Oczywiście jeżeli zgadzacie się z moją opinią piszcie. Tak naprawdę w Opolu jestem w stanie zagrać może z połową dostępnych armii, a czasu ostatnio nie miałem by jeździć po turniejach, więc sporo z was będzie miało bogatsze doświadczenia.
Jak znajdę chwilę i ochotę to dopiszę mały guide po magicznych przedmiotach i taktyki przeciwko tym paru armią z którymi gram regularnie, ale z racji mojego miejsca zamieszkania, będę musiał liczyć na wasze komentarze.
Lordowie pisze: Grey Seer (czyli nasz główny czarodziej)
+ 4lv magii (Szalenie wazne w tej edycji)
+ Dostęp do obu lorów na raz i 13 czaru (dobrze rzucona plaga, czy 13tka zdziesiątkuje piechotę przeciwnika, a Crack's Call zdejmie czołg)
+ 7Ld
+ 5I (między innymi chroni przed szóstymi czarami z lorów death czy shadow)
- Drogi
- Brak naprawdę dobrych magicznych przedmiotów dla niego
- Brak dostępu do lorów z rule booka
Przydatność 7/10
Dzwon
+ Dodatkowe 6'' zasięgu Ld dla Seera - generała
+ Ward 4+
+ Unbreakable
+ MR(2) dla siebie i popychaczy(wraz z podstawowym wardem daje to nam 2+ Warda na Magię)
+ Efekty dzwonienia
- Wystawienie naszego Seera na strzelanie z wszelkich maszyn (i to naprawde bolesne)
- Losowość
- Więcej szczurów ginie od misscastów
- Missfire-y
- Cena
Przydatność 8+/10
Warlord
+ Cena
+ 7Ld
- Przeciętne umiejętności walki
Przydatność 5/10
Great Pox Rat
+ Wyższy Armour Save
+ Swiftstride i +1 Move
- Żadna jednostka skavenów nie daje LoS-a
Przydatność 4/10
Rat Ogre Bonbreaker (dla ofensywnych gracz)
+ Wyższy Armour Save
+ Swiftstride i +1 Move
+ 5A z S5 + stomp
+ Dodatkowa Rana
- Żadna jednostka skavenów nie daje LoS-a
- Cena
Przydatność 7/10
War-litter(i tych bardziej defensywnych)
+ Wyższy Armour Save
+ 4A z S4
Przydatność 7/10
Verminlord (dla klimaciarzy i na naprawdę duże bitwy)
+ 4lv magii
+ Dostęp do obu lorów na raz i 13 czaru
+ 5A z S6 bez saveów
+ Thunderstomp
- Nie może być generałem
- Mała odporność na strzelanie
- Brak Armour Save i Przeciętny Ward - miękki
- Cena
- Brak Stubborna (łatwo może uciec z przegranej walki)
Przydatność 3/10
Herosi pisze: Chieftain (sztandar armii)
+ Może nieść Sztandar Armii!
+ Cena
+ 6 Ld
- Miętki
- Przeciętny w walce
Przydatność 3/10
Jako BSB 10/10
Warlock Engineer
+ Cena
+ Wybór pomiędzy 0/1/2 lv maga
+ Ciekawe magiczne przedmioty
Przydatność 7+/10
Plague Priest
+ Mag 1/2 Lv
+ Dobry w walce
+ 5T
+ 6 Ld
- Brak Armour Save
- Cena
Przydatność 5+/10
Great Pox Rat
+ Swiftstride i +1 Move
- Żadna jednostka skavenów nie daje LoS-a
- Cena
Przydatność 3/10
Plague Funance
+ Unbreakable
+ MR(2) dla siebie i popychaczy
+ Pierdolnięcie
- Wystawienie naszego Priesta na strzelanie z wszelkich maszyn
- Cena
Przydatność 5/10
Assassin (czyli jak ceną zabić grywalność)
+ 4+ Ward
+ Zawsze Uderza jako Pierwszy (przerzuty!)
- Cena!
Przydatność 4/10
Cory pisze:Clanrats
+ Cena
+ Sztandary (ważne w przypadku Blood And Glory)
+ Możliwość dokupienia Weapon Teamów
- Przeciętni w walce
Przydatność 7/10
Clanrat Slaves (mięso armatnie stulecia)
+ Cena!
+ Możliwość strzelania do walki z ich udziałem!
- Słabi w w walce (ale czego oczekujemy płacąc 2 pkt/model)
- Brak sztandarów
- Koszmarne Ld (oczywiście poza zasięgiem generała)
Przydatność 9+/10
Stormvermin ("elita")
+ Dostęp do magicznych sztandarów
+ Możliwość dokupienia Weapon Teamów
- Cena
Przydatność 6+/10
Night Runners
+ Dodatkowy ruch przed rozpoczęciem gry
+ 6 Ld
- Cena
- Brak sztandarów
Przydatność 4/10
Giant Rats
+ Cena
+ Dużo ataków
+ MV 6 i potencjalny swiftstride
- Nie liczą się do core
- Możliwość utraty kontroli
- Brak sztandarów
Przydatność 6+/10
Rat Swarms
+ Unbreakable
+ Dużo ataków
- Sypią się
- S2
Przydatność 3/10
Speciale pisze: Gutter Runners (odpowiedź na gunline)
+ Scout
- Drogie poisony
Przydatność 7/10
Ratogres
+ Pierdolnięcie!
- Brak save
- Głupota po stracie packmasterów
- Cena
Przydatność 6/10
Plague Monks
+ Dostęp do magicznych sztandarów
+ T4
+ Sporo ataków
+ Frenzy
- Cena
- I3
Przydatność 6/10
Plague Censer Bearers (czyli jak z najlepszej jednostki 7ed stać się tą najgorszą w 8ed)
+ Pierdolnięcie
- Cena
- I3
- Gaz (tak, minus)
Przydatność 2/10
Warplock Jezzails (mam 15 i się kurzą)
+ Pierdolnięcie
+ Zasięg
+ Save na 4+
- W tej edycji nie ma do czego strzelać...
- Ld
Przydatność 4+/10
Poison Wind Globardiers
+ Strzelają po marszu
+ Możliwość dokupienia Mortara
+ Mogą zabić steam tanka
+ Cena
- LD
Przydatność 5+/10
Rary pisze: Hell Pit Abomination (monster nad monsterami)
+ Impacty
+ Straszliwe ataki
+ Thunder Stomp
+ Regenka
+ I4
+ Szarżuje na około i bez dania przeciwnikowi możliwości ucieczki
- Stosunkowo niski zasięg szarży
Przydatność 9/10
Doomwheel (zguba samotnych monsterów)
+ Impacty
+ Szarżuje na około i bez dania przeciwnikowi możliwości ucieczki
+ Bolty zadają d6 ran
- Stosunkowo niski zasięg szarży
- Losowość
Przydatność 7/10
Warp-Lighting Cannon
+ d6 ran
+ Templatka na końcu
- Losowość
Przydatność 7+/10
Plagueclaw Catapult
+ Duża templatka
+ Bije bez save
+ Panika
- Mała siła
- Minimalny zasięg
Przydatność 6+/10
A tu reklama innego mojego projektu: Skaven Magic Cards (podobno GW ma wypuścić karty w 2nd wave, ale...)Weapon Teamy pisze:Doom-Flayer
- Miętki
Przydatność 1/10
Rattling Gun
- Niecelny
- Move or fire
Przydatność 1/10
Warpfire Thrower
+ Zabójczy!
+ Flaming
- Koszmarne missfire-y
- Move or fire
Przydatność 7+/10
Poisoned Wind Mortar
+ Move and fire
+ Przyzwoity zasięg
+ Bije bez save
- Minimalny zasięg
Przydatność 7/10
Warp Grinder
+ Oddział na tyłach przecinika zawsze się przyda
- Cena
- Ryzyko straty oddziału
- Nie może oddalać się od oddziału matki
Przydatność 5/10