7ed - walka dwa razy w tej samej turze?

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

7ed - walka dwa razy w tej samej turze?

Post autor: Furion »

Obrazek

tura gracza niebieskiego. wykonane są 3 szarże. gracz decyduje się je rozegrać w ww. kolejności.

walka 1: oba oddziały stoją.
walka 2: przeciwnik zniszczony, niebieski robi duży, ładny overrun i wciąga obie jednostki wroga do walki.
walka 3: no i co teraz? jednostki z walki 1 walczą jeszcze raz czy jak? Czy jednostka zaangażowana w walkę z jednostką trzecią będzie kulać brejk?

najlepiej merytorycznie, a nie imo.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Madimiel
Mudżahedin
Posty: 260
Lokalizacja: Opole

Post autor: Madimiel »

A to nie bylo tak ze oni byli traktowani jak by szarzowali ale dopiero w next turze

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Jako, że walka nr 1 była już rozegrana, jednostka z tej walki w tej turze już nie walczą. Jednostka z walki nr 3 będą walczyć oddziałem z walki nr 2, który overrun'ował. W następnej turze walki, jednostka z walki nr 2 będzie traktowana jakby szarżowała na jednostkę z walki nr 1.

Sytuacja wyglądałaby inaczej gdyby pierwsza rozegrana byłaby walka nr 2. Wtedy po overrunie, w walce z oddziałem z walki nr 2, walczyłyby zarówno oddziały z walki nr 3 jak i nr 1.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

A masz tego jakiekolwiek potwierdzenie?
Jednej jednostki nie możesz traktować jako szarżująca i nieszarżująca za jednym zamachem.

Ja bym zobaczył czy jest możliwy taki aligin żeby tylko dostawić się do lewej walki i wtedy normalnie po kolei jechać.
Inaczej bezsensowne kwiatki wychodzą jak takie zaproponowane przez Maca...
Choć dobry generał by to przewiedział i rozegrał to 2, 1,3 ;]
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Furion pisze:najlepiej merytorycznie, a nie imo.
Madimiel pisze:A to nie bylo tak ze oni byli traktowani jak by szarzowali ale dopiero w next turze
Proszę...

========================================
@Bigpasiak
Twoja odpowiedź, mimo że dość trafna, nie przybliża nas do rozwiązania tego tematu :)



Any1 with autoritah please?



pozdrawiam
Furion

Kozioł
Chuck Norris
Posty: 484

Post autor: Kozioł »

No co wy, przecież GW znalazło sposób na ten i każdy inny problem- czyja tura tego decyzja :D

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

bigpasiak pisze:Inaczej bezsensowne kwiatki wychodzą jak takie zaproponowane przez Maca...
Nie bezsensowne - przeczytaj stronę 45 w RB z 7ed.:
If the unit that has been charged as a result of
pursuit was not engaged in combat with other
enemy units from the begining of this combat
phase, or if it was engaged but that fight has
already been resolved in this combat phase
(and
nobody has broken from combat), the combat is
not resolved in this combat phase, but in next
(see Diagrams 45.1 and 45.2).

In the following combat phase the pursuers will
still count as charging
I nie wiem dlaczego miałoby to nie dotyczyć walk wielokrotnych, skoro nie zostały wymienione jako wyjątek od reguły.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Mac pisze:I nie wiem dlaczego miałoby to nie dotyczyć walk wielokrotnych, skoro nie zostały wymienione jako wyjątek od reguły.
Dlatego że jeśli coś wyraźnie nie jest opisane można tylko i wyłącznie dzięki analogii do pewnych sytuacji odnosić co nie zawsze jest trafne.
Poza tym nigdzie nie ma opisanego przypadku w którym jakaś jednostka skipuje swój combat.
Za to dość wyraźnie opisali że jak zaszarżowałeś to combat się odbywa.
Zaneguj to i wtedy wracamy do dyskusji.

Ja w tym przypadku pozwolił bym się dostawić do 3 i jej combatu i tak zaliginować żeby z 1 i jej przeciwnikiem nie było styku inaczej tego nie widzę.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

bigpasiak pisze: Ja w tym przypadku pozwolił bym się dostawić do 3 i jej combatu i tak zaliginować żeby z 1 i jej przeciwnikiem nie było styku inaczej tego nie widzę.
Co zresztą jest sugerowaną w RB metodą alignowania przeciwników, których szarże się udały, ale 'closing the door' tak ładnie nie wychodzi.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Powoli. Jak jest allign robiony każdy wie - w tej sytuacji jednostka ładnie walczy z dwoma oddziałami. To co proponujesz Paweł jest nie do zaakceptowania: Gracz sterujący niebieskimi pamperkami celowo doprowadził do takiej, a nie innej sytuacji co by po overrunie zaatakować oba oddziały. Jest to dla niego korzystne, obojętnie czy będą bić w tej czy w kolejnej turze i sugerowane przez Ciebie zalignowanie tylko do jednej jednostki jest krzywdzące, i moim zdaniem niedopuszczalne.

Tak więc, ponawiam pytanie. Może jakiś rule lawyer pokusi się o rozwiązanie tego problemu?

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

No właśnie jest zdecydowanie do zaakceptowania.
Gdyby gracz niebieski chciał zrobić to co opisujesz to najpierw by rozwiązał walkę nr 2 a potem już połączone.
Inaczej jak to widzisz?
Walczą wszyscy w tej turze?
Ta faza combatu jest skipowana i dopiero w next się biją?
Walczy tylko połowa unitu + to co nie walczyło?
Inaczej...?

Wydaje mi się że opcja którą zaprezentowałem jest najbardziej trafna.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

ODPOWIEDZ