Ostatnio moj kolega wymyslil ciekawa liste armii do Orkow i goblinow nie bede jej teraz tlumaczyl bo mija sie to troche z celem mojego tematu. Pomyslalem o czyms podobnym jezeli chodzi o forest spirity taka alternatywa zeby wprowadzic wiecej losowosci do gry i gdy chodzi o for fun dodac fajna dawke humoru.
Jak wszyscy wiemy z fluffa FS sa najslabsze w zimie jezeli wogole sa zdolne do walki bo juz nie zasnely itp wiec lato byloby dla nich okresem najwiekszej sily a wiec moze zaczne
Armia Forest Spirit i cykl roczny
Rzucasz kostka d6 by ustalic jaka pora roku obowiazuje podczas bitwy:
1 wiosna
2 lato
3 jesien
4 zima
5,6 przerzut
lub zeby nie narazac sie na czeste przerzuty rzycasz raz d6
a)
1,2,3 wiosna lato
b)
4,5,6 jesien zima
i kolejny raz d6
a)
1,2,,3 wiosna
4,5,6 lato
b)
1,2,3 jesien
4,5,6 zima
w armii mozna uzywac wylacznie jednostek forest spirit
Spite, Cluster od Radiants moze zostac wziety wielokrotnie (przy grze gdzie nie uzywasz nawet elfow zmienionych w FS jest to raczej bardzo potrzebne- to bylby taki klimat armii zanim elfy przybyly do Athel Loren) i moze jednorazowo zostac uzyty jako zwykly DS - wtedy traci swoj bonus +1DD
Gdy nie ma w rozpisce zadnych magow - dwie Branchwraith na kazde 2000pkt armii moga zostac ulepszone do drugiego poziomu magii za dodatkowe 35pts (co znaczy ze do 2k dwie driady do 4k 4 takie driady moga byc 2 poziomowymi magami)
Jedna Branchwraith w armii moze dostac symbol knieji za dodatkowe 20pts (odpowiednik bsb)
Wiosna
Las budzi sie do zycia dajac nowa pozywtywna energie wszystkim lesnym duchom lasu
w pitched battle elfy moga wystawic 2 lasy o promieniu 6cali
ward save forest spiritow dziala takze na magiczne ataki wszelkiego rodzaju
zaklecie tree singing moze zostac uzyte takze 2 cale od lasu z sila 4
Lato
wszystkie zasady z wiosny i dodatkowo
forest spirit zyskuja zasade unbrekable przy czym przy przegranej walce testuja odpowiednik instability (sprawdzasz za pomoca LD ile duchow opusci drzewne cialo)
drzewiec zyskuje dodatkowy tree singing
Jesien
zbliza sie okres gdzie las traci swoje moce i przygotowuje do dlugiego snu
ward save forest spiritow dziala tylko przeciw normalnym atakom ranged
sila tree singing zostaje zmniejszona do 4
gdy chcesz uzyc jakiegos duszka rzuc kostka d6 na 1 duszek mial zbyt slaba moc by uzyc swojego talentu
Zima
jak w jesieni plus dodatkowo
wardsave na okres zimy zostaje utracony
Branchwraith Ancient treeman driad treekin i treeman - za kazda twoja ture rzuc kostka d6 za kazdy oddzial (plus bohaterowie oddzielnie) 1 oznacza ze jednostce sie "przysnelo" na drobna chwile i traci ona mozliwosc ruchu w tej turze
(badz jezeli unbrekable jest za duzym cheatem to traci mozliwosc wykonywania czegokolwiek w danej turze)
wiem ze takie to naciagane ale ciekawi mnie tym zagrac z jedna czy dwie bitwy glownie zeby sie posmiac jezeli wyjdzie mi np dwa razy zima
co sadzicie o takiej army liscie?
pory roku a FS
Moderator: Gremlin
pory roku a FS
Nie ma głupich pytań są tylko głupi ludzie...
no i wlasnie o to chodzi nigdy nie wiesz co sie ma wydarzyc - jak wspomnialem zainspirowaly mnie O&G i tak jak w ich armii wiele moze sie wydarzyc tak tutaj tez rzuty kostka moga wplynac na cala rozgrywke
pamietaj ze pisalem ze to jest glownie for fun a nie do zwyciezania turniejow i bardziej mi chodzilo o zrobienie jakiegos balansu w sensie 2 dobre pory roku 2 gorsze
tak jak masz rzuty na misfire jeden cie zabije inny daje mniejsza szkode itd rozumiem ze Ty bys nie zagral na ta armie uznajac to za glupi pomysl - ja sie bardziej zastanawiam nad wadami i zaletami podajac konkretny przyklad i cieszy mnie ze nic takiego nie znalazles
pamietaj ze pisalem ze to jest glownie for fun a nie do zwyciezania turniejow i bardziej mi chodzilo o zrobienie jakiegos balansu w sensie 2 dobre pory roku 2 gorsze
tak jak masz rzuty na misfire jeden cie zabije inny daje mniejsza szkode itd rozumiem ze Ty bys nie zagral na ta armie uznajac to za glupi pomysl - ja sie bardziej zastanawiam nad wadami i zaletami podajac konkretny przyklad i cieszy mnie ze nic takiego nie znalazles
Nie ma głupich pytań są tylko głupi ludzie...
Piotras wydaje mi się że jesteś spaczony robieniem wszystkiego w WE na PG
To ma być for fun żeby grać klimaciarskie bitwy
To ma być for fun żeby grać klimaciarskie bitwy
... And then God said 'Let metal bands have the most insanely awesome, twisted, kickass music videos known to man'.
And Satan said 'That's what I was thinking'.
And Satan said 'That's what I was thinking'.
i dzieki za pozytywna opinie
wiesz bralem pod uwage taka okolicznosc ale jak gra zaklada tylko driady treekiny i drzewce raczej for fun na male bitwy tym chce pogrywac wiec dwie drychy na 2 poziomie jedna na jednym i cos naczaruje na takie 1650pts tutaj chodzi o rozrywkowe podejscie do sprawy i fajnie ze to zauwazyles
wiesz bralem pod uwage taka okolicznosc ale jak gra zaklada tylko driady treekiny i drzewce raczej for fun na male bitwy tym chce pogrywac wiec dwie drychy na 2 poziomie jedna na jednym i cos naczaruje na takie 1650pts tutaj chodzi o rozrywkowe podejscie do sprawy i fajnie ze to zauwazyles
Nie ma głupich pytań są tylko głupi ludzie...
Grałem wczoraj dwie bity przeciw tej armii: wariant wiosenny i jesienny. Obie wtopiłem. Rozpiski:
O&G:
BOBB, odporność na strach/terror na szarży w 12 calach, ciężka zbroja, tarcza
Nocny goblin szaman + 2DS
21 NG, muzyk, sztandar, siatka fanatyk
6 skaczących Squigów
2 rydwany orkowe + dodatkowi obsługanci
gigant
Drzewka:
Driada 2lvl czarodziej
4x8 driad
drzewiec
Grało mi się ciężko z uwagi na 3-4 lasy na stole, w dodatku dwa bazowe lasy były blisko siebie wystawione, w związku z czym rydwany miały ciężko. Gigant co prawda nie spadł ze strzelania, ale w obu bitwach wbił łącznie 3 rany. Niezdany terror dobił mnie w jesiennej bitwie.
Generalnie armia tak dla zabawy fajna, ale 1) strasznie dużo determinuje ten pierwszy rzut WE, moze lepsza by była tabelka w rodzaju2k6: 2-3 Zima, 4-7 Jesień, 8-10 Wiosna, 11-12 Lato, tak aby ograniczyć skrajne wyniki; 2) na dłuższą metę chyba nudna będzie gra na jednym corze, no ale jako taka odskocznia to jak najbardziej
O&G:
BOBB, odporność na strach/terror na szarży w 12 calach, ciężka zbroja, tarcza
Nocny goblin szaman + 2DS
21 NG, muzyk, sztandar, siatka fanatyk
6 skaczących Squigów
2 rydwany orkowe + dodatkowi obsługanci
gigant
Drzewka:
Driada 2lvl czarodziej
4x8 driad
drzewiec
Grało mi się ciężko z uwagi na 3-4 lasy na stole, w dodatku dwa bazowe lasy były blisko siebie wystawione, w związku z czym rydwany miały ciężko. Gigant co prawda nie spadł ze strzelania, ale w obu bitwach wbił łącznie 3 rany. Niezdany terror dobił mnie w jesiennej bitwie.
Generalnie armia tak dla zabawy fajna, ale 1) strasznie dużo determinuje ten pierwszy rzut WE, moze lepsza by była tabelka w rodzaju2k6: 2-3 Zima, 4-7 Jesień, 8-10 Wiosna, 11-12 Lato, tak aby ograniczyć skrajne wyniki; 2) na dłuższą metę chyba nudna będzie gra na jednym corze, no ale jako taka odskocznia to jak najbardziej