Koziołkowe Krasnoludy

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Koziołkowe Krasnoludy

Post autor: Rakso_The_Slayer »

Rzadko czytam rozpiski na forum, jeszcze rzadziej je zamieszczam ale ponieważ tym razem nie wiem na jaki wariant się zdecydowac to zamieszczam tu kilka opcji koziołkowych rozpisek i liczę na konstruktywne uwagi i opinie. Z góry uprzedzam, że wiem, że są lepsze kontyngenty dla dwarfów ale już się uparłem na jaszczurki ;) No to jedziemy:

Opcja 1.

- Runesmith
generał, tarcza, runki
- Thane
BSB, kamyk, zapuszkowany

- 20 warriors
FCG, shield
- 20 Longów
runiczny sztandar, muzyk, tarcze

- 15 Slayerów +3 giant slayerów
- katapa z inzynierem i orunowaniem
- katapa z inżynierem i orunowaniem

- organy

- 12 skinków skirmisherów z plujkami i czempionem
- 12 skinków skirmisherów z plujkami i czempionem
- 10 skinków skirmisherów


Opcja 2.

- Kowal j.w.
- Thane BSB puszka

- 20 warriors, tarcza FCG
- 20 Longbeards, tarcze, runiczny sztandar, muzyk
- 10 thundów, tarcze
- 10 kuszoli, tarcze

- katapa j.w.
- katapa j.w.

- organy

- 10 skinków skirmisherów z plujkami
- 10 skinków w kohorcie
- 4 terki z czempionem


Opcja 3.

- Runesmith j.w.
- Thane BSB

- 20 warriors j.w.
- 20 longbeard j.w.

- 15+3 slayers/jeśli będą terki to wypadają i wchodzi coś z corów
- katapa
- katapa

- 7 mountain rangers/gyro

- 10 skinków skirmisherów
- 10/12 skinków skirmisherów
- 3 terki/12 skinków skirmisherów


Opcja 4.

-Runesmith
- Thane BSB

- 10 warriors, shield
- 10 warriors, GW
- 19 longbeardów, shieldy, runiczna szmata, muzyk
- 19 longbeardów, shieldy, runiczna szmata, muzyk

- katapa
- katapa
- organy

- 10 skinków z plujkami skirmish
- 10 skinków w kohorcie
- 4 terki



Opcje pierwszą już testowałem i jestem średnio zadowolony, pozostałe niestety nie były poddawane testom i nie wiem czy będę miał okazję dlatego czekam na wasze uwagi i sugestie.

Pozdro

EDIT: Dodana czwarta opcja.
Obrazek

Awatar użytkownika
Niko
Oszukista
Posty: 794
Lokalizacja: Warszawa, Yelonki "GAMONIE"

Post autor: Niko »

najbardziej do mnie przemawia 2 opcja ale jakos specjalnie nie umiem tego uargumentowac :P

Awatar użytkownika
ANtY
Kretozord
Posty: 1610
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: ANtY »

Bo jako jedyna ma corowe strzelanie?
Ja w sumie też bym się za nią opowiadał

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

Opcje 2 i 4 najbardziej mi się podobają. Można w nich wszystko złamać, więc nie muszę myśleć tylko mogę lecieć na pałę, wbijam się większością oddziałów i wychodzę drugą stroną :P - dlatego rozsądniejsza wydaje mi się opcja 1 ostatecznie 3 - ale w niej zmieniłbym warriorów na 10 (wbrew pozorom taki psudofast/pseudodetachment zazwyczaj psuje mi szyki bardziej niż pełny klocek) i wsadził jednak organy a nie mountainów/gyrosa. Tak to przynajmniej wygląda z punktu widzenia bretki :wink:

Awatar użytkownika
Crane
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3291
Lokalizacja: Biała Podlaska/ Warszawa - Czarne Wrony

Post autor: Crane »

Nie znam się na dwarfach, ale sporo z nimi walczyłem i opcja nr 2 najbardziej do mnie przemawia

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

Głosuje za dwójką, aczkolwiek kohorta w żaden sposób do mnie nie trafia.
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

2...z pogonieniem kuszoli na 10 warriorów z GW...
masz skirmish, masz czym walnąć, masz czym strzelic

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Zdecydowanie 2 opcja - ale nie dawał bym kamienia na bsb - na małe punkty puszką można biegać i łapać skirmisze np driady

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

W opcji 2. thane nie ma Kamyka z powodów punktowych i nieco innego założenia ;)

Regis - skoro tak Ci się podoba Opcja 2. bo nie ma slayerów to może chalenge? :twisted:
albo może wpadniesz do mnie to pykniemy przedmasterowe playtesty? :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

A do mnie przemawia nr 3. Mountain Rangersi, Slayersi, . Ładne i dobre und motzne chba wystarczająco na mastera JA osobiście może wymieniłbym katapę na 2x boltze.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

pewnie, na kimś trzeba potestować, a z krasnoludzkim gunlinem już walczyłem :P To czego mnie nauczyliście to: krasie są do zrobienia, jeśli nie mają niezłamywalnego kloca 8)
edit: opcja 2 jest dla mnie najfajniesza - oprócz braku slayerów przemawia za nią dodatkowy darmowy screen/bonus z overruna - skiny :twisted:

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Jak dla mnie to 3 lub 4.
Obrazek

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Rakso odradzam ci slayerów na te pkty z paru powodów ... po 1 nie masz kowadła po 2 nie ma dużo LT po 3 strzelanie lepsze na "małe" pkt

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

ale krasnoludy potrzebują jakiegoś twardego klocka, który by trzymał pkty i utrudniał dobranie się do maszyn. A slayerzy są jak znam życie w rozpisce dlatego, że Rakso znowu się wkurzył na hammererów, że mu AS nie zdają :wink:

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

w 2 rozpie ma 2 klocki - styka

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

Regis - ja od kilku lat zawsze mam slayerów więc wyjątkiem będzie jak na Koziołku ich zabraknie w rozpie ;) Hamków już daaawno nie wystawiałem... ale fakt, ostatnio wkurzałem się na ASy równo i chciałem wymusić powrót Karak Kadrin po tym jak na 13 testów As na 4+ zdałem 1 #-o
Obrazek

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

@ Gogol jak widzę 20 warriorów, bez kamyka/2herosów w środku to wiem, że klocek już jest mój :wink: Longbeardzi - zależy od run, ale też bez herosa z As 1+/reroll+dwurak też się ich raczej zjada :wink: gorzej jak środek wrogiej armii to hamki/slayerzy, których nie złamię, a którzy prędzej lub później mi rycerzyków wytną, co gorsza przy slayerach 2 bohaterowie idą do longów i wtedy też ich trudno złamać. Fakt, że machin się raczej nie boję, jakoś błogosławieństwo Pani sprawia, że jeśli już mam zginąć, to przynajmniej w honorowej walce wręcz. Chyba że Oskar wyciągnie znowu mountain rangerów :wink:
A ja martwiłbym się najbardziej rozpiską nr 1, szczególnie, gdyby udało się w niej znaleźc pkty na dodatkowych strzelców... po obcięciu klocka warriorów powinni wejść jeszcze thundzi/quarrellersi zależnie od upodobania. Fakt, że żaden ze mnie specjalista od dwarfów, ale takiej rozpy bałbym się najbardziej z tutaj wymienionych. Przynajmniej z ograniczonego bretonskiego punktu widzenia.

Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Post autor: GarG »

3/4 przy czym wstawił bym Gyro+ terki do cięcia marszu by klopy mogły strzelać jak najdłużej ;)
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ? :)
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

emiel_regis pisze:@ Gogol jak widzę 20 warriorów, bez kamyka/2herosów w środku to wiem, że klocek już jest mój :wink: Longbeardzi - zależy od run, ale też bez herosa z As 1+/reroll+dwurak też się ich raczej zjada :wink: gorzej jak środek wrogiej armii to hamki/slayerzy, których nie złamię, a którzy prędzej lub później mi rycerzyków wytną, co gorsza przy slayerach 2 bohaterowie idą do longów i wtedy też ich trudno złamać. Fakt, że machin się raczej nie boję, jakoś błogosławieństwo Pani sprawia, że jeśli już mam zginąć, to przynajmniej w honorowej walce wręcz. Chyba że Oskar wyciągnie znowu mountain rangerów :wink:
Proszę cię ... longi z 7 statika vs twoja kawaleria z 3-4 przy dobrych wiatrach to raczej nierówna walka ... dwarfy jadą na wysokim CR a nie na zabijaniu.

Tłumaczenie że klocek się nie zbrejkuje jest bez sensu - z założenia on nie ma przegrać combata tylko wygrać.

Breta = free frag

Awatar użytkownika
Jagal
Niszczyciel Światów
Posty: 4287
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Post autor: Jagal »

Popre gogola - bretka osłabiona strzelaniem gowno zrobi dwarfom ze static CR. Czasami jak lance są pełne to i tak jest problem. zakładająć ze lanca 9 realmów z WB wpada w 20 warriorów
(biorą shieldy):

trafia 4-5, rani 2-3 savuje jednego - 1-2 trupy z rycerzy, zaokrąglając ataki z koni - zabijam 2. zakladam ze z 4 atakow dwarfy nie zabija nikogo.

dwarfy mają 3 szeregi sztandar, breta ma 2 trupy dwa szeregi , warbanner, sztandar - wygrywasz o 2. przewagi nikt nie ma. break na 7 to break to zdania - 50% ze duza lanca sie przebije. ( a jak jest bsb to 25%) Szarza kombinowana jest jedynym wyjsciem, ktore da duze szanse na przejechanie. Ale zauwazmy, ze to byla szarza pelne lancy bez strat od strzelania. Co jesli spadnie 3? 6tka w WB remisuje albo przegrywa z klockiem.


Jak dopchasz pegazy od boku etc to luzik. Ale na te pkt to czelendż na nie pojdzie prawie napewno (chyba ze bedzie sie je kitrac albo dwarfy wyjatkowo szeroko sa rozstawione)


IMO opcja 2 ;)
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.


Snot Fanpage <<--- , klikać! ;)

ODPOWIEDZ