Wall of fire

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Wall of fire

Post autor: zaf »

Wall of fire

nasza tura rzucamy na oddział 10 spearmenów
tura oponeta z oddziału wychodzi mag

jak czar dział na oddział/maga

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

właściciel Rip-a decyduje na kim zostaje czar. Opis działania na R&F i skirmiszerach znajdziesz w opisie. Inna sprawa że wychodzący mag + regon dostaje hita

pozdro,
Ż.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

To ja się podłącze pod to pytanie:

Na 5 ghoulach, w lini, jest wall of fire. W tych ghoulach jest nekros.

Czy ten oddział dostanie hity, gdy:

a) nekros zdecyduje się zmienić położenie,
b) dożywione zostaną ghoule


pozdrawiam ;)
Furion

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

Ad 1 - dostają hity - bo oddział ruszył się w jakikolwiek sposób
Ad 2 - nie bo się nie ruszył :wink:

pozdro,
Ż.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Żaba pisze:Ad 1 - dostają hity - bo oddział ruszył się w jakikolwiek sposób
Ad 2 - nie bo się nie ruszył :wink:

pozdro,
Ż.
Hehe dobra, podrążmy dalej.

Ten sam oddział. Tylko, że zanim, jak i z boku, stoją inne oddziały. Dożywiamy -> trzeba przsunąć w sposób, który jak najmniej wpłynie na pole bitwy. I okazuje się, że jedynym ustawieniem taktycznie nieistotnym jest ruszenie tego właśnie oddziału. Dostaje hity czy nie?

Co do tego przykładu - nie jest z dupy, miałem taką właśnie sytuację :D

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

Raw-owo dostaje hity bo regon się ruszył - natomiast jeśli miałbym za sędziować to... miałbym mieszane uczucia bo czy regiment "rozsunięty" uznaje się za poruszony np. dla celów broni move or fire... :?: IMHO nie ale to strasznie śliska, światopoglądowa kwestia... :wink:

Ż.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Furion pisze:
Żaba pisze: Ten sam oddział. Tylko, że zanim, jak i z boku, stoją inne oddziały. Dożywiamy -> trzeba przsunąć w sposób, który jak najmniej wpłynie na pole bitwy. I okazuje się, że jedynym ustawieniem taktycznie nieistotnym jest ruszenie tego właśnie oddziału. Dostaje hity czy nie?

Co do tego przykładu - nie jest z dupy, miałem taką właśnie sytuację :D
nie dowskrzeszasz nowych modeli

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

O i jeszcze skoro gdy nekros wyłazi z oddziału decyduje się na czym firewall zostaje ... to czy gdy decyduje się na nekro dostaje on d6 s4 jako że jest teraz single modelem :P ?

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Gogol pisze:O i jeszcze skoro gdy nekros wyłazi z oddziału decyduje się na czym firewall zostaje ... to czy gdy decyduje się na nekro dostaje on d6 s4 jako że jest teraz single modelem :P ?
Żaba pisze:właściciel Rip-a decyduje na kim zostaje czar. Opis działania na R&F i skirmiszerach znajdziesz w opisie. Inna sprawa że wychodzący mag + regon dostaje hita

pozdro,
Ż.
Czyli najpierw dziala WoF a potem mag wychodzi? no i czy decyzja na kim zostaje WoF ma byc podjeta po wyjsciu (kiedy wiemy w jakim stanie jest mag/oddzial) czy wczesniej?

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Tyle, że na skirmiszach i single modelach o us 1 wall of fire nie zostaje tylko robi d6 s4

Awatar użytkownika
Kervyn
Chuck Norris
Posty: 497
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kervyn »


Ten sam oddział. Tylko, że zanim, jak i z boku, stoją inne oddziały. Dożywiamy -> trzeba przsunąć w sposób, który jak najmniej wpłynie na pole bitwy. I okazuje się, że jedynym ustawieniem taktycznie nieistotnym jest ruszenie tego właśnie oddziału. Dostaje hity czy nie?
Jak się rusza oddziały żeby tunneling się zmieścił to uściślenia piszą, że oddział nie liczy się jako ruszony na potrzeby strzelania i.t.p. - mysle ze magia zawiera się w "tym podobnych".
Queek.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

ech :) tunneling to inna bajka chyba

chodzi o to, że jeśli nie ma miejsca na wskrzeszenie dodatkowych modeli to nie można tego zrobić w ogóle więc rozpatrywanie w tej kwestii czy Wall of Fire zadziała czy nie jest bezzasadne, bo sama czynność mająca spowodować ruch nie powinna mieć miejsca.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Kervyn
Chuck Norris
Posty: 497
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kervyn »

I tu i tu jest wirtualny ruch modeli - przesuwanie ich ze względu na brak miejsce na inne modele na stole, chyba wielu więcej przykładów na coś takiego nie ma ;p

@down jak nie ma miejsca to się nie dowskrzesza? Oo-keeey O_o sorki ;p
Ostatnio zmieniony 31 maja 2010, o 18:00 przez Kervyn, łącznie zmieniany 2 razy.
Queek.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

ech jeszcze raz :)
ze względu na brak miejsca nie przesuwasz żadnych oddziałów dorabiając VC, chybiony przykład

co do tunnelingu skoro tak jest uściślone to masz rację po Wall of Fire nie powinni oberwać skoro są traktowani jakby się nie ruszyli
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

...

Co z moim pytaniem?

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

@ Lidder - odpowiedź brzmi 2 x tak

Ż.

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Powtarzam. Wall of fire nie zostaje (nie tworzy się tylko robi d6 s4) na skirmieszerach i single modelach o us 1. W takim razie co się dzieje waszym zdaniem jak gracz przeciwnika chce "zostawić" czar na magu?
Możliwości są imo 2 albo zostawić na magu nie może gdyż ten czar jako RiP nie działa na tego typu modele albo mag dostaje d6 (jednak ten d6 to dla mnie troche z doopy wymysł gdyż napisane jest że w przypadku skirmiszu i single modeli wall of fire nie jest tworzony tylko robi zamiast tego d6s4 - tu już firewall został utworzony wcześniej)

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Jak dla mnie to z własnej woli idziecie pod górkę. Mag deklaruje chęć wyjścia > cały oddział w tym mag dostaje strzała i mag sobie idzie gdzie chce... Gdzie tu problem ? Czyż nie jest to najprostsze wyjście z sytuacji ? Nikt z kim grałem nie protestował przeciwko takiej ocenie, nikt sędziego nie wołał...

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

no właśnie tak jak mówisz wydaje mi się najrozsądniej. Gdyż WoF nie można zostawić na magu.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Mag deklaruje chęć wyjścia > cały oddział w tym mag dostaje strzała i mag sobie idzie gdzie chce... Gdzie tu problem ?
A może w tym, że przy dołączaniu i odłączaniu się herosa oddział generalnie nie jest traktowany jak ruszony? Jak heros dołączy się lub odłączy od maszyny, to maszyna nie może strzelać? Czy heros nie może dołączyć się do oddziału, który nie może się ruszyć (bo na przykład oblał szarżę)? Czy jak bohater dołączy się do strzelców to nie mogą oni strzelić/mają - 1 do trafienia za ruch?
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

ODPOWIEDZ