00-10.00 Zapisy
10.10 Start I bitwy
14.00 Koniec I bitwy
14.10 Start II bitwy
17.30 Koniec drugiej bitwy
17.40 Start III bitwy
21.00 Koniec 3 bitwy, ale jak gracze zgłoszą chęć to mogą grać do rana
NIEDZIELA:
9.00 Start IV bitwy
12.30 Koniec IV bitwy
12.40 Start V bitwy
15.30 Koniec V bitwy
16.00 Ogłoszenie wyników
REGULAMIN:
-BP http://strony.aster.pl/barbaros/balancing_patch.pdf (0-3 latacze na SOJUSZ)
-Nie mozna wystawiać alternatywnych armii (z końca kodeksów, WD, itp.)
-Nie można wystawiać armii z kampanii SoC poza: BoCh, Eshin i Errantry War
-GRAMY KODEKSEM SKAVENÓW Z 6 EDYCJI
-Dopuszczony Ironskin Tribe u Ogrów
-Nie można wystawiać specjalnych bohaterów, ani immiennych czempionów itp.
-Można wynająć jednostki Dogs of War
-Można wynająć Regiments of Renown które nie zajmują slotu bohatera
-Obowiązują wszelkie FAQ-i wydane przez GW, ale głównym wyznacznikiem są uściślenia wydane przez skład Listy Sędziowskiej z forum Border Prince. Uściślenia można przeczytać tutaj: http://strony.aster.pl/barbaros/
- WYMAGANE jest kulturalne zachowanie- za lecące KUR\|/Y podczas turnieju, tudzież inne przekleństwa powyżej linii dobrego smaku (rozumiem, ze komuś wymknie się raz... ale jak używa przekleństw zamiennie z przecinkami... -.-) będą przyznawane karniaki, a w skrajnych przypadkach delikwent będzie proszony o opuszczenie lokalu.
-Sędzia ma zawsze rację
-Sędzia ma prawo wlepiać punkty karne za każde 5 minut przekroczonego czasu oddania kart zgłoszeniowych!
-Pary graczy w pierwszej rundzie zostaną utworzone losowo. W kolejnych rundach pary określane są na podstawie aktualnej pozycji w liście rankingowej turnieju na podstawie aktualnej sumy dużych punktów, tzn. pierwszy z drugim, trzeci z czwartym, itd. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo modyfikacji par tak, aby w miarę możliwości w pierwszej bitwie nie grali ze sobą gracze z tego samego klubu/miasta.
-Progi punktowe liczymy co 250 punktów- wszelkie bonusy (ćwiartki, generałowie, sztandary i inne) są liczone po 100 punktów (tak, za 2 generałów +200)
-Na stołach będą przyklejone mapki według których będą ustawione tereny
-Bez proxów i tylko w pełni pomalowana armia. Gracze nie przestrzegający tego zapisku na starcie kulają 10d6 karniaków
Sędziowie:
-Piotr ,,Morrok" Otlewski (Główny)
-Maciej ,,Szarańcza" Szawica (Z-ca)
-Tomasz ,,Malal" Hądzlik (Liniowy)
-Andrzej ,,Maryś" Rodziewicz (Liniowy)
-Łukasz "Golona" Golonka (Liniowy)
-Jerzy "Bałagan" Filipek (Techniczny)
-Łukasz ,,Kalcior" Zimny (Techniczny)
KOMPOZYCJA ARMII
Oprócz BP:
-4 herosów na team (jedna drużyna może mieć 3 herosów, druga 1) Każdy sojusz MUSI posiadać 2 generałów.
-1 obowiązkowy BSB na sojusz
-ograniczenia magiczne- 10 kostek
-2 różne armie po 1350 pts, lub jedna na 2700 pts (bez lorda). Możliwość gry samemu lub we dwie osoby (czyli razem 4 różne opcje)
DODATKOWE ZASADY DLA SOJUSZÓW
-kostki armijne są WSPÓLNE
-nie ma panik od sojuszniczych oddziałów
-Czary, bonusy, bound spelle rzucane przez oddziały, charakterów mogą być wykorzystywane tylko przez macierzystą armię (Cauldron of Blood działa tylko na DE, EoTG na Lizardmen, przerzuty z Lore of Heaven są do wykorzystania tylko przez armię, do której należał mag rzucający dany czar, itd., etc.)
-Spell Dices generowane przez przedmioty, sztandary, magów mogą być wykorzystywane tylko przez armię macierzystą (Tyczy się wszystkich przedmiotów dodających kostki do wspólnej puli, np: akumulator skaveński, Banner of Sorcery i innych)
-Bohaterowie, bądź inne jednostki mogą dołączać się tylko do armii macierzystej (Dla przykładu:Skink BSB z lancą na Stegadonie nie moze się dołączyć do oddziału Black Knightów z regenką )
-Każda armia z sojuszu wystawia po jednej jednostce (czyli po dwie w swojej kolejności). Jeżeli, któraś armia już skończyła, to sojusznik normalnie dalej wystawia po 1 jednostce, aż się wystawi.
Gracz grający pojedyńczo wystawiają po 2 jednostki.
Scenariusze:
1 bitwa: Pitched battle
2 bitwa: "Too Much Warpbeer" w związku z niedawnymi przygodami jednego z organizatorów na poprzednim masterze, prezentuję ten oto scenariusz:
Na środku stołu ustawiamy marker, który symbolizuje ochroniarza, który nie chce sprzedać piwa, mimo że minęła 1 minuta od zamknięcia baru. Waszym zadaniem jest pokonanie ochroniarza w walce (Najlepiej w pojedynku!), aby zdobyć zapasy piwa, dzięki którym otrzymacie na koniec bitwy 200 małych punktów. Ładunek raz zdobyty może zostać odbity przez przeciwnika na tych samych zasadach jak się zdobywa sztandary, z tą różnicą, że nie ginie nagle w środku walki- zawsze w jakiejś dziwnej sytuacji marker zostanie na stole, dalej możliwy do zdobycia. Ochroniarz który zginie nie będąc w walce (tzn, z czarów, ze strzelania etc) ginie normalnie, ale rozbija też zapasy piwa, przez co nie można zdobyć dodatkowych punktów.
WE mają las.
OCHRONIARZ:
M--
WS-2
BS--
S-5
T-5
W-3
I-3
A-3
Ld-7
Unbreakable, Cannot Move, Stupid Fighter (jeżeli ochroniarz znajduje się w walce, to rzuca za niego przeciwnik. Na początku każdego combatu musi zdać test głupoty inaczej w ogóle nie atakuje), Dodge (Ward na 5+).
Oby wam lepiej poszło niż Morrokowi w Poznaniu!
3 bitwa: "Life is Cheap"- wszystkie armie zyskują zasadę z 6 ed. skaveńskiego armybooka "Life is Cheap" Pozwala ona strzelać do combatów, w których znajdują się sojusznicy lub jednostki armii macierzystej. Zasada działa następująco: Musisz mieć normalny Line Of Sight do pierwotnego celu. Po normalnym rozstrzygnięciu strzału losuje się: na 4+ pierwotny cel został trafiony, na wyniku 1,2,3 zostaly trafione inne jednostki biorące udział w walce, między którymi pozostałe strzały się rozlosowuje. W wypadku maszyn obrywają te jednostki, które normalnie zostały przykryte template'm, lub trafione kulą, etc.
We nie mają lasu.
4 bitwa: "Warpstone Gear" Dzięki temu scenariuszowi dostępne są następujące bonusy (można wybrać TYLKO jeden):
-wybrany mag dostaje możliwość korzystania ze Skaven Lore (na turnieju będą dostępne tabelki z tym lorem) oraz jeden Warpstone Token, który działa jak Power Stone (ale dodaje tylko jedną kostkę) a na wyniku "1" mag zadaje sobie ranę bez żadnych save'ów
-wybrany oddział dostaje +1 do dystansu "Flee" oraz "Warpstone Weapons", które są zwykłym hand weaponem, ale posiadają magiczne ataki.
-wybrany character, który nie jest magiem daje oddziałowi, w którym akualnie się znajduje bonus do leadershipa w postaci ilości szeregów jaki w danej chwili posiadają (max. 10). Dodatkowo heros dostaje jeden Warplock Pistol (pistol, zasięg 10", S5 armour piercing, magiczny strzał, "reliable"-gdy na "hit" wylosuje się wartość "1", to rzuca się jeszcze raz. jeżeli wynik się powtórzy ('1"), to strzał został wykonany w stopę (czytaj posiadacz sam się postrzelił))
WE mają las.
5 bitwa: Pitched battle
Ocena malowania: (0-15pts)
Jakość malowania (0-6):
0 pts -Krótko mówiąc żenada- 3 kolory nawalone na odwal się
1 pts-Trochę lepiej jak w poprzednim przykładzie, ale zawsze mogło być lepiej, prawda?
2 pts-Kolorki nałożone nawet starannie, ale pozostawiają wiele do życzenia
3 pts-Tabletop- figurki są pomalowane starannie, bez większych fajerwerków. Ot, po prostu pomalowana armia.
4 pts- To już progi dla armii, które wyglądają ciekawie, widać trochę włożonej pracy, ale dla wprawnego oka sędziego zawsze znajdzie się jakaś niedoróbka
5 pts- Noooo... Tu już była praca, figurki prezentują się naprawdę ciekawie, schemat kolorystyczny armii jest zachowany, przeciwnicy mogą pozazdrościć takiej armii
6 pts- Sędzia został zmiażdżony i musiał rzucić na test LD, inaczej dostaje Stupidity. Armia jest wspaniale pomalowana, bez żadnego zastrzeżenia. Istne cudo!
Konwersje (0-3):
0 pts- Konwulsje, albo ich brak
1 pts- Pojedyńcze konwersje
2 pts- Ważniejsze modele w armii wyróżniają się, w jakiś sposób są unikatowe, a oprócz tego jest kilka ciekawych i dobrze wykonanych konwersji
3 pts- Konwersje przyprawiają o zawrót głowy i stanowią ponad 90% armii
Podstawki (0-3)
0 pts- Niezrobione podstawki, połamane...
1 pts- podstawki zrobione, ale są zaniedbane (podrapane, posypki wylewaja się na krawędzie...)
2 pts- Podstawki wymodelowane, cała armia "stoi" na jednym schemacie
3 pts- NIESTANDARDOWE podstawki, które wymagały wiele pracy i wysiłku posiadacza, a do tego nadają armii niepowtarzalny urok
WYSIWYG (What You See Is What You Get)(0-2):
0 pts- brak
1 pts- oddziały mają WYSIWYG
+1pts jeżeli herosi tez posiadają pełen WYSIWYG
WoW (0-1)
Ten punkt przyznaje sędzia gdy armia naprawdę wyróżnia się na tle innych
+2 punkty za posiadanie kostek, miarki, armybooka swojej armii, czytelnej rozpiski. Za brak rozpiski, albo za posiadanie nieczytelnej rozpiski, z której nic nie można odczytać d3 karniaków
Test wiedzy będzie przeprowadzony podczas turnieju i będzie można zgarnąć za niego do 10 punktów (0-10)
Test wiedzy, malowanie będzie przeprowadzane osobno dla każdej armii, po czym będzie liczona średnia arytmetyczna dla sojuszu
Razem do zdobycia:
100 pts z bitew
15 za malowanie
10 za test
2 za czytelną rozpiskę na turnieju i przygotowanie do gry
3 za przysłanie rozpiski
co daje razem: 130 punktów
INFORMACJE O NOCLEGU I MIEJSCU
Jako, że szkoła jest świeżo po remoncie:
Na miejscu są dostępne prysznice i toalety.
Bedzie jeden lokal z pizzą, który nam zasadzi rabat 10%- na tunieju będą ogłoszenia z ich numerem,i to będzie nasze jedzenie
Nocleg z soboty na niedzielę jest zapewniony w salach lekcyjnych szkoły. Prosiłbym o przygotowanie się (śpiwory i karimaty)
WAZNE
Jest dostępnych 21 miejsc w akademiku (czyste posciele i lozka) dla wygodnych. Udalo nam sie wynegocjowac cenę 30 złt za nocleg z piątku na sobotę i z soboty na niedzielę. INNEJ opcji nie ma, chyba ze na wlasną rękę.
Dlatego prosilbym na gg 2622826 juz teraz mi pisac kto się pisze na tą opcję (przypominam, zeby potem nie bylo pytan- nocleg obejmuje dwa dni- z piatku na sobote i z soboty na niedziele za 30 złt razem i tylko taka opcja jet mozliwa, nie mozna nocowac niestety za 15 złt czy 20 złt w jedną noc ;/)
2-gie WAZNE
Proszę mi dać znać (na gg 2622826) kto jes zainteresowany wyjściem na piwko z soboty na niedzielę- jeżeli uzbiera się dużo osób to zamówię dla nas osobny lokal, albo jakąś mniejszą rezerwację zeby byly miejsca siedzące

Zgłoszenia proszę wysyłać na adres mailowy Morrok@wp.pl razem z rozpiskami (w formacie .html lub .txt) i swoimi ID ze strony http://www.adeon.livenet.pl do dnia 11.11.2009 r. do godziny 24.00, rozpiski wysłane po tej godzinie nie podlegaja punktacji.
Za przysłanie rozpiski z pelnymi imionami i nazwiskami, ID oraz poprawną rozpiską armii +3 pts!
Wszelkie pytania proszę kierować na gg 2622826 lub tutaj...
LISTA ZGŁOSZONYCH
1.Kuba 'Pączuś' Stefaniak
Kamil 'Kosmo' Guzy
2. Robert (Eltazar) Kawula
Krzysztof (Helkar) Kawula
3.Dominik "Domin" Łach
Sebastian Łach
4.Marek Golan
Michal Kubacki
5.Piotr Marian Fąfara
Andrzej viatroof Wiatrow
6.Paweł Gąsior Gąsiewski,
7.Marek "Yuby" Zasłona
Paweł "Karpiu" Wieczorek
8.Stanisław 'Crusader' Scheiner
Michał 'Shino' Rusinek
9. Andrzej Bąk
Marek Bąk
10.Maciej Świątkiewicz Szwentas
11.Piotr "Blady" Orłowski
Michał "Gobos" Konieczny
12.Karol Ruprecht
Michał Trojanowski
13.Zielony Adam
14.Krzysztof Kołtan "Kołek"
Michał Salamon
15.Tomasz Gliński
Łukasz Sikora
16.Marek "Solo" Kiełbasa
Tomek "Miszta" Miszta
17.Jakub Janiszek
Marcin Telego
18.Łukasz Dymitr Mirytiuk
Daniel Kuman Kuźma
19.Marcin "Raptor" Czaja
Marcin "Undead" Jabłoński
20.Łukasz "Golonek" Golonka
Maciek Janik
21.Grzegorz "997" Juśkiewicz
Jarema "Jerry" Paluszyński
22.Damian Racki
23.Piotr Szmajewski
Piotr Kras
24.Karolina Przybysz
Andrzej Rodziewicz
25.Tomek Malal Szczepaniak
Michał Żaba Hądzlik
26.Bartłomiej Fedyczak
Maciej Dobrowolski
27.Łukasz "Pająk" Frankiewicz
Karol "Kreol" Kurzawa
28. Adam Bociek
29. Pawel BigPasiak Paszek
Artur Gajowy Dreslerski
30. Robert Mrozek - Robson
Darczek Polit - Kalmar ;]
31.Kacper Bucki swieta_barbara
Adam Lewański Duke
32.Łukasz Dudzic
Dariusz Mastrowski
33.Filip "klapcioo" Serba
Tomasz "Chudy"
34.Krzysztof Łukaszewicz
Aleksander Fiedorek
35.Krzysztof "Fisch" Fischer
Michał "Kołata" Kołakowski
36.Dariusz Butanowicz
Sebastian Daszkiewicz
37.Paweł Ziemianin
Szymon Rąpała
38.Marcin "Kalafior" Szlasa-Rokicki
Pawel "Zulus" Zdanowicz
39.Jacek Grotha XET - id 1258
Mateusz Wanta MATI
40.Marcin Jakubowski
Bartek Nowacki
41.Łukasz "Śmiechu" Śmiechowski
42. Grzegorz Niewczas
Daniel "Siimson" Wysocki
43.Piotr "Holan" Holanowski
Bartosz Białowąs
44.Tomek Koszowski
Paweł Koszowski
45.Tomasz Jędryszczak
Adrian Snela Dwarfs