Ruch furmanki/dzwonu w oddziale.
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Ruch furmanki/dzwonu w oddziale.
FAQ mówi że, w przypadku gdy oddział z dzwonem/ furmanką walczy od boku furmanka/dzwon nie mogą się ruszyć chyba że oddział będzie miał możliwość manewru lub reformacji.
Jeżeli oddział z furmanką/dzwonem wygra rundę combatu to zgodnie z zasadami może się odwrócić z stronę wroga(więc może wykonać manewr). W takim wypadku przesuwamy dzwon/furmankę do pierwszego rzędu a co za tym idzie do combatu. Zgodnie z FAQ nawet musimy ją przesunąć do pierwszego rzędu.
Można tak zrobić?
Jeżeli oddział z furmanką/dzwonem wygra rundę combatu to zgodnie z zasadami może się odwrócić z stronę wroga(więc może wykonać manewr). W takim wypadku przesuwamy dzwon/furmankę do pierwszego rzędu a co za tym idzie do combatu. Zgodnie z FAQ nawet musimy ją przesunąć do pierwszego rzędu.
Można tak zrobić?
Nawet trzeba.
Q. What types of movement within their own unit
can the Screaming Bell/Plague Furnace execute
during a game? For example, can it move within
the ranks to reach a fighting position?
A. When the unit executes any manoeuvre (other
than a wheel), the Bell/Furnace is immediately
moved to the centre of its front rank. If the unit is
engaged in combat, the Bell/Furnace is stuck in
place and cannot be moved within the ranks until
the unit can manoeuvre/reform again.
Ja mam inne pytanie.
Ile modeli zastępuje.
1?
Jeśli przed obrotem było 5 modeli w kolumnie to musi ich zostać 5 prawda?
Trochę się unit wydłuży
Q. What types of movement within their own unit
can the Screaming Bell/Plague Furnace execute
during a game? For example, can it move within
the ranks to reach a fighting position?
A. When the unit executes any manoeuvre (other
than a wheel), the Bell/Furnace is immediately
moved to the centre of its front rank. If the unit is
engaged in combat, the Bell/Furnace is stuck in
place and cannot be moved within the ranks until
the unit can manoeuvre/reform again.
Ja mam inne pytanie.
Ile modeli zastępuje.
1?
Jeśli przed obrotem było 5 modeli w kolumnie to musi ich zostać 5 prawda?
Trochę się unit wydłuży

The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
W praktyce obrót dzwonem po wygrajen walce będzie miał miejsce niezwykle rzadko. Należy bowiem pamiętać że po obrocie nie może walczyć mniej modeli niż przed. a dzwon musi byś w środkowej rance. Rzadko środkowa ranka będzie kant w kant z wrogiem.
On ma chyba 3 modele szerokości więc zastępuje 3.
On ma chyba 3 modele szerokości więc zastępuje 3.
Wydaje mi się, że w tym FAQ chodzi o to, że w ogóle nie można się ruszyć dzwonem aż do skończenia walki. Ale szczerze mówiąc, za cholerę nie mam pojęcia, co autor miał na myśli.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
Prawdę mówiąc miałem podobne podejrzenia co ty. Ale jednak zmiana formacji w CC nie różni się specjalnie od normalnej. Więc skoro jednostka może wykonać ten manewr po wygranej walce to może dostawić wtedy dzwon IMO. Jednak tak jak napisałem to niemal niemożliwe by wykonać turn, dostawić dzwon i nie zmniejszyć liczby swoich walczących modeli jednocześnie spełniając warunek by dzwon był na środku.
Mogli napisać, że można go przesunąć w walce na skutek turn czy expand frontage.
Przy turn nie ma znaczenia, czy zwiększasz ilość modeli w walce, czy zmniejszasz. To się liczy tylko przy expand frontageJednak tak jak napisałem to niemal niemożliwe by wykonać turn, dostawić dzwon i nie zmniejszyć liczby swoich walczących modeli jednocześnie spełniając warunek by dzwon był na środku.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
Jankiel:
Niestety nie, w ktoryms faq usuneli zdanie, ze trzeba wprowadzac wieksza ilosc modeli do walki, ale zostawili zdanie, ze nie mozna zmniejszac ilosci modeli.
Tez kiedys myslalem, ze usuneli wszystko, ale zostalem wyprowadzony z tego bledu (wiadomo przez kogo).
Niestety nie, w ktoryms faq usuneli zdanie, ze trzeba wprowadzac wieksza ilosc modeli do walki, ale zostawili zdanie, ze nie mozna zmniejszac ilosci modeli.
Tez kiedys myslalem, ze usuneli wszystko, ale zostalem wyprowadzony z tego bledu (wiadomo przez kogo).
przez kogo? :>Marek G pisze: ale zostalem wyprowadzony z tego bledu (wiadomo przez kogo).
w praktyce nigdy nimi nie mozna zrobic turna gdyz zmniejszy sie ilosc walczacych (jak by sie mialo 3 pelne szeregi to po turnie tylko furmanka by walczyla wiec byla by ilosc modeli zminejszona z 3 do 1

Nieco inne pytanie dotyczące Furnace/Bella, walcząc z oddziałem od tyłu, niepełny szereg traktujemy jakby był pełny.
-atakujący (od tyłu)
-atakowani

Atakujących bije cały szereg, nawet jeśli ten z prawej nie styka się z 4 atakowanym, ponieważ liczy się jakby stykał się z kolesiem z następnego szeregu.
-szeregowcy
-dzwon
-atakujący (od boku)

Czy tak samo jest jeśli oddział jest atakowany od boku? To znaczyłoby, że dzwon/Furnace może być atakowany przez 3 kolesi z oddziału atakującego i oddawać.
























Atakujących bije cały szereg, nawet jeśli ten z prawej nie styka się z 4 atakowanym, ponieważ liczy się jakby stykał się z kolesiem z następnego szeregu.

































Czy tak samo jest jeśli oddział jest atakowany od boku? To znaczyłoby, że dzwon/Furnace może być atakowany przez 3 kolesi z oddziału atakującego i oddawać.
Jeśli nie zmniejszy liczby walczących modeli to tak [ wg mnie ]Cosmo pisze:No to jak jest w koncu z tym manewrem przy wygranym combacie dzwonu? Moze sie obrocic abo niet? Bo widze ze czterech sedziow sie wypowiedzialo i zdania sa mocno podzielone.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
Teoretycznie impakty mógłbyś nawet wcelować wszystkie w furmankę czy też dzwon, nawet nie dochodząc do styku z nimi, np. szarżując na flankę oddziału w których są umieszczone. Chyba była nawet dyskusja na ten temat zaraz po wyjściu book'a skavenów:Manfred pisze:mam inne pytanie o dzwon
Czy czołg może zadeklarować impaky w furmane/dzwon ??
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... impact+hit
Temat ja widać nie doczekał się zakończenia. A propo tego:
jak tam finalna wersja, Shino?Shino pisze:ale trzeba bedzie to na spokojnie obgadac zeby powiedziec jaka bedzie finalna wersja

Jak dla mnie niezależnie na którą stronę oddziału szarżujesz, mówisz w co chcesz by szły impacty.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Furmanka/ Dzwon może być celem (strzelania) ale tylko wtedy gdy efekt który zadaje hity może wybrać cel. Impakty wchodzą zawsze w oddział nie można nimi wybierać celu.Byro pisze:Moim zdaniem tak, ponieważ jest ditributed as shooting, a w ich wypadku można je obrać jako cel.
W mounta też można alokować impakty.Knight pisze:Furmanka/ Dzwon może być celem (strzelania) ale tylko wtedy gdy efekt który zadaje hity może wybrać cel. Impakty wchodzą zawsze w oddział nie można nimi wybierać celu.Byro pisze:Moim zdaniem tak, ponieważ jest ditributed as shooting, a w ich wypadku można je obrać jako cel.
Możesz wybrać jak przy strzelaniu unit/furmana-dzwon...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
W mounta to trzeba alokować impakty a nie można. Za to nie można sobie wybierać i alokować w herosa który jeździ na mouncie.
Furmanka od zwykłego konia różni się tylko tym, że można ją wybierać jako cel strzelania lub magii. Jeżeli jest napisane przy impaktach, że rozlosowuje się je jak strzelanie to chodzi wyłącznie o ich rozlosowanie przy oddziale z bohaterami mniejszym niż 5 szeregowych modeli a nie o to że nagle można sobie nimi wybierać cel.
Furmanka od zwykłego konia różni się tylko tym, że można ją wybierać jako cel strzelania lub magii. Jeżeli jest napisane przy impaktach, że rozlosowuje się je jak strzelanie to chodzi wyłącznie o ich rozlosowanie przy oddziale z bohaterami mniejszym niż 5 szeregowych modeli a nie o to że nagle można sobie nimi wybierać cel.
Taaa...
Tylko że furmanka/dzwon ma napisane że można w nią strzelać osobno mimo bycia wewnątrz unitu...
To tak jakbyś miał 2 unity wewnątrz jednego...
Obstawiałbym że można wybrać co dostaje, furmana/dzwon czy unit przy czym na pewno nie idzie w priesta/seera...
Tylko że furmanka/dzwon ma napisane że można w nią strzelać osobno mimo bycia wewnątrz unitu...
To tak jakbyś miał 2 unity wewnątrz jednego...
Obstawiałbym że można wybrać co dostaje, furmana/dzwon czy unit przy czym na pewno nie idzie w priesta/seera...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned