Empire 1500 turniej...

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Empire 1500 turniej...

Post autor: Reyki »

Więc tak:

Szykowałem się na turniej i kombinowałem jak tu sklecić rozpiskę.
Wiem że będzie sporo armii HE na magach i sporo WE (4 HE i 4 WE) a reszta to 1 krasie,1 chaos,1 imperium,1 trupiarnia.

Wyszło mi coś takiego:

Mag 2 lvl generał 2xdispell scroll
Mag 2 lvl kon aldred cascet of sorcery, sigil of sigmar
Mag 2 lvl rod of power, ring of volans

25 swordsmanow ze sztandarem i muzykiem
10 kusznikow jako detachmant
5 hundgunnerow jako detachmant

5 konnych ze sztandarem i muzykiem

10 konnych inner circle ze sztandarem,muzykiem i warbannerem

2 armaty

1 hellblaster

Casting 8 ale mogę podciągnąć do 13
Dispell 5 ale moge dociągnąć do 9
Modeli mam 70

koszt 1498 pkt.

Co sądzicie i co mogę zmienić by to ewentualnie lepiej "chodziło"?
I proszę o pełne i konstruktywne wypowiedzi a nie np."Słabe to!"
Ostatnio zmieniony 14 mar 2007, o 21:28 przez Reyki, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Celedor
Kretozord
Posty: 1534
Lokalizacja: Komorów

Post autor: Celedor »

Ja bym jedna armatke zamienil na mortara bo ladnie elfy bede schodzic ze swoim T3...i trafic latwo nawet...

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

Problem w tym że od 4 lat(a tak długo gram imperium) Moździerz się nie sprawdza.

Druga sprawa:
U nas innych HE niż magiczne porno kawaleryjskie z dużą ilością rydwanów nie uświadczysz.A WE mają gdzieś czy dostana z działa czy armaty,i tak mają wardy.

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

bez czolgu WE nie przepchniesz ;/ niestety...
wizzard staffa bym wzial zamisat doomfire ring i ze strzelcow zrobil oddzielne oddzialy aby miec wiecej wystawien,
5 milicji tez by sie przydala.
2 cannony musza byc na bolce i drzewo hellblaster na driady to raczej slaba opcja ;]

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

Czołgu już nie wcisnę.

Wywaliłem wszystko co się da wywalić.

Zamieniłem doomfire na aldred cascet of sorcery i to powinno zaboleć HE.

Z WE wygrałem jeden raz w całej mojej karierze.
A już robiłem różne rozpiski pod to dziadostwo.

Co to ma byc że cała armia (oprócz łuczników) odporna na psyche,ma masę ataków, biega w skirmishu,straszy,ma sporą siłę.Przegięcie jednym słowem.

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

jak chcesz urzyc cascet na HE? to nie bedzie latwe podejsc magiem na 12 cali od wrogiego maga ...

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

Znam armie moich przeciwników bardzo dobrze.Przeanalizowałem ten wybór.
To jest wykonalne.
Wystarczy że ustawię pułapkę w okolicach środka stołu i po problemie.

Awatar użytkownika
Misiek
Mudżahedin
Posty: 315
Lokalizacja: Gliwce ?

Post autor: Misiek »

MAgowanie nawet niezle, kawaleria do kontry jest, 2 armaty i helblaster to podstawa.
JEdyne co bym zarzucil tej rospie to to ze bardzo latwo ja wystrzelac. Nie ma zaduzo jednostek bo w sumei wszystko siedzi w magach i konicy ale to tez nie jest jakas wieksza przeszkoda. kawalerie mozna wymanewrowac a do magow sie dorwac predzej czy pozniej.
Na tamte armie raczej wywazony wobor.
Ja tu 70 modeli jakso nie widze ( chyba ze obsluge liczyc itakie tam pierdoly ale to chyba nadal zamalo)
pytanie - gdzie masz zamiar wstawic magow ( ten na koniu to wiem, ale reszta ida do swordsmenow ?? )

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

W pierwszej turze siedzą w dowolnych oddziałach.

Zależnie od rozwoju sytuacji będą się przemieszczać.

Jestem może nieostrożny ale często moi magowie biegają samotnie po stole.

Nauczyłem sie już jak ich chować skoro nie ma proximity.

Zrobiłem drugą rozpiskę na czołgu i też wydaje się być ciekawa.
Dzisiaj przetestuje tą z czołgiem na armii demonów slanesha i wrzucę raporcik.


Dzięki za rady.

Spodobało mi się nowe stwierdzenie "wyważony wybór".W końcu przemawiają za mną lata praktyki.

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Przy odpowiednim wykorzystaniu terenu HE z tą armią nie przegra.

Będziesz dostawał tylko komety, żeby magowie byli poza LoS.
(A ty sam ich za duzo nie rzucisz żeby im zagrozić - 3 kości na 12+ średnio sobie radzą - jeżeli w ogóle wylosujesz).

Oczywiście problemem są armaty. I to sporym, bo trzeba przed nimi sporo schować.

Ale myślę, że nie jest aż tak dobrze jak ci się wydaje.

Ja wybrałbym na Ciebie (grając HE):
1 mag: rule of burning iron, distillation (2d6 S4) i spirit of the forge
2 mag: uranos thunderbolt, comet of cassandora
3 mag: rzucałby na beast.

Po drugie, skupiasz sie na magicznych HE.
A tak na prawdę będzie też parę innych armii.

I skąd w Łodzi 4 WE i 4 HE? Coś się zmieniło od mojej wyprowadzki?

Poza mną, Markiem i Sokołem, kto jeszcze gra HE?
Poza Majem i Hubim i kimś ze Zgierza kto gra WE?
Ciekaw jestem nowych nabytków :)

Pa.

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

HE gra Radaner.
A WE grają jeszcze dwie osoby,Grzesiek(brat Yapy) i Gizioł(nowy ma w pełni pomalowaną armie na 3000pkt).

Poza tym tereny.Na każdym terenie da się grać.Ja nie musze mieć górki w deployu ani lasu na środku.Im więcej terenu tym lepiej dla mnie.

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

pierwsze
10 Inercylklowcow dziala jak 8,7,6, a sa drozsi
Polecam: 6 warbanner
nastepnie oszczedzilbym sztandaru na zwyklej konnicy - niby fajnie ale strata pkt
za zaoszczedzone pkt dodalbym oddzial piechoty

ODPOWIEDZ