Ruch furmanki/dzwonu w oddziale.

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Knight
Wodzirej
Posty: 724
Lokalizacja: XIII Kohorta

Ruch furmanki/dzwonu w oddziale.

Post autor: Knight »

FAQ mówi że, w przypadku gdy oddział z dzwonem/ furmanką walczy od boku furmanka/dzwon nie mogą się ruszyć chyba że oddział będzie miał możliwość manewru lub reformacji.
Jeżeli oddział z furmanką/dzwonem wygra rundę combatu to zgodnie z zasadami może się odwrócić z stronę wroga(więc może wykonać manewr). W takim wypadku przesuwamy dzwon/furmankę do pierwszego rzędu a co za tym idzie do combatu. Zgodnie z FAQ nawet musimy ją przesunąć do pierwszego rzędu.

Można tak zrobić?

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Nawet trzeba.

Q. What types of movement within their own unit
can the Screaming Bell/Plague Furnace execute
during a game? For example, can it move within
the ranks to reach a fighting position?
A. When the unit executes any manoeuvre (other
than a wheel), the Bell/Furnace is immediately
moved to the centre of its front rank
. If the unit is
engaged in combat, the Bell/Furnace is stuck in
place and cannot be moved within the ranks until
the unit can manoeuvre/reform again.

Ja mam inne pytanie.
Ile modeli zastępuje.
1?
Jeśli przed obrotem było 5 modeli w kolumnie to musi ich zostać 5 prawda?
Trochę się unit wydłuży 8)
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

W praktyce obrót dzwonem po wygrajen walce będzie miał miejsce niezwykle rzadko. Należy bowiem pamiętać że po obrocie nie może walczyć mniej modeli niż przed. a dzwon musi byś w środkowej rance. Rzadko środkowa ranka będzie kant w kant z wrogiem.

On ma chyba 3 modele szerokości więc zastępuje 3.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Wydaje mi się, że w tym FAQ chodzi o to, że w ogóle nie można się ruszyć dzwonem aż do skończenia walki. Ale szczerze mówiąc, za cholerę nie mam pojęcia, co autor miał na myśli.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Prawdę mówiąc miałem podobne podejrzenia co ty. Ale jednak zmiana formacji w CC nie różni się specjalnie od normalnej. Więc skoro jednostka może wykonać ten manewr po wygranej walce to może dostawić wtedy dzwon IMO. Jednak tak jak napisałem to niemal niemożliwe by wykonać turn, dostawić dzwon i nie zmniejszyć liczby swoich walczących modeli jednocześnie spełniając warunek by dzwon był na środku.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Mogli napisać, że można go przesunąć w walce na skutek turn czy expand frontage.
Jednak tak jak napisałem to niemal niemożliwe by wykonać turn, dostawić dzwon i nie zmniejszyć liczby swoich walczących modeli jednocześnie spełniając warunek by dzwon był na środku.
Przy turn nie ma znaczenia, czy zwiększasz ilość modeli w walce, czy zmniejszasz. To się liczy tylko przy expand frontage
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Jankiel:
Niestety nie, w ktoryms faq usuneli zdanie, ze trzeba wprowadzac wieksza ilosc modeli do walki, ale zostawili zdanie, ze nie mozna zmniejszac ilosci modeli.
Tez kiedys myslalem, ze usuneli wszystko, ale zostalem wyprowadzony z tego bledu (wiadomo przez kogo).

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Marek G pisze: ale zostalem wyprowadzony z tego bledu (wiadomo przez kogo).
przez kogo? :>

w praktyce nigdy nimi nie mozna zrobic turna gdyz zmniejszy sie ilosc walczacych (jak by sie mialo 3 pelne szeregi to po turnie tylko furmanka by walczyla wiec byla by ilosc modeli zminejszona z 3 do 1 :)

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

można - jak np ma się 5 szeregów i zostaje przeciwnikowi 1 model z boku

Awatar użytkownika
Robo
Chuck Norris
Posty: 417

Post autor: Robo »

Nieco inne pytanie dotyczące Furnace/Bella, walcząc z oddziałem od tyłu, niepełny szereg traktujemy jakby był pełny.

8) 8) 8) 8) 8) -atakujący (od tyłu)
:oops: :oops: :oops: :oops: -atakowani
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Atakujących bije cały szereg, nawet jeśli ten z prawej nie styka się z 4 atakowanym, ponieważ liczy się jakby stykał się z kolesiem z następnego szeregu.

:oops: :oops: -szeregowcy
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: -dzwon
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:oops: :oops:
8) 8) 8) 8) 8) -atakujący (od boku)
8) 8) 8) 8) 8)
8) 8) 8) 8) 8)
8) 8) 8) 8) 8)

Czy tak samo jest jeśli oddział jest atakowany od boku? To znaczyłoby, że dzwon/Furnace może być atakowany przez 3 kolesi z oddziału atakującego i oddawać.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

nie

Awatar użytkownika
Cosmo
Oszukista
Posty: 886
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Cosmo »

No to jak jest w koncu z tym manewrem przy wygranym combacie dzwonu? Moze sie obrocic abo niet? Bo widze ze czterech sedziow sie wypowiedzialo i zdania sa mocno podzielone.

Awatar użytkownika
Manfred
Postownik Niepospolity
Posty: 5906
Lokalizacja: Cobra Kai

Post autor: Manfred »

mam inne pytanie o dzwon :)
Czy czołg może zadeklarować impaky w furmane/dzwon ??

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Moim zdaniem tak, ponieważ jest ditributed as shooting, a w ich wypadku można je obrać jako cel.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Cosmo pisze:No to jak jest w koncu z tym manewrem przy wygranym combacie dzwonu? Moze sie obrocic abo niet? Bo widze ze czterech sedziow sie wypowiedzialo i zdania sa mocno podzielone.
Jeśli nie zmniejszy liczby walczących modeli to tak [ wg mnie ]
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Manfred pisze:mam inne pytanie o dzwon :)
Czy czołg może zadeklarować impaky w furmane/dzwon ??
Teoretycznie impakty mógłbyś nawet wcelować wszystkie w furmankę czy też dzwon, nawet nie dochodząc do styku z nimi, np. szarżując na flankę oddziału w których są umieszczone. Chyba była nawet dyskusja na ten temat zaraz po wyjściu book'a skavenów:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... impact+hit
Temat ja widać nie doczekał się zakończenia. A propo tego:
Shino pisze:ale trzeba bedzie to na spokojnie obgadac zeby powiedziec jaka bedzie finalna wersja
jak tam finalna wersja, Shino? :wink:
Jak dla mnie niezależnie na którą stronę oddziału szarżujesz, mówisz w co chcesz by szły impacty.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Knight
Wodzirej
Posty: 724
Lokalizacja: XIII Kohorta

Post autor: Knight »

Byro pisze:Moim zdaniem tak, ponieważ jest ditributed as shooting, a w ich wypadku można je obrać jako cel.
Furmanka/ Dzwon może być celem (strzelania) ale tylko wtedy gdy efekt który zadaje hity może wybrać cel. Impakty wchodzą zawsze w oddział nie można nimi wybierać celu.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Knight pisze:
Byro pisze:Moim zdaniem tak, ponieważ jest ditributed as shooting, a w ich wypadku można je obrać jako cel.
Furmanka/ Dzwon może być celem (strzelania) ale tylko wtedy gdy efekt który zadaje hity może wybrać cel. Impakty wchodzą zawsze w oddział nie można nimi wybierać celu.
W mounta też można alokować impakty.
Możesz wybrać jak przy strzelaniu unit/furmana-dzwon...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Knight
Wodzirej
Posty: 724
Lokalizacja: XIII Kohorta

Post autor: Knight »

W mounta to trzeba alokować impakty a nie można. Za to nie można sobie wybierać i alokować w herosa który jeździ na mouncie.

Furmanka od zwykłego konia różni się tylko tym, że można ją wybierać jako cel strzelania lub magii. Jeżeli jest napisane przy impaktach, że rozlosowuje się je jak strzelanie to chodzi wyłącznie o ich rozlosowanie przy oddziale z bohaterami mniejszym niż 5 szeregowych modeli a nie o to że nagle można sobie nimi wybierać cel.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Taaa...
Tylko że furmanka/dzwon ma napisane że można w nią strzelać osobno mimo bycia wewnątrz unitu...
To tak jakbyś miał 2 unity wewnątrz jednego...
Obstawiałbym że można wybrać co dostaje, furmana/dzwon czy unit przy czym na pewno nie idzie w priesta/seera...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

ODPOWIEDZ