Greenskins 4444pkt

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Greenskins 4444pkt

Post autor: quas »

1 Gorbad Ironclaw @ 310 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
#Morglor The Mangler
1 Gnarla

1 Skarsnik @ 205 Pts
Light Armour
#Skarsnik's Prodder
1 Gobbla

1 Black Orc Big Boss @ 141 Pts
General; Choppa; Heavy Armour; Shield
Effigy of Mork [35]
Martog's Best Basha [15]

1 Black Orc Big Boss @ 121 Pts
Choppa; Heavy Armour; Shield
Warboss Um's Best Big Boss At [30]

1 Black Orc Big Boss @ 96 Pts
Choppa; Heavy Armour; Shield
Collar of Zorga [5]

1 Night Goblin Shaman @ 100 Pts
Magic Level 1; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

1 Goblin Shaman @ 105 Pts
Magic Level 1; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

1 Orc Shaman @ 115 Pts
Magic Level 1; Big Waagh; Choppa
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

2x20 Night Goblins @ 110 Pts
Shortbow
2 Fanatic @ [50] Pts

29 Night Goblins @ 145 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician; Boss

2x24 Orc Boyz @ 180 Pts
Choppa; Light Armour; Shield; Standard; Musician; Boss

1 Orc Boss @ [15] Pts

24 Orc Big 'Uns @ 320 Pts
Choppa; Light Armour; Shield; Standard; Musician; Boss
Morks Spirit Totem [50]

24 Savage Boyz @ 222 Pts
Frenzy; Choppa; Warpaint; Standard; Musician; Boss

15 Orc Arrer Boyz @ 118 Pts
Choppa; Normal Bow; Light Armour; Standard; Musician; Boss

3x5 Goblin Spider Riders @ 71 Pts
Spear; Shield; Musician

3x5 Goblin Wolf Riders @ 71 Pts
Spear; Light Armour; Musician

24 Black Orcs @ 399 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician; Boss
Gorks Waaagh Banner [25]

1 Rock Lobber @ 75 Pts
Bully

4x1 Spear Chukka @ 35 Pts

2x10 Squig Hoppers @ 150 Pts

2x1 Doom Diver @ 80 Pts

4 Trolls @ 160 Pts

1 Giant @ 205 Pts

Casting Pool: 5
Dispel Pool: 5
Models in Army: 304
Total Army Cost: 4443

rozpa mocno funnowo,oparta na modelach ktore mam (b.nieduze pozyczki)

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

:twisted: :twisted: :D mi sie podoba

tylko dlaczego kloc piechty savage nie ma drugiej choppy? Bo raczej nie dlatego że nie ma skąd punków wziąźć.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Czyżbyś jechał?
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Husiat
Wodzirej
Posty: 734
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Husiat »

Kilka uwag:
Masz Gorbada w rozpie, a tu widzę...
1 Black Orc Big Boss @ 141 Pts
General; Choppa; Heavy Armour; Shield
Effigy of Mork [35]
Martog's Best Basha [15]
Cytat z AB:
Gorbad działa jednocześnie jako generał i chorąży armii (...)
Czyli on jest generałem, czy nie? :roll:

Druga sprawa: czemu savage nie mają AHW, albo Shieldów? To cię raptem kosztuje 24 lub 48p..? Czy po prostu nie miałbyś wtedy WYSiWIG-u? :wink:

Osobiście zmieniłbym też sztandar na BO. Bo choć nimi nie gram, to wydaje mi się że dodatkowy atak z siłą 6 od każdego pana może być lepszy niż +K6 do ruchu. Chyba że chcesz Waagh od generała + ten sztandar i szarżować na coś dalekiego... :wink:

A tak to mi się podoba.... Szczególnie że użyłeś Skarsnika i Gorbada :twisted:
Bum...!

Fojtolator
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 150

Post autor: Fojtolator »

Masz Gorbada w rozpie, a tu widzę...
moze w AB nie mozna jako genia zaznaczyc gorbada i Quas nie chcial zeby wyswietlalo ze nie ma gienia
Druga sprawa: czemu savage nie mają AHW, albo Shieldów? To cię raptem kosztuje 24 lub 48p..? Czy po prostu nie miałbyś wtedy WYSiWIG-u?
wydaje mi sie ze doladnie po to-->Quas ma savagy bez drugiej broni chyba
Osobiście zmieniłbym też sztandar na BO. Bo choć nimi nie gram, to wydaje mi się że dodatkowy atak z siłą 6 od każdego pana może być lepszy niż +K6 do ruchu. Chyba że chcesz Waagh od generała + ten sztandar i szarżować na coś dalekiego...
jak dla mnie 8+2k6 szazy jest b. kuszace

Awatar użytkownika
Astragoth
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 198
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Astragoth »

big bossów to chyba tak na odwal sie złożyłeś....
ten z martogiem i effigi to dzika zgubił....
a ten z collarem to chariot...

pozatym, miłej zabawy, gorbad i skarsnik w jednej rozpie to fajna sprawa
TruePunk pisze: Kazdy gra jak lubi; ale czesc pomyslow nawet matka statystyka powinna z glowy wybijac;p

Awatar użytkownika
Husiat
Wodzirej
Posty: 734
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Husiat »

Astragoth pisze:big bossów to chyba tak na odwal sie złożyłeś....
ten z martogiem i effigi to dzika zgubił....
a ten z collarem to chariot...
rozpa mocno funnowo,oparta na modelach ktore mam (b.nieduze pozyczki)
Myśle że być może dlatego nie są oni w takim składzie :) A i właściwie sądze że można ich tak wystawić... Bo taki bohater orczy może i napędzić klocek troche. Chociaż zastanawia mnie jedno - skoro masz tylu bohaterów, to właściwie na jeden klocek przypada 1-2 bohaterów, a nie licze tu 20 łuczników NG, 15 łuczników orkowych (chociaż tutaj można dać maga) i savagów, bo to może być ryzykowne... Masz raptem 5-6 klocków do trzymania ich. :roll: Mi zawsze dawało lekki dyskomfort poczucie, że mam więcej niż jednego bohatera w klocku... :roll:
15 Orc Arrer Boyz @ 118 Pts
Choppa; Normal Bow; Light Armour; Standard; Musician; Boss
Słyszałem już opowieści o orczych łucznikach powalających smoka, ale nigdy w nie nie wierzyłem... To się sprawdza? :shock:
Bum...!

Awatar użytkownika
Astragoth
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 198
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Astragoth »

no nie, funowa to ona nie jest....
nie ma herdów, stotlingów, pump wagonów... i innych nie używanych badziewów

rozpa jest bardzo zróżnoważona i solidna, gorbad i skarsnik są sporym wzmocnieniem.. a tak jest po troszku tego co daje pożądnego kopa orkom
jakby grać na serio to
czysta 10 errorów
2 x 12 savagów
BOBB z collarem na chariot
i za drugiego BOBB - gobblina big bossa z trinkietem i sneaky skewererem...
i to by była juz niebezpieczna horda 8)
TruePunk pisze: Kazdy gra jak lubi; ale czesc pomyslow nawet matka statystyka powinna z glowy wybijac;p

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

pare kwestii sobie wziolem do serca
mialem chwilke zeby sobie rozpe przemyslec

1 Gorbad Ironclaw @ 310 Pts
Heavy Armour; Battle Standard; General
#Morglor The Mangler [0]

1 Gnarla @ [0] Pts

1 Skarsnik @ 205 Pts
Light Armour
#Skarsnik's Prodder [0]
1 Gobbla @ [0] Pts

1 Black Orc Big Boss @ 121 Pts
Choppa; Heavy Armour; Shield
Bigged's 'ed Kickin Boots [30]

1 Black Orc Big Boss @ 126 Pts
Choppa; Heavy Armour; Shield
Effigy of Mork [35]

1 Black Orc Big Boss @ 121 Pts
Choppa; Heavy Armour; Shield
Warboss Imbad's Iron Gnashas [30]

3x1 Orc Shaman @ 115 Pts
Magic Level 1; Big Waagh; Choppa
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

3x5 Goblin Spider Riders @ 65 Pts
Spear; Shield

3x5 Goblin Wolf Riders @ 65 Pts
Spear; Light Armour

31 Night Goblins @ 148 Pts
Netters; Shield; Standard; Musician; Boss

2x20 Night Goblins @ 110 Pts
Shortbow
2 Fanatic @ [50] Pts

15 Orc Arrer Boyz @ 118 Pts
Choppa; Normal Bow; Light Armour; Standard; Musician; Boss

24 Savage Boyz @ 270 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Choppa; Warpaint; Standard; Musician;Boss

24 Orc Big 'Uns @ 320 Pts
Choppa; Light Armour; Shield; Standard; Musician; Boss
Morks Spirit Totem [50]

2x25 Orc Boyz @ 180 Pts
Choppa; Light Armour; Shield; Standard; Musician; Boss

23 Black Orcs @ 385 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician; Boss
Gorks Waaagh Banner [25]

1 Rock Lobber @ 70 Pts

4x1 Spear Chukka @ 35 Pts

2x9 Squig Hoppers @ 135 Pts

2x1 Doom Diver @ 80 Pts

1 Giant @ 205 Pts

4 Trolls @ 160 Pts

Casting Pool: 5
Dispel Pool: 5
Models in Army: 301
Total Army Cost: 4444


1)Jankol chcialbym...smutna prawda dnia codziennego pewnie rozwieje te plany

2)
no nie, funowa to ona nie jest....
nie ma herdów, stotlingów, pump wagonów... i innych nie używanych badziewów

rozpa jest bardzo zróżnoważona i solidna, gorbad i skarsnik są sporym wzmocnieniem.. a tak jest po troszku tego co daje pożądnego kopa orkom
jakby grać na serio to
czysta 10 errorów
2 x 12 savagów
BOBB z collarem na chariot
i za drugiego BOBB - gobblina big bossa z trinkietem i sneaky skewererem...
i to by była juz niebezpieczna horda
herd...coz ja go nigdy nie lubialem...ale pomidorki mam
pump wagonow nie posiadam-ale jak najbardziej do rozwazenia-zamiast jednego DD
a w czym ta 10 errorow ma sluzyc?ja dalem 15 z FCG...ciekawe ile osob cos takiego wystawia 8)
2x12 savage to akurat bardzo morderczy oddzial...z 2 bronmi,muzykiem i bossem wyczyniali prawdziwe cuda-> ale dla odmiany wziolem 1 oddzial z FCG

collar na kolesiu na rydwanie to zadna zabawa...rozpa ma sprawiac przyjemnosc grania-nie licytujmy sie na bezsensownosc zlozenia bohatera
Skrasnik&Grom sa jedynymi goblinskimi warbossami godnymi wziecia do rozpiski...
Skarsnik ma za zadanie siac zamet na tylach wroga...no i tez moze cos podzialac 8 atakami
Gorbad-sprawi ze nie bede przez 2 tury warzywem (jak nie popelnie bledu to przez polowe bitwy powinienem miec generala w 18" a nie 6 :twisted: )

EDIT->
Skarsnik w zasadzie moglby byc zamieniony na Warbossa z mega majchrem(+xS,+xA) a wtedy big bossi w ramach holdu oddaja swoje magiczne zabawki do magazynu

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Jesli chcesz snotling wagony to mam dwa na bardzo przyzwoitym poziomie pomalowane. A rozpa jest bardzo w Twoim stylu, czego zreszta sie spodziewalem, choc wedlug mnie: plew. Pocisne Cie troche z magii, a jak skoncza Ci sie dispele to juz leca popychaczki, wskrzeszenia, spowalniacze. Podoba mi sie bardzo park maszynowy. Savage orki bym jednak polamal na mniejsze oddzialy. Wywalilbym czarnuchy, dostawil cos jeszcze podlego i zmienil jedne orki na big unow (w sumie mialbys 2 oddzialy - przy gorbadzie mozliwy jest taki myk).

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9576
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Tak sobie rozmyślałem na Skarsnikiem i okazuje się, że ma on jedną dużą wadę kryjącą się w największej zalecie. Otóż wyobraźmy sobie sytuację, że gramy np z bretką. Na 2 lancach wypadło 6. Rozstawiamy wojo - wiadomo, że breta wszystko wystawi zanim my postawimy połowę :) Zaczyna się wreszcie tura bretonni i... lance wyjeżdżają tam gdzie im najwygodniej, bo znają już nasze ustawienie. Okazuje się, że wpadają obie na naszą słabszą flankę i możemy być w niezłej dupie :/ Coprawda wolniej dojadą, ale i tak dużo szybciej niż nasze wojo się przegrupuje. Trzeba bardzo uważać na możliwość takiej zagrywki ze strony przeciwnika.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Teraz pomysl sobie o adekwatnej sytuacji w przypadku gry z krasnoludami: na dwoch klopach wypada 6 i nie strzelaja one w pierwszej turze. Kuszace?

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9576
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Ja nie mówię, że ta zasada jest plewna, ale trzeba uważać, bo ma wadę o której napisałem. Zresztą w przypadku tych katapult może być podobnie. Np dwarf wystawił wszystko, to ty wystawiasz rzeczy wrażliwe na strzelanie z bezpiecznej strony. A tu nagle 2 katapki wyskakują wprost na twoją elitę. Chciałem tylko zaznaczyć, że trzeba być ostrożnym :)

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Jaka elite - kpisz sobie? :D

I jeszcze dodam, zeby nie bylo spamu. Wyobraz sobie, ze 6 wypada na gorbadzie i 2 caddych, a Ty masz pierwsza ture. Ciezko? Uwazam, ze Skarsnik jest bardzo mocny, zreszta quas przekona sie o tym najprawdopodobniej o ile pojedzie (ja mam juz wlasne plany w tej materii).

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

swieta_barbara pisze:Jesli chcesz snotling wagony to mam dwa na bardzo przyzwoitym poziomie pomalowane. A rozpa jest bardzo w Twoim stylu, czego zreszta sie spodziewalem, choc wedlug mnie: plew. Pocisne Cie troche z magii, a jak skoncza Ci sie dispele to juz leca popychaczki, wskrzeszenia, spowalniacze. Podoba mi sie bardzo park maszynowy. Savage orki bym jednak polamal na mniejsze oddzialy. Wywalilbym czarnuchy, dostawil cos jeszcze podlego i zmienil jedne orki na big unow (w sumie mialbys 2 oddzialy - przy gorbadzie mozliwy jest taki myk).
pomysl z big unsami mi sie podoba(nie pomyslalem o tym :? )...BO sa zajebiscie drodzy
savage-10pktow to znajde...a albo uzywac 1 oddzialu albo 2x(wtedy muzyk i boss sa w sam raz)-> musialbym sobie to na 96"stole rozstawic
no i mialbym o 1 rankowy oddzial mniej

co do magii-potencjal ma...owszem
ale nie bardzo czuje jaka wieksza barykade mialbym zrobic?mam 5-8DD+ 6xDS...wiecej moge zrobic tylko wtedy jezeli duzego shamana...ale wtedy maluchy to jeszcze lvlki musza miec...
zupelnie inny koncept zlozenia rozpiski-do tego jezeli sam wladowalbym w 3doopy pktow w magie to musialbym samemu przebijac sie przez jakies abstrakcyjne ilosci DD i DS
nie bawi mnie to

zreszta rozpiska nie jest zlozona na pierwsze stoly tylko raczej radosna tworczosc+dobra zabawe gdzies tam hen daleko 8)


Skarsnika sam testowalem-mial niezle playtesty
sama pulapka-> Morku daj 1/6 oddzialow przeciwnika objetych(nie wybrzydzam jakich)...bo jak z TruePunkiem gralem to na pierdylion oddzialow(3500pkt w zielonych) objolem 2 (powtorze slownie- DWA)

Awatar użytkownika
Husiat
Wodzirej
Posty: 734
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Husiat »

Nie rozumiem jednej rzeczy. Znawcą nie jestem, ale wydaje mi się że goblinski caddy od orkowego jest tańszy i to o 15p... :roll: Wrzucasz jeszcze jednego fasta i kolejne orki mogą być big un. Myślę że to lepsze wyjście... :roll:
A i zdjąłbym z jednego BO to Effigy. Będzie pewnie w klocku więc i tak trudno będzie w niego bić... A za te 35p możesz dać mu jakiś inny fajny przedmiot... :roll:

A tak to jest niezwykle śmieszna i bardzo mi się podoba :D
Bum...!

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

owszem sa tansi ale->
orcasa moge wlozyc do nocniczkow...podnosi im Ld (tia...zapomnialem im dac muzykow :( )
nie musze sie przejmowac wjazdem fasta-statystycznie go powinienem przezyc

na 3 magach zyskuje 45pkt...za to nie wejdzie ani fast ani upgrade(ktory zreszta jak juz to zamiast BO)

Effigy jest ok-przeciez to dziala tylko w close combat
a czasami musze przyjac jakiegos koksa na twarz-pewnie od tego zgine ale mam z tym przedmiotem szanse natubic jakis w miare konkretny CR

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

moze zagrasz ]:-)> ja na pewno nie jade ale pogralbym sobie na wieksze pkt, nudza mnie bitwy na ponizej 4k :P
co do rozpy - moze nie znam sie juz na O&G, ale wiem, ze jest b. ciakawa.
brakuje mi tylko pump miast jednego Doom'a moze by sie nie spisaly ale wprowadzily element rozluznienia :)

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

co do grania-u mnie ciezkowka z weekendami :wink: ...ale np czwartki Bard dluzej czynny-przyszly tydzien...czemu nie

pumpy-jasne...pkty te same
ciekawe czy zobacza HtH...salwa lucznikow jest juz calkiem realnym zagrozeniem :twisted:

ODPOWIEDZ