Walka z Dwarfami
Moderator: JarekK
- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
Walka z Dwarfami
Witam!
Ostatnio często walczę z krasnoludami i chciałbym podyskutować na temat waszych strategii na tą właśnie armię.
Aktualnie gram piechotą i muszę powiedzieć, że Choseni, wspomagani warshrinami i Warriorzy Nurgla w walce wręcz dają radę dosyć dobrze.
Oczywiście o ile dojdą w wystarczającej ilości. A o to czasem ciężko. Niedługo zamierzam więc przetestować przeżywalność kawalerii.
Jakie stosujecie ochrony przeciw strzałami ? I jak przebijacie się przez duże klocki Ironbreakerów, Hammerersów i Longbeardsów?
Ja pomagam sobie: Eterycznym ostrzem [no save], Kąsającym ostrzem [-1 save], Słowem Agonii i wrzaskiem.
W jaki sposób rozbijacie maszyny? Mój dyskowiec-klepacz ostatnio słabo się sprawdza, a nie wiem czy magia ma szansę się przbić przy ok 9DD na 2250 pkt.
Z góry dzięki za wypowiedzi
Ostatnio często walczę z krasnoludami i chciałbym podyskutować na temat waszych strategii na tą właśnie armię.
Aktualnie gram piechotą i muszę powiedzieć, że Choseni, wspomagani warshrinami i Warriorzy Nurgla w walce wręcz dają radę dosyć dobrze.
Oczywiście o ile dojdą w wystarczającej ilości. A o to czasem ciężko. Niedługo zamierzam więc przetestować przeżywalność kawalerii.
Jakie stosujecie ochrony przeciw strzałami ? I jak przebijacie się przez duże klocki Ironbreakerów, Hammerersów i Longbeardsów?
Ja pomagam sobie: Eterycznym ostrzem [no save], Kąsającym ostrzem [-1 save], Słowem Agonii i wrzaskiem.
W jaki sposób rozbijacie maszyny? Mój dyskowiec-klepacz ostatnio słabo się sprawdza, a nie wiem czy magia ma szansę się przbić przy ok 9DD na 2250 pkt.
Z góry dzięki za wypowiedzi
- Mhroczny Rycerz
- Falubaz
- Posty: 1146
Knighci z markiem Tęczy i Burning Standardem (Gorejący sztandar). A w nich BSB ze sztandarem co daje Frenzy. Tylko trzeba ich pilnować.
Why so serious?White Lion pisze:Mam prośbę
Nie, nie masz. Chyba że znudziło Ci się to forum, to wtedy możesz kontynuować nakłanianie do piractwa -- Tomash
Jak dwarfy mają klocki dobre, to nie mają maszyn, a to duży plus. Prawda jest taka, ze nowy WoCh vs Dwarfy to na ogół okolice remisu. On wybija mi 4/5 konnych, ostatni dojezdza, zjada 2 maszyny i jest remisowo.
Ciezko poradzic, bo to kwestia terenu w duzym stopniu i tego, czy ma klocki, czy kowadło + stos maszyn...
Ciezko poradzic, bo to kwestia terenu w duzym stopniu i tego, czy ma klocki, czy kowadło + stos maszyn...
Release the Przemcio!
przy sporej ilości fastow i psow jak kras ma malo gorek dajemy radę screenując się dojechać do klockow, a nasza kawaleria na ogol taki klocek może nie łamie od razu ale sobie spokojnie klepie co ture zdejmując szereg. na maszyny dyskowiec i fast i możemy wygrać nawet bardzo wysoko. Gorzej jak krasie mają dobre dla siebie ułożenie terenów i trochę szczęścia przy strzelaniu, właśnie świetnie się sprawdza tęczowa kawaleria z blasted standard 4+ ward na strzelanie to bardzo przydatna sprawa, co do magii... na krasie wole klepaczy.
-
- Masakrator
- Posty: 2297
No cóż za przyjemny temat!
Podzielę się swoimi doświadczeniami, moi drodzy, jako, iż moim najczęstszym wrogiem były właśnie krasnoludy!
Sprawa jest cholernie nieprzyjemna. Krasie to całkowite przeciwieństwo Wochu. Kiedy by rycząc rzucamy się na wrogów i stosujemy dość agresywnie magię, oni stoją i gapią się tępo przed siebie.
Mają mocną anty-magię i fantastyczne strzelanie. Ale jest parę sposobów, uwierzcie mi....
1) Gdy stawiałem na piechotę, zazwyczaj brałem wielu magów. Dlaczego? Piechota jest wolna. Zatem mamy wiele czasu na naparzanie z czarów( pamiętajcie, wiele spelli nie można castować w cc).
2) Gdy zamierzamy brać szybkie oddziały, inwestujemy sporo w Exaltedów. Anty magię można olać(krasie nie czarująxD), zatem nasi herosi mają pełne pole do popisu.
3)Jednostki z Frenzy działają całkiem dobrze. Krasie oprócz beznadziejnego żyra nie za bardzo mogą nam wyciągać zfrenzowane oddziały, a ITP od MoKu jest boskie na strzelające armie.
4) Psy! Fantastyczne mięcho armatnie. Dużo ich, screenować ważniejsze oddziały i niech zdycha.
5)Helka nieprzydatna nawet(głupie kurduple maja 9ld wszędzie, a panika na 8ce....poza tym, Lb dają przerzut paniki).
6) Oddziały skuteczne na dorfy:
-Dragon ogry/ogry z Mos/Mok-dużo woundów, szybkie i ma pier%lnięcie. Takich nam trzeba.
-Najci-kupować lance, tak-tak..... Mok/Banner of Rage/Tęczowi z Blastedem.
-Marasi konni- na działa ich wysyłać.
7)Magia skuteczna na kurdupli:
-PRAWIE cały Nurgle. Nic dodać, nic ująć.
-1/6/4 z Tzeentcha
-Slaanesh? Po co..
W sumie to tyle. Dopiszę coś więcej potem:)
Podzielę się swoimi doświadczeniami, moi drodzy, jako, iż moim najczęstszym wrogiem były właśnie krasnoludy!
Sprawa jest cholernie nieprzyjemna. Krasie to całkowite przeciwieństwo Wochu. Kiedy by rycząc rzucamy się na wrogów i stosujemy dość agresywnie magię, oni stoją i gapią się tępo przed siebie.
Mają mocną anty-magię i fantastyczne strzelanie. Ale jest parę sposobów, uwierzcie mi....
1) Gdy stawiałem na piechotę, zazwyczaj brałem wielu magów. Dlaczego? Piechota jest wolna. Zatem mamy wiele czasu na naparzanie z czarów( pamiętajcie, wiele spelli nie można castować w cc).
2) Gdy zamierzamy brać szybkie oddziały, inwestujemy sporo w Exaltedów. Anty magię można olać(krasie nie czarująxD), zatem nasi herosi mają pełne pole do popisu.
3)Jednostki z Frenzy działają całkiem dobrze. Krasie oprócz beznadziejnego żyra nie za bardzo mogą nam wyciągać zfrenzowane oddziały, a ITP od MoKu jest boskie na strzelające armie.
4) Psy! Fantastyczne mięcho armatnie. Dużo ich, screenować ważniejsze oddziały i niech zdycha.
5)Helka nieprzydatna nawet(głupie kurduple maja 9ld wszędzie, a panika na 8ce....poza tym, Lb dają przerzut paniki).
6) Oddziały skuteczne na dorfy:
-Dragon ogry/ogry z Mos/Mok-dużo woundów, szybkie i ma pier%lnięcie. Takich nam trzeba.
-Najci-kupować lance, tak-tak..... Mok/Banner of Rage/Tęczowi z Blastedem.
-Marasi konni- na działa ich wysyłać.
7)Magia skuteczna na kurdupli:
-PRAWIE cały Nurgle. Nic dodać, nic ująć.
-1/6/4 z Tzeentcha
-Slaanesh? Po co..
W sumie to tyle. Dopiszę coś więcej potem:)
ja ostatnio widziałem jak warriorzy zjechali krasie 20-0 na 2250
warriorzy mieli 4 kawalerie khorne-a, lorda na sprężynie, masę psów, 3x marudy konne i 2 albo 3 exaltedów...
warriorzy mieli 4 kawalerie khorne-a, lorda na sprężynie, masę psów, 3x marudy konne i 2 albo 3 exaltedów...
Cosmo pisze:Tak sie kurwa hartuje komandosow. Tak sie hartuje zwyciezcow. Wchodzi i ma 6 tur zeby rozpierdolic. A jak przy okazji wygra rzut na zaczynanie, to po prostu rozpierdoli ture wczesniej.
- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
dzięki, za podpowiedzi, przy okazji mam pytanie odnośnie kowadła, bo ostatnio trochę mi napsuło krwi [4x uderzenia z jakiejśtam starozytnej mocy ktora rani i spowalnia moich chosenow]. czy kowadło spowalnia moje jednostki nawet jezeli nie zada w daną jednostkę żadnej rany [wszystko zatrzymało się na save i ward]. bo jeżeli może spowolnić nawet nie raniąc to lekkie przegięcie chyba...:/
-
- Masakrator
- Posty: 2297
Spowalnia nawet nie raniąc.
Niestety, kowadło całkiem niemiło działa na WoCh.
ale luz, może wybuchnąć łatwo;p
Niestety, kowadło całkiem niemiło działa na WoCh.
ale luz, może wybuchnąć łatwo;p
- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
ostatnio wpadłem na pomysł na lorda klepacza na dysku:
Lord, Tzeenth, disc, schield,golden eye of tzeenth, karmazynowa zbroja dragana, word of agony
ma służyć do likwidacji maszyn przeciwnika, jednocześnie będąc w miarę odporny na strzelanie [GoT i zbroja]
co sądzicie? myslę nad dodaniem mu jakiejś broni
także fajnymi opcjami na krasnoludy wydają mi się:
Lord, Nurgle,demonic mount, eteryczne ostrze, helm of many eyes, zharaks armour, word of agony
[wystawiany do chaos knightów mających zniszczyć ironbreakerów]
proszę o opinie
Lord, Tzeenth, disc, schield,golden eye of tzeenth, karmazynowa zbroja dragana, word of agony
ma służyć do likwidacji maszyn przeciwnika, jednocześnie będąc w miarę odporny na strzelanie [GoT i zbroja]
co sądzicie? myslę nad dodaniem mu jakiejś broni
także fajnymi opcjami na krasnoludy wydają mi się:
Lord, Nurgle,demonic mount, eteryczne ostrze, helm of many eyes, zharaks armour, word of agony
[wystawiany do chaos knightów mających zniszczyć ironbreakerów]
proszę o opinie
-
- Masakrator
- Posty: 2297
Po co? Walisz w nich 4kę z Nurgla i padają, nie warto inwestować w Lorda na Krasie Imho.także fajnymi opcjami na krasnoludy wydają mi się:
Lord, Nurgle,demonic mount, eteryczne ostrze, helm of many eyes, zharaks armour, word of agony
[wystawiany do chaos knightów mających zniszczyć ironbreakerów]
Ja bym tak generała na odstrzał nie wystawiałLord, Tzeenth, disc, schield,golden eye of tzeenth, karmazynowa zbroja dragana, word of agony
ma służyć do likwidacji maszyn przeciwnika, jednocześnie będąc w miarę odporny na strzelanie [GoT i zbroja]
co sądzicie? myslę nad dodaniem mu jakiejś broni
Generalnie nie wiem, po co Lord Chaosu na krasie. Exalted Bsb w centrum armii absolutnie wystarczy, poza tym, krasie ładnie schodzą od magii.
- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
no nie wiem czy tak ładnie jesli maja runelorda na kowadle runesmitha itp itd i w sumie wychodzi ok9DD, i jakies tam plusy do dispella.
przy moich ok 11,12 PD jesli wystawiam trzech magów nie wyglada rożowo.
czy się mylę? dobrze się Wam zabija dwarfy magią?
przy moich ok 11,12 PD jesli wystawiam trzech magów nie wyglada rożowo.
czy się mylę? dobrze się Wam zabija dwarfy magią?
- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
faktycznie, po testach, magia nurgla jest rewelacyjna na dwarfy
dzięki za tipa
dzięki za tipa
nie wiem skąd macie takie problemy... WoC nigdy nie przegrałem z dwarfami a zwykle wygrywałem maskami
grałem na 3 kawaleriach 2 hellkach i smoczku
wystarczy dobrze umieć go użyć (jak głupi dwarf to polecieć na 20 cali żeby maszyny nie mogły w niego celować) jak nie to kampic za obeliskami
magia- tzeentch miażdży po prostu krasie^^ +1 do casta sprawia że większosć czarów nam wejdzie i pociskujemy i puszczamy gatewaye;)
a kawaleria wyzyna klocki co tu dużo mówić... jakoś nie spadło mi dawno dużo kawalerzystów tak że nie dawaliby rady;p
grałem na 3 kawaleriach 2 hellkach i smoczku
wystarczy dobrze umieć go użyć (jak głupi dwarf to polecieć na 20 cali żeby maszyny nie mogły w niego celować) jak nie to kampic za obeliskami
magia- tzeentch miażdży po prostu krasie^^ +1 do casta sprawia że większosć czarów nam wejdzie i pociskujemy i puszczamy gatewaye;)
a kawaleria wyzyna klocki co tu dużo mówić... jakoś nie spadło mi dawno dużo kawalerzystów tak że nie dawaliby rady;p
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Górken to może wpadniesz do mnie do domu na bitewkę w styczniu?Górken pisze:nie wiem skąd macie takie problemy... WoC nigdy nie przegrałem z dwarfami a zwykle wygrywałem maskami
grałem na 3 kawaleriach 2 hellkach i smoczku
wystarczy dobrze umieć go użyć (jak głupi dwarf to polecieć na 20 cali żeby maszyny nie mogły w niego celować) jak nie to kampic za obeliskami
magia- tzeentch miażdży po prostu krasie^^ +1 do casta sprawia że większosć czarów nam wejdzie i pociskujemy i puszczamy gatewaye;)
a kawaleria wyzyna klocki co tu dużo mówić... jakoś nie spadło mi dawno dużo kawalerzystów tak że nie dawaliby rady;p
Krasie jako przepotężna rasa wciągają taki chałas nosem
W 6ed od pewnego momentu (nauczyłem się grac w miarę) nie przegrałem ani razu z krasiami. Teraz bez lataczy bałbym się wyjść zza lasu. Niby raz wygrałem ale na kosmicznym farcie, który nadaje się do kwiatków - helka jednym strzałem posłała nieruszone wcześniej oddziały longbeardów i warriorów z bsb i thanem za stół zostawiając niczym niechronione kowadło na pastwę smoka.
Marek Hłasko pisze: ... rzecz działa się na Pradze, gdzie - jak wiadomo - jedyną atrakcją są niedźwiedzie i pijacy. Praga wciąż jest jeszcze innym miastem i często człowiek ze śródmieścia przystaje tu zdziwiony.
W 6ed było stosunkowo łatwo, zawsze 2 oddziały fruwaczy, dużo pktów na oddziały wojujące bo nie trzeba było na antymagie tyle wydawać (dd za khorna). Teraz jest kiepsko z dwarfami. Jakby się ustawić pod nie to jeszcze, ale tak na turnieju czy w grze własną, nieustawianą rospą to nie ma lekko. Magią też ciężko się przebić. Cały czas myśle i myśle co z tymi dwarfami poradzić.. to chyba jedyna armia z którą jest tak beznadziejnie obecnym chaosem grać.
Na kurdupli trzeba mieć helkanona i canona DOW 3x5 fasty 3x5 psy 4x5KNIGHT tego BSB co LD obnirza i 3 jugerów .
Jak zaczniemy to sobie strzelimy z maszyn podjedziemy
Grasz krasi skupi się na zniszczeniu achin które robią mu duże szkody
potem fasy atakują maszyny ciężka jazda ustwia się do ataku a BSB na górke
i tym pięknym sposobem mamy pewną wygraną z Dwarfami
TYLKO JEDEN WARUNEK MY WOCH MUSI ZACZĄĆ
Jak zaczniemy to sobie strzelimy z maszyn podjedziemy
Grasz krasi skupi się na zniszczeniu achin które robią mu duże szkody
potem fasy atakują maszyny ciężka jazda ustwia się do ataku a BSB na górke
i tym pięknym sposobem mamy pewną wygraną z Dwarfami
TYLKO JEDEN WARUNEK MY WOCH MUSI ZACZĄĆ