O&G na 1500 pkt. Rozpiska na gre drużynową

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
AwangardowyKaloryfer
Wałkarz
Posty: 88
Lokalizacja: Dęblin woj. Lubelskie

O&G na 1500 pkt. Rozpiska na gre drużynową

Post autor: AwangardowyKaloryfer »

Core Units

30 Night Goblins 170 pkt. + 55 pkt.
Hand weapons, shields, full FCG
2 x Fanatics (50 pkt.)
Night Goblin Big Boss
Martogh Best Basha
Beard of Barbus

30 Night Goblins 170 pkt.
Hand Weapons, shields, full FCG
2 x Fanatics (50 pkt.)

24 Orc Boyz 174 pkt. + 135 pkt.
Choppaz, shields, leather armors, full FCG
Black Orc Big Boss
Martogh Best Basha
Beardof Barbus
Ulag's Akrit Axe

24 Orc Boyz 198 pkt. + 135 pkt.
Spears, Choppaz, shields, leather armors, full FCG
Black Orc Big Boss
Martogh Best Basha
Beard of Barbus
Ulag's Akrit Axe

10 Wolf Riders 170 pkt.
Spears, bows, light armor, shields, full FCG

Special Units

Goblin Chariot 60 pkt. + 9 pkt.
5 Crew Members

Goblin Chariot 60 pkt. + 9 pkt.
5 Crew Members

Spear Chukka 35 pkt.
3 Crew Members

Spear Chukka 35 pkt.
3 Crew Members

Goblin Rock Lobber 70 pkt.
3 Crew Members

Total Army Cost:
1495 Pkt.

Total Models In Army:
144

Celowo w rozpisce nie ma magii ponieważ jest ona przystosowana na gre drużynową (magie zapewnia sojusznik). Jest to moja pierwsza rozpiska. W orkach są speary bo chciałem je przetestować, będziemy grać raczej przyjacielsko-towarzysko i nie nastawiam się na wygraną. Nie ma tu niczego co mogłoby zapenić kopa ale od tego mam sojusznika ( Bretonia )
http://www.demland.info/dem/
Potężna dawka całkiem sporych ilości psów naraz (to wcale nie reklama)

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

na szybko: beard of barbus możesz mieć 1 (słownie: jedną), po co tyle kloców? I jaką wypasioną magię ma zapewnić bretonnia? to już lepiej wymaksować magię O&G, szczególnie że jest mocna... A, i wywal koniecznie sztandar z wilków, darmowe 100 pkt dla przeciwnika. To są rzeczy oczywiste, reszte obczaisz sam i dojdziesz pewnie do jakiś wniosków

nindza77
Wodzirej
Posty: 770
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: nindza77 »

Nie wycisnąłeś z tej rozpiski tak naprawdę nic, kopiując niemalże wszystkich hero :(

Kloce fajnie, bo mają klimat, ale generalnie to to co ja bym zmienił, również na szybko bo nie chce mi się dzisiaj myśleć za bardzo po charówce w szkole i klubie:

-Shino! Na jednym BOBB koniecznie! Jeden z tych naprawdę zajebistych przedmiotów w naszej armii :)
-Nie powtarzaj itemków
-Wywal sztandar z wilków
-Wrzuc zamiast kogos Orczego szamana i daj mu jakis Itty Ring (dobry, przydatny boundspell!) i Dispell Scroll, żeby jednak jakis mieć. Uwierz mi, że przy orczej magii, opłaca się rzucić ten jeden czy dwa czary na turę, bywa że to tyłek ratuje :)
Natomiast wszystkim prawicowym purystom ideologicznym, co to rehabilitują nacjonalizm, moge powiedziec że odróżanianie nacjonalizmu od faszyzmu, przypomina poznawanie rodzajów gówna po zapachu;-)).

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

1. Błąd z herosami. Przedmioty magiczne nie mogą sie powtarzać chyba, że jest to wyszczególnione.
2. Nie wiem za co jest do chariotów +9pkt. Możesz dokupic jednego załogantaMasz ich wtedy 4. Ty masz ich 5 ale nadal nie wiem co jeszcze sie tam kryje, bo zostają 3 pkt. (obstawiam że wilk).
3. Co do rozpy od strony bojowej. Do lekkiej gry z kumplami na początek spoko. Po prostu zagraj bitwę i wyciągaj wnioski.

Od strony technicznej:
1. Zanim zagrasz bitwę poczytaj rule booka, bo to co zrobiłeś z herosami świadczy o tym, że masz jeszcze dużo do zrobienia w tej kwestii.
2. Czytaj ze zrozumieniem. +3 pkt. for extra crew -> możesz kupic jednego za 3 pkt. Z resztą na chłopski rozum jak miało by się tam zmieścic np 40 goblinów. :lol2:
3. Przeczytaj jak się zamieszcza rozpiski na forum.
4. Kruczki:
- leather armour(nie ma czegos takiego) -> light armour
- skrót FCG po rozwinięciu brzmi Full Comand Group, więc tamto full jest zbędne.
5. Zagraj kilka bitew i potem pros o rady wtedy lepiej je zrozumiesz.
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...

Awatar użytkownika
Tofic
Chuck Norris
Posty: 443
Lokalizacja: Animosity

Post autor: Tofic »

(magie zapewnia sojusznik)
.
Wiesz jaką bretonnia ma magię na 1500, zazwyczaj to jedna 1 poziomowa magiczka z dwoma scrolami :P . Za orkowa magia na małe punkty jest super, szczególnie jak grasz przeciwko strzelającym armiom (Waaaaagh!!!! wymiata). Jak wspomnieli wcześniej wyrzuć sztandar z Fastów i zostaw tylko muzyka, a najlepiej jeszcze rozdziel ich na 2 oddziały, dużo spamu bardzo by pomogło lancom brety przeciwko innym kawalerią. Jeszcze zdjął bym to FCG z night gobasów, według mnie służą oni tylko do przeżycia i wypuszczenia fanoli, ewentualnie mogą jakiś archersów czy kuszoli zabić (muzyk of kors potrzebny bardzo).
Obrazek

nindza77
Wodzirej
Posty: 770
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: nindza77 »

W NG zostawiłbym na pewno Bossa i muzyka. Ten ostatni może czasem pozwoli coś zbrejkować, a i zebrac się i zachować kilka pkt. Boss za to może krzyczec Challenge ;)
Natomiast wszystkim prawicowym purystom ideologicznym, co to rehabilitują nacjonalizm, moge powiedziec że odróżanianie nacjonalizmu od faszyzmu, przypomina poznawanie rodzajów gówna po zapachu;-)).

AwangardowyKaloryfer
Wałkarz
Posty: 88
Lokalizacja: Dęblin woj. Lubelskie

Post autor: AwangardowyKaloryfer »

Nieco unowocześniłem moją rozpę. Gramy bez magii więc można pobawić się fluffem, moje oddziały mają po prostu dobijać wroga po bretce, ewentualnie wspierać flanki. Wolfy muszą być w dziesięciu bo będą w nich strzelać może a muszą wytrzymać choć jedną salwe z jednego oddziału wroga. Przeciw na demony i VC więc strzelania nie będzie za bardzo. Shino pozwoli mi zniwelować regenerke i wardy demców. Co do rock lobbera to wystawiam go po raz pierwszy i czy moglibyście mi dać wskazówki co do sprawnego wymierzania odległości?

A o to i felerna rozpiska (sprawdziłem AB i RB dokładniej i mam nadzieje że nie ma już błędów)

Orcs & Goblins Army

Core Units

30 Night Goblins 170 pkt. + 45 pkt.
Hand weapons, shields, FCG
2 x Fanatics (50 pkt.)
Night Goblin Big Boss
Martogh Best Basha

30 Night Goblins 170 pkt.
Hand Weapons, shields, FCG
2 x Fanatics (50 pkt.)

24 Orc Boyz 174 pkt. + 180 pkt.
Choppaz, shields, light armors, full FCG
Black Orc Big Boss
Ulag's Akrit Axe
Beard of Barbus
Shinguards Of Sneaky Shino

24 Orc Boyz 198 pkt. + 140 pkt.
Spears, Choppaz, shields, light armors, full FCG
Black Orc Big Boss
Martogh Best Basha
Yellow Kidney Stone Of Xet
Shinguards Of Sneaky Shino

10 Wolf Riders 170 pkt.
Spears, bows, light armor, shields, Musician

Special Units

Goblin Chariot 60 pkt. + 6 pkt.
4 Crew Members & 3 wolfs

Goblin Chariot 60 pkt. + 6 pkt.
4 Crew Members & 3 wolfs

Spear Chukka 35 pkt.
3 Crew Members

Spear Chukka 35 pkt.
3 Crew Members

Goblin Rock Lobber 70 pkt.
3 Crew Members

Total Army Cost:
1495 Pkt.

Total Models In Army:
144

Co do goblińskiego bosa to może dać coś jeszcze? Co do shino to mogę dać aż dwa? W rolebooku było napisane że nie moge dać dwóch armorów na hero ale mogę dwa takie same na armie?
http://www.demland.info/dem/
Potężna dawka całkiem sporych ilości psów naraz (to wcale nie reklama)

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

Strzelanie z klopy -> Zasadniczo są dwie opcja miarka w oku (dostepna tylko dla graczy ze specsłużb) i szacowanie. Ja to robie mniej więcej tak, że zapamiętuje konkretne odcinki na polu bitwy. Np. wiem że od krawędzi do klopy jest 8 cali. Oddział stał przy krawędzi strefy i ruszył sie o 8 cali. Mam wtedy miare ok. 20". Do tego wykorzystuję wymiary samych oddziałów oraz to co mierzyłem w fazie ruchu (nie mam na mysli chamskiego mierzenia tylko to co mam np. przy ruchu szarżach itp.). Potem sie na oko składa że "odtąd dotąd" jest około 4 takie odciniki czyli wychodzi "tyle". Trzeba tez trochę wprawy. Po odpowiedniej zaprawie dojdziesz do coraz mniejszych rozrzutów przy deklaracji.

Klarownie?

Jeszcze jedna rada do rozpy. Ja bym zrobił jeden oddział NG tam gdzie chcesz dac NGBossa z siatkami, a drugi raczej do supportu.
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...

Awatar użytkownika
Dzidzia
Mudżahedin
Posty: 334
Lokalizacja: Z lasku Athel Loren ;]

Post autor: Dzidzia »

Nadal masz dwie takie same magiczne bronie, 2 martogi. Zamień tego martoga na goblinie na ten miecz co daje ci siłe działa na turę. Oprócz tego może byś wrzucił go na 1 rydwan i dodałbyś mu to co daje d6 s5 A gdy twój bohater ginie, myślę że w połączeniu z brodą może fajnie to zadziałać... (taki kamikadze)
ale mogę dwa takie same na armie?
Nie, żadnych magicznych przedmiotów nie możesz dublować, poza wyjątkami gdzie jest to uwzględnione (Dispel Scroll np.).

I naprawde rozbij te wilczki na 2unity. To nie ważne że szybko zejdą od strzelania (którego, jak zauważyłeś sam jest jak na lekarstwo w VC i Demonkach), a 170pkts, to naprawde dużo, jak za oddział, który może zejść od jednego niezebrania się po flee. Duuużo lepiej 2x5, wtedy mają mniejszy rozmiar, koszt i nie boisz się o ich stratę.

Pzdr
Parravon pisze:
mi_hau pisze:w RB nie ma ze Terki to Flaing Skirmisza jedynie - cold blod, Poison, flaing cavalary
Człowieku jaka " Flaing Skirmisza" #-o mają zasadę Flying Cavalry a w rulebook-u poczytaj sobie o zasadach Flyers od strony 68 czytaj wszystkie zasady to nie będziesz miał takich problemów.

AwangardowyKaloryfer
Wałkarz
Posty: 88
Lokalizacja: Dęblin woj. Lubelskie

Post autor: AwangardowyKaloryfer »

A o to i trzecia już rozpa. Teraz już wszystko przemyślałem (chyba), oddział NG z bossem jako oddział potrafiący coś zdziałać w kombacie, drugie NG to support idący tylko na rank, orki z choppami to oddział który musi zaszarżować i maks w drugiej turze walki wręcz zmiażdżyć jakieś szkielety może, włócznie to oddział eksperymentalny posiadający dużo ataków i fajnego bossa, wilki już podzielone co kasztowało mnie dodatkowe 6 pkt (muzyk), gdybym mógł to wystawiłbym trolle np. 3 obok choppazów ale punkty gonią

PS:
Wcześniej zapomniałem o netsach!!! A teraz mnie na nie nie stać.... :x

Orcs & Goblins Army

Core Units

30 Night Goblins 170 pkt. + 45 pkt.
Hand weapons, shields, FCG
2 x Fanatics (50 pkt.)
Night Goblin Big Boss
Wollopa's One Hit Wunda

30 Night Goblins 170 pkt.
Hand Weapons, shields, FCG
2 x Fanatics (50 pkt.)

24 Orc Boyz 174 pkt. + 175 pkt.
Choppaz, shields, light armors, FCG
Black Orc Big Boss
Ulag's Akrit Axe
Beard of Barbus
Spiteful Shield

24 Orc Boyz 198 pkt. + 140 pkt.
Spears, Choppaz, shields, light armors, FCG
Black Orc Big Boss
Martogh Best Basha
Yellow Kidney Stone Of Xet
Shinguards Of Sneaky Shino

5 Wolf Riders 76 pkt.
Spears, bows, light armor, shields, Musician

5 Wolf Riders 76 pkt.
Spears, bows, light armor, shields, Musician

Special Units

Goblin Chariot 60 pkt. + 6 pkt.
4 Crew Members & 3 wolfs

Goblin Chariot 60 pkt. + 6 pkt.
4 Crew Members & 3 wolfs

Spear Chukka 35 pkt.
3 Crew Members

Spear Chukka 35 pkt.
3 Crew Members

Goblin Rock Lobber 70 pkt.
3 Crew Members

Total Army Cost:
1496 Pkt.

Total Models In Army:
144

One Hit Wunda w goblinskim bosie tylko dlatego że nie wiedziałem co mu dać. Cała armia z bardzo miłym fluffem :D
http://www.demland.info/dem/
Potężna dawka całkiem sporych ilości psów naraz (to wcale nie reklama)

nindza77
Wodzirej
Posty: 770
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: nindza77 »

Tak, ale jeszcze jedna uwaga. Hero pisz oddzielnie, bo jak będziesz przeciwnikowi pokazywał swoją rozpę to on nie może wiedzieć gdzie ich trzymasz. Ich tak czy siak ustawia się na samiuśkim końcu, więc zawsze możesz pozmieniać przed samą grą.
Natomiast wszystkim prawicowym purystom ideologicznym, co to rehabilitują nacjonalizm, moge powiedziec że odróżanianie nacjonalizmu od faszyzmu, przypomina poznawanie rodzajów gówna po zapachu;-)).

Awatar użytkownika
Dzidzia
Mudżahedin
Posty: 334
Lokalizacja: Z lasku Athel Loren ;]

Post autor: Dzidzia »

One Hit Wunda w goblinskim bosie tylko dlatego że nie wiedziałem co mu dać.
To jest naprawde spoko broń :P

Rozpiska wygląda naprawdę solidnie (jeśli na bank gracie bez magii).

Pzdr
Parravon pisze:
mi_hau pisze:w RB nie ma ze Terki to Flaing Skirmisza jedynie - cold blod, Poison, flaing cavalary
Człowieku jaka " Flaing Skirmisza" #-o mają zasadę Flying Cavalry a w rulebook-u poczytaj sobie o zasadach Flyers od strony 68 czytaj wszystkie zasady to nie będziesz miał takich problemów.

AwangardowyKaloryfer
Wałkarz
Posty: 88
Lokalizacja: Dęblin woj. Lubelskie

Post autor: AwangardowyKaloryfer »

Ale co mógłbym wywalić aby mieć punkty na netsy? Chodzi mi tu o to aby nie obniżać za bardzo siły uderzeniowej żadnego oddziału cięciem kosztu. Może wywalić jedną piątke wolfow aby mieć siatki w obu NG?
http://www.demland.info/dem/
Potężna dawka całkiem sporych ilości psów naraz (to wcale nie reklama)

nindza77
Wodzirej
Posty: 770
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: nindza77 »

Wywal dodatkowych goblinów z rydwanów i włócznie z wilków, chyba że zamierzasz się nimi bić :roll: a zapewniam Cię, że nawet z włóczniami cięzko im zabić załogę przeciętnej maszyny.
Natomiast wszystkim prawicowym purystom ideologicznym, co to rehabilitują nacjonalizm, moge powiedziec że odróżanianie nacjonalizmu od faszyzmu, przypomina poznawanie rodzajów gówna po zapachu;-)).

GoblinNadGobliny
Mudżahedin
Posty: 324

Post autor: GoblinNadGobliny »

nindza77 pisze:Wywal dodatkowych goblinów z rydwanów i włócznie z wilków, chyba że zamierzasz się nimi bić :roll: a zapewniam Cię, że nawet z włóczniami cięzko im zabić załogę przeciętnej maszyny.
:D
najpierw gramy, potem piszemy glupotki na forum.
ten goblin dodatkowy na rydwanie jest najgenialniejszym ekonomicznie dodatkiem w armii - za 3 pkt zyskujemy goscia z wlocznia i lukiem, w efekcie branie go jest niemal obowiazkowe.
wlocznie na wilkach - mniej obowiazkowe, ale wskazane. z zalogami maszyn (poza dwarfickimi) i tak i tak daja sobie rade. wlocznie glownie przydaja sie, gdy fastem szarzujemy na bok/tyl wrogich oddzialow, bo im mniej osob im odda tym wieksza szansa, ze wygraja jakims cudem.
Obrazek

AwangardowyKaloryfer
Wałkarz
Posty: 88
Lokalizacja: Dęblin woj. Lubelskie

Post autor: AwangardowyKaloryfer »

GoblinNadGobliny pisze:
wlocznie glownie przydaja sie, gdy fastem szarzujemy na bok/tyl wrogich oddzialow, bo im mniej osob im odda tym wieksza szansa, ze wygraja jakims cudem.

I o to mi chodzi! Fasty mają jedną, określoną funkcje: gdy bretońska szarża z milionem ataków z siłą 6 zawodzi, fast wbija się w bok i z siłą 4 zdejmuje co najmniej 2 przeciwnikow
http://www.demland.info/dem/
Potężna dawka całkiem sporych ilości psów naraz (to wcale nie reklama)

nindza77
Wodzirej
Posty: 770
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: nindza77 »

GoblinNadGobliny pisze:
nindza77 pisze:Wywal dodatkowych goblinów z rydwanów i włócznie z wilków, chyba że zamierzasz się nimi bić :roll: a zapewniam Cię, że nawet z włóczniami cięzko im zabić załogę przeciętnej maszyny.
:D
najpierw gramy, potem piszemy glupotki na forum.
ten goblin dodatkowy na rydwanie jest najgenialniejszym ekonomicznie dodatkiem w armii - za 3 pkt zyskujemy goscia z wlocznia i lukiem, w efekcie branie go jest niemal obowiazkowe.
wlocznie na wilkach - mniej obowiazkowe, ale wskazane. z zalogami maszyn (poza dwarfickimi) i tak i tak daja sobie rade. wlocznie glownie przydaja sie, gdy fastem szarzujemy na bok/tyl wrogich oddzialow, bo im mniej osob im odda tym wieksza szansa, ze wygraja jakims cudem.
Ekhm, mi się włócznie na wilkach nigdy nie przydały, bo i tak nie zabiją przy szarży, a potem ciężko z S3 zabić cokolwiek co ma Sv. Gobliny na rydwanach no niech już będzie, aczkolwiek IMO lepiej szukać pkt na Netsy.
Natomiast wszystkim prawicowym purystom ideologicznym, co to rehabilitują nacjonalizm, moge powiedziec że odróżanianie nacjonalizmu od faszyzmu, przypomina poznawanie rodzajów gówna po zapachu;-)).

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

Gdzie szukać pkt. na netsy powiedziałem.
nindza77 pisze:
GoblinNadGobliny pisze:
nindza77 pisze:Ekhm, mi się włócznie na wilkach nigdy nie przydały, bo i tak nie zabiją przy szarży, a potem ciężko z S3 zabić cokolwiek co ma Sv. Gobliny na rydwanach no niech już będzie, aczkolwiek IMO lepiej szukać pkt na Netsy.
A ile mistrzu joda grałeś tych bitew? -.- może zostanę Twoim patała(ch/n)em
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...

AwangardowyKaloryfer
Wałkarz
Posty: 88
Lokalizacja: Dęblin woj. Lubelskie

Post autor: AwangardowyKaloryfer »

Mi za każdym razem udaje się coś nimi zdziałać w szarży od boku, przeciwnik robi się mniej straszny gdy ma -1 do siły ( o ile pamiętam to może do walki wręcz?) a ja +1 do wyniku walki. A i może po drodze coś ustrzelą, zwłaszcza że demce nie mają AS
http://www.demland.info/dem/
Potężna dawka całkiem sporych ilości psów naraz (to wcale nie reklama)

ODPOWIEDZ