GRIMGOR’s’ ARDBOYZ
Zasady armii:
1)Animosity za kazdy oddzial 5+modeli R&F rzut kostka (na początku tury) D6:
1-squabble, oddzial nie może się ruszac/strzelac. Szamani nie mogą czarowac.
2-5 – nic
6- oddział rusza d6” w kierunku najbliższego widzianego wroga (do przodu jeżeli nie widzi żadnego wroga). Do końca tury oddzial zyskuje przerzut ‘to hit’ oraz ‘ItP’
2)Quell animosity:
Pozwala na przerzut animozji (squable) w zasięgu 6” od Black Orcs.
3)WAAAGH
Raz na grę general może krzyknąc WAAAAGH /o ile general jest na polu bitwy oraz nie ucieka/- przed rzutem na animozje. Każdy oddzial zdający animozje ma następujące modyfikatory:
+1 za kazdy szereg w oddziale Orcs(max +3).
+1 za każdego Big Bossa/Warbossa
Oddzial z generalem oraz kazdy oddzial z Warbossem oraz każdy oddzial/model Black Orcs jest traktowany jakby automatycznie wyrzucil „6” na Animozji.
4)
5) Jeden z oddziałów może nosic mag. sztandar do 25pkt.
6)Blessing of Mork.
Każdy oddział 12+Orkow znajdujących się w walce wręcz w zasięgu 12” od szamana generuje dodatkowy PD (do puli). Gdy w/w oddział ucieka szaman generuje -1PD
7)Blessing of Gork (tylko w przypadku zachowania zasady iż liczba szamanów nie jest wieksza od liczby bigbossow/warbossow)
Każdy sztandar oddziału jest losowym bound spell (Power Level 3):
1-2 Bash ‘em Ladz
3-4 Gork Fix’It
5-6 Hand of Gork
Po każdym użyciu na 1-2 wyczerpuje się.
8)Big Uns
Awans do Big Uns kosztuje +2 dla piechoty. Każdy oddział Big Uns może wziąśc magiczny sztandar do 50pkt.
Big Uns Boss= Black Orcs Boss (ha+sh+2choppas+gw), koszt 15pkt. Quell animosity ograniczone tylko do oddziału.
LORDS:
Black Orc Warboss 145pkt, +1A
Orc Warboss 120pkt, hate
Savage Orc Warboss 125pkt
Orc Great Shaman 180pkt
Savage Orc Great Shaman 185pkt.
HEROES:
Black Orc Bigboss 85pkt, +1S
Orc Bigboss 70pkt, ha, hate
Savage Orc Bigboss 75pkt
Orc Shaman 65pkt.
Savage Orc Shaman 70pkt.
BSB:
Jeden z bigbossow moze za 25pkt awansowac na Chorążego. Może wybrac jeden ze sztandarow (bez limitu punktow) lub tez wybrac magiczne przedmioty do 50pkt. Może używać tarczy oraz broni wymagających uzycia obu rąk.
Wyvern- + “+1A, 3+ scaly skin”
Core:
Orc Boyz (5pkt)
Arrer Boyz (6pkt)
Savage Boyz (7pkt)
Savage Arrer Boyz (8pkt)
Orc Boar Boyz (20), la,sh,spear.
Savage Orc Boar Boyz (21) sh,spear.
Special:
Black Orcs (13) ha,sh,armed to the teef, ItP, Bodyguards (charakter w oddziale=stubborn)
Black Orcs Boar Boyz (29) ha,sh,spear, ItP, Bodyguards.
Big Uns Boar Boyz (24) la,sh,spear.
Big Uns Savage Boar Boyz (25) sh,spear.
Orc Chariot (80) 2/slot.
Rock Lobber (76) 3 załogantów (orc boyz, la,choppa). Bully (+15)=Big Uns Boss (la,choppa)
Rare:
Giant (205) Modyfikator +1/-1 do rzutu na rodzaj ataku. Gracz decyduje w która strone gigant się przewraca.
Trolls (40). + Vomit=mag.atak, S5, noAS. Awans: River +5/ Stone +10.
Red FooT Orcs (10)-Orc Boyz z +1M,ha,2x choppa, skirmish. Mają ewentualny rank bonus (max +2); CG jak u Orc Boyzow.
Magic Item:
Weapon:
Warboss Ironclaw’s Waaagh! Cleava (100)
Battleaxe of the Last Waaagh! (100)
Skull Wand of Kaloth (60), Orc Warboss only.
Krumpa’s Club of Crumpin (50), noAS
Bashas Bloodaxe. (50). +zniesc zapisek on foot only
Shaga’s Screamin’Sword (50)
Fumpas Club of Fumpin (40) +2S
Ulag’s Akk’rit Axe (25)
Martog’s Best Basha (15)
Sword of Striking (15)
Sword of Battle (15)
Sword of Might (10)
Biting Blade (5)
Armour:
Armour of Gork (50), +”5+AS, +1T”
Ironskin Shield (50), 5+AS, 4+Ward save.
Armour of Protectyness (30), 5+AS, re roll failed armour saves.
Drog’s Dead’Ard Armour (30). 1+AS that cannot be improved.
Enchanted Shield (10)
Talismans:
Effigy of Mork(35)
Warboss Um’s Best Big Boss At (30)
Amulet of Protectyness (25) może użyc save.ward save modelu który zranił bohatera.
Magical Warpaint (25), savage orcs only. 5+ Ward save.
Talisman of Protection (15)
Collar of Zorga (5)
Enchanted Item:
Horn of Urgok (40), trwa 1 ture.
Ironback Boar (35)
Warboss Imbad’s Iron Gnashas (30)
Bigged’s ‘ed Kickin Boots (30)
Maad’s Map (25) Model on foot + unit mogą od 2 tury wyjśc z dowolnej krawędzi stołu o ile zdadzą test Ld. (nieudany->scatter dice). W turze w ktorej się pojawiają nie mogą szarżowac.
Nibbla’s Itty Ring (20)
Guzzla’s Brew (15) Na 1 wybrany test Ld=10 (może ulec modyfikacji).
Arcane Items:
Staff of Baduum (40)
Staff of Sorcery (30)
Dangly Wotnotz (20), one use only. Moze dodac +1 do pojedynczej kostki przy rzucaniu/rozpraszaniu czaru (decyzja po rzucie). Może ochronic przed miscastem/wywołać IF.
Dispell Scroll (25)
Power Stone (20)
Waaagh! Paint (10)
Magic Standards:
Mork Spirit Totem (50)
Gork Spirit Totem (50) unit ma zasade frenzy. Nigdy nie traci frenzy.
Mystical Stick (25) Savage orcs, kazdy savage orc w oddziale ma o 1 lepszy ward save oraz magiczne ataki..
War Banner (25)
Nogg’s Banner of Butchery (25)
Gorks Waaagh Banner (25)
Grimgor's ArdBoyz- home rules
Moderator: Kołata
Grimgor's ArdBoyz- home rules
Ostatnio zmieniony 18 lis 2009, o 06:59 przez quas, łącznie zmieniany 1 raz.
punkt 4ty to ewidentny blad.-usuniety.
1)ilosc szamanow nadrabiasz kilkoma dodatkowymi bound spellami,ktore niekoniecznie sa jednorazowego uzytku.(musialy sie w jakis sposob psuc bo taki juz urok zielonych)
2)Dittos mial sens w przypadku 1,wspolnej puli PD. teraz lord ma 4-6 kostek...wiec moze powtorzyc czar na 3 kostkach?
zdecydowanie lepszy byl przerzut wszystkich kostek raz na faze. po namysle zrezygnowalem z tego. za to zrobilem upgrade dangly wotnotz. w bretce analogiczny przedmiot jest polowe tanszy ale tez tam magiczki nie maja takiego pola do popisu.
1)ilosc szamanow nadrabiasz kilkoma dodatkowymi bound spellami,ktore niekoniecznie sa jednorazowego uzytku.(musialy sie w jakis sposob psuc bo taki juz urok zielonych)
2)Dittos mial sens w przypadku 1,wspolnej puli PD. teraz lord ma 4-6 kostek...wiec moze powtorzyc czar na 3 kostkach?
zdecydowanie lepszy byl przerzut wszystkich kostek raz na faze. po namysle zrezygnowalem z tego. za to zrobilem upgrade dangly wotnotz. w bretce analogiczny przedmiot jest polowe tanszy ale tez tam magiczki nie maja takiego pola do popisu.
-
- Mudżahedin
- Posty: 324
w tego typu armii sensownie byloby zrobic nawiazanie do errantry war - i pozwolic kazdemu oddzialowi orkow (w tym savage) na wykupienie specjalnego czempiona-czarnucha, ktory by dawal quella, bonus do biegniecia z waaagh itd.
skutecznie balansuje to problem jakim jest animozja orcza i pasuje fluffowo do armii najwiekszych i najtwardszych chlopakow.
skutecznie balansuje to problem jakim jest animozja orcza i pasuje fluffowo do armii najwiekszych i najtwardszych chlopakow.