BP v 1.6 ]:-> WoCh
Moderator: Barbarossa
- PIOTROSLAV
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 156
Re: BP v 1.6 ]:-> WoCh
proponuję zamknąć temat i przygotować jakiś określony postulat, a dopiero potem je tu przedstawić....
cały ten temat to obecnie jakiś poroniony offtop i przerzucanie się coraz głupszymi pomysłami
cały ten temat to obecnie jakiś poroniony offtop i przerzucanie się coraz głupszymi pomysłami
-
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 179
- Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok
a ja bym dał może coś dla Krasi bo jakoś nie widziałem nic konkretnego ba nic nie widziałem dla graczy krasnoludzkich wręcz przeciwnie niby jest to wszystko balansowane ale sa pomijane armie typu Dwarf lub Ogres. Może do wymyślana tych zasad powinni być dopuszczeni gracze krasnoludzcy bo to zakrawa o pomstę do Bogów.
Podnosząc topór, przeklął przeciwnika i ruszył do ataku .....
Jeden cel .......
Może być ostatni ......
Pomścić Krzywdę Klanu z Karak Vlag .....
KU CHWALE KRASNOLUDZKIEJ POTĘDZE .......
Jeden cel .......
Może być ostatni ......
Pomścić Krzywdę Klanu z Karak Vlag .....
KU CHWALE KRASNOLUDZKIEJ POTĘDZE .......
spoko tyle ze LS jest zgodna co do wprowadzania "balansu" poprzez itemki (w chaosie by w giftach moglo byc).
wiec propozycje (o ile co) zmiany zasad chyba nie przejda, wiec chyba nawet nie ma co takich postulatow pisac
wiec propozycje (o ile co) zmiany zasad chyba nie przejda, wiec chyba nawet nie ma co takich postulatow pisac
oczywiscie, khorna, nurgla, slaanesha i tzeentch'aDrachenfein pisze:a ja bym dał może coś dla Krasi bo jakoś nie widziałem nic konkretnego ba nic nie widziałem dla graczy krasnoludzkich wręcz przeciwnie niby jest to wszystko balansowane ale sa pomijane armie typu Dwarf lub Ogres. Może do wymyślana tych zasad powinni być dopuszczeni gracze krasnoludzcy bo to zakrawa o pomstę do Bogów.
Ufff, 5 dni przy kompie mnie nie było i taki temat do przeczytania
Osobiście uważam, że w sumie nie mamy za bardzo co marudzić nad naszym bookiem. Serio, można spróbować zagrać z każdym, nie jest może łatwo, ale da się. Zmianom takim jak dodawanie jednostek z innych Armybooków mówię zdecydowanie nie, ponieważ to zbyt duża i chyba nieuzasadniona ingerencja w zasady. Z kolei parę małych poprawek obecnych zasad naprawdę mogłoby nam pomóc.
Jeśli chodzi o listę moich propozycji, to są następujące:
1. Magiczne ataki dla następujących jednostek: Deamon Prince, Hellcannon, oraz zapis, że magiczne są ataki pochodzące z Deamonic Giftów. Nie jest to duża zmiana, nie jest wzięta z kosmosu (tak zawsze do tej pory było), nie bylibyśmy pierwszą armią, która ma takie zasady (magiczne ataki Forest Spirits, lub z zasady Deamonic, w Skavenach Warpspikes na Abominacji, mnóstwo Warp Weapons i Verminlord), podobnie z magicznym strzelaniem (katapulty TK, całe strzelanie Skavenów, maszyny Dwarfów). Zyskałby trochę Deamon Prince, reszta wspomnianych rzeczy też by była pomocna.
2. Zasada Skirmish dla jednostki Forsaken. Za 18 punktów otrzymywalibyśmy wtedy niezbyt twardy model, który z jednej strony łatwo wyciągnąć z zasady Frenzy, a z drugiej jednak pozwalający jako pierwsza i jedyna jednostka zabezpieczyć tyły armii ofensywnej przed wszelkiego rodzaju lataczami, przeszkadzajkami, wykopywaczkami, wobec których obecnie armia jest bezradna. Druga sprawa to możliwość radzenia sobie z oddziałami piechoty schowanymi w lesie/ruinie/na zaoranym polu/w domu, z którymi armia WoChu nie radzi sobie zupełnie, albowiem postawienie na ofens oznacza używanie kawalerii, która do wspomnianych rodzajów terenu praktycznie nie ma.
3. Stara zasada działania Marku Slaanesha na Spawnach. Dzięki temu mogły by się pojawić na stołach jako odganiacze lataczy, pilnowanie tyłów armii byłoby trochę łatwiejsze, byłby to kolejny mały ukłon dla armii ofensywnych, które w tym momencie są bezradne wobec śmiecia bigającego ich flankami, bądź latającymi za naszą linią. Zmiana bardzo ważna, ponieważ WoCh naprawdę wobec braku furii, czy czegokolwiek o polu widzenia 360 stopni cierpi na brak tego typu jednostek.
Te 3 rzeczy w sumie są w miarę realne, nie ingerują za bardzo w zasady, nie wymagają ingerencji w koszta punktowe (myślę, że nikt nie ma wątpliwości, że Forsakeni za 18 pkt mogliby mieć Skirmish Szczególnie, że podczas gry z doświadczonym graczem Frenzy na Skirmishu to dość duży plus )
Są też 4 rzeczy, które raczej są w sferze marzeń, ponieważ albo ingerują mocno w zasady, albo byłyby ulepszeniami jednostek, które nie są fatalne. Także są to bardziej marzenia niż realne pomysły do rozważenia:
4. Możliwość wzięcia 50 pkt magicznych przedmiotów dla Deamon Prince'a. Dzięki temu powinna ta jednostka pojawiać się częściej na stołach i miałaby szansę zawalczyć, przeżyć choć chwilę i na coś się przydać. Owszem zmiana radykalna to by była, ale myślę, że doprowadziłaby do znacznego urozmaicenia rozpisek.
5. Zasada Flaming na Hellcannonie, ale sam nie wiem, czy nie byłoby to zbyt wielkie przeciąganie struny ze strony graczy WoC. Za tym rozwiązaniem przemawia coraz większa ilość regenerujących się koszmarków (Hell Pit Abomination, Hydra, Vargulf), szczególnie, że najnowszego tworu GW (Abominacja) praktycznie nie da się zjeść w walce wręcz nie tracąc mnóstwa Knechtów / Warriorów. Z drugiej strony byłby to pokaźny boost i tak już branej przez graczy jednostki, także nie jestem przekonany do tego punktu.
6. No i na koniec kwestia 1 DD za oddział / bohatera z Markiem Khorna. Pewnym jest, że nie mogłoby to być za darmo, także trzeba by podwyższyć koszt Marka Khorna i pojawia się problem z tym, że różne oddziały i różni bohaterowie płacą inne punkty za ten Mark, a w przypadku Spawnów i Giganta działa on inaczej. W sumie Mark mógłby kosztować np 40 pkt dla każdego i oprócz dotychczasowego bonusu dawać +1 DD.
7. Zasada Stubborn dla Warshrine. Zawsze patrząc na zasady tej jednostki wydawało mi się, że gdzieś tam powinna się znajdować ta zasada na "S", tak samo jak przy Forsakenach zawsze oczyma wyobraźni widziałem Skirmish. Nagle okazałoby się, że jednostka ta jest w miarę grywalna i umożliwia tworzenie zupełnie innych rozpisek, opartych chociaż w części na piechocie, co teraz się raczej nie zdarza.
Także podsumowywując:
Przede wszystkim Skirmish Forsakenów i stary Mark Slaanesha na Spawnach. Przy okazji magiczne ataki naszych demonów i od giftów. Reszta rzeczy raczej się nie nadaje, ale czasem można pomarzyć trochę
Mam nadzieję, że parę osób przeczytało ten przydługi post do końca i ma coś do powiedzenia na ten temat...
Osobiście uważam, że w sumie nie mamy za bardzo co marudzić nad naszym bookiem. Serio, można spróbować zagrać z każdym, nie jest może łatwo, ale da się. Zmianom takim jak dodawanie jednostek z innych Armybooków mówię zdecydowanie nie, ponieważ to zbyt duża i chyba nieuzasadniona ingerencja w zasady. Z kolei parę małych poprawek obecnych zasad naprawdę mogłoby nam pomóc.
Jeśli chodzi o listę moich propozycji, to są następujące:
1. Magiczne ataki dla następujących jednostek: Deamon Prince, Hellcannon, oraz zapis, że magiczne są ataki pochodzące z Deamonic Giftów. Nie jest to duża zmiana, nie jest wzięta z kosmosu (tak zawsze do tej pory było), nie bylibyśmy pierwszą armią, która ma takie zasady (magiczne ataki Forest Spirits, lub z zasady Deamonic, w Skavenach Warpspikes na Abominacji, mnóstwo Warp Weapons i Verminlord), podobnie z magicznym strzelaniem (katapulty TK, całe strzelanie Skavenów, maszyny Dwarfów). Zyskałby trochę Deamon Prince, reszta wspomnianych rzeczy też by była pomocna.
2. Zasada Skirmish dla jednostki Forsaken. Za 18 punktów otrzymywalibyśmy wtedy niezbyt twardy model, który z jednej strony łatwo wyciągnąć z zasady Frenzy, a z drugiej jednak pozwalający jako pierwsza i jedyna jednostka zabezpieczyć tyły armii ofensywnej przed wszelkiego rodzaju lataczami, przeszkadzajkami, wykopywaczkami, wobec których obecnie armia jest bezradna. Druga sprawa to możliwość radzenia sobie z oddziałami piechoty schowanymi w lesie/ruinie/na zaoranym polu/w domu, z którymi armia WoChu nie radzi sobie zupełnie, albowiem postawienie na ofens oznacza używanie kawalerii, która do wspomnianych rodzajów terenu praktycznie nie ma.
3. Stara zasada działania Marku Slaanesha na Spawnach. Dzięki temu mogły by się pojawić na stołach jako odganiacze lataczy, pilnowanie tyłów armii byłoby trochę łatwiejsze, byłby to kolejny mały ukłon dla armii ofensywnych, które w tym momencie są bezradne wobec śmiecia bigającego ich flankami, bądź latającymi za naszą linią. Zmiana bardzo ważna, ponieważ WoCh naprawdę wobec braku furii, czy czegokolwiek o polu widzenia 360 stopni cierpi na brak tego typu jednostek.
Te 3 rzeczy w sumie są w miarę realne, nie ingerują za bardzo w zasady, nie wymagają ingerencji w koszta punktowe (myślę, że nikt nie ma wątpliwości, że Forsakeni za 18 pkt mogliby mieć Skirmish Szczególnie, że podczas gry z doświadczonym graczem Frenzy na Skirmishu to dość duży plus )
Są też 4 rzeczy, które raczej są w sferze marzeń, ponieważ albo ingerują mocno w zasady, albo byłyby ulepszeniami jednostek, które nie są fatalne. Także są to bardziej marzenia niż realne pomysły do rozważenia:
4. Możliwość wzięcia 50 pkt magicznych przedmiotów dla Deamon Prince'a. Dzięki temu powinna ta jednostka pojawiać się częściej na stołach i miałaby szansę zawalczyć, przeżyć choć chwilę i na coś się przydać. Owszem zmiana radykalna to by była, ale myślę, że doprowadziłaby do znacznego urozmaicenia rozpisek.
5. Zasada Flaming na Hellcannonie, ale sam nie wiem, czy nie byłoby to zbyt wielkie przeciąganie struny ze strony graczy WoC. Za tym rozwiązaniem przemawia coraz większa ilość regenerujących się koszmarków (Hell Pit Abomination, Hydra, Vargulf), szczególnie, że najnowszego tworu GW (Abominacja) praktycznie nie da się zjeść w walce wręcz nie tracąc mnóstwa Knechtów / Warriorów. Z drugiej strony byłby to pokaźny boost i tak już branej przez graczy jednostki, także nie jestem przekonany do tego punktu.
6. No i na koniec kwestia 1 DD za oddział / bohatera z Markiem Khorna. Pewnym jest, że nie mogłoby to być za darmo, także trzeba by podwyższyć koszt Marka Khorna i pojawia się problem z tym, że różne oddziały i różni bohaterowie płacą inne punkty za ten Mark, a w przypadku Spawnów i Giganta działa on inaczej. W sumie Mark mógłby kosztować np 40 pkt dla każdego i oprócz dotychczasowego bonusu dawać +1 DD.
7. Zasada Stubborn dla Warshrine. Zawsze patrząc na zasady tej jednostki wydawało mi się, że gdzieś tam powinna się znajdować ta zasada na "S", tak samo jak przy Forsakenach zawsze oczyma wyobraźni widziałem Skirmish. Nagle okazałoby się, że jednostka ta jest w miarę grywalna i umożliwia tworzenie zupełnie innych rozpisek, opartych chociaż w części na piechocie, co teraz się raczej nie zdarza.
Także podsumowywując:
Przede wszystkim Skirmish Forsakenów i stary Mark Slaanesha na Spawnach. Przy okazji magiczne ataki naszych demonów i od giftów. Reszta rzeczy raczej się nie nadaje, ale czasem można pomarzyć trochę
Mam nadzieję, że parę osób przeczytało ten przydługi post do końca i ma coś do powiedzenia na ten temat...
Ja przeczytałem od deski do deski, zgadzam się całkowicie z tokiem myślenia, LS stwierdziła iż armia WoCh jest armią mocną niewymagającą żadnych zmian pomimo oczywistych błędów twórcy AB, za stary jestem na czekanie... Terki idą do malarza... WoCh na towarzyskie gierki...
to brzmi wszystko jak jakis wishlist do oczekiwanego nowego kodeksu, a czasami nawet jak troche fantazji.
Chociaz czesc proponowanych zmian jest wydaje sie sensowna i daloby rade z prostym ich wprowadzeniem mimo wszystko bym nic nie zmienial i grzecznie sobie radzil tak jak umiem do momentu wyjscia nowej 8ed (to juz ten rok i moze bedzie lepiej a na pewno inaczej) a moze nawet rychło wydanego nowego army booka/klaryfikacji/oficjalnego updatu itp
Chociaz czesc proponowanych zmian jest wydaje sie sensowna i daloby rade z prostym ich wprowadzeniem mimo wszystko bym nic nie zmienial i grzecznie sobie radzil tak jak umiem do momentu wyjscia nowej 8ed (to juz ten rok i moze bedzie lepiej a na pewno inaczej) a moze nawet rychło wydanego nowego army booka/klaryfikacji/oficjalnego updatu itp
Też właśnie się zastanawiam, czy jest potrzeba zmian, a gdyby rzeczywiście stwierdzono, że jest, to te pierwsze 3 punkty naprawdę mogą wnieść nową jakość do rozpisek. Bo osobiście nie jestem fanem partyzantki na magii jaką się teraz odstawia, ale jak sobie myślę o tych wszystkich śmieciach (fasty i/lub latajki), które spowalniają WoChowy ofens, a ja nie mam jak sobie z nimi poradzić, bo żaden model w całej armii nie ma LoS 360 stopni oprócz pieszych bohaterów to mnie krew zalewa... Inne armie albo mają jak sobie z tym problemem poradzić, albo mają strzelanie, które tę kwestię również rozwiązuje.Gajowy pisze:to brzmi wszystko jak jakis wishlist do oczekiwanego nowego kodeksu, a czasami nawet jak troche fantazji.
Chociaz czesc proponowanych zmian jest wydaje sie sensowna i daloby rade z prostym ich wprowadzeniem mimo wszystko bym nic nie zmienial i grzecznie sobie radzil tak jak umiem do momentu wyjscia nowej 8ed (to juz ten rok i moze bedzie lepiej a na pewno inaczej) a moze nawet rychło wydanego nowego army booka/klaryfikacji/oficjalnego updatu itp
Ale całkowicie się zgadzam z tym o 8 Edycji, jeśli to prawda, że wychodzi już w tym roku, to chętnie zobaczę, co przyniosą nowe zasady. Jednakże obawiam się, że nie będzie to nic, co wpłynie pozytywnie na możliwości WoChu rozprawiania się ze śmieciem i/lub wielkimi bydlakami do walki wręcz (Od smoków i blodzia przez steam tanki do abominacji)...
Nie wydaje mi się, aby nowa edycja duzo zmieniła. Patrzę na wydawane AB i myslę, że w nich tkwi problem. Są wydawane jeden po drugim i to w taki sposób, aby kolejny AB mógł z łatwością poradzić sobie z poprzednim. Najgorsze jest to, że z początkiem 8 ed możemy liczyć na max 2 AB, reszta będzie ukazywać się na starych zasadach, czyli stanowczo za wolno. Tak więc nie upatrywałbym "lekarstwa" w 8 ed.tomekjar pisze:Ale całkowicie się zgadzam z tym o 8 Edycji, jeśli to prawda, że wychodzi już w tym roku, to chętnie zobaczę, co przyniosą nowe zasady. Jednakże obawiam się, że nie będzie to nic, co wpłynie pozytywnie na możliwości WoChu rozprawiania się ze śmieciem i/lub wielkimi bydlakami do walki wręcz (Od smoków i blodzia przez steam tanki do abominacji)...Gajowy pisze: Chociaz czesc proponowanych zmian jest wydaje sie sensowna i daloby rade z prostym ich wprowadzeniem mimo wszystko bym nic nie zmienial i grzecznie sobie radzil tak jak umiem do momentu wyjscia nowej 8ed (to juz ten rok i moze bedzie lepiej a na pewno inaczej) a moze nawet rychło wydanego nowego army booka/klaryfikacji/oficjalnego updatu itp
"Three things make the Empire great: faith, steel and gunpowder".
- Magnus the Pious
- Magnus the Pious
No, nie inaczej !!!Dymitr do Lohosta pisze:Wrocław nie jest częścią Śląska, który jest powszechnie rozumiany jako Górny Śląsk, geograficzny matole
Ja głosuję na opcje magicznych ataków, skirmisza dla forsakenów, furii w specach i 1DD za każdy mark khorna.
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
-
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 179
- Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok
I Krasnoludami, może wtedy byśmy mogli zajmować wyższe miejsca niż dolna połowa.Barbarossa pisze:Ja proponuję, żeby LS zajęła się Ogrami, a nie Woch.
Podnosząc topór, przeklął przeciwnika i ruszył do ataku .....
Jeden cel .......
Może być ostatni ......
Pomścić Krzywdę Klanu z Karak Vlag .....
KU CHWALE KRASNOLUDZKIEJ POTĘDZE .......
Jeden cel .......
Może być ostatni ......
Pomścić Krzywdę Klanu z Karak Vlag .....
KU CHWALE KRASNOLUDZKIEJ POTĘDZE .......
No ja przedewszytkim gram Kraskami, a Woch mam na gry towarzyskie (dopiero zaczalem zbierac), ale swoje 2 grosze wtrace...
Przede wszytkim, podoba mnie sie, ze plyniecie o wiele mniej, niz koledzy na temacie kraskowym o takiej samej nazwie, bo tam az mnie zalosc brala. I chodz jestem przeciwny ingerowaniu w zasady poszczegolnych AB (dotychczasowe zmiany z BP raczej ograniczaly wystawianie tego czy tamtego... w tym to juz puscili wodze fantazji... zbyt daleko, moim skromnym zdaniem), to niektore pomysly tutaj przedstawione maja sens... Szczegolnie przypadl mi do gustu skirmsh na forsekenach, te magiczne ataki i LoS na spawnie... bede musial to wyprobowac w jakiejs domowej grze.
Furie, chodz moze ich faktycznie brakowac, bylyby zbyt mocna ingerencja. Podobnie 1DD za Khorna...
No, tkaie moje 2 grosze...
pzdr!
Przede wszytkim, podoba mnie sie, ze plyniecie o wiele mniej, niz koledzy na temacie kraskowym o takiej samej nazwie, bo tam az mnie zalosc brala. I chodz jestem przeciwny ingerowaniu w zasady poszczegolnych AB (dotychczasowe zmiany z BP raczej ograniczaly wystawianie tego czy tamtego... w tym to juz puscili wodze fantazji... zbyt daleko, moim skromnym zdaniem), to niektore pomysly tutaj przedstawione maja sens... Szczegolnie przypadl mi do gustu skirmsh na forsekenach, te magiczne ataki i LoS na spawnie... bede musial to wyprobowac w jakiejs domowej grze.
Furie, chodz moze ich faktycznie brakowac, bylyby zbyt mocna ingerencja. Podobnie 1DD za Khorna...
No, tkaie moje 2 grosze...
pzdr!
"If its made by a Dwarf, keep it. If its made by a Human, sell it. If its made by an Orc, bin it. If its made by an Elf, burn it !!! " - Perv
www.facebook.com/XIIIKohorta
www.facebook.com/XIIIKohorta
Ja proponuję wyrzucić magiczne przedmioty orków z BP i skończyć produkowanie wishlistów.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"
-
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 179
- Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok
To może najlepiej w ogóle skasować BP ?? Jestem za BP ale pod warunkiem, że dotyczy każdej armii a nie raz tu raz tam coś się robi, powinna być sprawiedliwa ręka, która po równo przytnie doklei każdej armii.Hobbit pisze:Ja proponuję wyrzucić magiczne przedmioty orków z BP i skończyć produkowanie wishlistów.
Podnosząc topór, przeklął przeciwnika i ruszył do ataku .....
Jeden cel .......
Może być ostatni ......
Pomścić Krzywdę Klanu z Karak Vlag .....
KU CHWALE KRASNOLUDZKIEJ POTĘDZE .......
Jeden cel .......
Może być ostatni ......
Pomścić Krzywdę Klanu z Karak Vlag .....
KU CHWALE KRASNOLUDZKIEJ POTĘDZE .......
a mozecie nie offtopowac? dzieki Bogu LS ma wlasny rozum i to jej czlonkowie podejma decyzje...