Wielka Inkwizycja Master 24-25.04.2010
Wielka Inkwizycja Master 24-25.04.2010
Kluby Inkwizytor oraz MSWiA zapraszają wszystkich graczy na turniej „WIELKA INKWIZYCJA VII”
24-25 kwiecień 2010
WARSZAWA
ul. Narbutta 65/71 Gimnazjum nr. 2
Za sponsorowanie turnieju dziękujemy :
WWW.GRACZ.COM.PL
Regulamin Turnieju Master WFB
Przyjmowanie zgłoszeń
- Rozpiski należy wysyłać na adres wielka_inkwizycja@op.pl
- Rozpiska powinna być wysłana w postaci pliku html lub pdf.
- Przysłana rozpiska (plik i sama rozpa) oraz temat musi być nazwana imieniem i nazwiskiem gracza. Należy napisać w mailu ID gracza ze strony http://www.adeon.livenet.pl/players.php oraz ewentualnie telefon kontaktowy. Za niepodpisaną rozpiskę nie będzie dodatkowych punktów. Rozpiski będą przyjmowane tylko parami (poza wyjątkiem, gdy ktoś gra jedną armią)!!!!!!!!
- Osoby, które przyślą poprawną rozpiskę do końca dnia 21.04.2010, otrzymają dodatkowe 4 pkt. na drużynę do klasyfikacji końcowej turnieju. Wcześniejsze przysłanie rozpiski nie zwalnia gracza z obowiązku posiadania swojego egzemplarza na turnieju.
- Na turnieju jest nieograniczona liczba miejsc.
- Głównym Sędzią turnieju jest Zbyszek „Barbarossa” Łobocki i on podejmuję ostateczne decyzję w problemowych kwestiach, Worst Play-ach itp. Sędziami liniowym turnieju będą Michał „Żaba” Szczepaniak oraz Łukasz „Śmiechu” Śmiechowski. Hobbystkę oceniać będzie Michał „Kubi” Kubacki, a sędzią technicznym będzie Tomasz "Handełek" Domagalski.
Zasady Turnieju
- Balancing Patch wersja 1.6
- Rozpiski są jawne.
- Wejściówka 80 PLN za parę, lub 50 PLN za osobę grającą samemu.
- Wielkość armii: 2 x 2150 punktów.(min 2 x 2100), dopuszczone jest wystawienie jednej armii na 4300 pts., jednak jest to opcja zarezerwowana dla klimaciarzy, a rozpiski będą rozpatrywane indywidualnie. Propozycje proszę wysyłać tylko mailowo na adres holanpl@poczta.onet.pl
- Istnieje wymóg pomalowanej armii, oraz całkowity zakaz proxów (wskrzeszane modele również muszą być pomalowane)
- Jednostki DoW dopuszczone, poza jednostkami zużywającymi sloty Hero, Mengil Manflayers oraz działkami. Ograniczenia te nie obejmują armii DoW.
- Obowiązują zasady 7 edycji WFB, oraz uściślenia sędziowskie i FAQ, przy niezgodności FAQ-ów z uściśleniami ważniejsze są uściślenia sędziowskie.
Ograniczenia:
- Na każdy sojusz musi być przynajmniej jeden sztandarowy armii.
- Armie VC, DE, DoCh, Lizzi oraz Skaveny nie mogą łączyć się ze sobą w sojusz.
- Armia Orków i Goblinów, jeśli używa któregokolwiek z pięciu dodatkowych przedmiotów magicznych, to również nie może łączyć się w sojusz z żadną z wyżej wymienionych armii.
- Limity kości PD i DD to 17. Przy czym jedna armia z sojuszu nie może użyć więcej niż 12 kości z limitu PD.
- 0-1 Hell Pit Abomination Skaveńska.
Bitwy:
- Gramy 4 bitwy: dwie w sobotę oraz dwie w niedzielę.
- Turniej rozpoczyna się w sobotę o godzinie 9.00, zapisy od godziny 8.30. Planowane zakończenie bitew o 21.00 (istnieje możliwość zagrania dłużej 2 bitwy za zgodą przeciwnika). W niedziele bitwa trzecia rozpoczyna się o 8:30. Planowane zakończenie turnieju o godzinie 20.30.
Sobota
8.30-9.00 zapisy
9.00-14.30 1 bitwa
14.30-15.30 przerwa obiadowa
15.30-21 2 bitwa (można grać dłużej za zgodą przeciwnika)
Niedziela
8.30-14.00 3 bitwa
14.00-15.00 przerwa obiadowa
15.00-20.30 4 bitwa
- Każda bitwa trwa 6 tur lub 5,5 godziny (przekroczenie czasu będzie surowo karane).
- Gramy na stołach 96”x 48”.
- Na turnieju gramy parami i każda armia może zagrać z każdą armią,(wyjątek : patrz ograniczenia) nawet armie które się nienawidzą np.: DE i HE. W sojuszu nie mogą grać dwie takie same armie. Istnieje możliwość grania samemu i dowodzenia dwoma armiami.
- Wystrzelane/uciekające/złamane jednostki sojusznika nie wzbudzają paniki. Nie można rzucać czarów na sojusznicze jednostki (np. popychaczek, wskrzeszeń itd.) ani wykorzystywać przerzutów itp. czarów rzuconych przez sojusznika. Kości dispel poola i powera są wspólne. Jeżeli któraś z armii ma jakąś specjalną zasadę np.: +1 do dispela z racji bycia magiem wysokich elfów i druga ma +1 z racji staff of sorcery , to wskazuje się który mag dispeluje. Armie mają dwóch generałów (chyba że gra jedna armia wtedy generał wart jest 200 pkt.) i osobne sztandary armijne, bohaterowie nie mogą się dołączać do sojuszników.
- Nie można mieć dwóch takich samych przedmiotów na sojusz np.: War Banner.(Power Stone i Dispell Scroll bez ograniczeń)
- Tereny na wszystkich stołach będą ustawione przez sędziów (będą karteczki) i są nie przestawiane. Proszę przed każdą bitwą sprawdzić ustawienia terenów i ewentualnie skorygować ustawienia terenów, bo np.: lasy mogą być przesunięte przez WE.
Teren
- Stosujemy zasady terenów z najnowszych Uściśleń Sędziowskich.
Scenariusze i liczenie punktów
- W każdej bitwie rozgrywany jest scenariusz Pitched Battle.
- Wyjątkiem od scenariusza jest sposób wyboru strony oraz gracza, który rozpoczyna bitwę. Na początku każdej bitwy, przed rozstawieniem, każda ze stron rzuca kością (lub dwoma według woli graczy, pod warunkiem, że obie strony się zgodzą) do wyłonienia zwycięscy. Strona, która wygra rzut, może zdecydować czy chce wybrać stronę stołu, czy woli podjąć decyzję o tym, kto ma pierwszą turę. Po dokonaniu wyboru, strona przeciwna ma prawo decyzji w kwestii, której nie wybrali zwycięscy rzutu. Pierwsze unity wystawia storna która decydowała.
- Drugim wyjątkiem jest to że stoły są podzielone na 8 części o wielkości 24” x 24”i każda jest warta 75 pkt.
- W czasie wystawiania Teamy rozstawiają po jednej jednostce z każdej armii na przemian. Jeżeli w którejś z armii w sojuszu skończą się jednostki do wystawiania, to sojusznik wystawia po dwie. W przypadku jednej armii rozstawia się po dwie jednostki.
- Leśne elfy posiadają dodatkowy las.
- Bitwy punktowane są według następującej tabelki:
Różnica VP wygrany VP pokonany
0 do 399 10 10
400 do 799 11 9
800 do 1199 12 8
1200 do 1599 13 7
1600 do 1999 14 6
2000 do 2399 15 5
2400 do 2799 16 4
2800 do 3199 17 3
3200 do 3599 18 2
3600 do 3999 19 1
4000 i więcej 20 0
W trzeciej oraz czwartej bitwie za całkowite wybicie przeciwnika, tzn. jeżeli przeciwnikowi nie zostaje na stole ani jedna nie uciekająca figurka, gracze którzy tego dokonają otrzymują dodatkowy duży punkt.
Ocena hobbystyczna armii.
Podczas turnieju zostanie przeprowadzona ocena hobbystyczna armii. Zdobyte podczas niej punkty zostaną doliczone do rankingu głównego i będą miały wpływ na wyniki końcowe. Będą liczone takie kategorię jak jakość pomalowania figurek, podstawki (w tym traye), konwersje, WYSIWYG, WOW oraz przygotowanie do bitwy(kostki,miarki itp.) Punkty z oceny hobbystycznej to 0-22 na sojusz (po 11 za każdą armię)
Na turnieju zostanie wyłoniony najlepszy hobbysta. W tej kategorii będzie liczył się test wiedzy oraz punkty z malowania. Kategoria ta dotyczy tylko i wyłącznie tych osób, które same pomalowały swoją armię.
Ocena malowania :
Pomalowanie armii 0-2
-Armia zabazgrana na trzy kolory, po to aby została dopuszczona 0 p.
-Armia pomalowana podstawowymi technikami, ale schludnie - 1p.
-Armia pomalowana ładnie przy użyciu bardziej zaawansowanych technik malarskich.
Podstawki 0-1
-podstawki schludnie zrobione i pomalowane 1p.
Traye 0-1
- Za posiadanie Trayów pod wszystkie jednostki tego wymagające(bez fastów, skirmischu)
Konwersje 0-2
- brak konwersji 0 p.
- jedna mała konwersja w armii 1 p.
- trzy konwersje w armii 2 p.(oddział,heros,potwór)
WYSIWYG 0-2
- armia nie spełnia wymogów 0 p.
- armia spełnia wymogi 2 p.
WOW 0-1
- armia posiada unikalny klimat i wygląd 1 p.
Przygotowanie do bitwy 0-2
- gracz posiada przynajmniej 2 z wymienionych 1 p(miarki,kostki,templaty,rozpiska,ArmyBook)
- gracz posiada wszystkie z wymienionych 2 p.
(miarki,kostki,templaty,rozpiska,Army Book)
Templaty wymagane są wtedy, gdy armia gracza ich używa, jeżeli ktoś używa specjalnych kostek np. artilery dice, to musi je posiadać w ramach kostek.
Dodatkowo podczas turnieju zostanie przeprowadzony test wiedzy o Warhammerze. Do zdobycia będzie dodatkowe 8 punktów zaliczanych do rankingu generalnego turnieju. Pytania będą zarówno z zasad jak i historii świata Warhammera.
Całkowita suma punktów do zdobycia wynosi 116 : 82 z bitew + 4 za wysłanie rozpiski w terminie + 22 z oceny hobbystycznej + 8 z testu wiedzy.
Punkty Worst Play
- Każdy gracz może zgłosić swojego przeciwnika, za wyjątkowo nieprzyjemną grę, do ukarania punktami Worst Play.
- Punkty te przyznawane będą na wyraźną prośbę grającego i po ocenie sytuacji przez Sędziego Głównego oraz Sędziów Liniowych.
- Nie ma możliwości nominowania do punktu Worst Play po zakończeniu bitwy i podaniu sobie rąk.
- Uwzględniane zostaną po zakończeniu turnieju w klasyfikacji końcowej wg następującego schematu:
1 głos -5 punkty
2 głosy -20 punktów
3 głosy - dyskwalifikacja
Procedura zgłaszania punktów Worst Play:
- W trakcie trwania bitwy należy zgłosić jednemu z sędziów rodzaj problemu.
- Jednocześnie należy poinformować o tym fakcie swojego przeciwnika.
- Po zakończeniu bitwy, jeżeli wrażenie nie zmieniło się, należy złożyć u Sędziego Głównego odpowiednie uzasadnienie.
- W potwierdzonych przypadkach i po konsultacji z pozostałymi sędziami, sędzia główny podejmie decyzję o przyznaniu lub nie przyznaniu takich punktów, o czym obie strony zostaną niezwłocznie poinformowane.
Ponadto sędziowie mogą ukarać graczy punktami karnymi za nie sportowe zachowanie, nie oddawanie wyników bitew w terminie, oszukiwanie, rozmyślne doprowadzanie do konfliktów lub przedłużanie bitew - nie więcej niż 10 punktów karnych na bitwę. W skrajnych przypadkach gracze mogą zostać zdyskwalifikowani i usunięci z turnieju.
Dodatkowe informacje:
- na turnieju dostępny będzie prysznic.
- będzie wyznaczona strefa dla palaczy.
- dysponujemy zamykanym parkingiem z tyłu szkoły.
- dodatkowo będą udostępnione salki noclegowe i zamykana sala na rzeczy.
- wieczorem w sobotę planujemy wyjście do Pubu. Osoby chętne na wypad prosimy o kontakt z Łukaszem "Śmiechem" Śmiechowskim, gdyż musimy wiedzieć na ile osób zarezerwować lokal.
- istnieje też wyjątkowo udostępniona przez szkołę możliwość noclegu z Piątku na Sobotę.
W tej sprawie proszę o kontakt na PW.
- w kwestiach malarskich prosimy o kontakt z Michałem "Kubim" Kubackim.
- na turnieju będzie dostępny bufet.
Mapki stołów :
Lista zgłoszonych: (R - rozpiska sprawdzona)
1.Damian Morgan Racki + Michał Misza Wieczorek Emp+WE R
2.Paweł Karpiu Wieczorek+ Marek Yuby Zasłona WoC+O&G R
3.Rafał "Rafix" Raczyński+Paweł "Koszo" Koszowski DoC+Emp R
4.Dariusz "Dalmar" Polit+Tomasz "Malal" Hądzlik DoC+HE R
5.Bartosz "Młody" Białowąs+Piotr "Holan" Holanowski WoC+VC R
6.Jan "Jasiuuu" Leszczyński + Piotr "Marian" Fąfara DoC+HE R
7.Piotr "Dębek" Dębkowski+Kacper "Święta Barbara" Bucki Bret+DE R
8.Adam Zielony + Marcin "Kalesoner" Zakrzewski WoC+TK R
9.Paweł "Gąsior" Gąsiewski+Maciej "Szwentas" Wiątkiewicz VC+HE R
10.Krzysztof "Fish" Fischer+Adam Bociek DoW+Dwarf R
11.Daniel 'Manfred' Gronowski + Aleksander 'Rince' Jaworowski Emp+DE R
12.Piotr Wald "gotih"+Maciej Kawończyk "Pedros" Emp+DE R
13.Michał Tarka+Dariusz Tarka WoC+DE R
14.Agnieszka Jankowska+ Jakub Jankowski DE R
15.Mateusz Czaja HE R
16.Paweł Szeremeta Lizzi R
17.Andrzej Wiatrow+Daniel Moczulski DE+Dwarf R
18.Paweł Krauze "Grichalk" + Olek 'olo' Krupski Dwarf+Emp R
19.Krzysztof Kołtan + Piotr Pabis Emp+DoC R
20.Przemek Niedzielski WoC R
21.Bartłomiej "Bartys" Lewandowski + Michał "Slanesh" Żywczyk Dwarf+DE R
22.Michał "Shino" Rusinek + Stanisław "Crus" Scheiner TK+Lizzi R
23.Marcin "Zembol" Jakubowski + Jacek Kaczmarski TK+Lizzi R
24.Adam Marciniak + Jacek Jedynak Emp+DE R
25.Maciej Bogusławski + Przemek Stec HE+Lizzi R
26.Maciek Dziopak + Bober DoC+TK R
27.Jan "Pazdzioch" Bodzioch + Mateusz "Goboss" Pudzianowski HE+DE R
28.Andrzej Bąk + Marek Bąk HE+DoC R
29.Adam Woch + Błażej "Sociu" Soćko HE+VC R
30.Maciek Łepkowski + Michał Bukowski Emp+O&G R
31.Maciek Wysocki + Krzysiek Wysocki DE+OK R
32.Jacek "Xet" Grotha + Karol "Młody" Pietrowicz DE+TK R
33.Łukasz Dudzic + Marek Kiełbasa HE+DE R
34.Piotr Kozłowski + Marcin Chłopek Lizzi+WE R
35.Paweł "Bigpasiak" Paszek + Piotr Głomski WE+Emp R
36.Darek "Mobi" Olczak + Michał "Matej" Matejuk DoC+Dwarf R
37.Konrad "4karabiny" Dmowski + Tomasz "Runepriest" Tutaj VC+WE R
38.Cyryl Wojewódzki + Czarek Lasocki VC+HE R
24-25 kwiecień 2010
WARSZAWA
ul. Narbutta 65/71 Gimnazjum nr. 2
Za sponsorowanie turnieju dziękujemy :
WWW.GRACZ.COM.PL
Regulamin Turnieju Master WFB
Przyjmowanie zgłoszeń
- Rozpiski należy wysyłać na adres wielka_inkwizycja@op.pl
- Rozpiska powinna być wysłana w postaci pliku html lub pdf.
- Przysłana rozpiska (plik i sama rozpa) oraz temat musi być nazwana imieniem i nazwiskiem gracza. Należy napisać w mailu ID gracza ze strony http://www.adeon.livenet.pl/players.php oraz ewentualnie telefon kontaktowy. Za niepodpisaną rozpiskę nie będzie dodatkowych punktów. Rozpiski będą przyjmowane tylko parami (poza wyjątkiem, gdy ktoś gra jedną armią)!!!!!!!!
- Osoby, które przyślą poprawną rozpiskę do końca dnia 21.04.2010, otrzymają dodatkowe 4 pkt. na drużynę do klasyfikacji końcowej turnieju. Wcześniejsze przysłanie rozpiski nie zwalnia gracza z obowiązku posiadania swojego egzemplarza na turnieju.
- Na turnieju jest nieograniczona liczba miejsc.
- Głównym Sędzią turnieju jest Zbyszek „Barbarossa” Łobocki i on podejmuję ostateczne decyzję w problemowych kwestiach, Worst Play-ach itp. Sędziami liniowym turnieju będą Michał „Żaba” Szczepaniak oraz Łukasz „Śmiechu” Śmiechowski. Hobbystkę oceniać będzie Michał „Kubi” Kubacki, a sędzią technicznym będzie Tomasz "Handełek" Domagalski.
Zasady Turnieju
- Balancing Patch wersja 1.6
- Rozpiski są jawne.
- Wejściówka 80 PLN za parę, lub 50 PLN za osobę grającą samemu.
- Wielkość armii: 2 x 2150 punktów.(min 2 x 2100), dopuszczone jest wystawienie jednej armii na 4300 pts., jednak jest to opcja zarezerwowana dla klimaciarzy, a rozpiski będą rozpatrywane indywidualnie. Propozycje proszę wysyłać tylko mailowo na adres holanpl@poczta.onet.pl
- Istnieje wymóg pomalowanej armii, oraz całkowity zakaz proxów (wskrzeszane modele również muszą być pomalowane)
- Jednostki DoW dopuszczone, poza jednostkami zużywającymi sloty Hero, Mengil Manflayers oraz działkami. Ograniczenia te nie obejmują armii DoW.
- Obowiązują zasady 7 edycji WFB, oraz uściślenia sędziowskie i FAQ, przy niezgodności FAQ-ów z uściśleniami ważniejsze są uściślenia sędziowskie.
Ograniczenia:
- Na każdy sojusz musi być przynajmniej jeden sztandarowy armii.
- Armie VC, DE, DoCh, Lizzi oraz Skaveny nie mogą łączyć się ze sobą w sojusz.
- Armia Orków i Goblinów, jeśli używa któregokolwiek z pięciu dodatkowych przedmiotów magicznych, to również nie może łączyć się w sojusz z żadną z wyżej wymienionych armii.
- Limity kości PD i DD to 17. Przy czym jedna armia z sojuszu nie może użyć więcej niż 12 kości z limitu PD.
- 0-1 Hell Pit Abomination Skaveńska.
Bitwy:
- Gramy 4 bitwy: dwie w sobotę oraz dwie w niedzielę.
- Turniej rozpoczyna się w sobotę o godzinie 9.00, zapisy od godziny 8.30. Planowane zakończenie bitew o 21.00 (istnieje możliwość zagrania dłużej 2 bitwy za zgodą przeciwnika). W niedziele bitwa trzecia rozpoczyna się o 8:30. Planowane zakończenie turnieju o godzinie 20.30.
Sobota
8.30-9.00 zapisy
9.00-14.30 1 bitwa
14.30-15.30 przerwa obiadowa
15.30-21 2 bitwa (można grać dłużej za zgodą przeciwnika)
Niedziela
8.30-14.00 3 bitwa
14.00-15.00 przerwa obiadowa
15.00-20.30 4 bitwa
- Każda bitwa trwa 6 tur lub 5,5 godziny (przekroczenie czasu będzie surowo karane).
- Gramy na stołach 96”x 48”.
- Na turnieju gramy parami i każda armia może zagrać z każdą armią,(wyjątek : patrz ograniczenia) nawet armie które się nienawidzą np.: DE i HE. W sojuszu nie mogą grać dwie takie same armie. Istnieje możliwość grania samemu i dowodzenia dwoma armiami.
- Wystrzelane/uciekające/złamane jednostki sojusznika nie wzbudzają paniki. Nie można rzucać czarów na sojusznicze jednostki (np. popychaczek, wskrzeszeń itd.) ani wykorzystywać przerzutów itp. czarów rzuconych przez sojusznika. Kości dispel poola i powera są wspólne. Jeżeli któraś z armii ma jakąś specjalną zasadę np.: +1 do dispela z racji bycia magiem wysokich elfów i druga ma +1 z racji staff of sorcery , to wskazuje się który mag dispeluje. Armie mają dwóch generałów (chyba że gra jedna armia wtedy generał wart jest 200 pkt.) i osobne sztandary armijne, bohaterowie nie mogą się dołączać do sojuszników.
- Nie można mieć dwóch takich samych przedmiotów na sojusz np.: War Banner.(Power Stone i Dispell Scroll bez ograniczeń)
- Tereny na wszystkich stołach będą ustawione przez sędziów (będą karteczki) i są nie przestawiane. Proszę przed każdą bitwą sprawdzić ustawienia terenów i ewentualnie skorygować ustawienia terenów, bo np.: lasy mogą być przesunięte przez WE.
Teren
- Stosujemy zasady terenów z najnowszych Uściśleń Sędziowskich.
Scenariusze i liczenie punktów
- W każdej bitwie rozgrywany jest scenariusz Pitched Battle.
- Wyjątkiem od scenariusza jest sposób wyboru strony oraz gracza, który rozpoczyna bitwę. Na początku każdej bitwy, przed rozstawieniem, każda ze stron rzuca kością (lub dwoma według woli graczy, pod warunkiem, że obie strony się zgodzą) do wyłonienia zwycięscy. Strona, która wygra rzut, może zdecydować czy chce wybrać stronę stołu, czy woli podjąć decyzję o tym, kto ma pierwszą turę. Po dokonaniu wyboru, strona przeciwna ma prawo decyzji w kwestii, której nie wybrali zwycięscy rzutu. Pierwsze unity wystawia storna która decydowała.
- Drugim wyjątkiem jest to że stoły są podzielone na 8 części o wielkości 24” x 24”i każda jest warta 75 pkt.
- W czasie wystawiania Teamy rozstawiają po jednej jednostce z każdej armii na przemian. Jeżeli w którejś z armii w sojuszu skończą się jednostki do wystawiania, to sojusznik wystawia po dwie. W przypadku jednej armii rozstawia się po dwie jednostki.
- Leśne elfy posiadają dodatkowy las.
- Bitwy punktowane są według następującej tabelki:
Różnica VP wygrany VP pokonany
0 do 399 10 10
400 do 799 11 9
800 do 1199 12 8
1200 do 1599 13 7
1600 do 1999 14 6
2000 do 2399 15 5
2400 do 2799 16 4
2800 do 3199 17 3
3200 do 3599 18 2
3600 do 3999 19 1
4000 i więcej 20 0
W trzeciej oraz czwartej bitwie za całkowite wybicie przeciwnika, tzn. jeżeli przeciwnikowi nie zostaje na stole ani jedna nie uciekająca figurka, gracze którzy tego dokonają otrzymują dodatkowy duży punkt.
Ocena hobbystyczna armii.
Podczas turnieju zostanie przeprowadzona ocena hobbystyczna armii. Zdobyte podczas niej punkty zostaną doliczone do rankingu głównego i będą miały wpływ na wyniki końcowe. Będą liczone takie kategorię jak jakość pomalowania figurek, podstawki (w tym traye), konwersje, WYSIWYG, WOW oraz przygotowanie do bitwy(kostki,miarki itp.) Punkty z oceny hobbystycznej to 0-22 na sojusz (po 11 za każdą armię)
Na turnieju zostanie wyłoniony najlepszy hobbysta. W tej kategorii będzie liczył się test wiedzy oraz punkty z malowania. Kategoria ta dotyczy tylko i wyłącznie tych osób, które same pomalowały swoją armię.
Ocena malowania :
Pomalowanie armii 0-2
-Armia zabazgrana na trzy kolory, po to aby została dopuszczona 0 p.
-Armia pomalowana podstawowymi technikami, ale schludnie - 1p.
-Armia pomalowana ładnie przy użyciu bardziej zaawansowanych technik malarskich.
Podstawki 0-1
-podstawki schludnie zrobione i pomalowane 1p.
Traye 0-1
- Za posiadanie Trayów pod wszystkie jednostki tego wymagające(bez fastów, skirmischu)
Konwersje 0-2
- brak konwersji 0 p.
- jedna mała konwersja w armii 1 p.
- trzy konwersje w armii 2 p.(oddział,heros,potwór)
WYSIWYG 0-2
- armia nie spełnia wymogów 0 p.
- armia spełnia wymogi 2 p.
WOW 0-1
- armia posiada unikalny klimat i wygląd 1 p.
Przygotowanie do bitwy 0-2
- gracz posiada przynajmniej 2 z wymienionych 1 p(miarki,kostki,templaty,rozpiska,ArmyBook)
- gracz posiada wszystkie z wymienionych 2 p.
(miarki,kostki,templaty,rozpiska,Army Book)
Templaty wymagane są wtedy, gdy armia gracza ich używa, jeżeli ktoś używa specjalnych kostek np. artilery dice, to musi je posiadać w ramach kostek.
Dodatkowo podczas turnieju zostanie przeprowadzony test wiedzy o Warhammerze. Do zdobycia będzie dodatkowe 8 punktów zaliczanych do rankingu generalnego turnieju. Pytania będą zarówno z zasad jak i historii świata Warhammera.
Całkowita suma punktów do zdobycia wynosi 116 : 82 z bitew + 4 za wysłanie rozpiski w terminie + 22 z oceny hobbystycznej + 8 z testu wiedzy.
Punkty Worst Play
- Każdy gracz może zgłosić swojego przeciwnika, za wyjątkowo nieprzyjemną grę, do ukarania punktami Worst Play.
- Punkty te przyznawane będą na wyraźną prośbę grającego i po ocenie sytuacji przez Sędziego Głównego oraz Sędziów Liniowych.
- Nie ma możliwości nominowania do punktu Worst Play po zakończeniu bitwy i podaniu sobie rąk.
- Uwzględniane zostaną po zakończeniu turnieju w klasyfikacji końcowej wg następującego schematu:
1 głos -5 punkty
2 głosy -20 punktów
3 głosy - dyskwalifikacja
Procedura zgłaszania punktów Worst Play:
- W trakcie trwania bitwy należy zgłosić jednemu z sędziów rodzaj problemu.
- Jednocześnie należy poinformować o tym fakcie swojego przeciwnika.
- Po zakończeniu bitwy, jeżeli wrażenie nie zmieniło się, należy złożyć u Sędziego Głównego odpowiednie uzasadnienie.
- W potwierdzonych przypadkach i po konsultacji z pozostałymi sędziami, sędzia główny podejmie decyzję o przyznaniu lub nie przyznaniu takich punktów, o czym obie strony zostaną niezwłocznie poinformowane.
Ponadto sędziowie mogą ukarać graczy punktami karnymi za nie sportowe zachowanie, nie oddawanie wyników bitew w terminie, oszukiwanie, rozmyślne doprowadzanie do konfliktów lub przedłużanie bitew - nie więcej niż 10 punktów karnych na bitwę. W skrajnych przypadkach gracze mogą zostać zdyskwalifikowani i usunięci z turnieju.
Dodatkowe informacje:
- na turnieju dostępny będzie prysznic.
- będzie wyznaczona strefa dla palaczy.
- dysponujemy zamykanym parkingiem z tyłu szkoły.
- dodatkowo będą udostępnione salki noclegowe i zamykana sala na rzeczy.
- wieczorem w sobotę planujemy wyjście do Pubu. Osoby chętne na wypad prosimy o kontakt z Łukaszem "Śmiechem" Śmiechowskim, gdyż musimy wiedzieć na ile osób zarezerwować lokal.
- istnieje też wyjątkowo udostępniona przez szkołę możliwość noclegu z Piątku na Sobotę.
W tej sprawie proszę o kontakt na PW.
- w kwestiach malarskich prosimy o kontakt z Michałem "Kubim" Kubackim.
- na turnieju będzie dostępny bufet.
Mapki stołów :
Lista zgłoszonych: (R - rozpiska sprawdzona)
1.Damian Morgan Racki + Michał Misza Wieczorek Emp+WE R
2.Paweł Karpiu Wieczorek+ Marek Yuby Zasłona WoC+O&G R
3.Rafał "Rafix" Raczyński+Paweł "Koszo" Koszowski DoC+Emp R
4.Dariusz "Dalmar" Polit+Tomasz "Malal" Hądzlik DoC+HE R
5.Bartosz "Młody" Białowąs+Piotr "Holan" Holanowski WoC+VC R
6.Jan "Jasiuuu" Leszczyński + Piotr "Marian" Fąfara DoC+HE R
7.Piotr "Dębek" Dębkowski+Kacper "Święta Barbara" Bucki Bret+DE R
8.Adam Zielony + Marcin "Kalesoner" Zakrzewski WoC+TK R
9.Paweł "Gąsior" Gąsiewski+Maciej "Szwentas" Wiątkiewicz VC+HE R
10.Krzysztof "Fish" Fischer+Adam Bociek DoW+Dwarf R
11.Daniel 'Manfred' Gronowski + Aleksander 'Rince' Jaworowski Emp+DE R
12.Piotr Wald "gotih"+Maciej Kawończyk "Pedros" Emp+DE R
13.Michał Tarka+Dariusz Tarka WoC+DE R
14.Agnieszka Jankowska+ Jakub Jankowski DE R
15.Mateusz Czaja HE R
16.Paweł Szeremeta Lizzi R
17.Andrzej Wiatrow+Daniel Moczulski DE+Dwarf R
18.Paweł Krauze "Grichalk" + Olek 'olo' Krupski Dwarf+Emp R
19.Krzysztof Kołtan + Piotr Pabis Emp+DoC R
20.Przemek Niedzielski WoC R
21.Bartłomiej "Bartys" Lewandowski + Michał "Slanesh" Żywczyk Dwarf+DE R
22.Michał "Shino" Rusinek + Stanisław "Crus" Scheiner TK+Lizzi R
23.Marcin "Zembol" Jakubowski + Jacek Kaczmarski TK+Lizzi R
24.Adam Marciniak + Jacek Jedynak Emp+DE R
25.Maciej Bogusławski + Przemek Stec HE+Lizzi R
26.Maciek Dziopak + Bober DoC+TK R
27.Jan "Pazdzioch" Bodzioch + Mateusz "Goboss" Pudzianowski HE+DE R
28.Andrzej Bąk + Marek Bąk HE+DoC R
29.Adam Woch + Błażej "Sociu" Soćko HE+VC R
30.Maciek Łepkowski + Michał Bukowski Emp+O&G R
31.Maciek Wysocki + Krzysiek Wysocki DE+OK R
32.Jacek "Xet" Grotha + Karol "Młody" Pietrowicz DE+TK R
33.Łukasz Dudzic + Marek Kiełbasa HE+DE R
34.Piotr Kozłowski + Marcin Chłopek Lizzi+WE R
35.Paweł "Bigpasiak" Paszek + Piotr Głomski WE+Emp R
36.Darek "Mobi" Olczak + Michał "Matej" Matejuk DoC+Dwarf R
37.Konrad "4karabiny" Dmowski + Tomasz "Runepriest" Tutaj VC+WE R
38.Cyryl Wojewódzki + Czarek Lasocki VC+HE R
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2010, o 22:00 przez Holan, łącznie zmieniany 40 razy.
Jaki jest powód dla tego zapisu? Nie mogę dostrzec aspektu balansującego.Holan pisze:- Na każdy sojusz musi być przynajmniej jeden sztandarowy armii.
Czyżby pozostałość z 6ed, gdzie wystawienie BSB było wręcz klimatyczne, bo nie było dla niego dobrych buildów?
Fajnie by było jak by się dało coś zrobić z niechlubnym tytułem najdroższego mastera w sezonie ;/ Dla biednych studentów każdy grosz się liczy!Holan pisze:- Wejściówka 80 PLN za parę, lub 50 PLN za osobę grającą samemu.
Tak czy siak będę. Pozdrawiam.
Furion
- morgan10005
- Falubaz
- Posty: 1001
- Lokalizacja: MSWiA Stare Babice
TradycjaHolan pisze:- Na każdy sojusz musi być przynajmniej jeden sztandarowy armii.
Koszty w W-wie niestety są jakie są i nie da się tego przeskoczyćHolan pisze:- Wejściówka 80 PLN za parę, lub 50 PLN za osobę grającą samemu.
Z realiów jakie są sobie zdaje sprawę. W sumie to takie retoryczne pytanie było.
A co do BSB to cóż, mocno zachęcacie do sojuszy Imperium z Demonami aniżeli z TK. Narzucenie BSB wyklucza kilka opcji sojuszy. A wampiry, demony, lizaki bsb tak czy siak wystawiają.
Tylko moje 3 grosze... nie wiem na ile "finalny" jest ten regulamin, więc dlatego pozwalam sobie moje przemyślenia wrzucić
pozdrawiam
Furion
A co do BSB to cóż, mocno zachęcacie do sojuszy Imperium z Demonami aniżeli z TK. Narzucenie BSB wyklucza kilka opcji sojuszy. A wampiry, demony, lizaki bsb tak czy siak wystawiają.
Tylko moje 3 grosze... nie wiem na ile "finalny" jest ten regulamin, więc dlatego pozwalam sobie moje przemyślenia wrzucić
pozdrawiam
Furion
+1Furion pisze:Jaki jest powód dla tego zapisu? Nie mogę dostrzec aspektu balansującego.Holan pisze:- Na każdy sojusz musi być przynajmniej jeden sztandarowy armii.
Czyżby pozostałość z 6ed, gdzie wystawienie BSB było wręcz klimatyczne, bo nie było dla niego dobrych buildów?
Armie z niegrywalnymi BSB dostają ostro po dupie, a żadna z nich nie jest w TOP5
Znów procentowo strasznie dużo hobbystyki. 34/116 To jest prawie 30% wyniku całego turnieju.
Poza ceną za wejście, która pewnie przekłada się na frekwencje, to hobbystyka jak zwykle chyba jest największym minusem WI.
Ograniczenia są spoko, ale szkoda, że nie pomyśleliście też o ograniczeniu lataczy na sojusz.
Poza ceną za wejście, która pewnie przekłada się na frekwencje, to hobbystyka jak zwykle chyba jest największym minusem WI.
Ograniczenia są spoko, ale szkoda, że nie pomyśleliście też o ograniczeniu lataczy na sojusz.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14639
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Fajne zasady, choc uwazam, ze przycinanie dominacji to przeginka. Sa slabe.
O 7 punktow nadkladacie ocene malowania sugerowana przez LL na turnieju, gdzie i tak jest znacznie mniej punktow z bitew do zdobycia. Mi to nie wadzi, bo troche punktow na bank naklepiemy z Debsonem, ale moze negatywnie wplynac na frekwencje. Wasza wola.
Nie bedzie zadnego sedziego dojazdowego? W sumie spoko - Zbyszek tyra czaszeczki.
O 7 punktow nadkladacie ocene malowania sugerowana przez LL na turnieju, gdzie i tak jest znacznie mniej punktow z bitew do zdobycia. Mi to nie wadzi, bo troche punktow na bank naklepiemy z Debsonem, ale moze negatywnie wplynac na frekwencje. Wasza wola.
Nie bedzie zadnego sedziego dojazdowego? W sumie spoko - Zbyszek tyra czaszeczki.
- morgan10005
- Falubaz
- Posty: 1001
- Lokalizacja: MSWiA Stare Babice
Pewnie to pytanie jeszcze padnie i to nie retorycznie.Furion pisze:Z realiów jakie są sobie zdaje sprawę. W sumie to takie retoryczne pytanie było.
Latacze są ograniczeni z BP (2x max3)
HE, WE, WoCH i O&G mają w miare grywalnych BSB-ów, Breta musi mieć BSB-czyli już 10 armiiArmie z niegrywalnymi BSB dostają ostro po dupie, a żadna z nich nie jest w TOP5
Na ocenę malowania poczekajcie i wtedy ocenicie.
to jest 1 BSB na sojusz - a ponieważ w armiach top 5 i tak wystawia się BSB (a miażdżąca większość sojuszy będzie je zawierać) to problem jest minimalny - napisz proszę dlaczego boli Cię to osobiście i dlaczego ma to związek z DOW jeśli chcesz wystawić coś fajnego to puść PM do Holana i napisz czemu taki BSB rujnuje Twoją koncepcję - my lubimy prawdziwych klimaciarzy.Furion pisze:Jaki jest powód dla tego zapisu? Nie mogę dostrzec aspektu balansującego.Holan pisze:- Na każdy sojusz musi być przynajmniej jeden sztandarowy armii.
pozdro,
Ż.
- morgan10005
- Falubaz
- Posty: 1001
- Lokalizacja: MSWiA Stare Babice
Klimat to klimat- 4300 jest dla klimaciarzy
Mnie te zasady pasują. 40pln/osoba to IMHO uczciwa cena za master w Warszawie i to w formacie, który nie sprzyja nawałowi uczestników. Zakaz sojuszy z wymienionej piątki potrzebny. Jasne, że zaraz pojawią się głosy, że połączenie czegośtam z czymśtam wcale takie przesadzone nie jest, ale traktowałbym tego typu głosy z najwyższą podejrzliwością Bsb jest kłopotliwy w zasadzie wyłącznie dla grania niektórymi armiami (TK na przykład), ale na czyste 4300. Myślę, że tak jak pisał Żaba - w takiej sytuacji wystarczyć będzie PMka do orgów. Fajne, cywilizujące zasady. Ja, jeśli niebo nie zwali mi się na głowę, będę na 100%.
Pudło, ja będę grał Imperium. Chyba, że sojusznik wymyśli coś bardziej giętegoŻaba pisze:to jest 1 BSB na sojusz - a ponieważ w armiach top 5 i tak wystawia się BSB (a miażdżąca większość sojuszy będzie je zawierać) to problem jest minimalny - napisz proszę dlaczego boli Cię to osobiście i dlaczego ma to związek z DOW
Brzmi fajnie.Żaba pisze:jeśli chcesz wystawić coś fajnego to puść PM do Holana i napisz czemu taki BSB rujnuje Twoją koncepcję - my lubimy prawdziwych klimaciarzy.
Trochę dużo jak na mój gust, choć zastanawiam się na ile to jest przegięcie - bo jedyne kombinacje jakie wchodzą to bretoństkie pegazy + harpie / furie / teradony.morgan10005 pisze:Latacze są ograniczeni z BP (2x max3)
W moim odczuciu uśmierca to kilka nie topowych kombinacji, a nie rusza w ogóle top 5. Zapis o BSB to jakiś relikt.Kielon pisze:Przecież zawsze był obowiązek wystawienia BsBka, więc nie narzekać.
pozdrawiam
Furion
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14639
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Zly Dotyk.Cosmo pisze:Zaczelo sie :/ I to po wyjsciu FAQu z podstawka 60x100? Paranoja czy co?Holan pisze:- 0-1 Hell Pit Abomination Skaveńska.
Furion nie przesadzaj, ja 2 lata temu gralem na WI Emp + Woch i miałem bsb w empire dawał radę.
RIP
Ziemko pisze:Ja Robert Mrozek kajam się przed Wami wszystkimi, zrobiłem błąd, chcemy bardzo wygrać, ale nie zrobiliśmy tego umyślnie, padamy na kolana - WYBACZCIE
ustalcie odgórnie jedą czy dwie kości. jeżeli wystawię skeinslivera to każdy będzie mi cisnął żeby rzucać dwoma.Na początku każdej bitwy, przed rozstawieniem, każda ze stron rzuca kością (lub dwoma według woli graczy) do wyłonienia zwycięscy
ten zapis sugeruje że moge kotłować z calderona sojusznicze jednostki. prawda?- Wystrzelane/uciekające/złamane jednostki sojusznika nie wzbudzają paniki. Nie można rzucać czarów na sojusznicze jednostki (np. popychaczek, wskrzeszeń itd.) ani wykorzystywać przerzutów itp. czarów rzuconych przez sojusznika. Kości dispel poola i powera są wspólne. Jeżeli któraś z armii ma jakąś specjalną zasadę np.: +1 do dispela z racji bycia magiem wysokich elfów i druga ma +1 z racji staff of sorcery , to wskazuje się który mag dispeluje. Armie mają dwóch generałów (chyba że gra jedna armia wtedy generał wart jest 200 pkt.) i osobne sztandary armijne, bohaterowie nie mogą się dołączać do sojuszników.