NEW HOPE - 8ed. 11/09/10 Warszawa 2900pts

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Bartys
Kradziej
Posty: 967
Lokalizacja: KULT

NEW HOPE - 8ed. 11/09/10 Warszawa 2900pts

Post autor: Bartys »

Witamy,
Klub gier bitewnych Kult oraz sklep Faber & Faber mają zaszczyt zaprosić na turniej pod patronatem Stowarzyszenia Bazyliszek o nazwie

New Hope - 8ed.


Miejsce: Gimnazjum nr 2 przy ulicy Narbutta 65/71

Data: 11/09
Zapisy startują o godzinie 9:00

Format: single 2900pts
Dozwolone proxy* oraz niepomalowane figurki.
Limit miejsc brak

*Proxy dozwolone są w ramach przyzwoitości. Ramy przyzwoitości określają organizatorzy.

Cena: 15zł

Kompozycja armii:
wszystko zgodnie z 8smą edycją WHFB


Zgłoszenia:
Proszę wysłać zgłoszenie na adres kultowyturniej@interia.pl do 09/09/2010 do godziny 24:00. Nie wysłanie poprawnego zgłoszenia w terminie skutkuje 5 pkt karnymi.

Poprawne zgłoszenie powinno zawierać:
Imie, Nazwisko, Armia, Nr ID, rozpiskę w html/txt
Rozkład Jazdy:
3 bitwy
09:00 - 9.30 - zapisy
09:30 - 12:15 - I bitwa
12:30 - 15:15 - II bitwa
15:45 - 18:30 - III bitwa
18:30 - ogłoszenie wyników

Uwaga!
jeśli chodzi o zapis co do punktów to miał on od zawsze pomóc w posprzątaniu po wiekszych turniejach. Zrobimy więc w ten sposób:
liczba graczy-punkty za odniesienie stołu:
20 do 30 włącznie - podziękowania komendanta za przysługę ;)
31 do 40 włącznie - 5 pts
41 i powyżej - 10 pts


SPOŻYWANIE ALKOHOLU PODCZAS TURNIEJU i na jego terenie JEST ZABRONIONE


Punktacja bitew: UWAGA GRANIE SCENARIUSZY JEST OBOWIĄZKOWE

progi punktowe co 250pts
0 - 250_________10
251 - 500_______11
501 - 750_______12
751 - 1000______13
1001 - 1250_____14
1251 - 1500_____15
1501 - 1750_____16
1751 - 2000_____17
2001 - 2250_____18
2251 - 2500_____19
2501+__________20

Gramy po kolei:
1. Blood & Glory

Strefa wystawienia jak w podręczniku.
Zwycięzcą jest ten, kto prędzej wyeliminuje kluczowe jednostki wroga. Im szybciej kluczowe jednostki zostaną wyeliminowane tym większe zwycięstwo.
Moment złamania: 3
Odporność armii liczona jak w RB:
- 2 pkt za generała
- 1 punkt za każdy sztandar

Bitwa kończy się w momencie (natychmiast), kiedy odporność armii przeciwnika spada do 3 lub niżej (przez stratę generała lub sztandarów).
Wynik bitwy określa się następująco:
- zwycięstwo w pierwszej turze: 20-0
- zwycięstwo w drugiej turze: 20-0
- zwycięstwo w trzeciej turze: 19-1
- zwycięstwo w czwartej turze: 18-2
- zwycięstwo w piątej turze: 17-3
- zwycięstwo w szóstej turze: 16-4
Jeśli do końca bitwy żadna armia nie została złamana to wynik ustala się na podstawie różnicy pozostałej odporności:
- remis: 10-10
- przewaga o 1: 11-9
- przewaga o 2: 12-8
- przewaga o 3: 13-7
- przewaga o 4: 14-6
- przewaga o 5+: 15-5

2. Double Assault
Celem scenariusza jest wprowadzenie jak największej ilości unitów ze sztandarami do strefy rozstawienia przeciwnika. Każdy oddział ze sztandarem wprowadzony do strefy rozstawienia przeciwnika, który dożyje końca bitwy daje nam 350pts. UWAGA: oddział bez sztandaru własnego ale ze sztandarem armijnym daje nam 300pts. Oddział ze sztandarem własnym i armijnym daje nam 400pts. Sam model ze sztandarem armijnym nie daje nam 300pts.

3. Warpstone Collectors
Celem scenariusza jest zebranie i utrzymanie jak największej ilości warpstone'a (znaczników). Każdy gracz po ustaleniu stron bitwy rozstawi 3 znaczniki (punkty). Gracze rozstawiają znaczniki po jednym na zmianę. Każdy znacznik jest wart 300pts. Żaden znacznik nie może być rozstawiony w mniej niż 6" od krawędzi stołu i mniej niż 12" od innego znacznika. Każdy gracz może umieścić tylko jeden znacznik w swojej strefie rozstawienia. Znaczniki zbieramy wchodząc na nie oddziałem (oddział nie musi zakończyć ruchu na znaczniku, lecz nie może go zebrać goniąc lub uciekając). Znaczniki traci się tak samo jak sztandary po złamaniu w walce wręcz. Oddział musi przeżyć do końca bitwy aby otrzymać punkty za posiadane przez niego znaczniki.

Stoły i mapki:
mapki będą. Dwa tereny na stole są magiczne. Dzielimy stół po przekątnej (linia podziału zawsze wychodzi z lewego rogu stołu i idzie do prawego rogu po przeciwległej stronie). Na każdej wyznaczonej w ten sposób połówce stołu może i musi znajdować się jeden losowo wybrany teren magiczny.


Używamy Hardkorowego Balancing Patcha:

Balancing Patch:

Kompozycja armii:
- Armia musi mieć przynajmniej dwa sztandary (bo bez tego ma automatyczną przegraną w pierwszym scenariuszu - oczywiście lepiej mieć więcej sztandarów :) )
- Steam Tank 0-1
- liczymy punkty za połowę oddziałów i pojedynczych modeli (jak w 7 edycji)

Magia:

Maksymalna liczba Power Dice użytych w turze magii = 12.

DEATH:
#0 - Spirit Leech - ofiara dostaje jedną ranę (zamiast różnicy w wyniku), jeśli przegra pojedynek (test Ld+D6) z magiem rzucającym czar
#6 - Purple Sun of Xereus - idzie na odległość D6x3 (wynik "6" to misfire) a nie Artillery Dicex3. Każdy model, który nie zda testu inicjatywy od wzornika, dostaje jedną ranę bez armour saves. Modele, które automatycznie oblewają testy I, są niszczone.

LIFE:
#6 - Dwellers Below - każdy model, który nie zda testu siły dostaje jedną ranę bez armour saves.

BEAST:
#6 - Transformation of Kadon - trzeba mieć model, w który ma zamienić się mag (wersja light: Manticora, Hydra, Smok - na podstawkach 50x50; wersja heavy: za Mountain Chimere może robić Manticora, za Great Fire Dragona dowolny model smoka - ale oba monstery są na podstawkach 50x100)

GRAMY ZGODNIE Z NAJNOWSZYMI UŚCIŚLENIAMI DO 8ED.


WSPÓŁORGANIZATOREM TURNIEJU JEST SKLEP FABER & FABER. SZCZĘŚCIARZOM, KTÓRZY ZAJMĄ MIEJSCA NA PODIUM ZOSTANĄ WRĘCZONE MEDALE ORAZ NAGRODY (najprawdopodobniej związane z nową edycją wfb)

Lista:

1. ninjaska
2. Semi
3. Niko
4. Jasiuu
5. Varden
6. Bayer
7. Patryk Lenart
8. Cyryllo
9. Andmiz
10. Helion
11. Daw
12. Barbarossa
13. Murmandamus
14. Jacek Grabowski
15. goboss
16. voodoo
17. pedros
18. olo1
19. bless
20. Szwentas
21. Lires
22. Esco
23. Krzysztof Żak
24. Ytsunkai
25. Święta Barbara
26. Grichalk
27. Runepriest
28. Kotlet
29. Asassello
30. Gotih
32. Assur
33. Kacper Bełz
34. Bartłomiej 'Lazur' Lazurek
35. Piotr Kozłowski
36. Hurtmaker
37. Guldur
38. Arbiter Eleancji
39. Piotrek Kurkowski
40. Marcin Lipiński
41. Kamil Kostecki
42. Guldur
43. Łukasz Śmiechowski
44. Zielony
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2010, o 13:19 przez Bartys, łącznie zmieniany 13 razy.

Bartys
Kradziej
Posty: 967
Lokalizacja: KULT

Post autor: Bartys »

jak by co to mnie nie ma do 23 sierpnia. Regulamin nie powinien się mocno zmienić.

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

ehhh, kiepski termin, jak nie będę jechał na festiwal do Płocka to będę :roll: termin jest jakoś przesuwalny o tydzień (przed lub po) :?:
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

IMO beznadziejny dobór scenariuszy promujący granie silnymi defensami (kraśki, imp).

B&G: Maszynami i strzelcami łatwiej w pierwszych turach rozkręcić te 2-3 słabsze oddziały przeciwnika i szybko wygrać (nie mówiąc już jak szybko kasują generała na smoku :) )

Battle for the pass to już marzenie dla defensów.. wąski stół - przez co wróg musi się trochę ścisnąć; głęboka strefa rozstawienia - dzięki temu dłużej się idzie do tego defensu.

Na turnieju blessa scenariusz drugi miał za zadanie rozbijać wszelkie gunliny, niestety tego nie robił, a jedynie uprzykrzał życie wszystkim graczom.

Moim zdaniem zamiast tego drugiego scenariusza promującego defensy trzeba dać coś co będzie wymuszało ograniczenie maszyn i strzelców w rozpiskach (może jakiś scenariusz z BS-a?),
ewentualnie iść na łatwiznę i dopisać do Hardkorowego Balancing Patcha limity na maszyny (w pierwotnej wersji tego nie było bo scenariusze miały balansować rozgrywkę).

pozdrawiam
Obrazek

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Wyjeb*ć drugi scenariusz, dodać liczenie małych punktłów do B&G i z chęcią zagram.
Obrazek

Awatar użytkownika
Valnek
Warzywo
Posty: 12

Post autor: Valnek »

przytnijmy Hydre do 0-1 a czemu nie to też zagram :?

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Ja sobie zaklepuję miejsce, poprzedni tur był ssspoko.

Ale +1 do tego, co napisał Assassello, scenariusz z passem jest gorszy jeszcze od random deploya. Nie możecie jakiegoś fajnego scenariusza dać, zamiast kminić, który z rulebookowych shitów jest najmniej toksyczny?

Bartys
Kradziej
Posty: 967
Lokalizacja: KULT

Post autor: Bartys »

możemy i jeśli jest taki opór materii to damy inny scenariusz (może jakiś z BS?).
Jakieś propozycje co chcielibyście zagrać zamiast drugiego scenariusza?

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Bartys,
uściśl Gyrosy.

Teraz jest sporo niejasności (strzelanie po marszu, partiale itd.).
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Bartys,
2 scenariusze z BS-a, które są nieprzyjemne dla gunlinów (wymagają ruszania się oddziałam):

Scenariusz 3: Zdobądź i utrzymaj (Take and Hold) - 4 tereny do zdobycia przez oddziały ze sztandarami
Scenariusz 5: Brońcie ziemi ojczystej! (Defend the fatherland!) - trzeba wprowadzić swoje sztandary do strefy przeciwnika, przy okazji nie pozwalając na to wrogowi
Obrazek

Bartys
Kradziej
Posty: 967
Lokalizacja: KULT

Post autor: Bartys »

imo 3ci fajniejszy.

a co do gyrosa wg mnie nie strzela po marszu a co do partialli to imo nie powinno ich być

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Bartys pisze:imo 3ci fajniejszy.

a co do gyrosa wg mnie nie strzela po marszu a co do partialli to imo nie powinno ich być

No to gruba beznadzieja z tym marszem :-/
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

JaceK pisze:
Bartys pisze:imo 3ci fajniejszy.

a co do gyrosa wg mnie nie strzela po marszu a co do partialli to imo nie powinno ich być
No to gruba beznadzieja z tym marszem :-/
niby czemu?
przecież lecąc 10 cali i tak dogoni się oddział piechoty.
Obrazek

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Asassello pisze:
JaceK pisze:
Bartys pisze:imo 3ci fajniejszy.

a co do gyrosa wg mnie nie strzela po marszu a co do partialli to imo nie powinno ich być
No to gruba beznadzieja z tym marszem :-/
niby czemu?
przecież lecąc 10 cali i tak dogoni się oddział piechoty.
No tylko to oznacza, że jednak jedną więcej turę strzelania tracę na podlecenie.
A to może się skończyć śmiercią modelu.

A jakiej wysokości jest Żyros?
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

JaceK pisze: No tylko to oznacza, że jednak jedną więcej turę strzelania tracę na podlecenie.
A to może się skończyć śmiercią modelu.

A jakiej wysokości jest Żyros?
lecisz 20" potem 10" - chyba starczy by dopaść cel...

a wielkość żyrosa to chyba kwestia do uściślenia - można uznać go za maszynę, czyli wielość obsługi, albo za uniqe'a (czyli wielkość monstera)
Obrazek

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Asassello pisze:a wielkość żyrosa to chyba kwestia do uściślenia - można uznać go za maszynę, czyli wielość obsługi, albo za uniqe'a (czyli wielkość monstera)

Sorry...przeoczyłem, że macie kategorię Unique w zasadach.
Czyli Żyro jest poziom 2, to jest OK.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Bartys pisze:imo 3ci fajniejszy.

a co do gyrosa wg mnie nie strzela po marszu a co do partialli to imo nie powinno ich być
Mi na przykład obydwa się nie podobają bo nie daja szansy na zwycięstwo armiom, które nie mają twardych oddziałów ze sztandarami, tutaj ciepią równo TK i WE.

Zdecydowanie bardziej podoba mi się scenariusz zamach i wyrzynka, tutaj nikt nie obrywa bardziej niż inni.


Warto też zastanowić się jak robić paringi na turnieju gdzie są 2 scenariusze, które nie przewidują liczenia małych punktów. Trzeba coś wymyślić, żeby aspekt turniejowy został jednak zachowany.
Obrazek

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

w sumie zabójstwo też może być dobre.. B&G i tak mocno jedzie po WE i TK ..

Choć ja bym szukał scenariusza, który pojedzie również po rozpisce typu 100 strzelców, 3 mortary, 3 działa, 2 hellstormy + czołg (a może dwa jak się zmieszczą), czy czymś analogicznym u krasi.
Obrazek

Bartys
Kradziej
Posty: 967
Lokalizacja: KULT

Post autor: Bartys »

dobra ja jade odpocząć sprawa drugiego scenariusza jest otwarta jak wróce to będzie lista itp

Awatar użytkownika
Loremaster
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Loremaster »

Ja się zgłaszam !! na 99% będę !

ODPOWIEDZ