Subiektywny Przewodnik Po Szczurach

Skaven

Moderator: Hoax

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Subiektywny Przewodnik Po Szczurach

Post autor: Hobbit »

Jako, że nie miałem co robić (no dobra miałem pisać magisterkę albo malować figsy na Silesian Mastera, ale mi się nie chciało), a w sobotę nadchodzi nam nowy starter, który zapewne przyniesie ze sobą wielu nowych graczy, postanowiłem wrzucić moje przemyślenia co do szczurzych jednostek.

Oczywiście jeżeli zgadzacie się z moją opinią piszcie. Tak naprawdę w Opolu jestem w stanie zagrać może z połową dostępnych armii, a czasu ostatnio nie miałem by jeździć po turniejach, więc sporo z was będzie miało bogatsze doświadczenia.

Jak znajdę chwilę i ochotę to dopiszę mały guide po magicznych przedmiotach i taktyki przeciwko tym paru armią z którymi gram regularnie, ale z racji mojego miejsca zamieszkania, będę musiał liczyć na wasze komentarze.
Lordowie pisze: Grey Seer (czyli nasz główny czarodziej)
+ 4lv magii (Szalenie wazne w tej edycji)
+ Dostęp do obu lorów na raz i 13 czaru (dobrze rzucona plaga, czy 13tka zdziesiątkuje piechotę przeciwnika, a Crack's Call zdejmie czołg)
+ 7Ld
+ 5I (między innymi chroni przed szóstymi czarami z lorów death czy shadow)
- Drogi
- Brak naprawdę dobrych magicznych przedmiotów dla niego
- Brak dostępu do lorów z rule booka
Przydatność 7/10

Dzwon
+ Dodatkowe 6'' zasięgu Ld dla Seera - generała
+ Ward 4+
+ Unbreakable
+ MR(2) dla siebie i popychaczy(wraz z podstawowym wardem daje to nam 2+ Warda na Magię)
+ Efekty dzwonienia
- Wystawienie naszego Seera na strzelanie z wszelkich maszyn (i to naprawde bolesne)
- Losowość
- Więcej szczurów ginie od misscastów
- Missfire-y
- Cena
Przydatność 8+/10


Warlord
+ Cena
+ 7Ld
- Przeciętne umiejętności walki
Przydatność 5/10

Great Pox Rat
+ Wyższy Armour Save
+ Swiftstride i +1 Move
- Żadna jednostka skavenów nie daje LoS-a
Przydatność 4/10

Rat Ogre Bonbreaker (dla ofensywnych gracz)
+ Wyższy Armour Save
+ Swiftstride i +1 Move
+ 5A z S5 + stomp
+ Dodatkowa Rana
- Żadna jednostka skavenów nie daje LoS-a
- Cena
Przydatność 7/10

War-litter(i tych bardziej defensywnych)
+ Wyższy Armour Save
+ 4A z S4
Przydatność 7/10

Verminlord (dla klimaciarzy i na naprawdę duże bitwy)
+ 4lv magii
+ Dostęp do obu lorów na raz i 13 czaru
+ 5A z S6 bez saveów
+ Thunderstomp
- Nie może być generałem
- Mała odporność na strzelanie
- Brak Armour Save i Przeciętny Ward - miękki
- Cena
- Brak Stubborna (łatwo może uciec z przegranej walki)
Przydatność 3/10
Herosi pisze: Chieftain (sztandar armii)
+ Może nieść Sztandar Armii!
+ Cena
+ 6 Ld
- Miętki
- Przeciętny w walce
Przydatność 3/10
Jako BSB 10/10

Warlock Engineer
+ Cena
+ Wybór pomiędzy 0/1/2 lv maga
+ Ciekawe magiczne przedmioty
Przydatność 7+/10

Plague Priest
+ Mag 1/2 Lv
+ Dobry w walce
+ 5T
+ 6 Ld
- Brak Armour Save
- Cena
Przydatność 5+/10

Great Pox Rat
+ Swiftstride i +1 Move
- Żadna jednostka skavenów nie daje LoS-a
- Cena
Przydatność 3/10

Plague Funance
+ Unbreakable
+ MR(2) dla siebie i popychaczy
+ Pierdolnięcie
- Wystawienie naszego Priesta na strzelanie z wszelkich maszyn
- Cena
Przydatność 5/10


Assassin
(czyli jak ceną zabić grywalność)
+ 4+ Ward
+ Zawsze Uderza jako Pierwszy (przerzuty!)
- Cena!
Przydatność 4/10
Cory pisze:Clanrats
+ Cena
+ Sztandary (ważne w przypadku Blood And Glory)
+ Możliwość dokupienia Weapon Teamów
- Przeciętni w walce
Przydatność 7/10

Clanrat Slaves
(mięso armatnie stulecia)
+ Cena!
+ Możliwość strzelania do walki z ich udziałem!
- Słabi w w walce (ale czego oczekujemy płacąc 2 pkt/model)
- Brak sztandarów
- Koszmarne Ld (oczywiście poza zasięgiem generała)
Przydatność 9+/10

Stormvermin
("elita")
+ Dostęp do magicznych sztandarów
+ Możliwość dokupienia Weapon Teamów
- Cena
Przydatność 6+/10

Night Runners
+ Dodatkowy ruch przed rozpoczęciem gry
+ 6 Ld
- Cena
- Brak sztandarów
Przydatność 4/10

Giant Rats
+ Cena
+ Dużo ataków
+ MV 6 i potencjalny swiftstride
- Nie liczą się do core
- Możliwość utraty kontroli
- Brak sztandarów
Przydatność 6+/10

Rat Swarms
+ Unbreakable
+ Dużo ataków
- Sypią się
- S2
Przydatność 3/10
Speciale pisze: Gutter Runners (odpowiedź na gunline)
+ Scout
- Drogie poisony
Przydatność 7/10

Ratogres
+ Pierdolnięcie!
- Brak save
- Głupota po stracie packmasterów
- Cena
Przydatność 6/10

Plague Monks
+ Dostęp do magicznych sztandarów
+ T4
+ Sporo ataków
+ Frenzy
- Cena
- I3
Przydatność 6/10

Plague Censer Bearers (czyli jak z najlepszej jednostki 7ed stać się tą najgorszą w 8ed)
+ Pierdolnięcie
- Cena
- I3
- Gaz (tak, minus)
Przydatność 2/10

Warplock Jezzails (mam 15 i się kurzą)
+ Pierdolnięcie
+ Zasięg
+ Save na 4+
- W tej edycji nie ma do czego strzelać...
- Ld
Przydatność 4+/10

Poison Wind Globardiers

+ Strzelają po marszu
+ Możliwość dokupienia Mortara
+ Mogą zabić steam tanka
+ Cena
- LD
Przydatność 5+/10
Rary pisze: Hell Pit Abomination (monster nad monsterami)
+ Impacty
+ Straszliwe ataki
+ Thunder Stomp
+ Regenka
+ I4
+ Szarżuje na około i bez dania przeciwnikowi możliwości ucieczki
- Stosunkowo niski zasięg szarży
Przydatność 9/10

Doomwheel (zguba samotnych monsterów)
+ Impacty
+ Szarżuje na około i bez dania przeciwnikowi możliwości ucieczki
+ Bolty zadają d6 ran
- Stosunkowo niski zasięg szarży
- Losowość
Przydatność 7/10

Warp-Lighting Cannon
+ d6 ran
+ Templatka na końcu
- Losowość
Przydatność 7+/10

Plagueclaw Catapult
+ Duża templatka
+ Bije bez save
+ Panika
- Mała siła
- Minimalny zasięg
Przydatność 6+/10
Weapon Teamy pisze:Doom-Flayer
- Miętki
Przydatność 1/10

Rattling Gun
- Niecelny
- Move or fire
Przydatność 1/10

Warpfire Thrower
+ Zabójczy!
+ Flaming
- Koszmarne missfire-y
- Move or fire
Przydatność 7+/10
Poisoned Wind Mortar
+ Move and fire
+ Przyzwoity zasięg
+ Bije bez save
- Minimalny zasięg
Przydatność 7/10

Warp Grinder
+ Oddział na tyłach przecinika zawsze się przyda
- Cena
- Ryzyko straty oddziału
- Nie może oddalać się od oddziału matki
Przydatność 5/10
A tu reklama innego mojego projektu: Skaven Magic Cards (podobno GW ma wypuścić karty w 2nd wave, ale...)
Ostatnio zmieniony 8 wrz 2010, o 11:40 przez Hobbit, łącznie zmieniany 7 razy.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Rezerwacja na przyszłość.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
jamakot
Wodzirej
Posty: 688
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jamakot »

przyda się, ale mam pare pytań:
co to ten Stubborn, ASF, flee?
co znaczy "(chroni przed słoneczkami itp)"??
]arrrr

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Zasady, zasady, zasady...

Poczytasz nieco rulebooka i nieco pograsz to zrozumiesz wszystko :P .

Podpowiem tylko, ze słoneczko to taki czar z szkoły śmierci , uważany za mega przegięty :) .
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Denis
Falubaz
Posty: 1351
Lokalizacja: ZKF Zabrze

Post autor: Denis »

Co do poradnika uważam że naprawde dobrze określona przydatnośc jednostek i może sie to przydać wielu obecnym graczą jak i wszystkim tym co dopiero zaczną grać szczurkami


odp. na pyt jamakota

Stubborn jest to po polsku determinacja ( niewazne o ile przegrałes walke zdajesz break test na bazowej liderce)
ASF ( zawsze atakujesz jako pierwszy)
flee( ucieczka)
” Rozejrzyj się dookoła. Zobaczysz ludzi, bez których ten świat byłby lepszy.”

Death Note

Galeria :
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=35349
Strona Malarska na Facebooku:
https://www.facebook.com/pages/Fallen-A ... 9393055688

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Niestety nie mogę się zgodzić z niektórymi podpunktami.
Grey Seer na dzwonku i to, że więcej szczurów ginie od misscastów. Otóż tak nie jest gdyż spora częśc placka przykrywa podstawkę dzwonka a nie clanraty.
Chieftain ma u Ciebie przydatność 3/10 - dlaczego tak mało?
Night Runners - nie uwzględniłeś u niego mozliwości brania wykopywaczki co bez watpienia zwiększyłoby jego wynik.
Plague Monki na 8 ed to najlepszy oddział jaki mamy i za takiego pana 7 punktów to naprawdę nie drogo.
To Twój poradnik i nie chcę Ci się wtrącać do niczego, ot tak rzuciłem kilka spraw do przemyślenia.
Obrazek

Awatar użytkownika
Denis
Falubaz
Posty: 1351
Lokalizacja: ZKF Zabrze

Post autor: Denis »

np. miscast od którego obrywa kazdy model w styku z podstawko moze zabolec klocek z dzwonem

a osobiscie w 8 ed monki bez jakiegokolwiek save'a jakos mnie nie zachęcaja przy nawałnicy strzelania i magi
” Rozejrzyj się dookoła. Zobaczysz ludzi, bez których ten świat byłby lepszy.”

Death Note

Galeria :
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=35349
Strona Malarska na Facebooku:
https://www.facebook.com/pages/Fallen-A ... 9393055688

Marcins
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: The Gamblers Wrocław

Post autor: Marcins »

wszystko jest ok. ale ja nie rozumiem assasyna 4?! ja bym dał mu conajmniej 5+
Ostatnio zmieniony 3 wrz 2010, o 16:02 przez Marcins, łącznie zmieniany 1 raz.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Warlock Engineer
+ Cena
+ Wybór pomiędzy 0/1/2 lv maga
+ Ciekawe magiczne przedmioty
Przydatność 7+/10
Ja dałbym mu conajmniej 9+. Jest to teraz najtańsza odginaczka w battlu :D
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Voodoo
Masakrator
Posty: 2988
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Lazur pisze:Otóż tak nie jest gdyż spora częśc placka przykrywa podstawkę dzwonka a nie clanraty.
Jesteś tego pewny? :P Dwie sytuacje:
a)oddział Clanratów z dzwonem ustawiony w formacji 8 modeli szerokości. Misscast, jest szansa na zabicie 25 szczurków

b)oddział Clanratów z Szarakiem ustawiony w formacji 5 modeli szerokości. Misscast, jest szansa na zabicie 20 szczurków.

W przypadku (a) dużą częśc obrażeń przyjmuje na siebie dzwon, ale to jednak srodek oddziału. W przypadku (b) przykładamy w zasadzie połowę placka bo szarak siedzi w pierszym szeregu więc straty są mniejsze.

Sam troche ocen bym pozmieniał, ale poradnik jest bardzo solidny i przydatny :D Podobnie jak karty które kiedyś zamieściłeś, Hobbit :wink:
Obrazek

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Co do warlocków, to powinienem był zrobić 2 oceny. Jedną dla niego jako herosa za 15 pkt, drugiego jako maga, bo zastosowania mają inne. Co prawda nie używałem nigdy go jako "odginaczki" więc trzeba będzie spróbować :)

Assassin ma 4 bo jest za drogi, po prostu 170pkt można wydać lepiej. Dodatkowo użyteczność herosów do walki jest znacznie mniejsza w tej edycji niż w poprzedniej.

Chieftain? Poza 6 Ld nie posiada nic. Gdyby miał większą przeżywalność to może, ale tak to wolę dopłacić do plague priesta, przynajmniej czaruje.

Wykopywaczka ma swoją osobną ocenę. Nomen omen też przeciętną (zraziłem się do jej losowości)

Plague monki? Stormy są po prostu lepsze w większości przypadków.

Ale jak wspominałem ocena jest subiektywna :)

I skróty już poprawiam, bo nowi gracze mogą nie załapać.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Hobbit pisze:Chieftain? Poza 6 Ld nie posiada nic. Gdyby miał większą przeżywalność to może, ale tak to wolę dopłacić do plague priesta, przynajmniej czaruje.
Chieftain ma statsy zblizone do standardowego herosa. Może brać sprzęt magiczny z Rulebooka więc na przeżywalność też można go złożyć no i w cenie jednego gołego Plague Priesta z 2 levelem magii masz trzech gołych chieftainów.
Obrazek

Awatar użytkownika
jamakot
Wodzirej
Posty: 688
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jamakot »

Denis pisze:Co do poradnika uważam że naprawde dobrze określona przydatnośc jednostek i może sie to przydać wielu obecnym graczą jak i wszystkim tym co dopiero zaczną grać szczurkami


odp. na pyt jamakota

Stubborn jest to po polsku determinacja ( niewazne o ile przegrałes walke zdajesz break test na bazowej liderce)
ASF ( zawsze atakujesz jako pierwszy)
flee( ucieczka)
THX
]arrrr

Szambonur Ponury
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 35

Post autor: Szambonur Ponury »

Generalnie zgadzam sie z twoja ocena z malymi wyjatkami:

Giant Rats - dodalbym elastycznosc jako + ( mozliwosc wyboru miedzy minimum 5szczurow i packmaster a srednim badz gigantycznym klockiem daje duze mozliwosci), jako - natomiast dalbym brak sava. Utrata kontroli nie powinna byc minusem gdyz malo prawdopodobne i szczury i tak atakuja najblizszego przeciwnika i dostaja swiftstride. Moim zdaniem 8+/10
Ratogres - cena jest raczej sensowna wiec nie dawalbym za nia minusa, pozatym jak przy szczurach elastycznosc. Moja ocena 7/10
Ponadto zarowno szczury jak i rogry wiele zyskuja gdy maja skweela i w tym wypadku +1 do oceny...

Jezzails - jest sporo rzeczy do ktorych mozna strzelac i sa naprawde dobre jedyny problem to fakt ze nigdy nie starcza pkt zeby je wystawic :P tym nie mniej jak na moj gust 6+/10

Warp-Lighting Cannon - moze i duza losowosc ale praktycznie wszystko mozna tym stracic a cena jest naprawde dobra 9+/10

Plagueclaw Catapult - niby mala sila ale ostro siecze oddzialy i tutaj dalbym podwojna ocene 8+/10 na armie o niskim T (np elfy) i 4+/10 na armie z wysokim T typu krasnale

Rattling Gun - Moim zdaniem strasznie obciales jego ocene ze wzgledu na koniecznosc rzucania na hit, a rattling dobrze ustawiony nadal moze wymiatac skirmishe i bohaterow oraz budzic strach w przeciwniku. 4/10

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Bombaj
Chuck Norris
Posty: 471

Post autor: Bombaj »

Jak dla mnie nice. Kilka rzeczy wg mnie mogłoby być inaczej, ale to tylko subiektywna ocena. Jedną rzecz uznałbym jednak za "do przemyślenia".

Giant Raty 1+/2

powód? nie liczą się do corów, więc szansa na znalezienie się w rozpisce dość nikła

Awatar użytkownika
Kefas
Masakrator
Posty: 2586

Post autor: Kefas »

Motya pisze:Jak dla mnie nice. Kilka rzeczy wg mnie mogłoby być inaczej, ale to tylko subiektywna ocena. Jedną rzecz uznałbym jednak za "do przemyślenia".

Giant Raty 1+/2

powód? nie liczą się do corów, więc szansa na znalezienie się w rozpisce dość nikła
a ja np giant raty biore do rozpiski zawsze... świetna jednostka taktyczna na flankę i poptrafi przypierdzielić... a zrezygnować z jakiegoś slotu spec albo rare nie jest ciężko...

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

W pełni zgadzam się z Kefasem. Giant Raty to bardzo dobry wybór. 42 GR + 8 Packmasterów kosztuję 190 pkt a w zamian dostajesz 40 ataków z siłą 3 i inicjatywą 4.
@Szambonur Ponury Ratogry kosztują mimo wszystko sporo. Mają jakiś potencjał w ataku ale nie mają żadnego sejva i nie ma co ich porównywać do Trolli.
Obrazek

Awatar użytkownika
voltar
Wałkarz
Posty: 86
Lokalizacja: Łódź / Zgierz

Post autor: voltar »

Motya pisze:Jak dla mnie nice. Kilka rzeczy wg mnie mogłoby być inaczej, ale to tylko subiektywna ocena. Jedną rzecz uznałbym jednak za "do przemyślenia".

Giant Raty 1+/2

powód? nie liczą się do corów, więc szansa na znalezienie się w rozpisce dość nikła
Z tego samego powodu obniżyłbym ocenę Rat Swarmów do maks. 2.

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Co do swarmów to racja, trochę przesadziłem z ich oceną. A giant raty to b. dobra jednostka, szybka i ze sporym potencjałem.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Ogólnie każda jednostka może być przydatna ; ) Ja osobiście uważam że potencjał sztormów siedzi w możliwości wzięcia bannerka, a co do ogółu - dosyć krytyczne podejście do warlorda - piąteczka? wszystko zależy od podejścia wystarczy wyjść z filozofii "dzwon ponad wszystko" i wtedy warlord albo dwóch zaczynają łaskawiej łypać ; ) Co do dzwonu - masa punktów i modlitwy by miscast nas nie zabił... mnie zabiłw trzech bitwach pod rząd odpadłem _-_ Niby skaveny mają być losowe ale to za dużo ryzyko. A taki lord na lektyce tylko w combacie albo z deatha do zdjecia jest

ODPOWIEDZ