Ósmoedycyjne kminy nad Lizakami... (Pająk)

Moderator: Ziemko

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16668
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ósmoedycyjne kminy nad Lizakami...

Post autor: Ziemko »

To prawda - engine jest losowy.
De facto zawiodl mnie najbardziej w 2 bitwie z krasiami, ale tak nawet jak zginie to z reguly przed smiercia cos robi.
Alternatywa dla niego mogloby byc 7xkroxow - tylko wydae mi sie, ze przy shadole wiecej zrobi mimo wszystko engine.
Nie ma co ukrywac, ze brakuje nam jednostek sensownych do walki, bo przeciez 3ecich saurusow nie wrzuce, bo to bezsensu.

Awatar użytkownika
Golonka
Masakrator
Posty: 2947

Post autor: Golonka »

Taki ból lizaków, nie ma mocnego taniego oddziału do walki, który niszczy wszechświaty (jak np. Gwardia VC, czy oddziały HE lub demonów Khorna) a szkoda ponieważ coś solidnego by się przydało. No ale co zrobić, dlatego ja stawiam na ilość oddziałów, równomierne rozłożenie pkt i manewry inaczej nie widze szans na coś wielkiego, mi jakoś zawsze sprawdzało się przysłowie że jak coś może pójść źle to pójdzie, więc staram się minimalizować ryzyko i wystawiać taką rozsypanke. Ale stedzia i tak spróbuje, kiedyś...
Furion pisze:
@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?
No, becouse no.

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16668
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

To tak jak ja kroxy :D
Nie ma co ukrywac, ze mogliby zloozowac nam troche to euro.
Odrzucanie 6tek - jest mocne, ale nie tak jak w 7ed, bo teraz sobie idealnie zmierzysz zasieg do gwardii, w zwiazku z tym powinno kosztowac 2DD, a nie 1. To samo cuppedy powinny kosztowac 1 PD, a nie 2.

Awatar użytkownika
Golonka
Masakrator
Posty: 2947

Post autor: Golonka »

I tu myślimy identycznie. Jak dla mnie w tej armii na 8 ed były mocne w lizakach 2 rzeczy, Salki i Slann. I jedno i drugie zostało zważywione, jak to się kiedyś śmialiśmy z kumplami w lizakach zabronią niedlugo wszystkiego co zaczyna się na S ;). A Slanna po prostu szkoda, a mówię to przede wszystkim flufowo. Kolesie strącali z nieba gwiazdy, ruszali z posad góry a teraz co? Dupa jednym slowem. Ech... szkoda. A co do kroxów lubie je dużo bardziej od stedzia ostatnio, wiem że w gruncie rzeczy są po prostu drogą odginaczką i w tej roli sprawdzają się najlepiej ale przy okazji ze strzelania dużo ciężej takie coś ubić niż stedzia. Tak naprawdę boli mnie przede wszystkim Pitka, słońce i CC. No ale trudno nie ma co płakać tylko trzeba słać petycje do prezydenta. Ale nie tego upadlego ;)
Furion pisze:
@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?
No, becouse no.

Awatar użytkownika
Byqu
Masakrator
Posty: 2724
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Byqu »

Golonka pisze: I jedno i drugie zostało zważywione, jak to się kiedyś śmialiśmy z kumplami w lizakach zabronią niedlugo wszystkiego co zaczyna się na S ;).
To zostają nam terki i kroksy;)
A czy z templi nie dałoby się zrobić rzeźników których tak nam brakuje?
WELCOME TO ESTALIA GENTLEMEN

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 790
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

A jak się ustawi kreska skinków z championem i 1 kroxem?
Krox wyląduje w pierwszym ranku?
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Awatar użytkownika
Golonka
Masakrator
Posty: 2947

Post autor: Golonka »

Krox idzie do pierwszego szeregu.
Z templi potrafię stworzyć tylko i wyłącznie coś co przepycha CR, nie coś co ma szanse w starciu CC z Gwardia VC, Oddzialem Blood Knightów, czy oddziałem White lionów. Po prostu za mało inicjatywy, brak magicznej ochrony a siła 5 to nie to samo co siła 6. Do tego dosyć drodzy w porównaniu do wymienionych oddziałów. Właśnie dlatego jak dla mnie wystawianie oddziałów 40 to bzdura. Owszem sam mam jedną rozpiske na 2 slannach i 2 oddziałach Templi jeden 36 drugi 16, ale gralem nią pare razy i może to wynika z mojego braku ogarnięcia czy cuś, ale za każdym razem niedość że się nie spłacali to gineli w męczarniach nie zabijając jakiejś specjalnej liczby obywateli przeciwnych. Więc jak macie jakieś kminy nad PEWNYM oddziałem TG który nie będzie zdychał na marne od pierwszego lepszego PG to zamieniam się w słuch, gdyż sam bardzo lubię te figurki.
Furion pisze:
@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?
No, becouse no.

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16668
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Zembol jestes mistrzem. Moja odpowiedz brzmi - nie wiem. Moze jest tak jak mowi Golonka, bo w sumie wtedy krox robi 2 rzedy 2 osobowe.

Temple dobrze bija, tyko wystawianie ich = slann musi byc w srodku, co nie ukrywam dosc mocno boli.
Gdyby slann moglby wychodzic z oddzialu to na pewno bym na nich gral dalej.
Nadal uwazam, ze sa bardzo mocni, tylko trzeba brac life jesli chce sie na nich grac, po to zeby ich boostowac regena, dodatkowym tafnesem, regrowthem itd.

Awatar użytkownika
Golonka
Masakrator
Posty: 2947

Post autor: Golonka »

Owszem ale chodzi o to że raz ci faza magii nie wyjdzie i nagle nie masz 20 templi bo powiedzmy rzucając tron na 2 kościach będzie misfire bądź koleś będzie miał ogniste ataki a tobie nie wejdzie tafnes. Strasznie podatny na losowość jest taki oddział templi. Swoje kosztuje przy okazji a jak ci go zniszczą to automatycznie tracisz 1000 pkt i w zasadzie masz maske w plecy.
Furion pisze:
@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?
No, becouse no.

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2669
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

Po Kohortexie, gdzie notabene zdobyłem 43 na 60 pkt. grając z Krasiami, Imperium i Chaosem, stwierdzam, że koncepcja Lone Slanna jest znacznie lepsza... TG walczyli rzadko, ginęli od miscastów, bo udało mi się też nie rzucić łapek :-/ Olewając TG dopakowuję dwa oddziały saurusów do 30... ale co dalej? Myślę nad trzecim oddziałem TG, myślę nad drugim stedziem, lub razordonami... Jakieś pomysły, sugestie? Grał ktoś na razordonach w tej edycji? I czy dalej nie mogą strzelać po marszu?

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16668
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

De facto 43 z 3 bitew nie jest malym.
Mi ostatnio brakuje TG wlasnie, bo sa sporo lepsi w walce niz saurusy, tylko umiejscowienie slanna w tym oddziale tak bardzo boli, ze trzeba brac life :(
JA ostatnio zastanawiam sie nad enginem.
Robi czesto sporo itd, ale strata 400 pktow jest taka latwa :/
Tylko co wtedy za niego - mysle nad 8xkroxami, bo 6 to za malo.

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2669
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

Z Enginem miałem identyczne przemyślenia :P i też myślałem o 7/8 kroxach... ale chyba jednak Engine jest bardziej uniwersalny.

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16668
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Engine jest batem na:

1. Kawe
2. Eteryki, demony, duchy
3. Klocki piechoty
4. Pancernych frajerow w stylu pendantowca.
5. Poniekad tez defensy, bo daje warda, ktory przy duzej ilosci zadawanych ran daje bardzo duzo.

Awatar użytkownika
Golonka
Masakrator
Posty: 2947

Post autor: Golonka »

Jak dla mnie optymalnie jest miec właśnie 6 kroxów, starczają. Zdrugiej strony starczają na life, bez może być ciężko. Ale muszę cię ostrzec (tak wiem idiotyczne wyrażenie), że 8 nie zmieni dużo, mówię serio. Wszyscy będą chcieli to zabić i to zrobią, czy jakimś wielkim oddziałem czy po prostu jedną celną pitka itp. A co do stedzia to będę go wystawiał. Przy nastawieniu na granie w czołówce turnieju, tam żadko zdarzają sie defensy :)(optymista) . Na eteryki i na kawę właśnie, przy okazji inne zabawki mogą się go bać itp.
Furion pisze:
@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?
No, becouse no.

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2669
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

Nudzi mi się trochę w domu przed świętami... I wrócił do mnie pomysł nad wykorzystaniem dwóch Slannów w jednej rozpisce... Jak dotąd na papierze fajnie to wyglądało od 2800pkt. ale stwierdziłem, że na zasady Euro też może coś się sklecić... Co o tym myślicie:


Slann Mage-Priest @ 290.0 Pts

General; 1 Discipline; Magic Level 4; Lore of Life
Plaque of Tepok [15.0]
# Focused Rumination

Slann Mage-Priest @ 305.0 Pts

1 Discipline; Magic Level 4; Lore of Shadow
# Higher State of Consciousness
Dragonbane Gem [5.0]
Dispel Scroll [25.0]

Saurus Scar-Veteran @ 163.0 Pts
Shield; Battle Standard
Armour of Fortune [35.0]
Gold Sigil Sword [15.0]

Skink Priest @ 105.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Heaven
Cube of Darkness [40.0]

2x29 Saurus Warriors @ 349.0 Pts
Shield; FCG

3 Salamander Hunting Packs @ 225.0 Pts

2x6 Chameleon Skinks @ 72.0 Pts


2x10 Skinks @ 56.0 Pts
Javelin; Shield; Musician

19 Temple Guard @ 354.0 Pts

FCG
Standard of Discipline [15.0]

Models in Army: 118


Total Army Cost: 2396.0

Shadow Slann oczywiście biega sam, w razie konieczności w Saurusach. Life Slann nie ma wyboru i siedzi w TG :P wiem, że trudno będzie podzielić kości pomiędzy dwóch slannów, ale od 6 w górę powinno mi wystarczać do ciekawych rzeczy... A teraz bijcie :P

ps.: rozpiska nietestowana, ale na pewno sprawdzona zostanie.

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16668
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Fajnie to wyglada.
Zrezygnowalbym z priesta z cubem - 105 pktow w tej rozpie mozna by bylo lepiej wykorzostac.
Dodac jeden skirmish, zamienic jedna kohorte na skirmish np.
Na TG daj flamingi.
Bsbkowi dalbym burning blade of chotec - imho to cudowny przedmiot anty hydrowo/abomkowo/trollowo/kawaleriowy.

Life i shadow polaczone razem brzmia sycaco i fajne jest to, ze strata jedneog slanna w tej rozpie az tak nei boli.

Jesli mocno chcesz priesta z cubem to mocno zastanowilbym sie czy nie wywalic DS+gema i za to dac crown of command na eteryku.
To co mi ostatnio robi eteryk stuborniarz to glowa mala :D

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2669
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

bsb ma nie ginąć... więc nie wiem czy blade of chotec byłby taki dobry dla niego... na hydry/trolle/abomki ma być magia... przynajmniej mam taką nadzieję :P

cube musi być, bo nie mam cogitation...

stubborniarz w sumie dobry pomysł, do sprawdzenia :)

nie wiem czy warto dawać te płonące ataki... dużo jest teraz zawodników z wardem 2+ na płonące i taki trzyma mi ten oddział do końca gry :(

Awatar użytkownika
Donderwolf
Wałkarz
Posty: 72

Post autor: Donderwolf »

imho - corona: MUST HAVE... i powiem szczerze, że całkiem fajnie to się prezentuje, tylko jestem ciekawy jak w praktyce będzie się to sprawdzać, bo ostatnio coś nie mogę na magię rzucić więcej niż 6 - jakby nie patrzeć kości magii będą kluczowe dla tej rozpiski.

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2669
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

Wszystko fajnie, tylko dlaczego wrzucasz swoją rozpiskę w moim temacie? :P

a co do samej rozpiski: Slanna można złożyć lepiej, drugi level na skinku niepotrzebny. saurus też niezbyt dobrze jest złożony.

Awatar użytkownika
Golonka
Masakrator
Posty: 2947

Post autor: Golonka »

Pająku jak chcesz grać na tamtej rozpisce to wrzuć korone, inaczej jeden slann do piachu będzie.
Dritzz naprawde fajowa rozpiska, ja bym tylko dał flaminigi na gwardi od sztandaru. I coście się tak uparli na tego Saurusa Veterana? On jest słaby w sumie.
Furion pisze:
@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?
No, becouse no.

ODPOWIEDZ