BP po Bazylu spis

Tematy z poprzednich sezonów LL

Moderatorzy: Dymitr, CzarnY, c4h10

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

BP po Bazylu spis

Post autor: Marek G »

Nie wiem, czy chcemy cos jeszcze dodawac, czy tylko ogry, ale wrzuce tutaj jeden pomysl demoniczny, warty przeanalizowania:

Max 2 rzeczy z nizej wymienionych w armii:
Fiends of Slaanesh, Flamers of Tzeentch, Siren Song, BT z Immortal Fury, DoW
- zamiast ograniczania rarem giftow.

Odblokowuje to bestie nurgla i bloodcrusherow. Oblokowuje tez syrenke na heraldzie na male punkt. Na duze juz nie.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Jak wiadomo, w pełni popieram tą propozycję

Dodatkowo chciałbym dopuścić asarnila, dark emissary i truthsayera. Przy ograniczeniu kostek magii tych dwóch magów nie robi wielkiej różnicy, są dosyć słabi, zbierają rare+hero i aktualnie nie widzę potrzeby ich ograniczania. Natomiast asarnila mogą sobie wziąć armie nie mające dostępu do najbardziej przegiętego DoW czyli mengili. Chłop zajmuje dwóch herosów i rare, więc szczerze mówiąc, nie bardzo widzę by jego wzięcie jakoś istotnie zaburzało balans. Najmocniejsza kombinacja to byłyby chyba HE z asarnilem i dwoma magami - wreszcie coś innego niż oklepany stardragon. A dla innych armii to taki mały bonus.

Co do mengili - jeśli jest potrzeba, dopisałbym, że zajmują dodatkowo slot rare.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Jankiel pisze: Dodatkowo chciałbym dopuścić asarnila, dark emissary i truthsayera. Przy ograniczeniu kostek magii tych dwóch magów nie robi wielkiej różnicy, są dosyć słabi, zbierają rare+hero i aktualnie nie widzę potrzeby ich ograniczania. Natomiast asarnila mogą sobie wziąć armie nie mające dostępu do najbardziej przegiętego DoW czyli mengili. Chłop zajmuje dwóch herosów i rare, więc szczerze mówiąc, nie bardzo widzę by jego wzięcie jakoś istotnie zaburzało balans. Najmocniejsza kombinacja to byłyby chyba HE z asarnilem i dwoma magami - wreszcie coś innego niż oklepany stardragon. A dla innych armii to taki mały bonus.
tu jestem przeciwko. NIe rozumiem czemu armie z 2 magami 4 lv + cos jeszcze. Poza tym jak dla mnie to powoli jest robienie z bp pseudo opena
Co do mengili - jeśli jest potrzeba, dopisałbym, że zajmują dodatkowo slot rare.
Jak wiadomo, w pełni popieram tą propozycję
jescze dzialku bym cos takiego dal :) choc juz z samymi mengilami sprawia, ze trzeba sie zastanowic nad wystawieniem ih bo sa silna opcja wszedzie :D
Max 2 rzeczy z nizej wymienionych w armii:
Fiends of Slaanesh, Flamers of Tzeentch, Siren Song, BT z Immortal Fury, DoW
- zamiast ograniczania rarem giftow.

Odblokowuje to bestie nurgla i bloodcrusherow. Oblokowuje tez syrenke na heraldzie na male punkt. Na duze juz nie.
poza syrenka na male punkty jest ok. Nie wiem czy syrenka sciagajaca przeciwnikow do juggera na male punkty jest ok. Trzeba przeanalizowac to na spokojnie.

No i jak juz mowilem wczesniej: zmienil bym grzyb jankielowy na cos innego. Albo lekko wspomagajacego magie (nie wiem co dokladnie mialoby to oznaczac) albo jakas bron majaca bonusy na large targety

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

No i jak juz mowilem wczesniej: zmienil bym grzyb jankielowy na cos innego
A ja bym wywalił.
NIe rozumiem czemu armie z 2 magami 4 lv + cos jeszcze
A co to zmienia? Zamiast maga 2 lev wchodzi 3/4 lev ze słabymi czarami, a dodatkowo traci się R. Podaj mi proszę jakieś przegięte combosy, które można złożyć w oparciu o asarnila, truthsayera czy dark emissary. Bo ja nie widzę.
Asarnil będzie dodatkowo rekompensatą dla armii, które nie mogą mieć mengili.
Poza tym jak dla mnie to powoli jest robienie z bp pseudo opena
Czemu mamy blokować słabe rzeczy? Dla zasady?
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Po przemysleniach, zostawilbym ogrom wszystko co juz maja (przeniosl zmiany zasad z uscislen do bp).
Dodatkowo dal mozliwosc generala hunterowi i butcherowi.
I tyle, wiecej nie ma co, niedlugo pewnie wyjdzie ich book.
Przedmioty = sprzeciw milionow i jednak sa to zmiany zasad (choc w bardziej przystepnej formie).
Zmiany zasad = kiepski pomysl.
Cos ze slotami moznaby pokombinowac. Byly jakies propozycje, nie sledzilem dokladnie tego. Tak zeby mozna bylo wystawiac meneaterow w specialach.

Ankieta po bazylu jest optymistyczna jesli chodzi o zmiany, ale prawde mowiac oceniam ja jako ocene calosci pracy LS nad bp. Jakbysmy przedobrzyli ze zmianami, wyniki jej bylyby inne IMO.
Polepszaniu WoCu, BoCu, Dwarfow, WE, Brety jestem caly czas stanowczo przeciwny. To nie sa slabe armie. Wywazenie tego bedzie bardzo trudne. Jak zawsze, sa armie lepsze i gorsze. Tyle. Zawsze pare osob i tak bedzie nimi gralo.

Co do orkow, ustalmy co robimy z Yankielem i tyle. Czy wywalamy, czy zmieniamy ktorys efekt. + trzeba dopsac morks waagh banner.

No i warto dopisac ten zapis o demonach.

Tak ja widze najblizszy BP :). (taki 1.51 a nie 1.6).

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Ja też nie ruszałbym nic, poza ogrami.
Co do slotów, to miałem propozycję, by połączyć sloty rare i special - speciale mogłyby być brane jako speciale i rary, rary podobnie mogłyby być brane jako speciale i rare. Tylko Rhinoxy bym zostawił 1 oddział na każde 1000 pts - jakoś odrzuca mnie wizja monster trucka 4 rhinoxów na 1500 pts.

Co do DoW - na bana się nie zgadzam, ale myślałem o przycięciu mengili - zabierają dodatkowo dwa sloty hero (to już boli jak cholera, ale da się wystawić) i cannony zabierające dwa sloty rare (też bolesne, a jedna armatka tak dużo nie zmienia).

Prosiłbym też o opinie dotyczące truthsayera, dark emissary i asarnila. Chciałbym ich dopuścić, bo nie widzę żadnych racjonalnych argumentów przeciwko nim. Tych dwóch magów mogło robić różnicę, gdy nie było oganiczeń magii, ale teraz są zwyczajnie słabi. Asarnil jest bardzo kosztowny (zabiera dwa sloty hero i rare), ale wątpię, by był tak strasznie przegięty, że zasługuje na dalsze banowanie go. Dodatkowo wybrać go mogą armie nie mające dostępu do mengili, którzy, jak wiemy są bardzo mocną i popularną opcją.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Z tym dark emissary to nie jestem pewien, na male punkty jednak jest to mag lord, pamietam jak sto lat temu veyder go wystawil w dark elfach na jakas losowa parowke i szlo mu calkiem niezle, siedzial w lesie i rzucal fog of death.

Boje sie, ze teraz tez moznaby to jakos wykorzystac dziwnie, np. w wocu? Czy to parowce, czy na duze punkty. Rezygnujemy ze w sumie slabej hellki i wsadzamy goscia do maruderow slaanesha, mamy 2 magow lordow rzucajacych 2 mocne bezwidokowe czary. Smutne to troche.
Na parowe tez jak znalazl, do demonow do sojuszu.

Tak naprawde to pomimo, ze te jednostki nie sa jakies przegiete, sa troche glupie (fog of death). Komu to jest potrzebne? Nie lepiej pozostac przy obecnym status quo?


Asarnil generalnie jest slaby, nikt go raczej nie wystawi, dopuszczenie go to taka sztuka dla sztuki. A jakis super klimatyczny nie jest :).
Moze HE, a'la rozpa Fischa (Asarnil + BoH i popychaczka). Nie jest to jakies turbo mocne, trzeba wylosowac popychaczke, ale jest jednak troche chore ;).

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Sztuka dla sztuki, ale może pojawi się coś nowego. A Fog of death też trzeba wylosować. Głupie? Owszem, podobnie jak dwa czołgi czy dwie abominacje, a WoCh na razie szału nie robi i jeden dark emissary tego nie zmieni.

Aco z mengilami i cannonami? Może być taka wersja?
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

przy mengilach to to samo co ban...
armatki nie beda wystawialne na male punkty.

Sam nie wiem. Ja sie sklanialem do opcji bana na te jednostki w limited, ale ankieta na LL pokazuje co innego.

Nie wiem czy nie lepiej tego nie ruszac, organizatorzy niech sami banuja... a za pol roku sie wroci do tego, zobaczymy czy ludzie to przyjma, czy nie...


EWE mozna zrobic tak jak wczesniej mowilem, armatki 0-1 w lizzi, mengile do puli shadow.

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Jeszcze jedno, Robson zwracal mi uwage, ze przerzut warda na orkach to za duzo, zeby zrobic one use only, w sumie sporo w tym racji jest. Mengile + bolce na demony bez warda :).
No i chyba nie ma powodu by uwalac demonow, skoro vc/lizzi/de sa porownywalne.
Mozna zrobic one use only i wylaczenie calkowite warda ;) - na pendant tez bedzie dzialac. A mniej rzutow.


Jeszcze co do Twojej Jankiel propozycji do armat. Lepiej armatki zrobic 0-1 poprostu.
Jest to o tyle snesowne, ze uwala tylko lizzi.
Armatki 2 na jeden slot uwalaja lizzi w taki sam sposob. (podobno i tak sie rare brac nie oplaca, jesli to nie armata). A nie uwala tak bardzo o&g, we czy vampirow (:D) na armatach.
Jesli juz.
No i bedzie wieksza roznorodnosc, moze ktos wezmie razory czy salki. Nie powtarzajmy bledu z wraithami.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Poprawiłbym Gholana - ilość ataków mnoży się przez ilość pełnych rzędów, żeby potem nie było głupot w stylu wpadanie rogiem i wypłacanie ataków wszystkimi lub wpadanie w snaku.

Co do mengili - dwa hero to nie ban, ale ban w armiach, które składa się tylko pod kątem przegiętości.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

BP jest formatem ściśle turniejowym. Robienie takiego mega wyjątku od prostego bana ma bardzo małą użyteczność. Zajmowanie 2 slotów hero to turniejowy ban. Kto wystawi mengili takim kosztem ? Chyba to trochę przerost formy na treścią :P Tak czy inaczej, najgorsza wersja mengili, na która można narzekać to ta w DoW. Oni są jednak nie do ruszenia. Ostatnio turnieje przez te cannony i mengili robiłą się nudne. To tak jak na co drugim stole były 2 czołgi :?

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

BP jest formatem ściśle turniejowym
A właśnie nie. Jest już formatem "oficjalnym" stosowanym praktycznie wszędzie. I wszystkie "bany" odbijają się przy okazji na niedzielnych graczach, których nie interesuje nawet miejsce na lokalu. Przy hardcorowych ograniczeniach żaden zawodowy gracz mengili nie weźmie, ale niedzielny - czemu nie. BP jest przede wszystkim dla graczy masterowych, ale faktycznie dotyczy wszystkich.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

po kolei:

najpierw itemyu orkowe. Jak juz mowilem dla mnie jankiel to overkill w antymagii. rzedmiot dajacy orkom pcje 9 dd co ture, +1 do dispela i scrole to troche za duzo i nie potrzebowaly w ta strone bonusu. zmienilbym go albo usunal wogole

golan do klaryfikacji zeby dzialal jak lanca

xet zeby bylo stuprocentowo jasne, ze dziala co ture a nie tylko w pierwszej fazie walki...

no i dopiszmy mork's waagh banner
dowy:
moze rzeczywiscie banowanie od razu ich to moze byc za duzo. Zrobilbym takjak proponuje jankiel: albo armatka zajmujaca 2 sloty rare albo 0-1 (co w praktyce oznacza dla lizi albo jedno dzialko i salamandre lub razora lub takjakby armatka zajmowala 2 sloty tylko w vc zmienia to cos.)

co do mengili nie mam zdania. 2 sloty hero to moze byc za duzo. Myslalem osobiscie o dodatkowym slocie rare za nich

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Takie zbiorcze podsumowanie:

OGRY
Zgadzam się z ogólną koncepcją z drugiego wątku, czyli traperzy+gnoblary odblokowane, hunter gieniem, dodatkwoe sloty rare i przedmioty z Gnoblar Hordes. Myślę nad big names.

Dorzuciłbym od siebie:
Dodatkowe speciale (zasada rare+special jak u Orków): raz, że jest to prosta konstrukcja (po co mnożyć zasady), dwa, że jak grałem z ogrami, to speciale były zawsze wymaksowane: np. leadbelczersi x2, 1x yeti, 1x scrappa. Wnoszę, że piąty czy szósty special też mogą znaleźć zastosowanie

Dwa: to, że przeciwnik nie może dispelować czarów RIP w swojej fazie magii, jest naprawdę kluczowe dla ugrywalnienia całej magii ogrowej. Może to być zasada specjalna, chociaż moim zdaniem przedmiot za 15 pkt jest lepszym rozwiązaniem, bo czytelnym i nie mylącym się. Tu jestem zdecydowanie za.

DOW
Dla mnie jak robić cannonki 0-1, z przyczyn, jak rozumiem, fluffowych (?), to uniwersalnie i dla wszystkich, a nie na zasadzie, że jak jakaś armia wystawia je zamiast hellcannona, to jest OK. Serio, skoro już patrzymy na armie, to się z głupia zapytam, co komu szkodzą 2x cannonki w VC, skoro 2x cannonki w Wochu są do przyjęcia? Wraithy są dużo mniej zbalansowane, a cannonki zapewniają VC kontrę na mobilne large targety. Jest to bardzo potrzebna kontra, bo VC ją tracą ze względu na brak recasta popychaczki i ograniczenia magii. Ja uczciwie nie wiem, jak bez cannonków VC mają załatwić np. 2 abominacje (nie licząc niefarta w rzutach, OFC).

Z Mengilami mogę się ostatecznie zgodzić na limitowane cięcia - np. zajmują dodatkowy slot rare (czyli w DE spec+rare). Choć nigdy nie widziałem przegięcia w Mengilach (za wyjątkiem Mengili odpornych na psychę itp, jak są jakieś dziwne scenariusze) to rozumiem, że jest to jednostka bardzo droga, a przez to punktowo zajmuje w rozpie tyle miejsca, co 2x większość innych rare'ów. Koncepcja Jankiela 2x hero w ogóle do mnie nie przemawia, jak coś banujemy, to róbmy to wprost.

Abomka:

Czy limitujemy abomki 0-1? Jest pytanie od ludu

Orki:
Niech grzyb daje jednorazowo +2DD, bez dodatkowego efektu. Taki słaby scroll.

Emissary? Truthsayer? To mi się nie podoba na małe punkty. Opcja omijania różnych ograniczeń. Asarnil + popychaczka z book of Hoeth to dla mnie też jednak nie taki battl, jaki chcę kształtować. Przykro mi, jestem przeciw.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Czy limitujemy abomki 0-1? Jest pytanie od ludu
skoro czolgi i hydry nie sa 0-1 to nie

nie dosc, ze szczury z nia nie sa jakies niewiarygodnie wygiete (podstawka 60x100 znacznie ja splewila) to jeszcze jankiel i marek ostatnio mnie przekonali, ze sztormowka nie zatrzyuj calego strzelania :)

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Dwa: to, że przeciwnik nie może dispelować czarów RIP w swojej fazie magii, jest naprawdę kluczowe dla ugrywalnienia całej magii ogrowej. Może to być zasada specjalna, chociaż moim zdaniem przedmiot za 15 pkt jest lepszym rozwiązaniem, bo czytelnym i nie mylącym się. Tu jestem zdecydowanie za.
Jak jedna zmiana, to już bez przedmiotów. Po prostu czary ogrów są "last one turn" zamiast "remains in play"
Koncepcja Jankiela 2x hero w ogóle do mnie nie przemawia, jak coś banujemy, to róbmy to wprost.
Jestem przeciwny banowaniu - wystarczy, żeby było niedostępne dla "zawodowych" graczy. Nie widzę powodów, dla których osoba, która wydała sporo kasy na manflayerów, pomalowała ich, nie miałaby żadnej możliwości ich wystawienia.
Ja uczciwie nie wiem, jak bez cannonków VC mają załatwić np. 2 abominacje (nie licząc niefarta w rzutach, OFC).
Niech zabijają championów w ghulach. Dodatkowo, możesz wskrzeszać oddziały zombich, blokując tym samym abominacje. Nie trzeba ich zabijać (a z cannonków i tak nie zabijesz, chyba, że na jakimś turbo farcie). No i co do cannonów to bardziej jestem za opcją 2xrare.
Orki:
Niech grzyb daje jednorazowo +2DD, bez dodatkowego efektu. Taki słaby scroll.
Wywalić w ogóle.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Jankiel pisze: Jak jedna zmiana, to już bez przedmiotów. Po prostu czary ogrów są "last one turn" zamiast "remains in play"
o to, to, to :)
Jestem przeciwny banowaniu - wystarczy, żeby było niedostępne dla "zawodowych" graczy. Nie widzę powodów, dla których osoba, która wydała sporo kasy na manflayerów, pomalowała ich, nie miałaby żadnej możliwości ich wystawienia.
w sprawie mengili sienie wypowiem., uwazam 2 sloty hero i bana za tozsama pozycje wiec jak dla mnie tu nie ma roznicy
Ja uczciwie nie wiem, jak bez cannonków VC mają załatwić np. 2 abominacje (nie licząc niefarta w rzutach, OFC).
Niech zabijają championów w ghulach. Dodatkowo, możesz wskrzeszać oddziały zombich, blokując tym samym abominacje. Nie trzeba ich zabijać (a z cannonków i tak nie zabijesz, chyba, że na jakimś turbo farcie). No i co do cannonów to bardziej jestem za opcją 2xrare.
ja uczciwie nie wiem jak mam zabic slana w gwardii. NIe moge za blisko podchodzic bo rzuca firewalla z bane headem a dystansowo ma dzialka.

Niemniej staram sie poradzic tym czym mam :)
do mnie o tyle bardziej przemawia opcja 0-1, ze moze beda jakies salki/razory...

z drugiej strony vc tez slaba armia nie sa i mimo, ze nie moga sobie poradzic z 1 rzecza w tej grze (powiedzmy) to nie potrzebuja dopalaczy w postaci dzialek :)
Orki:
Niech grzyb daje jednorazowo +2DD, bez dodatkowego efektu. Taki słaby scroll.
Wywalić w ogóle.
tez uwazam, ze nie jest ten item potrzebny... juz predzej ogrom bym dal scrola niz orkom wyciagajacym w pizdu kostek

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Niemniej staram sie poradzic tym czym mam
Dokładnie. Zmuśmy graczy do myślenia, a nie tylko durnego rzucania kostkami.
uwazam 2 sloty hero i bana za tozsama pozycje wiec jak dla mnie tu nie ma roznicy
Pisałem już wcześniej - z racji tego, że BP stosuje się na prawie wszystkich turniejch, nie możemy brać pod uwagę tylko ludzi grających na masterach, ale także całą rzeszę normalnych, okazyjnych graczy. I tacy są wkurwieni, jak się nagle okazuje, że nie mogą w ogóle wystawiać tego, co sobie uczciwie i w dobrej wierze kupili. I przez takie głupoty BP jest później negatywnie odbierany na prowincji. Zauważcie, że BP popiera przede wszystkim Wawa, im większe zadupie, tym większy sprzeciw wobec niego
do mnie o tyle bardziej przemawia opcja 0-1, ze moze beda jakies salki/razory...
A do mnie dwa rare - działka praktycznie znikną.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Tzn. Shino odnośnie działek DOW przeczytaj całego mojego posta. Chodziło mi zasadniczo o to, ze jak kanony 0-1, to dla wszystkich, a nie z taryfami ulgowymi.

Dobra, powoli trzeba by zakładać głosowanko... Umówmy się, że jakoś w ten weekend zaczniemy głosować, w tydzień się opędzimy i w przyszły weekend opublikuję update uściśleń i BP jednocześnie. Może tak być? I z góry przepraszam za sporadyczną aktywność, ale piszę posty głownie w przerwach na lunch na kanapkę. Młyn jest w robocie straszny, a będzie gorzej. Przychodzę do domu i siedzę nad Excelem przy obiedzie, potem mam tak sprany mózg, że ciężko mi sensowne posty klepać. :/

ODPOWIEDZ