Hoopersi wyskakuja z domku - szarża?

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Hoopersi wyskakuja z domku - szarża?

Post autor: Yahoo82 »

W tym temacie Shino i szafa@poznań mają inne opinie.
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=29&t=6208
Jak to w końcu jest sędziowane?

Z jednej strony z domku szarżować nie można, z drugiej, jeśli ruch wprowadzi hoopka w kontakt z wrogiem to mamy szarżę.
Nie ukrywam, że wolałbym wersję szafy@poznan :)
Obrazek

I może następnym razem ktoś łaskawie napisze co jest nieregulaminowe w podpisie zanim go wypierdzieli?

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

A ja wolalbym wersje, ktora ugrywalnilaby te smieszna jednostke :]

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Podepnę się pod ten temat.
W wątku zalinkowanym przez Yahaa jest ciekawa kwestia poruszona, zresztą chyba z uściśleń.
Mianowicie, że jednostki poruszające się w compulsory movement phase z losowym ruchem, po powrocie zza krawędzi nie mogą szarżować (abomka, doomwheel, spawn, hopki, pump wagon etc).
Wszystko ładnie pięknie, ale te jednostki po powrocie zza krawędzi nie powinny w ogóle się ruszyć.
Argumentacja:
Compulsory movement jest przed remaining moves.
Powrót jest w remaining moves.
Ergo - jednostki ruszające się w compulsory moves nie mogą wykonać ruchu po powrocie zza stołu, z tego samego powodu, z którego nie mogą szarżować. Bo odpowiednia pod-faza fazy ruchu już w danej turze minęła.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

Z kolei ruch hoopków z domku powinien być szarżą, jeśli tylko wejdą w kontakt z wrogim oddziałem bo taka właśnie jest specyfika ich ruchu, a cecha jednostki powinna byc nadrzędna w stosunku do zasady np domku. Jakby nie patrzeć, z lasu też szarżować nie można, a hoopki wyskakujące z krzaków gryzą wroga aż miło.
Obrazek

I może następnym razem ktoś łaskawie napisze co jest nieregulaminowe w podpisie zanim go wypierdzieli?

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

@byro te jednostki nie ruszaja sie po wyjsciu zza krawedzi

@yahoo z domku nie mozna wyjsc ruchem szarzowym

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

Shino pisze:yahoo z domku nie mozna wyjsc ruchem szarzowym
Hmmm zasada domku nadrzędna nad zasadą jednostki? Przecież hoopki nie wychodzą ruchem szarżowym. One po prostu skaczą w wybranym kierunku i kontakt rozpatrywany jest jak szarża. Jak to ma niby być rozpatrywane? Zatrzymam się cal przed wrogiem? Mało w tym logiki...
Obrazek

I może następnym razem ktoś łaskawie napisze co jest nieregulaminowe w podpisie zanim go wypierdzieli?

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Yahoo82 pisze:
Shino pisze:yahoo z domku nie mozna wyjsc ruchem szarzowym
Hmmm zasada domku nadrzędna nad zasadą jednostki? Przecież hoopki nie wychodzą ruchem szarżowym. One po prostu skaczą w wybranym kierunku i kontakt rozpatrywany jest jak szarża. Jak to ma niby być rozpatrywane? Zatrzymam się cal przed wrogiem? Mało w tym logiki...
gdyby bylo jako mowisz nie mozna by zrobic stand & shoot w squigi :) bo w koncu deklaruja szarze w momencie styku z przeciwnikiem. dodatkowo deklaracja flee oznaczalaby od razu usuniecie oddzialu (styka sie z szarzujacym)

Jesli hoppersi wpadaliby w przeciwnika to taki ruch jest liczony jako szarza. Wiec zeby ich nie blokowac domkiem (ustawiajac wlasne oddzialy powiedzmy 7" od domku - bo nie moga wyjsc szarza z domku) zrobilismy uscislenie, ze zatrzymuja sie cal przed przeciwnikiem

Zauwaz, ze zasada z armybooka zupelnie nie jest przeciwstawna zasadzie z rulebooka poza tym wiec ciezko tu sukac lex specialis oddzialu

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Told ya.

Awatar użytkownika
Mauler
Wodzirej
Posty: 734

Post autor: Mauler »

Argumentacja Shina wg. mnie jest z sufitu. A to:
by zrobic stand & shoot w squigi :) bo w koncu deklaruja szarze w momencie styku z przeciwnikiem. dodatkowo deklaracja flee oznaczalaby od razu usuniecie oddzialu (styka sie z szarzujacym)"
to jest mega sufit.
Przecież jednostka na którą najeżdżają hoppersi może deklarować i flee i hold i S&S. Co za różnica czy to będzie 7 czy 18 cali?
Obrazek

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Reakcje na szarze mozesz zrobic tylko, gdy szarza zostala zadeklarowana. S. wchodzac w styk deklaruja szarze(inaczej do walki wejsc sie nie da). Zasady domku sa tez jasne, nie mozna z niego szarzowac - nie mozna wejsc w styk z inna jednostka.

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

Shino pisze: gdyby bylo jako mowisz nie mozna by zrobic stand & shoot w squigi :) bo w koncu deklaruja szarze w momencie styku z przeciwnikiem. dodatkowo deklaracja flee oznaczalaby od razu usuniecie oddzialu (styka sie z szarzujacym)
Shino - przecież sama zasada specjalna "boiiing!" wyraźnie mówi, że jeśli rezultat otrzymany na 3d6 wniesie squigi w kontakt z wrogiem ma to być traktowane jak deklaracja szarży i podlega jej normalnym regułom. Stąd te wywody o s&s czy flee są wyssane z palca. No i nigdy w przypadku squigów nie można mówic o deklarowaniu szarży.

Z kolei zasada domku jest prosta - wychodząc z domku można wykonać normalny ruch (nie można marszować, ani szarżować).

Reasumując - squigi zawsze wykonują swój normalny ruch, który w wyjątkowych okolicznościach jest traktowany jako szarża (tzn. można dać normalną reakcję). Z domku można wykonać tylko normalny ruch, czyli właśnie 3d6, które mogą ponieść do kontaktu z wrogiem.
Obrazek

I może następnym razem ktoś łaskawie napisze co jest nieregulaminowe w podpisie zanim go wypierdzieli?

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Ehm, sam sobie troszkę teraz zaprzeczasz.
Shino - przecież sama zasada specjalna "boiiing!" wyraźnie mówi, że jeśli rezultat otrzymany na 3d6 wniesie squigi w kontakt z wrogiem ma to być traktowane jak deklaracja szarży i podlega jej normalnym regułom.
Piszesz i zaraz potem wyjaśniasz, że jednak ruch sqigów szarżą nigdy nie jest.
No więc, jeśli kontakt z wrogiem jest traktowany jako deklaracja szarży, która z domku nie może mieć miejsca, no to nie mogą chyba jednak szarżować?
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

Chodzi mi przede wszystkim o to, że w przypadku hoopków mamy tylko i wyłącznie zwykły ruch, jedynie w przypadku dojścia do wroga ma to byc rozpatrywane jako szarża (ze względu na reakcje)
Obrazek

I może następnym razem ktoś łaskawie napisze co jest nieregulaminowe w podpisie zanim go wypierdzieli?

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

No jak mówiłem Ci na privie, zgodnie z opisem hopków, gdy okazuje się, że zetknęliby się z wrogiem, traktuje się to jako deklarację szarży i podlega on normalnym regułom szarż (w tym reakcje na szarże). Jedną z reguł szarż jest to, że nie można jej wykonać z domku.
Ja bym się raczej zastanawiał, czy aby na pewno powinny zatrzymać się cal przed wrogiem czy raczej w ogóle nie wychodzić z domku?
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

No i dlatego powstało uściślenie że zatrzymują się cal przed.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Gokish
Księciunio
Posty: 8646
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Gokish »

To teraz pytanko moje a nowego tematu nie założę bo po co :D

Czy mogę wyszarżować z domku przy użyciu Steed of Shadows ?
Jeżeli tak to przepraszam wałowałem :D

Awatar użytkownika
Mauler
Wodzirej
Posty: 734

Post autor: Mauler »

Uściślenie o hopkach o 1 calowym buforze jest generalnie do bani.
Co szkodzi tak rozpatrywać ta sytuację:?

Przymusowy ruch--- wskazuję jako gracz linię po której poruszać się będą hopki
Rzucam 3 d6
Mierzę (idą hopki zawsze pełne 3d6) i stwierdzam, (Zanim wyjdą z domku) że mam zasięg szarży, deklaruję ją w tym momencie (a nie - w momencie kontaktu? po co tak kombinować?????)
Przeciwnik przedstawia swoją reakcję na szarżę
Hopki jadą do przodu (o ile np. nie zginą w całości od S&S).
Po kiego grzyba jeden cal, a nie np 4 i pół cala? To że zatrzymują się cal przed wrogiem jest de facto naruszeniem zasady, że zawsze posuwają się o pełną odległość- prawda? Tak stoi napisane w zasadzie specjalnej Hopków.

A z innej beczki - czy to pytanie było zgłaszane do zespołu arcymądrali z GW?
Obrazek

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

:shock:
Mauler pisze:Mierzę (idą hopki zawsze pełne 3d6) i stwierdzam, (Zanim wyjdą z domku) że mam zasięg szarży, deklaruję ją w tym momencie
Nie mozesz szarzowac z domku => nie mozesz deklarowac szarzy => nie mozesz dosc do walki => zatrzymujesz sie cal przed lub nie ruszasz sie wogole (wg. uscislen to 1.)
Mauler pisze:zawsze posuwają się o pełną odległość- prawda?
Wyjdziesz nimi za stol jesli bedziesz mial dosc ruchu? to juz 2. wyjatek

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

8) :D
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Mauler
Wodzirej
Posty: 734

Post autor: Mauler »

Lidder pisze::shock:
Mauler pisze:Mierzę (idą hopki zawsze pełne 3d6) i stwierdzam, (Zanim wyjdą z domku) że mam zasięg szarży, deklaruję ją w tym momencie
Nie mozesz szarzowac z domku => nie mozesz deklarowac szarzy => nie mozesz dosc do walki => zatrzymujesz sie cal przed lub nie ruszasz sie wogole (wg. uscislen to 1.)
Mauler pisze:zawsze posuwają się o pełną odległość- prawda?
Wyjdziesz nimi za stol jesli bedziesz mial dosc ruchu? to juz 2. wyjatek
!- jak powiedziałem, to uściślenie narusza zasadę hopków. Twój argument opiera się na uściśleniu a nie na zasadzie z AB, a ta gra chyba opiera się na AB i RB, co nie?
2- Nie mogę dobrowolnie wyjść poza stół i dobrze o tym wiesz - tak stoi w RB. Ale oczywiście MOGĘ wskazać linię prowadzącą do krawędzi stołu. Nie znam zasady, która by tego zabraniała. Jeśli z rzutu 3d6 wyniknie, że powinienem wyjść poza stół to się zatrzymam na jego krawędzi.

Kombinuj dalej.
Obrazek

ODPOWIEDZ