Kilka pytań

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Knight
Wodzirej
Posty: 724
Lokalizacja: XIII Kohorta

Kilka pytań

Post autor: Knight »

Proszę o odpowiedź na kilka pytań.

1. Jaką podstawkę ma Plague Furnace
2. Czy bohater WOCH w turze w której się zebrał po ucieczce może użyć przedmiotu nie pamiętam nazwy zadaje 2D6 hitów z siłą 1 bez save w fazie strzelania.
3. Czy w swojej turze ruchu można przesunąć priesta na Plague Furnace na bok oddziału który walczy od tego boku z innym oddziałem tak aby włączyć go do walki.
4. Czy fast cavallery po wyjściu z krawędzi może za pomocą darmowych reformacji i ruchu ruszyć się więcej niż jej charakterystyka ruchu. ( czy pojedyńczy model z tego oddziału może się ruszyć więcej niż charakterystyka jego ruchu).
5. Jeżeli katapulta trafia w herosa na mouncie np na stegadonie, plag furnace itp to jak rozlosowuje się co jest trafione w ogóle a co jest trafione małym o co dużym hitem.
6 Czy bohater wyszarżowujący z oddziału musi najpierw wyjść całkowicie podstawką z oddziału aby móc zrobić piwot czy może go zrobić "wirtualnie" jeszcze stojąc w oddziale. W czasie ruchu robi się piwot w środku oddziału jak jest przy szarży?
7. Czy przed deklaracją szarży na oddział można sprawdzić w jakiej jest się strefie szarżowanego oddziału?
8. Bohater stojący w oddziale, który został wystrzelany całkowicie nie zdaje paniki w od tego strzelania. Czy może on się zebrać w następnych turach gry? Czy jest traktowany jako oddział, w którym był i nie może się zebrać ponieważ jest poniżej 25% liczby początkowej oddziału.
Czy jeżeli zostanie z nim chociaż jeden model z oddziału i oddział nie zda paniki to zmienia postać rzeczy?

Dzięki za odpowiedź.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Pierwszych dwu nie znam, ale dalej:
3.Normalnie bohatera można tak przemieścić, dlaczego nie miałoby się tak robić z nim?
4. Po wyjściu z krawędzi nie można maszerować, więc ogranicza jednostkę jego move, nawet darmowy reform fasta nie powinien mu umożliwić przekroczenia cechy move.
5. Jeśli trafiasz dziurką w podstawkę takiego czegoś, to losujesz jak w normalnym strzelaniu w kogo idzie duży hit (zwykle 1-4 mount, 5-6 bohater) i ten ktoś dostaje autohita. Jeśli template przykrył całą podstawkę, to reszta (nie trafiona dużym hitem) obrywa z automatu z normalną siłą, a jeśli tylko część podstawki, to reszta dostaje na 4+ (choć nie wiem czy akurat plague furnace już nie ma zniesionego tego 4+?).
6. Wydaje się to nierelane, chyba powinien najpierw wyjechać i dopiero potem pivot.
7. Ja powiedziałbym, że tak, choć nie wiem czy jest to unormowane regułami (może jakaś praktyka turniejowa to reguluje).
8. Z tego co pamiętam to było wałkowane i stanęło na tym, iż jeśli został sam bohater to później może się ogranąć, zaś jeśli został choć jeden model oddziału to niestety nie (zakładając, że we dwójkę nie stanowią wymaganego % liczebności początkowej).
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

chaośnik nie może użyć krzyku, po spalonej szarży również.
Furnace ma 5x5 monstera tak jak dzwon i abominacja

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

hmm, nie widziałem jeszcze modelu, ale w armybooku skavenów jest napisane, że furnace zajmuje miejsce 15 szczurów, a patrząc na zdjęcia wychodzi 60x100
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

No to 60x100 jak byk daje 15 podstawek 20x20. Acz nie widziałem jeszcze takiej podstawki.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Byro pisze:No to 60x100 jak byk daje 15 podstawek 20x20. Acz nie widziałem jeszcze takiej podstawki.
a ja widziałem... model furmanki ma właśnie taką :)

to cholerstwo jest tak duże że na 50x50 by się po prostu nie zmieściło - no i by nijak pasowało do regonu szczurów.
Obrazek

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

6. bohater pivotuje jeszcze w oddziale - inne modele nie przeszkadzają mu w tym w ogóle.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

1
Byro pisze:No to 60x100 jak byk daje 15 podstawek 20x20. Acz nie widziałem jeszcze takiej podstawki.
2 Bloodcurdling Roar nie jest przedmiotem. jest giftem i wg mnie działa bo tylko użyty jest w fazie strzelania a nie że model "strzela" z niego...

3 mozna przesunac ale jesli walczy od boku to nie mozna zmniejszyc ilosci walczacych modeli wiec jesli cos walczy z boku i angazuje wiecej niz 1 szczura to nie mozesz przesunac bo odsunalbys od walki jednostki.

4 nie możesz maszerować, ale możesz wykonac normalny ruch fastem jednak żaden model nie może przekroczyć podwojonego swojego bazowego ruchu.

5 normalnie przyjmuje się ze hero jest idealnie na środku podstawki monstera/mounta/rydwanu itp więc jak big hit jest idealnie na srodku to hero dostaje z automatu a mount małego wychaczy jeśli jest przykryty całkowicie templatem jesli b. hit nie jest z automatu w jeźdźca to mount ma b.hita a rider zgarnia małego z automatu.

6 ostatnio jest ze w oddziale jest wirtualny pivot...

7 nie. możesz jedynie sprawdzić swoje LOS

8 panikę zdaje bo stracił więcej niż 25% oddziału.
zbierze się jeśli został cały oddział został wybity a on ucieka sam, jeśli jednak zostanie choć jeden z unitu to wtedy zależne jest to od bazowej US unitu.

jeśli się gdzieś pomyliłem to proszę o kogoś z LS o skorygowanie mojej wypowiedzi.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Knight
Wodzirej
Posty: 724
Lokalizacja: XIII Kohorta

Post autor: Knight »

Pytania nadal aktualne czekam na opinie kogoś z LS.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Ad 5. Pasiak, akurat to jest opisane w RB i jest tak jak to opisałem.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

nie wiem czy czasem nie ma tego w uscisleniach ujetego...
cos mi sie kojarzy...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

Knight pisze:Proszę o odpowiedź na kilka pytań.

1. Jaką podstawkę ma Plague Furnace
3x5 szczurów. 60x100

2. Czy bohater WOCH w turze w której się zebrał po ucieczce może użyć przedmiotu nie pamiętam nazwy zadaje 2D6 hitów z siłą 1 bez save w fazie strzelania.
Normalnie może ten giftu użyć.

3. Czy w swojej turze ruchu można przesunąć priesta na Plague Furnace na bok oddziału który walczy od tego boku z innym oddziałem tak aby włączyć go do walki.
Jeżeli nie wprowadzisz tyle samo modeli do walki co zabierzesz to nie możesz. Możesz zamienić zwykłego monka na furnance gdy jest np. jeden szereg.

4. Czy fast cavallery po wyjściu z krawędzi może za pomocą darmowych reformacji i ruchu ruszyć się więcej niż jej charakterystyka ruchu. ( czy pojedyńczy model z tego oddziału może się ruszyć więcej niż charakterystyka jego ruchu).
Nie może.

5. Jeżeli katapulta trafia w herosa na mouncie np na stegadonie, plag furnace itp to jak rozlosowuje się co jest trafione w ogóle a co jest trafione małym o co dużym hitem.
As Byro said.

6 Czy bohater wyszarżowujący z oddziału musi najpierw wyjść całkowicie podstawką z oddziału aby móc zrobić piwot czy może go zrobić "wirtualnie" jeszcze stojąc w oddziale. W czasie ruchu robi się piwot w środku oddziału jak jest przy szarży?
Musi wyjść przynajmniej tyle aby piwotować. To znaczy min. pół podstawki.

7. Czy przed deklaracją szarży na oddział można sprawdzić w jakiej jest się strefie szarżowanego oddziału?
Kolejność jest taka: deklaracja - reakcja - mierzenie stref i zasięgu.
Strefy mierzy się w fazie "move charges".

8. Bohater stojący w oddziale, który został wystrzelany całkowicie nie zdaje paniki w od tego strzelania. Czy może on się zebrać w następnych turach gry? Czy jest traktowany jako oddział, w którym był i nie może się zebrać ponieważ jest poniżej 25% liczby początkowej oddziału.Czy jeżeli zostanie z nim chociaż jeden model z oddziału i oddział nie zda paniki to zmienia postać rzeczy?
W chwili zniszczenia tamtego odziału pojedyńczy bohater tworzy nowy unit i dzięki temu może się zebrać. Gdyby został jeden z tamtych to już się nie zbiorą.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »


3. Czy w swojej turze ruchu można przesunąć priesta na Plague Furnace na bok oddziału który walczy od tego boku z innym oddziałem tak aby włączyć go do walki.
Jeżeli nie wprowadzisz tyle samo modeli do walki co zabierzesz to nie możesz. Możesz zamienić zwykłego monka na furnance gdy jest np. jeden szereg.
nie. nie mozesz ruszyc dzownka/furnace'a tak zeby nie byl na srodku oddzialu

Knight
Wodzirej
Posty: 724
Lokalizacja: XIII Kohorta

Post autor: Knight »

Jeśli chodzi o pytanie 2 i 7 to zapytałem, też Marka ponieważ z jego słów w czasie gry na żywo jak i wypowiedzi na forum wynikała inna interpretacja rozwiązania sytuacji, o które pytałem. Jego odpowiedź jest oparta na cytatach i jest jak najbardziej zgodna z moją opinią na ten temat. Jeżeli nie ma zgodności LS w tym względzie to proponuję to przegłosować i wrzucić do uściśleń.

Odpowiedź Marka wklejona za jego zgodą.

czesc,

co do pierwszej sprawy: str. 20RB (akapit Flank&Rear Charges)
"Whether a charger is in the front, flank or read of its intended target is determined before charges are declared."

co do drugiej kwestii to 2. faq do RB:
Q. Many army books have magic items that
provide protection against ‘Missiles’. However the
Main Rulebook does not provide a comprehensive
definition of what ‘Missiles’ are. Can you please
provide us with guidance on what ‘Missiles’ are in
regards to Magic Items?
A. We assume that the word ‘missiles’ includes all
attacks executed in the Shooting phase as well as
spells that are labelled as ‘magic missiles’.

Wiec IMO masz racje, nie moze strzelic po zebraniu.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

strzelac nie mozesz, ale uzyc przedmiotu [ a nawet nie przedmiotu a gifta ] nie bedacym weaponem i nie uzywajacego w zaden sposob zdolnosci strzeleckich wlasciciela wg mnie jak najbardziej tak.
oni to zgeneralizowali aby wyjasnic kwestie przedmiotow dajacych jakas ochrone przed missajlami. co jest a co nie i na co dziala...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Knight
Wodzirej
Posty: 724
Lokalizacja: XIII Kohorta

Post autor: Knight »

Jeżeli po zebraniu, spalonej szarży, itp w fazie strzelania można używać przedmiotów/zdolności, które są atakami zasięgowymi (missajlami) a nie wymagają użycia BS a zgodnie z faqiem są nimi wszystkie ataki zasięgowe w fazie strzelania. To wtedy w wymienionych sytuacjach można "strzelać" z treemana, wszelakich templetek, można było z ratlingów i innych przedmiotów działających w fazie strzelania np lifetakera (trafia niezależnie od BS)
No chyba, że nie można z tego strzelać? A z tego co wiem to nie można.
W takim razie albo można strzelać ze wszystkich tych oddziałów i przedmiotów albo z żadnego tak to powinno działać.

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Nie moge znalezc stosownego fragmentu w RB, gdzie jest napisane, ze po zebraniu nie mozna strzelac. Jest w ogole cos takiego?
Jedyne co widze, to ze oddzial po zebraniu z automatu wykonuje reform.
W reformie jest "reforming troops cannot shoot with missile weapons"

Jezeli roar jet missile weaponem to dla mnie rowniez ten co ryczy, to strzela.
Nie ma co sie zaglebiac w to, czy to jest strzal czy nie, jest missile weapon, wiec sie nim strzela. Tak naprawde to nie jest missile weaponem (nie powinnien byc), wiec sie nim teoretycznie nie strzela, ale poniewaz jest missile weaponem (faq wirtualny wazniejszy od rzeczywistosci), to sie nim strzela.
I tym samym nie mozna go uzyc po reformie.

Tak jest prosto i nie trzeba rozpatrywac oddzielnie treemana/banshee czy breath weaponow (bo tu tak samo nie wiadomo, czy to strzal, czy nie).
Poprostu w swietle tego faqa wszystko co w shootingu nalezy rozpatrywac jako strzal i missile weapon i tyle...
Dla mnie jest to o tyle sensowne, ze proste.

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

Zgadzam się z obiema kwestiami. Niezależnie jednak od rule booka, nigdy nie byłem zwolennikiem sprawdzania stref przed deklaracjami. Bloodcurlingiem teoretycznie wykonuje się atak, więc nie można go użyć zgodnie z 2 faqiem.
Shino pisze:nie. nie mozesz ruszyc dzownka/furnace'a tak zeby nie byl na srodku oddzialu
Nawet gdy jest jeden monk + furnance ?

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Xet pisze:
Shino pisze:nie. nie mozesz ruszyc dzownka/furnace'a tak zeby nie byl na srodku oddzialu
Nawet gdy jest jeden monk + furnance ?
furnace musi byc jak najblizej srodka oddzialu jak to jest mozliwe. Przy sytuacji z 1 monkiem moze byc w dowolnym boku...


nie wiem czy moze sie przemieszczac...

Knight
Wodzirej
Posty: 724
Lokalizacja: XIII Kohorta

Post autor: Knight »

Podstawka pod Plague Furnace zajmuje miejsce 15 szczurów. Można sobie wybrać czy jest to 3x5 szczurów (60/100) czy 5x3 szczurów (100/60)? Ma to duże znaczenie w sposobie wystawienia oddziału z furmanką.

ODPOWIEDZ