Nowa wersja strony ligi WFB
Moderator: swieta_barbara
Nowa wersja strony ligi WFB
Tak jak obiecalem, przesylam opis nowej wersji mojej stronki.
Najpierw omowie zmiany, bo jest ich sporo, pomimo tego, ze na pierwszy rzut oka strona jest jednakowa:
-w pelni automatyczny ranking
-w pelni automatyczne zglszanie turniejow
-w pelni automatyczna histora indywidualnych wynikow kazdego gracza
-w pelni automatyczna mozliwosc zmiany ilosci zaliczanych do rankingu masterow, challengerow i lokali
-w pelni automatyczna mozliwosc sterowania na ile dni przed turniejem ma przyjsc jego zgloszenie i wynik - oddzielnie dla kazdego typu turnieju
-mozliwosc dodania w kazdej chwili nowego typu turnieju i od razu uwzglednianie go w rankingu
Calosc polega na tym, iz kazdy gracz jest identyfikowany przez swoj unikalny numer, tak samo jak kazdy turniej jest identyfikowany przez swoj numer. Co trzeba zrobic, aby ranking i pozostale funkcje dzialaly ? Niewiele. Organizatorzy po turnieju beda musieli przyslac do plik tekstowy z wynikami zawierajacymi jedynie 4 kolumny:
-Id turnieju
-Id gracza
-Punkty gracza
-Literke M,C lub L w zaleznosci od klasy turnieju.
Po otrzymaniu takiego pliku wrzucam go do bazy danych, klikam jeden przycisk i.... ranking juz jest zaaktualizowany - ze wszystkimi podtypami - czyli rankingiem indywidualnym jak i wynikami turnieju.
Paru rzeczy jeszcze brakuje:
-np. mozliwosci zglaszania nowych graczy, czy instrukcja dla organizatorow jak przygotowywac plik z wynikami, ale jest to kwestia 2-3 dni jak wszystko juz bedzie gotowe.
Przez pierwsze 2-3 miesiace chcialbym, aby strona byla traktowana testowo - przez ten czas dorobie konsole administracyjna dla czlonkow listy ligowej, poprzez ktora uprawnieni uzytkownicy beda wrzucac juz samemu wyniki, co przeniesie calkowicie odpowiedzialnosc za ranking na organizatorow.
Co o tym myslicie ? Co na to lista ligowa ?
Calosc do obejrzenia na www.adeon.livenet.pl/v2007/ (dane oczywiscie sa testowe)
Najpierw omowie zmiany, bo jest ich sporo, pomimo tego, ze na pierwszy rzut oka strona jest jednakowa:
-w pelni automatyczny ranking
-w pelni automatyczne zglszanie turniejow
-w pelni automatyczna histora indywidualnych wynikow kazdego gracza
-w pelni automatyczna mozliwosc zmiany ilosci zaliczanych do rankingu masterow, challengerow i lokali
-w pelni automatyczna mozliwosc sterowania na ile dni przed turniejem ma przyjsc jego zgloszenie i wynik - oddzielnie dla kazdego typu turnieju
-mozliwosc dodania w kazdej chwili nowego typu turnieju i od razu uwzglednianie go w rankingu
Calosc polega na tym, iz kazdy gracz jest identyfikowany przez swoj unikalny numer, tak samo jak kazdy turniej jest identyfikowany przez swoj numer. Co trzeba zrobic, aby ranking i pozostale funkcje dzialaly ? Niewiele. Organizatorzy po turnieju beda musieli przyslac do plik tekstowy z wynikami zawierajacymi jedynie 4 kolumny:
-Id turnieju
-Id gracza
-Punkty gracza
-Literke M,C lub L w zaleznosci od klasy turnieju.
Po otrzymaniu takiego pliku wrzucam go do bazy danych, klikam jeden przycisk i.... ranking juz jest zaaktualizowany - ze wszystkimi podtypami - czyli rankingiem indywidualnym jak i wynikami turnieju.
Paru rzeczy jeszcze brakuje:
-np. mozliwosci zglaszania nowych graczy, czy instrukcja dla organizatorow jak przygotowywac plik z wynikami, ale jest to kwestia 2-3 dni jak wszystko juz bedzie gotowe.
Przez pierwsze 2-3 miesiace chcialbym, aby strona byla traktowana testowo - przez ten czas dorobie konsole administracyjna dla czlonkow listy ligowej, poprzez ktora uprawnieni uzytkownicy beda wrzucac juz samemu wyniki, co przeniesie calkowicie odpowiedzialnosc za ranking na organizatorow.
Co o tym myslicie ? Co na to lista ligowa ?
Calosc do obejrzenia na www.adeon.livenet.pl/v2007/ (dane oczywiscie sa testowe)
Jak chcesz to możemy na razie potestować system w zamkniętym gronie by na przyszły sezon było ok. Ja tu widzę pewien mankament - ktoś by musiał weryfikować punkty graczy, aby nie zostały błędnie wpisane. Poza tym nie wiem jak wygląda kwestia liczenia 10 najlepszych turniejów (ale chyba z tym dałeś sobie radę).
Jak coś służę pomocą, bo pomysł wygodny i fajny.
Jak coś służę pomocą, bo pomysł wygodny i fajny.
Myslalem, zeby przez pewien czas po prostu prowadzic ranking po staremu i po nowemu - to by byla chyba optymalna wersja, jednak juz z obowiazkiem organizatorow do przesylania wynikow takze w nowej formie.
Weryfikacjawynikow jest banalnie prosta - jesli wszystkie dane byly nadeslane w terminie w Turnieje-Turnieje odbyte masz link do wynikow turnieju - tam mozna sprawdzac(i moze to zrobic kazdy). W przypadku bledu poprawki wprowadza sie rowniez bardzo prosto.
A jak rozwiazalem sprawe zliczania turniejow... Bardzo sprytnym algorytmem
, ktory jest scisle tajny 
Weryfikacjawynikow jest banalnie prosta - jesli wszystkie dane byly nadeslane w terminie w Turnieje-Turnieje odbyte masz link do wynikow turnieju - tam mozna sprawdzac(i moze to zrobic kazdy). W przypadku bledu poprawki wprowadza sie rowniez bardzo prosto.
A jak rozwiazalem sprawe zliczania turniejow... Bardzo sprytnym algorytmem


Napisałeś to w PHP, Ruby albo innym ludzkim języku? Bo jeśli tak, to możemy razem popracować nad kodem - miałem dokładnie taki sam pomysł z automatyzacją, najwyraźniej mnie uprzedziłeś 

Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl

A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl
PHP - nauka ruby mam zaplanowana na sierpien 
A co do pisania - to juz chyba nie bardzo jest co - wiekszosc elementow mam juz gotowych albo zaprojektowanych w glowie - bardziej by mi sie przydaly pomysly co mozna dolozyc jeszcze.

A co do pisania - to juz chyba nie bardzo jest co - wiekszosc elementow mam juz gotowych albo zaprojektowanych w glowie - bardziej by mi sie przydaly pomysly co mozna dolozyc jeszcze.
Ja tak przez dwa lata planowałem, aż wreszcie się wnerwiłem, wziąłem "Agile Web Development with Ruby on Rails" i właśnie odkrywam ten świetny język z genialnym frameworkiem. Od jakichś trzech tygodni rzygać mi się chce, jak widzę kod w PHPadeon pisze:PHP - nauka ruby mam zaplanowana na sierpien![]()

To szacunadeon pisze:A co do pisania - to juz chyba nie bardzo jest co - wiekszosc elementow mam juz gotowych albo zaprojektowanych w glowie - bardziej by mi sie przydaly pomysly co mozna dolozyc jeszcze.

Import .xls i .csv zrobiłeś/zrobisz?
CVS jest. XLS nie planuje - szkoda mi czasu na zabawy ze zmiana kodowania.
Z rzeczy o ktorych nie pisalem - zamierzam po zakonczeniu obecnego sezony przerzucic dane graczy do tabeli players, przez co ci co sa w obecnym rankingu nie beda musieli sie rejestrowac. Planuje e-mail wykorzystywac do wysylania informacji do graczy po kazdej aktualizacji o tym na jakiej sa obecnie pozycji w rankingu.
Nie wiem jak wam sie podoba taki pomysl.
Z rzeczy o ktorych nie pisalem - zamierzam po zakonczeniu obecnego sezony przerzucic dane graczy do tabeli players, przez co ci co sa w obecnym rankingu nie beda musieli sie rejestrowac. Planuje e-mail wykorzystywac do wysylania informacji do graczy po kazdej aktualizacji o tym na jakiej sa obecnie pozycji w rankingu.
Nie wiem jak wam sie podoba taki pomysl.
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
adeon pisze: Planuje e-mail wykorzystywac do wysylania informacji do graczy po kazdej aktualizacji o tym na jakiej sa obecnie pozycji w rankingu.
Nie wiem jak wam sie podoba taki pomysl.
Nie - pomyślą, że ich nagabujesz albo spamujesz.
Naprawdę mniejszość z 1000 interesuje sie swą pozycją w rankimgu.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
No to przepiszesz do TXT - jedne butyReyki pisze:Jak dla mnie bomba.
Organizuje parę turniejów w roku i jeśli mi to jakoś ułatwi pracę to suuuper.
Teraz męczę się z przepisywaniem wyników z sędziówki do pliku exela.

Myślę, że jakiś czynnik ludzki będzie potrzebny, aby kontrolować to (bo pełny automatyzm może generować jakieś błędy czasem - chodzi o te nazwiska, ale to przetestujemy).
Mam jeszcze jedną sprawę - zrobić ranking graczy daną armią, ale uwzględniający tylko te turnieje grane realnie tą armią. Tzn. czy da się zrobić tak, by w polu armia było np. kilka (2,3,6 - jak gracz tyloma zagrał)? No i żeby podać ile punktów daną armią ugrał - przyda się przy nagrodach za najlepszych graczy daną armią. Obecnie wpisujemy tylko jedną armię niestety (generalnie najpopularniejszą).
Nie można tak ustawić wysyłania do tych którzy zgodzili się na to?Jedy Knight pisze:adeon pisze: Planuje e-mail wykorzystywac do wysylania informacji do graczy po kazdej aktualizacji o tym na jakiej sa obecnie pozycji w rankingu.
Nie wiem jak wam sie podoba taki pomysl.
Nie - pomyślą, że ich nagabujesz albo spamujesz.
Naprawdę mniejszość z 1000 interesuje sie swą pozycją w rankimgu.
Oczywiscie, ze mozna - wlasnie tak to bedzie wygladalo - niby skad mam pobrac e-maile do wszystkich graczy ? 

W sekcji plik wersji 2007 strony (http://adeon.livenet.pl/v2007/pliki.php) umiescilem plik pdf Instrukcja jak zgłaszać wyniki - prosilbym, aby z listy ligowej zapoznaly sie z nim i ocenily, czy taki sposob zglaszania turniejow im odpowiada. W ogole to bylbym wdzieczny za namiar na miejsce, gdzie lista dyskutuje, bo czuje sie jakbym pisal do prozni....
Lista ligowa dyskutuje na Nowej Gildii:
http://forum.gildia.pl/viewforum.php?f=59
Poproś któregoś z adminów na NG (JJ, Jankiel?), żeby dali Ci możliwość pisania na tamtym forum.
Czy liga.wfb-pol.org przekierowuje na poprawny/wciąż aktualny adres?
http://forum.gildia.pl/viewforum.php?f=59
Poproś któregoś z adminów na NG (JJ, Jankiel?), żeby dali Ci możliwość pisania na tamtym forum.
Czy liga.wfb-pol.org przekierowuje na poprawny/wciąż aktualny adres?
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl

A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl
Dzieki !Lista ligowa dyskutuje na Nowej Gildii:
http://forum.gildia.pl/viewforum.php?f=59
Poproś któregoś z adminów na NG (JJ, Jankiel?), żeby dali Ci możliwość pisania na tamtym forum.
Na razie jest tam wersja na sezon 2006/2007 - wersja 2007/2008 czeka na nowy sezon. BTW - kiedy on sie zaczyna ?Czy liga.wfb-pol.org przekierowuje na poprawny/wciąż aktualny adres?
Co do poradnika - zrobiony bardzo dobrze i przystępnie - wszystko zrozumiałem, ale mam parę ale.
Nie każdy jest i będzie taki pojętny - jest tam dużo kombinowania, zmieniania i przeklejania, co dla niektórych może stanowić nie lada problem. Poza tym wzrasta możliwość generowania błędów.
Mogę przerobić arkusz punktujący tak by był przystępny i część wyników generował automatycznie (przynajmniej to z id itp.). Jednak w takiej formie to myślę iż czynnik ludzki będzie konieczny i niezbędny i ktoś będzie musiał to korygować przed przesłaniem.
Rozumiem, że później doda się już poprzez stronkę?
A jak się otrzymuje nowe ID ??
Nie każdy jest i będzie taki pojętny - jest tam dużo kombinowania, zmieniania i przeklejania, co dla niektórych może stanowić nie lada problem. Poza tym wzrasta możliwość generowania błędów.
Mogę przerobić arkusz punktujący tak by był przystępny i część wyników generował automatycznie (przynajmniej to z id itp.). Jednak w takiej formie to myślę iż czynnik ludzki będzie konieczny i niezbędny i ktoś będzie musiał to korygować przed przesłaniem.
Rozumiem, że później doda się już poprzez stronkę?
A jak się otrzymuje nowe ID ??
Z Id gracza to jest pare opcji:
-poprzez formularz na stronie, nie wymagajacy potwierdzenia/aktywacji - ku tej opcji sie przychylam
-zgloszenie mailowe
-formularz na www z opcja koniecznosci weryfikacji (czyli mail z linkiem aby aktywowac)
Jesli gracza nie bedzie na liscie graczy, organizator poprzez stronke bedzie mogl danego gracza wpisac.
Czynnik ludzki przynajmniej na poczatku bedzie na pewno konieczny - wydaje mi sie, ze przez pol roku uda nam sie rozwiazac wszystkie problemy i nauczyc organizatorow jak poprawnie wszystko wypelniac. A tak w ogole to przypadkow z brakiem Id graczy na stronie to chyba nie bedzie az tak duzo...
-poprzez formularz na stronie, nie wymagajacy potwierdzenia/aktywacji - ku tej opcji sie przychylam
-zgloszenie mailowe
-formularz na www z opcja koniecznosci weryfikacji (czyli mail z linkiem aby aktywowac)
Jesli gracza nie bedzie na liscie graczy, organizator poprzez stronke bedzie mogl danego gracza wpisac.
Czynnik ludzki przynajmniej na poczatku bedzie na pewno konieczny - wydaje mi sie, ze przez pol roku uda nam sie rozwiazac wszystkie problemy i nauczyc organizatorow jak poprawnie wszystko wypelniac. A tak w ogole to przypadkow z brakiem Id graczy na stronie to chyba nie bedzie az tak duzo...